چرا سلامت روان در محیط کار مهم است و چگونه می توان به آن پرداخت


کار می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان داشته باشد – و تغییر به کار از راه دور و ترکیبی در چند سال گذشته تأثیر بیشتری گذاشته است، زیرا کارکنان با تنهایی و تغییرات در ارتباطات دست و پنجه نرم می‌کنند. بزرگسالان بیشتر عمر بزرگسالی خود را در محل کار می گذرانند، بنابراین شرکت ها باید تمام تلاش خود را برای محافظت از رفاه تیم خود انجام دهند.

اکنون سلامت روان چیزی است که بیشتر مردم از کارفرمایان خود انتظار دارند که بسیار جدی آن را جدی بگیرند. برای اینکه به عنوان یک کارفرما برجسته شوید، باید نشان دهید که فرهنگ شرکت شما یک فرهنگ حمایتی است که تبعیض قائل نمی شود و برای مراقبت از رفاه کارکنان خود اقداماتی انجام می دهید. بهزیستی روانی نیز یک جزء حیاتی برای جلوگیری از نگرانی های بالقوه سلامت جمعیت است.

اقدامات زیادی برای محافظت از سلامت روان در محیط کار وجود دارد، از جمله جلسات یک به یک، جلسات آموزشی سلامت روان و مزایای سلامتی بهتر برای ارتقای رفاه و جلوگیری از فرسودگی شغلی. بسیاری از کارفرمایان نیز برای ارتقای سلامت روانی به استفاده از ارتقای سلامت محیط کار روی می آورند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع به ادامه مطلب مراجعه کنید! روی بخش های زیر کلیک کنید تا مستقیماً به سؤال خاص خود بروید.

سلامت روان در محیط کار چیست؟

سلامت روان نحوه تفکر، رفتار و احساس ما را پوشش می دهد. مشکلات رایج سلامت روان شامل افسردگی و اضطراب است – این مسائل اغلب می تواند ناشی از یک رویداد دشوار زندگی باشد، اما همچنین می تواند ناشی از مسائل مربوط به کار باشد.

مهم است که سلامت روان کارکنان خود را در نظر بگیرید زیرا کار اغلب می تواند شرایط از قبل موجود را تشدید کند یا اوضاع را بدتر کند. افرادی که افسرده هستند یا اضطراب را مدیریت می کنند ممکن است به کمک یا حمایت بیشتر از سوی کارفرمایان نیاز داشته باشند.

چرا سلامت روان در محیط کار مهم است؟

بیش از نیمی از جمعیت جهان در حال حاضر شاغل هستند و 15 درصد از بزرگسالان در سن کار با یک اختلال روانی زندگی می کنند. بدون حمایت، وضعیت سلامت روانی می‌تواند بر تمام زمینه‌های زندگی افراد، از جمله توانایی او برای انجام کار، تأثیر بگذارد. اعتماد به نفس یک فرد آسیب می بیند و می تواند احساس کند که نمی تواند تمرکز کند. همچنین می تواند منجر به مرخصی گرفتن از کار شود – بنابراین حفظ سلامت روان در محل کار به نفع کارگر و کارفرما است.

کار برای سلامت روان و بهبودی حیاتی است، با این حال بسیاری از افراد مبتلا به شرایط سلامت روان احساس انزوا می کنند. مهم است که اقدامات لازم برای ایجاد یک فرهنگ شرکتی مثبت و حمایتی برای انجام کار افراد و حفظ سلامت روان در محیط کار انجام شود.

3 دلیل مهم بودن سلامت روان در محل کار چیست؟

بهره وری بهتر

برای راه اندازی یک کسب و کار موفق به نیروی کار قوی و سالم نیاز دارید. اگر کارکنان با سلامت روانی خود دست و پنجه نرم کنند، بهره وری آنها آسیب خواهد دید. حمایت از رفاه کارکنان باعث می شود که کارمندان شما در اوج عملکرد خود مطمئن شوند. آنها روزهای مریضی کمتری خواهند داشت و احتمال بیشتری دارد که بمانند و شغل خود را با شما رشد دهند.

تصمیم گیری

سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به افکار ناسالم، عدم کنترل تکانشی و تصمیم گیری ضعیف شود که می تواند منجر به حضور کم، میانبر در کار، کنار گذاشتن تعهدات و عدم پایبندی به خط مشی شود. تصمیم‌گیری ضعیف می‌تواند تأثیرات فاجعه‌باری بر کارمند و کسب‌وکار شما داشته باشد.

کارکنان شادتر

انتخاب سرمایه گذاری روی سلامت روان در محل کار به این معنی است که کارکنان شادتر و با رضایت بیشتری خواهید داشت که بهره وری بیشتری خواهند داشت و تصمیمات بهتری می گیرند. کارمندان خوشحال بیشتر تمایل دارند که بمانند و شغل خود را در شرکت شما رشد دهند که مزایای بلندمدتی برای سازمان شما خواهد داشت. آنها همچنین تأثیر مثبتی بر فرهنگ شرکت خواهند داشت و سازمان شما را به مکانی جذاب تر برای کار تبدیل می کنند.

هزینه نادیده گرفتن سلامت روان در محیط کار چقدر است؟

تخمین زده می شود که از دست دادن محل کار به دلیل سلامت روان سالانه 47.6 میلیارد دلار برای اقتصاد ایالات متحده هزینه داشته باشد. نه تنها برای کارکنان شما مهم است – بلکه یک مورد تجاری بزرگ برای رسیدگی به سلامت روان در محل کار وجود دارد.

هنگامی که کارمندان با یک مشکل بهداشت روانی دست و پنجه نرم می کنند، از روزهای مرخصی و مرخصی بیشتری استفاده می کنند که می تواند هزینه زیادی برای یک کسب و کار داشته باشد. اگر سازمان شما از سلامت روانی کارگران شما محافظت نمی کند، می تواند منجر به جابجایی بالای کارکنان شود.

اگر کارمندی دارای مشکلات روانی باشد، کارفرمایان چه کاری می توانند انجام دهند؟

اگر یک کارمند مشکل سلامت روانی را فاش کند، کارفرمای او باید این موضوع را جدی بگیرد. بهتر است با کارمند صحبت کنید تا در مورد وضعیت او و اینکه در محل کار به چه نوع حمایتی نیاز دارند، بیشتر بدانید.

کارفرمایان موظفند هر کاری که می توانند برای حمایت از ایمنی، رفاه و سلامت کارکنان خود انجام دهند. این شامل انجام ارزیابی ریسک، محافظت از کارکنان در برابر تبعیض و اطمینان از ایمن بودن محیط کار آنها خواهد بود.

یکی از کارهای کلیدی که می توانید برای کمک به افرادی که با مشکلات سلامت روانی دست و پنجه نرم می کنند انجام دهید، ایجاد یک فرهنگ شرکتی است که در آن کارکنان احساس کنند می توانند احساسات خود را ابراز کنند. اگر فرهنگ شرکتی حامی و باز وجود داشته باشد، کارمندان احساس می‌کنند بیشتر می‌توانند در مورد احساس خود صحبت کنند و احتمال ایجاد مشکلات کمتری وجود دارد.

چگونه مدیران می توانند از سلامت روان کارکنان حمایت کنند؟

بهترین کاری که یک کارفرما می تواند برای حمایت از سلامت روانی کارکنان انجام دهد این است که با کارمند برای یافتن راه حلی کار کند که بتواند به آنها در محل کار کمک کند. گوش دادن به یک کارمند و همکاری با آنها برای ایجاد تنظیمات در محل کار کلیدی است. حتی تغییرات ساده نیز می تواند مزایای زیادی برای سلامت روان کارمندان داشته باشد – از جمله مواردی مانند کمک به آنها در اولویت بندی حجم کاری خود یا اجازه دادن به آنها برای استراحت بیشتر.

میزبانی جلسات آموزشی بهداشت روان یا انتصاب “قهرمانان” سلامت روان می تواند به شکستن این انگ کمک کند، اطلاعات مربوط به سلامت روان را در اختیار کارکنان قرار دهد و به مردم اجازه دهد تا احساسات خود را به اشتراک بگذارند. برگزاری منظم یک به یک می تواند به کارکنان این فرصت را بدهد که مشکلاتی را که دارند مطرح کنند و مدیران را از هر موضوعی آگاه کند.

چگونه منابع انسانی با سلامت روان برخورد می کند؟

منابع انسانی اغلب با حصول اطمینان از ارائه آموزش های بهداشت روانی کافی برای همه مدیران خط، از سلامت روان در محیط کار محافظت می کند. از طریق اجرای آموزش بهداشت روان، آنها قادر خواهند بود به راحتی علائم استرس، افسردگی و اضطراب را تشخیص دهند و می توانند به آنها کمک کنند.

سیاست‌ها و آموزش‌های بهداشت روانی می‌تواند به کارکنان راهنمایی کند که در مورد سلامت روان به آن نیاز دارند. وقتی مدیران بارهای کاری سنگینی دارند، رفاه اغلب به انتهای لیست آنها می رسد. منابع انسانی می تواند به آنها کمک کند تا اهمیت سلامت روان را درک کنند و ابزارهایی را که برای مراقبت از تیمشان نیاز دارند در اختیارشان بگذارد.

مهمترین چیز برای سلامت روان چیست؟

یکی از مهمترین چیزها برای سلامت روان ارتباط ما با افراد دیگر است. در عصر کار از خانه، احساس انزوا برای افراد بسیار آسان است. هنگامی که آنها در محل کار احساس عدم حمایت کنند، بر استرس آنها می افزاید، بنابراین اطمینان از اینکه کارکنان در تیم خود احساس حمایت می کنند، تأثیر زیادی بر بهبود سلامت روان در محل کار خواهد داشت.

ایجاد ارتباطات باکیفیت در محل کار به این معنی است که کارکنان بیشتر درگیر هستند و رفاه را بهبود می بخشند. تنهایی و عدم ارتباط اجتماعی تاثیر زیادی بر احساس کارکنان در داخل و خارج از کار دارد. مقابله با تنهایی و حمایت از کارکنان برای ایجاد ارتباطات اجتماعی در محل کار می‌تواند نیروی کار انعطاف‌پذیرتر را ایجاد کند و به آنها کمک کند تا حس قوی‌تری از هویت شرکت داشته باشند.

4 نکته برای رسیدگی به سلامت روان در محیط کار

1. تنظیمات را انجام دهید

فردی که مشکل سلامت روانی دارد ممکن است برای انجام کار خود نیاز به تغییرات یا کمک در نقش خود داشته باشد و این به فرد و وضعیت سلامت روان او بستگی دارد. برخی از این تنظیمات عبارتند از:

  • کار از خانه می تواند به افراد کمک کند تا از دفاتر شلوغ استراحت کنند. با این حال، مهم است که تماس‌ها و بررسی‌های منظم داشته باشید تا مطمئن شوید که با دیگران در ارتباط هستند و احساس انزوا نمی‌کنند، زیرا این امر می‌تواند مشکل را بدتر کند.
  • معرفی ساعت‌های انعطاف‌پذیر می‌تواند به افراد کمک کند تا روی خلق و خوی خود کار کنند و در زمانی که احساس می‌کنند توانایی بیشتری دارند، کار خود را تکمیل کنند.
  • زمان دادن برای استراحت های مکرر.
  • قوانین غیبت آرام
  • امکان دسترسی به اتاق های ساکت تر در دفتر.
  • کمک هزینه برای مرخصی برای جلسات درمانی و مشاوره.

2. به حرف فرد مشکل گوش دهید

افراد در تشخیص اینکه به چه حمایتی برای کمک به مشکلات سلامت روانی خود نیاز دارند، متخصص هستند. بهترین کاری که شما می توانید به عنوان یک کارفرما انجام دهید این است که به آنها گوش دهید و آنچه را که فکر می کنید بهترین است تجویز نکنید.

در برخی موارد، افراد ممکن است احساس کنند قادر به شناسایی تنظیمات مناسبی هستند که نیاز دارند، بنابراین ممکن است مجبور شوید چیزهای مختلفی را امتحان کنید. بهترین رویکرد این است که به طور منظم هر گونه حمایتی را با فرد مورد بررسی قرار دهید تا ببینید آیا کمک می کند یا خیر و در صورت نیاز آن را تنظیم کنید.

3. یک مکالمه را باز کنید

افرادی که در حال مبارزه هستند اغلب نمی خواهند کمک بخواهند یا در مورد احساس خود صحبت کنند. برای مدیران مهم است که به طور منظم از کارمندان بپرسند که چه احساسی دارند تا به آنها اجازه دهند تا صحبت خود را باز کنند. این بدان معنی است که آنها خیلی زودتر کمک مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

هیچ راه خاصی برای نزدیک شدن به مکالمات سلامت روان وجود ندارد – تنها چیزی که نیاز دارید همدلی، عقل سلیم و مهارت های گوش دادن است. بهتر است بپرسید تا چیزی نگویید، زیرا نگه داشتن چیزها در داخل می تواند مشکل را بدتر کند. اگر متوجه تغییر در رفتار یا خلق و خوی افراد، تفاوت در بازده کاری یا تغییر در انگیزه‌های آن‌ها شده‌اید، ایده خوبی است که گفتگوی مربوط به سلامت روان را باز کنید.

4. مزایای سلامتی را معرفی کنید

مزایای سلامتی راهی عالی برای نشان دادن سرمایه گذاری شما در سلامت روانی کارکنان است. حساب‌های هزینه‌های سبک زندگی (LSA) به عنوان راهی که به کارمندان اجازه می‌دهد تا به روش خودشان روی سلامتی خود سرمایه‌گذاری کنند، در حال افزایش است.

آنها به تامین هزینه های سلامت و تندرستی که تحت پوشش بیمه پزشکی سنتی نیستند کمک می کنند – از جمله مواردی مانند مشاوره، عضویت در باشگاه ورزشی، کلاس های تناسب اندام و موارد دیگر. کارفرمایان این آزادی را دارند که انتخاب کنند چه هزینه هایی پوشش داده می شود و چقدر می توانند هزینه کنند.

مراقبت‌های بهداشتی مدرن به جای پیشگیری، بر درمان بیماری تمرکز دارد، اما استفاده از حساب هزینه‌های سبک زندگی، افراد را تشویق می‌کند تا بر سلامتی و ایجاد عادات سالم برای مدیریت مؤثر سلامت روان تمرکز کنند.

افکار بسته

به خصوص از زمان همه‌گیری، سلامت روان در محل کار موضوع مهمی بوده است. کارفرمایان باید راه بیشتری را طی کنند تا مطمئن شوند که از سلامت روانی کارکنان مراقبت می کنند. آنها باید یک محیط مثبت را پرورش دهند که در آن افراد احساس کنند می توانند در مورد احساس خود صحبت کنند و حمایت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از سلامت روان در محل کار محافظت کنید – از آموزش سلامت روان گرفته تا ایجاد تنظیمات، تا مزایای بهبود سلامت و تندرستی. اگر علاقه مند به کشف راه هایی برای استفاده از مزایای سلامتی برای رسیدگی به سلامت روان در محل کار هستید، ما دوست داریم به شما کمک کنیم! به راحتی می توانید زمانی را با کارشناسان مجرب مزایای ما برنامه ریزی کنید.