فروش کم/بدون مشروبات الکلی در بالاترین سطح خود


سوپرمارکت‌ها در سراسر بریتانیا در سال 2023 با افزایش تقاضا برای آبجو کم/بدون الکل، مشروبات الکلی و شراب‌های گازدار با توجه به Sainsbury’s، Tesco و Waitrose، متوجه تغییر قابل توجهی در بازار نوشیدنی‌های بزرگسالان شدند.

طبق آمار ارائه شده در دسامبر 2023، هر سه سوپرمارکت در سال گذشته افزایش قابل توجهی در تقاضا برای فروش کم/بدون الکل داشته اند و Waitrose در مجموع فروش 28 درصدی را گزارش کرده است.

آمار ارائه شده توسط Waitrose از 1 دسامبر 2023

به نظر می رسد که آبجوهای کم/بدون الکل با فروش در Sainsbury’s 25% و بیش از 20% در Tesco به محبوب ترین شکل نوشیدنی جایگزین تبدیل شده اند.

دومین افزایش بالاتر مربوط به شراب‌های کم/بدون الکل است که Sainsbury در فروش شراب‌های گازدار 19 درصد و Tesco افزایش 15 درصدی را در شراب‌های جایگزین گزارش کرده است.

اگرچه فروش کم/بدون الکل کمترین افزایش را داشته است، به میزان 10 درصد برای هر دو سوپرمارکت، اینها دارای برچسب قیمت کمی بزرگتر هستند و گزینه ای برتر هستند، بنابراین این افزایش همچنان یک نشانه عالی برای صنعت به عنوان یک کل است.

آمار ارائه شده توسط Sainsbury’s و Tesco در تاریخ 1 دسامبر 2023

تقاضا در ماه های اخیر به حدی افزایش یافته است که Waitrose اکنون بخش های اختصاصی نوشیدنی های کم یا بدون الکل را به برخی از فروشگاه های خود معرفی می کند.

پیرپائولو پتراسی، استاد شراب، و رئیس آبجو، شراب و الکل در Waitrose، گفت: «در سال‌های اخیر محصولات درجه یک افزایش یافته است که طعم عالی در کنار همتایان الکلی خود دارند، مانند Heineken 0٪، Warners 0% Gin. و گینس 0.0.

«تقاضا برای نوشیدنی‌های کم الکل و بدون الکل با سرعتی خارق‌العاده در حال افزایش است. اکنون خرید هر دو برای مشتریان عادی شده است.»

تصویر از Waitrose & Partners

این تغییر نه تنها در سوپرمارکت‌ها، بلکه در صنعت رویدادها نیز رخ داده است، زیرا بار رسمی بدون الکل درای ژانویه، Torstig، آخر هفته گذشته جدیدترین مکان پاپ آپ خود را در هاکستون افتتاح کرد.

یاسمین اسپارک، موسس Align Events، 35 ساله در آکسفورد، از زمان راه اندازی در مارس 2022، شاهد افزایش تقاضا برای خدمات کوکتل غیرالکلی سیار خود بوده است.

اسپارک گفت: مفهوم ما ساده است. ما کوکتل‌هایی می‌سازیم که تمام مشخصات نمایشی و طعم یک کوکتل سنتی منهای مشروب را دارند.

«2023 شاهد افزایش تقاضا بودیم، حتی برای یک رویداد به نیویورک دعوت شدیم! این گواهی بر تغییر ذهنیت فرهنگی است و اذعان می‌کند که همه شایسته این هستند که بخشی از جشن باشند.

“من فکر می کنم افزایش تقاضا نشان دهنده یک تغییر اجتماعی گسترده تر است. اکثر مشتریان ما زیر 35 سال دارند و به دنبال گزینه های فراگیر هستند که به انتخاب های آنها احترام بگذارد، شکافی که Align Events با افتخار پر می کند.

من معتقد نیستم که این یک چیز نسلی است. بسیاری از مردم صرف نظر از سن، آنقدرها علاقه ای به نوشیدن یا نوشیدن گهگاهی ندارند، فقط قبلاً هرگز گزینه ای برای داشتن یک جایگزین خوشمزه نداشته اند.

تصویر از Align Events

سلبریتی ها نیز به این مهمانی پیوسته اند و کایلی مینوگ در سال 2022 یک گل رز درخشان بدون الکل عرضه کرد و لوئیس همیلتون اعلام کرد که جایگزین تکیلا بدون الکل ممتاز خود به نام Almave را در سپتامبر عرضه می کند.

طیف گسترده ای از گزینه های بدون الکل که اکنون در دسترس مصرف کنندگان است، همچنین برای بسیاری از افرادی که قبلاً به الکل وابستگی داشتند و کسانی که به دنبال ایجاد تغییر در سال 2024 هستند، تغییری اساسی بوده است.

دکتر ریچارد پایپر، مدیر اجرایی خیریه پیشرو الکل در بریتانیا، Alcohol Change UK، گفت: «Alcohol Change UK تخصص قابل توجهی در نقش نوشیدنی‌های بدون الکل در دهه گذشته ایجاد کرده است.

ما به طور کلی در مورد این نوشیدنی ها مثبت هستیم، و شواهد حاصل از تحقیقات ما این است که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که به شدت الکل مصرف می کنند، آنها را برای روند کاهش و کنترل مجدد مصرف الکل خود مهم یا حتی ضروری می دانند.

رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای شرکت‌های نوشیدنی‌های بدون الکل برای تبلیغ و رشد برندهایشان بوده است و جامعه هوشیار آنلاین حمایت خود را از افزایش گزینه‌های موجود در مکان‌ها و قفسه‌های سوپرمارکت‌ها ابراز می‌کند.

تصویر از مایکل سینگ (@sober_Singhy)

مایکل سینگ، 32 ساله، از شمال غرب لندن، مدافع هوشیار و سفیر تغییر الکل در بریتانیا، گفت: «من دوست دارم به جای اینکه مجبور به انتخاب گزینه‌های محدود شوم، انتخاب کنم که چه نوشیدنی را می‌توانم از خودم پذیرایی کنم، و همیشه وقتی یکی را می‌بینم خوشحال می‌شوم. از مارک های مورد علاقه من در انبار

“این نشان می دهد که مراقبت و درک افرادی وجود دارد که انتخاب زندگی خود را برای عدم مصرف الکل انتخاب کرده اند. گزینه‌های بیشتر باعث می‌شود افراد گزینه 0% را انتخاب کنند، زیرا این گزینه برای انواع جوانه‌های چشایی مناسب است.

اگر شما یا شخصی که می شناسید با وابستگی به الکل دست و پنجه نرم می کنید به www.alcoholchange.org مراجعه کنید

اعتبار تصویر برجسته: راس هلن





منبع