از ماشین ایتالیایی تا فرهنگ ایتالیایی


رنگارنگی در ایتالیا، خون گرم بودن بی نظیر مردم و… بدون شک بر هیچ فردی پوشیده نیست و باعث شده تا این کشور در اذهان عمومی جایگاهی زیبا داشته باشد. ایتالیا از همان ابتدا نیز موردتوجه بوده و زادگاه امپراطوری روم و مرکز اصلی رنسانس به حساب می آید. وجود فرهنگ غنی و مردمانی بااصالت باعث شده تا بتواند تأثیرات بسیاری روی دنیا داشته باشد. در این کشور می توانید پیشرفت و تکنولوژی را نیز شاهد باشید و ماشین هایی را ببینید که توانسته اند قلب انسان ها را به دلیل زیبایی، جذابیت، خاص بودن و… تسخیر کنند. لامبورگینی، فراری، مازراتی و… تماماً در کشور ایتالیا تولید شده اند و در میان برندهای مطرح دنیا حرفی برای گفتن دارند. قصه در اینجا تمام نمی شود و می توانید برندهای آرایشی یا برندهای عطر و ادکلن فاخری را نیز در این کشور شاهد باشید.

ماشین ایتالیایی تا فرهنگ ایتالیایی

از خصوصیات مردم ایتالیا چه می دانید

مردم ایتالیا با هنر، معماری، خانواده، موسیقی، پیشرفت، تکنولوژی، برندهای لوکس و… گره خورده اند. در خانواده ایتالیایی وحدت و یکپارچگی موج می زند و برای این امر اهمیت بالایی قائل هستند. زبان بدن در میان مردم ایتالیا و حتی فرهنگ آن ها جایگاهی ویژه دارد. ایتالیایی ها در حالت کلی از حرکات دست و بازو خود زیاد استفاده می کنند و حتی چهره آن ها نیز می تواند نکات بسیاری را به مخاطب منتقل کند. گاهی اوقات نیز از تماس فیزیکی نظیر لمس کردن دست بهره می برند تا بتوانند احساسات خود را انتقال دهند. گاهی این حرکات دست به گونه ای است که می تواند بدون صحبت کردن، پیغامی را برساند.

یکی از جالب ترین اقدامات در میان مردم ایتالیا، جمع کردن چشمان است که می تواند پیغام “خشمگین بودن” یا “شگفت زده بودن” را انتقال دهد. مردم ایتالیا در حالت کلی افرادی بسیار خون گرم و مهمان نوازی هستند و گردشگران در زمان برقراری ارتباط با آن ها، حسی فوق العاده را تجربه می کنند. مردم ایتالیا عادت به بلند حرف زدن دارند و در این میان بهتر است شما نیز شروع به برقراری ارتباط نمایید و به زبان بدن خود توجه کنید. یکی از سؤالاتی که شاید ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که چرا ایتالیایی ها بلند صحبت می کنند؟ در واقع زبان ایتالیایی زبانی آهنگین به شمار می آید و همین موضوع باعث شده تا لحن و بلندی صدای آن ها نقش مهمی را در بیان کلمات ایفا کند. درواقع ایتالیایی ها از تأکید برای بیان احساسات خود استفاده می کنند که همین امر می تواند به بلندتر شدن صدای آن ها منجر گردد.

خصوصیات مردم ایتالیا

برندهای معروف ایتالیا که باید بشناسید

کشور ایتالیا تنها در خودروسازی پیش گام نیست و می توانید در میان برندهای آرایشی، بهداشتی نیز بهترین شرکت ها را شاهد باشید. از معروف ترین و باکیفیت ترین برندهای تولیدکننده محصولات بهداشتی و آرایشی می توان به کیکو میلانو، کلی استار، جورجیو آرمانی و… اشاره داشت. تمامی این شرکت ها از بهترین و باکیفیت ترین ترکیبات استفاده می کنند تا بتوانند بی خطرترین و کم عارضه ترین محصولات را تولید و روانه بازار نمایند. همه چیز در این اینجا تمام نمی شود و شرکت های عطرسازی بسیار بی نظیری در این کشور فعالیت می کنند که توانسته اند دنیای عطر و ادکلن را تغییر دهند. از بی نظیرترین برندهای عطرساز ایتالیایی موجود در دنیا می توان به برند ورساچه، ادکلن بولگاری، گوچی و… اشاره داشت.

برندهای معروف ایتالیا

ماشین های لاکچری پلیس در ایتالیا که در هیچ کجای جهان نیست

به دلیل وجود غول های خودروسازی در ایتالیا، نظرها به این سمت رفته که پلیس های ایتالیایی از چه ماشین هایی استفاده می کنند. جذاب ترین خودروهای پلیس در ایتالیا وجود دارد که با امکانات و تجهیزات بی نظیر مورداستفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی چندین ماشین پلیس ایتالیایی می پردازیم.

  • Alfa Romeo 159: این خودرو پلیس در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ تولید می شد که مدل ۲.۴ لیتری دیزل آن به عنوان ماشین پلیس انتخاب شد.
  • Alfa Romeo Giulia (952): این خودرو به دلیل تجهیزات و کیفیت ساختی که دارد از همان ابتدا، یعنی از سال ۲۰۱۶ موردتوجه پلیس قرار گرفت. دلیل انتخاب این ماشین، بیشینه سرعت آن است که به ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت می رسد.
  • Subaru Forester: این ماشین پلیس ژاپنی در میان سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ تولید می شد و به عنوان خودروهای تاکتیکی و گشتی پلیس مورداستفاده قرار گرفت.

ماشین های لاکچری در ایتالیا

شکیل ترین برندهای خودرو دنیا در ایتالیا است!

کشور ایتالیا سابقه طولانی و بسیاری در تولید شکیل ترین، قدرتمندترین و لوکس ترین خودروهای دنیا را دارد و همین موضوع باعث شده تا این کشور موردتوجه قرار گیرد. مشهورترین برندهای خودروی ایتالیایی که توانسته اند تغییرات عظیمی در صنعت خودروسازی ایجاد کنند به شرح زیر هستند:

  • فراری: بدون شک مشهورترین برند خودرو موجود در ایتالیا فراری به حساب می آید که در دنیا حرفی برای گفتن دارد. این شرکت پرافتخار در سال ۱۹۲۹ توسط انزو فراری تاسیس گردید و اقدام به تولید خودروهای اسپرت و مسابقه ای نمود و همین موضوع باعث شهرت آن شد.
  • لامبورگینی: یکی دیگر از ابرشرکت های خودروسازی دنیا به لامبورگینی اختصاص دارد که این شرکت در سال ۱۹۶۳ توسط فرروچیو لامبورگینی تاسیس شد. در این شرکت تولید خودروهای اسپرت سوپر لوکس و پرقدرت رواج داشته و همین موضوع باعث شرکت آن شده است.
  • مازراتی: مازراتی نیز جزو شرکت های لوکس خودروسازی ایتالیایی به حساب می آید که در سال ۱۹۱۴ تأسیس گردید. دلیل شهرت این برند خوش نام، خودروهای اسپرت، سدان و SUVهای لوکس به حساب می آید.
  • فیات: یکی دیگر از ابرشرکت های خودروساز ایتالیایی به فیات اختصاص دارد که در سال ۱۸۹۹ فعالیت خود را آغاز نمود. در این شرکت می توانید طیف وسیعی از خودروهای کوچک شهری تا SUVهای بزرگ را ببینید.



منبع