تقویت ساقه مو با روغن در خانه


عدم مراقبت صحیح از موها باعث می شود تا کم کم شاهد ریزش و از دست رفتن بخش زیادی از موهای خودمان باشیم. اگر شما هم هر بار که به موهای خودتان در آینه نگاه می کنید، احساس می کنید که بخش زیادی از موهای شما کم شده است باید به فکر تقویت ساقه مو و ریشه موهای خودتان باشید. مصرف مولتی ویتامین ها و مواد مغذی برای مو مانند ویتامین های گروه ب، آهن، بیوتین، زینک و … به رشد بهتر موها کمک می کند. اما به غیر از این موضوع می توانید از روغن نیز برای تقویت ساقه مو در خانه استفاده کنید. در ادامه مقاله قصد توضیح در مورد نحوه استفاده از روغن برای تقویت موهای نازک را داریم.

تقویت ساقه مو با روغن در خانه

تقویت ساقه مو با روغن در خانه

چرب کردن موها در هر فصل از سال ضروری است. فرقی نمی کند که موهای شما تا چه اندازه خشک و یا لطیف هستند. در هر صورت مقدار مناسبی روغن می تواند روی موها استفاده شود و شادابی آن ها را به همراه داشته باشد. ماساژ روغن خوب روی موها باعث می شود که زیبایی موها حفظ شود و کم کم ساقه موهای ضعیف شده درمان و بهبود پیدا کنند. اگر دوش آب گرم می گیرید و از خشکی موهای خودتان رنج می برید، بد نیست که برای تقویت ساقه مو در خانه از روغن های گیاهی کمک بگیرید.

روغن های گیاهی با رطوبت رسانی موها، شادابی آن ها را به همراه دارند. به مرور زمان این روغن ها هستند که می توانند وزی و زبر شدن موها را به حداقل برسانند. نه تنها ساقه مو، بلکه پوست سر نیز با کمک روغن های گیاهی تغذیه می شود. از این رو می توان برای بهبود حالت دادن به موها، رفع خشکی و زبری موها و … از روغن های گیاهی استفاده کرد.

تقویت ساقه مو با استفاده از روغن

تقویت ساقه مو با استفاده از روغن

انواع روغن برای تقویت ساقه مو

روغن های زیادی در بازار موجود هستند که می توانند به صورت طبیعی برای تقویت ساقه مو استفاده شود. اگر شادابی و زیبایی موها برای شما در اولویت است، بد نیست که هر یک از این روغن ها را تهیه کنید و حداقل هر بار که از حمام بیرون می آید از آن ها استفاده کنید. در ادامه به انواع روغن هایی که می توانند برای تقویت ساقه موهای نازک استفاده شوند، اشاره می کنیم.

·        روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن های پرفایده برای تقویت موهای نازک است. این روغن می تواند به تنهایی و یا با ترکیب با زرده تخم مرغ و عسل روی موها قرار بگیرد و موخوره و خشکی موها را برطرف کند

·        روغن بادام

روغن بادام برای موهای بسیار خشک و آسیب دیده مفید است. مصرف این روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا ۳، منیزیم، ویتامین E و … بسیار به رشد موها کمک می کند. روغن بادام درخشندگی موها را افزایش می بخشد. می توانید نصف قاشق چای خوری این روغن را در کف دست بریزید و دستان خودتان را با آن چرب کنید. سپس انگشتان خود را از بین موها عبور دهید.

·        روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از سبک ترین و محبوب ترین روغن های گیاهی است که برای تقویت ساقه مو استفاده می شود. این روغن می تواند موها را پرپشت و براق کند. ماساژ کف سر با این روغن باعث تحریک گردش خون شده و فولیکول های مو را تقویت می کند. برای تقویت موهای نازک و آسیب دیده نیز روغن نارگیل فوق العاده است. می توانید ۲ یا ۳ بار در هفته از این روغن استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

·        روغن کنجد

روغن کنجد یکی از بهترین روغن هایی است که می تواند برای نرم کردن موها استفاده شود. این روغن از آسیب به موها در اثر نور خورشید جلوگیری می کند و باعث صاف شدن موها خواهد شد. روغن کنجد حاوی امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است که همگی برای رشد موها و حجم دادن به آن ها مفیدند. می توانید روزانه مقداری از این روغن را برای ماساژ کف سر استفاده کنید.

·        روغن کرچک

یکی از بهترین روغن های موثر برای تقویت ساقه موهای آسیب دیده و نازک شده، روغن کرچک است. این روغن برای تقویت رشد موها و تغذیه پوست سر خشک بسیار مفید است. اگرچه به نظر می رسد که این روغن به تنهایی نمی تواند باعث رشد مو شود، اما استفاده از آن به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی موها به رفع خشکی ساقه مو کمک بسیار زیادی می کند.

انواع روغن برای تقویت ساقه مو

انواع روغن برای تقویت ساقه مو

نحوه استفاده از روغن برای تقویت ساقه های مو

در صورتی که قصد استفاده از روغن برای تقویت ساقه موهای آسیب دیده خودتان را دارید، می توانید از طریق دو روش از این روغن ها استفاده کنید. اولین روش استفاده از این روغن ها قبل از حمام است. به طوری که باید مقداری روغن را به ساقه موها و کف سر بزنید و ماساژ دهید. سپس چند ساعتی منتظر بمانید تا روغن اثربخشی خود را روی موهای شما بگذارد و بعد به حمام بروید.

روش دوم نیز استفاده از روغن تقویت ساقه مو بعد از حمام است. در این روش باید زمانی که حدود ۳۰ درصد از موهای شما خشک شدند، مقداری روغن گرم را میان دو دست خودتان بزنید و دو دست خود را ماساژ دهید. در نهایت می توانید انگشتان خودتان را بین موها حرکت دهید تا موها آبرسانی شوند. علاوه بر استفاده از روغن برای درمان مشکلات ساقه مو، داشتن تغذیه مناسب نیز بسیار مهم است. می توانید از مکمل های تقویت کننده مو نیز به صورت همزمان استفاده کنید.

روغن برای تقویت ساقه های مو

روغن برای تقویت ساقه های مو

روغن ترکیبی تقویت مو؛ بهترین روغن تقویت ساقه مو

به غیر از ۵ روغن معرفی شده برای تقویت ساقه مو، روغن های دیگری نیز وجود دارند که باعث تقویت ریشه و ساقه موها می شوند و استحکام آن ها را افزایش خواهند داد. به طور مثال روغن جوجوبا، روغن پیاز و … از جمله این روغن ها هستند. ترکیب این روغن ها اثربخشی آن ها را چندین برابر کرده و باعث بهبود دوام و ماندگاری اثر روغن های ترکیبی خواهد شد.

روغن ترکیبی تقویت مو باعث می شود تا بتوانید موهایی شاداب و بدون مشکل داشته باشید و از خشکی موها جلوگیری نمایید. این روغن از ترکیب تمامی روغن هایی که می توانند برای رفع نازکی موها و تقویت ساقه استفاده شوند، تشکیل شده است. از این رو اثربخشی آن نسبت به روغن های گیاهی تک منظوره بیشتر است. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد روغن تقویت ساقه مو بندیتو، می توانید به سایت بندیتو مراجعه کرده و از طریق سایت سفارش خودتان را ثبت کنید.

سخن پایانی

تقویت ساقه مو در خانه با کمک روغن های گیاهی تقویت مو امکان پذیر است. هر یک از این روغن ها حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای چربی هستند که به افزایش استحکام موها کمک زیادی می کنند. از این رو مصرف آن ها باید به صورت اصولی و منظم انجام شود تا اثربخشی آن ها را مشاهده کنیم. در حال حاضر روغن ترکیبی تقویت ساقه مو بندیتو به عنوان یکی از بهترین روغن ها برای تقویت ساقه موها شناخته می شود که روی رشد موها و زیبایی آن ها بسیار موثر است.



منبع