راهنمای بهترین کتاب‌های آموزشی آیلتس


می‌دانید که آیلتس یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سطح دنیا است که سالانه در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود. چالش‌های زیادی بر سر راه داوطلبان این آزمون وجود دارد که انتخاب منابع استاندارد یکی از مهم‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. ساختار خاص، منحصر‌‌به‌فرد و سطح بالای آیلتس آن را به آزمونی سخت اما کاربردی تبدیل کرده است. یکی از نکات مهم که کمتر داوطلبی در ابتدای راه آماده ‌شدن برای آزمون آیلتس به آن توجه دارد، انتخاب منابع و کتاب‌های آموزشی معتبر است. انتخاب یک منبع با کم‌ترین کاستی و بیشترین تاثیرگذاری داوطلب را چند قدم جلوتر خواهد انداخت. در این مطلب بهترین کتاب‌های آموزشی آزمون آیلتس معرفی شده‌اند.

چگونه کتاب مناسبی برای آموزش آیلتس پیدا کنیم؟

از آن‌جا‌که این آزمون از اعتبار زیادی برخوردار است و مخاطبان بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد، طبیعی است که با حجم بالایی از منابع روبه‌رو باشیم. فراموش نکنید که شرکت در کلاس آیلتس فشرده و استفاده از منابع باکیفیت، استاندارد و کامل شما را چند گام در رسیدن به اهدافتان جلو خواهد انداخت. انتخاب یک کتاب یا کتاب‌های مناسب با محتوایی کامل که تمام مهارت‌های لازم امتحان آیلتس را به شما آموزش دهد، قدمی بزرگ جهت آمادگی در آن محسوب می‌‌شود. درصورتی‌که هدف شما کسب نمره بالا در این آزمون باشد قطعا کارتان کمی سخت‌تر خواهد بود و به تلاش، پشتکار و تداوم بیشتری نیاز دارید؛ پس انتخاب منبع درست را دست کم نگیرید. با کمک اساتید، دوستان و سایت‌های معتبر می‌توانید منابعی که آزمون را به‌خوبی پوشش می‌دهند انتخاب کنید. اما این منابع کدام‌اند؟ در ادامه به برخی از مهم‌ترین کتاب‌های آمادگی آیلتس اشاره خواهد شد:

کلاس فشرده آیلتس

کتاب آموزش گرامر آیلتس

این روزها کتاب‌های آموزشی آیلتس به وفور در هر کتاب فروشی پیدا می‌شوند. تقریبا تمام انتشارات موجود در کشور به چاپ این قبیل کتاب‌ها می‌پردازند، از این جهت داوطلبان دچار سردرگمی می‌شوند و در نهایت با حجم زیادی از کتاب نخوانده روبه‌رو خواهند شد. توصیه می‌شود که قبل از خرید کتاب‌های متنوع ابتدا آمادگی زبان را از گرامر و لغت شروع کنید و پس‌ از رسیدن به حد قابل قبولی از این دو بخش به سراغ یادگیری مهارت‌های آزمون آیلتس بروید. اما بهترین کتاب‌های آموزش گرامر کدام‌اند؟

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مبتدیان این کتاب است که اشکال مختلف دستوری، فعل‌ها، الگوهای جمله، اشکال نوشتاری و گفتاری و جمله‌بندی‌های استاندارد را به آن‌ها آموزش می‌دهد. اگر احساس می‌کنید سطح گرامر زبان انگلیسی شما به تقویت نیاز دارد با خواندن این کتاب گرامر خود را به‌طرز قابل توجهی تقویت خواهید کرد.

  • Cambridge Grammar for IELTS

مگر می‌شود کتابی از انتشارات کمبریج باشد و به تقویت زبان انگلیسی کاربر کمکی نکند. این کتاب یکی از بهترین منابع گرامر انگلیسی است که تمرین‌های زیادی را در سطح آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال شامل می‌شود. کتاب مذکور ساختارهای گرامری را به‌صورت شنیداری هم آموزش می‌دهد که خود به ارتقای مهارت شنیداری داوطلب کمک زیادی خواهد کرد.

این منبع از محبوب‌ترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی است که درصد بالایی از داوطلبان آیلتس در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. این کتاب بهترین منبع گرامر خودآموز برای زبان آموزان متوسط B1-B2 است و توضیحات ساده و کاربردی برای ساختارهای گرامری را در برمی‌گیرد. آموزش تمام گرامرهای مورد نیاز به‌همراه تمرین‌های متنوع از دیگر ویژگی‌های این منبع است که داوطلب آیلتس را به سطح آمادگی قابل قبولی می‌رساند.

  • Collins Grammar for IELTS

یکی از منابع تخصصی و پیشرفته آموزش گرامر است و از محبوب‌ترین کتاب‌ها در میان داوطلبان آزمون آیلتس به‌شمار می‌رود. بیست واحد ۴ صفحه‌ای شامل گرامرهای تخصصی و نمونه سوال‌های مشابه آزمون محتوای این کتاب را در برگرفته‌اند. یک فایل صوتی رایگان هم ضمیمه این کتاب است که متون مختلف را برای گوش‌ دادن در اختیار فرد قرار می‌دهد، علاوه‌بر این به افزایش سطح مهارت شنیداری داوطلب کمک قابل توجهی می‌کند.

  • Get IELTS Band 9 Grammar Secrets

این کتاب یک ماژول آکادمیک آیلتس است و به افزایش مهارت‌های گرامری داوطلب کمک زیادی می‌کند تا جایی‌که فرد را در نوشتن مقالات علمی رایتینگ تسک ۲ آماده خواهد کرد. همانطور‌که از نام آن مشخص است ساختارهای گرامری قوی و سطح بالایی دارد که در افزایش نمره داوطلب آیلتس تا باند ۹ بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کتاب واژگان ضروری آیلتس

بالا بردن دایره لغات کلید موفقیت در زبان انگلیسی است که بسیار از داوطلبان از این مورد غافل می‌شوند. فراموش نکنید که دایره لغات قوی نه‌تنها در آزمون بلکه در مکالمه محاوره ضروری است و به برقراری ارتباط بیشتر شما با انگلیسی زبان‌ها کمک خواهد کرد. جهت موفقیت در آزمون آیلتس باید به سطح قابل توجهی از دایره واژگان برسید تا نمره قابل توجهی را به‌دست آورید. بر این اساس انتخاب منابع کامل و جامع مسیر یادگیری لغات را برای شما هموارتر خواهند کرد. از جمله منابع عالی و شناخته‌شده لغت در این آزمون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Essential Words For IELTS

این کتاب یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین منابع لغت آیلتس است که لغات تازه و کاربردی زیادی را در قالب متن و تمرین به مخاطب ارائه می‌کند. ۶۰۰ لغت ضروری و متداول به‌همراه مثال، معنی و نقش‌های دیگر در این کتاب وجود دارد و اطلاعات جامع و کاملی را به‌صورت خودآموز در اختیار فرد قرار می‌دهد. اگر در حال آمادگی برای آزمون آیلتس هستید حتما خواندن این کتاب را در برنامه خود قرار دهید.

  • ۱۱۰۰ Words You Need To Know

این کتاب مختص کسانی است که در بالا بردن دایره لغات انگلیسی خود مصمم هستند؛ بنابراین انتخاب خوبی برای داوطلبان آزمون آیلتس است. تمام لغات در قالب متن، داستان، شعر، نمایشنامه و مقالات جذاب به خواننده آموزش داده می‌شوند و زبان‌آموز با پیروی از برنامه هفتگی به‌راحتی تمام این لغات را یاد خواهد گرفت.

این کتاب از انتشارات کمبریج و قابل استفاده برای زبان آموزان دو سطح متوسط و پیشرفته است. داوطلبان آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک از اصلی‌ترین مخاطبان این کتاب هستند؛ چراکه علاوه‌بر آموزش لغت به اشتباهات رایج داوطلبان در آزمون می‌پردازد. کتاب مذکور در عین آموزش لغت به ارتقای سطح مهارت‌های نوشتاری و شنیداری زبان‌آموز کمک خواهد کرد. پاسخ‌نامه تمرین‌ها و اسکریپت‌ها در انتهای کتاب کار کارآموز را راحت کرده‌اند.

دوره آنلاین آیلتس

چگونه مدرک آیلتس دریافت کنیم؟

با شرکت در کلاس‌های آیلتس می‌توان خود را برای این آزمون مهم بین‌المللی آماده کرد. در حال حاضر انواع دوره آنلاین آیلتس و کلاس‌های حضوری در تمام شهرهای ایران برگزار می‌‌شوند. فراموش نکنید که تنها شرکت در کلاس یا دوره به آمادگی شما کمک نخواهد کرد. تلاش و پشتکار زیاد لازمه موفقیت در هر آزمون به‌ویژه آزمون زبان آیلتس هستند؛ بنابراین برای دریافت مدرک آن به سخت‌کوشی زیاد و شرکت در دوره‌‌های معتبر نیازمند دارید.

آریام مسیر دریافت مدرک آیلتس را برای شما هموار می‌کند

در دست داشتن مدرک آزمون زبان آیلتس نه تنها جهت مهاجرت به کشوری دیگر به شما کمک خواهد کرد، بلکه فرصت‌های شغلی متنوعی را در داخل کشور در اختیارتان می‌گذارد. آیلتس مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خوانش و نوشتار شما را به‌طرز قابل توجهی بالا خواهد برد؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید با یک انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنید. کالج بین‌المللی آریام به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه دلخواهتان برسید. کارشناسان ما در این مجموعه در هر زمان پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.




منبع