روز دختر چه زمانی است و چه چیزی کادو بخریم؟


واژه‌ی “دختر”، کلمه‌ای مقدس و والاست که سرشار از لطافت و زیبایی است. البته که این زیبایی و ارزنده بودن به واژه ختم نمی‌شود و حضور دختران در هر سرزمینی، مایه‌ی سعادت و افتخار آن دیار است. به همین ترتیب در هر سنت و دینی، روزی را برای دختران، تحت عنوان “روز دختر” اختصاص داده‌اند.

کادو برای روز دختر

کادو روز دختر چی بخرم؟

اگر شما هم نمی‌دونید که برای روز دختر چه کادویی بخرید! ما یک لیست از بهترین گزینه‌هایی که می‌تونید داشته باشید رو تهیه کردیم تا خرید راحت و مقرون به صرفه‌ای داشته باشید.

  • عطر و ادکلن
  • اکسسوری
  • لباس
  • گل
  • ماگ
  • کتاب
  • دفترهای فانتزی و پلنر
  • مجسمه و تابلوهای خاطره‌انگیز
  • کارت هدیه
  • لوازم آرایشی و بهداشتی

تاریخچه‌ی روز جهانی دختر

نخستین بار سازمان ملل متحد روز ۱۱ اکتبر ۲۰۱۲ را به عنوان International Girl’s day اعلام کرد. دلیل و هدف انتخاب این روز برای دختران، بالا بردن سطح آگاهی جامعه نسبت به نابرابری‌های جنسیتی بود. نابرابری‌های جنسیتی چیزهایی مثل کودک‌همسری، خشونت علیه زنان، ازدواج اجباری و حقوق عمومی مانند حق طلاق یا حقوق پزشکی می‌باشد.

تا به امروز تمام جهان ۱۱ October را برای دختران جشن می‌گیرند و برای آنها هدیه‌های متفاوتی تهیه می‌کنند.

اما همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تاریخ این روز در آیین‌های مختلف، فرق می‌کند. اگر بخواهیم به تاریخچه‌ی روز دختر در اسلام برگردیم، باید بگوییم که در تاریخ اسلامی ولادت حضرت معصومه (س) به عنوان روز دختر در ایران نامگذاری شد. نظریه و اعتقادهای متفاوتی درمورد انتخاب کردن این مناسبت وجود دارد؛ مثلا بعضی‌ها معتقد هستند که به ازدواج نکردن حضرت ربط دارد و برخی بر این باور هستند که در جهان هیچ دختری همانند حضرت معصومه(س) پاک و مهربان وجود ندارد.

در هر حال خوب است که به یاد داشته باشیم این جنس از انسان، بسیار ارزشمند است و برای رنگ بخشیدن به زندگیِ هرکس، یک دختر لازم است. پس خوب است که به آن‌ها عشق بورزیم و گاهی با بخشیدن یک هدیه، ارزش آن‌ها را بهشان یادآوری کنیم.

روز دختر

کادوهای مناسب روز دختر

قطعاً یکی از شیک‌ترین و بهترین هدایایی که می‌توانید تهیه کنید، عطر و یا ادکلن است. بلا شک یکی از عمیق‌ترین ابزاری که خاطرات مشترک را بین آدم‌ها تداعی می‌کند، رایحه است. حال شما فکر کنید که عطری خوشبو به عزیزتان هدیه بدهید و هربار که آن بو به مشامش می‌رسد، شما را یاد کند. هرچند که عموماً گفته می‌شود عطر یک چیز سلیقه‌ایست و نمی‌توان برای هر کسی خریداری کرد؛ اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که می‌توانید با شناخت کمی از فرد مقابل، عطری مناسب انتخاب کنید.

همه می‌دانیم که از بزرگترین و ویژه‌ترین چیزهایی که هر دختری می‌پسندد، زیورآلات است. ممکن است که سلیقه‌ی آن‌ها متفاوت باشد؛ به این صورت که شخصی به گردنبند علاقه داشته باشد و دیگری دستبند را ترجیح دهد. اما در هر حال این یک انتخاب هوشمندانه و عالی است که می‌توانید در نظر بگیرید و حتی می‌توانید طرحی خاص که برای فرد شخصی‌سازی شده را به آن هدیه دهید. به طور مثال تاریخ تولدش را روی قسمتی از جنس یک فلز هک کنید.

هر خانمی در زندگی‌اش از داشتن لباس‌های متنوع لذت می‌برد؛ در نتیجه ما به شما عزیزان خرید لباس‌های رنگِ شاد را پیشنهاد می‌دهیم. البته که بسیاری از دختران، رنگ‌های خنثی می‌پسندند و شما می‌توانید از رنگ‌هایی مثل خاکستری یا نود استفاده کنید. همچنین هدیه دادنِ شال و روسری از گزینه‌هایی است که همیشه پیشنهاد می‌شود.

شال و یا روسری از نیازهای هر دختر است که می‌توانید برای آنها تهیه کنید.

اگر بضاعت مالی خوبی ندارید و به دنبال یک هدیه‌ با قیمت مناسب هستید، می‌توانید یک باکس گل یا دسته گل تهیه کنید. چیدمان گل در کنار خوراکی‌هایی همانند شکلات یا پاستیل، برای دختران بسیار خوشایند است. در نظر داشته باشید که هدیه دادنِ گل، حتی اگر یک شاخه هم باشد، به روحیه‌ی آدمی طراوت می‌بخشد و بانیِ خرسندی فرد می‌شود. پس از این گزینه دریغ نکنید.

یکی دیگر از گزینه‌های خوب و کاربردی، ماگ یا همان لیوانِ فانتزی است. با خریدن ماگ‌های فانتزی و زیبای موجود در بازار می‌توانید لبخند روی لب عزیزانتان بیاورید. در نظر بگیرید که این گزینه از وسایل مورد نیاز هر کسی است و از قیمت مناسبی برخوردار است.

کتاب یکی دیگر از هدیه‌های فاخری است که می‌توانید در نظر داشته باشید. به طور مثال اگر در حال فراگیری زبان انگلیسی است می‌توانید رمان‌های جذاب انگلیسی در سطحِ زبانی‌اش را تهیه کنید یا اگر به رمان‌های کلاسیک علاقه دارد، محصولاتی همچون آثار صادق هدایت را برایش به ارمغان بیاورید.

ممکن است بگویید که دخترِ ما اهل کتاب‌ خواندن نیست و علاقه‌ای ندارد؛ باید بگوییم که اگر یک کتاب با موضوع جذاب و حجم کم را برای اولین کتابش هدیه دهید، هم او را خوشحال خواهید کرد و هم به فرهنگِ کتابخوانی کمک کرده‌اید.

از کتاب‌هایی که برای هدیه به شما پیشنهاد می‌کنیم:

زبان اصلی

  • Twisted love
  • Twisted lie
  • Twisted hate
  • Inheritance Game

خرید کتاب زبان انگلیسی

فارسی

  • برادران کارامازوف
  • پک آلبر کامو
  • کلیدر
  • دختری که در اعماق دریا افتاد
  • بادبادک باز
  • دفترهای فانتزی و پلنر

قطعا می‌دانید که نوشتن و برنامه‌ریزی برای هر شخصی، به خصوص دختران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خریدن دفترهایی با طرح‌های دخترانه و فانتزی از گزینه‌هایی است که می‌تواند فرد مورد نظر را خوشحال کند. عمل هوشمندانه انجام دهید و سعی کنید طرح مناسبی انتخاب کنید؛ به این صورت که اگر فرد مقابل به دیدن انیمه علاقه دارد، از طرح‌های ژاپنی استفاده کنید یا اگر گربه‌ها را دوست دارد، دفتری با عکس گربه برایش تهیه کنید.

  • مجسمه و تابلوهای خاطره‌انگیز

هنرهای دستی از عزیزترین چیزهایی است که هر شخصی باید در اتاقش داشته باشد. تابلوهای دست‌نویس یا نقاشی‌های روی بوم، از هدایای جذابی است که می‌توانید به آن فکر کنید. یا حتی عکسی از دخترتان به مجسمه‌ساز دهید تا تصویر آن را در قالب مجسمه بسازد.

اگر سلیقه‌ی دختر مورد نظرتان را نمی‌شناسید یا ترجیح می‌دهید خودش هدیه‌اش را برگزیند، به شما پیشنهاد می‌دهیم مبلغی مشخص را به صورت کارت هدیه، با متنی به یاد ماندنی به آن دهید. این روش از راحت‌ترین راه‌های هدیه‌ دادن است.

  • لوازم آرایشی و بهداشتی

از مواردی که مورد نیاز هر دختری است، لوازم بهداشتی و آرایشی است. این مورد هم بسیار کاربردی است و هم به یاد ماندنی. می‌توانید باکسی از لوازم‌های مورد نیاز تهیه کنید و به فرشته‌ی زندگی‌تان هدیه دهید.

خرید کتاب‌های فارسی

کتاب از کجا بخریم؟

یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاه‌های موجود برای خریداری کردن کتاب، وبسایت اینترنتی کتاب‌لند است.

شما عزیزان می‌توانید کتاب‌های مختلف با زبان‌های اسپانیایی، ایتالیا، انگلیسی، فارسی، ترکی و … را در ژانرهای مختلف درسی، فلسفی، آیلتس و تافل، عاشقانه، طنز و … خریداری کنید.

به یاد داشته باشید که ارزنده‌ترین هدیه برای هر انسانی فارغ از جنسیت، عشق و اهمیت است. عشق هدیه دهید تا زندگی پر از عشقی داشته باشید.



منبع