بهترین روش های درمان جوش با لیزر، دارو های موضعی و خوراکی


درمان جوش اونقدر که فکر می‌کنید کار سختی نمی‌تونه باشه. خیلی از مردم توی هر سن و سالی ممکنه با جوش صورت درگیر باشن. جوش صورت خودش یه بیماری التهابیه که معمولاً نوجوونا بیشتر بهش دچار میشن ولی خب خیلی وقتا می‌بینی یکی ۲۹ سالشه، ولی هنوز که هنوزه صورت و بدنش داره جوش می‌زنه. حالا به نظر شما برای اینکه بشه جوش رو به راحتی درمان کرد، از چه روش‌هایی میشه استفاده کرد؟ اگه تا آخر این مقاله همراه ما باشید، قول میدیم در مورد بهترین روش‌های درمان و برطرف کردن جوش باهاتون مفصل صحبت کنیم.

بهترین روش های درمان جوش با لیزر، دارو های موضعی و خوراکی

درمان جوش صورت با لیزر

تعداد زیادی از مردم برای درمان جوش سعی می‌کنند که از لیزر استفاده کنند. لیزرErbium، لیزر دی اکسید کربن (CO2)، لیزر پالس رنگ (Pulsed-dye lasers)، لیزرablative و لیزرablative همگی انواع لیزر محسوب میشن که برای برطرف کردن جوش میشه ازشون استفاده کنید.

ببینید ما قراره باهاتون صادقانه حرف بزنیم. درسته که لیزر لکه‌های تیره پوست شما رو روشن می‌کنه، سلول‌های مرده پوست رو از بین می‌بره، باعث رشد سلول‌های جدید و تحریک کلاژن سازی پوست می‌شه و یه بافت نرم رو روی پوست شما به وجود میاره اما به هر حال یه سری عوارض‌ها هم ممکنه داشته باشه.

 مثلاً ممکنه ۱۲ تا ۷۲ ساعت شما احساس خارش یا سوزش داشته باشید. ممکنه اگه به یک کلینیک نامعتبر مراجعه کنید باعث عفونت، جای زخم و خونریزی بشه. واسه همین لیزر برای درمان و برطرف کردن جوش جزء راهکارهای آخریباید باشه که بهش فکر می‌کنید.

 شما اگه علت اینکه چرا جوش در میارین رو متوجه بشین خیلی راحت با یه سری داروها یا سرم‌ها می‌تونید این مشکل رو برطرف کنین. به هر حال، در مورد لیزر هم باهاتون صحبت کردیم که بدونید از این طریق هم می‌تونید جوش صورت خودتون رو راحت درمان کنید و لازم نیست استرس داشته باشید.

درمان جوش صورت با سرم

حقیقتاً سرم می‌تونه معجزه بکنه. اگه شما برای درمان جوش صورت سعی کنید از انواع سرم مثل سرم حاوی نیاسینامید استفاده کنید، یه همچین سرمی به خاطر داشتن ویتامین B3 باعث میشه آکنه‌های فعال درمان شده و استرسی بابت ایجاد جوش یا جای جوش وجود نداشته باشه.

 سرم حاوی نیاسینامید مانند سرم نیاسینامید اوردینری اصل خیلی راحت بافت پوست شما را از این رو به اون رو می‌کنه و باعث میشه که یه پوست صاف و یکدست داشته باشید. راستش سرمی که حاوی نیاسینامید باشه، به خاطر خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی خودش، زودتر از چیزی که فکر می‌کنید باکتری‌ها رو هدف قرار میده و اونا رو متوقف می‌کنه. به خاطر همین سعی کنید همون اول کار به لیزر و روش‌های مربوط به اون فکر نکنید و به جاش از فروشگاه اینترنتی اورجینالیت با یه قیمت باورنکردنی این محصول رو بخرید.

بهترین روش های درمان جوش با لیزر، دارو های موضعی و خوراکی

درمان جوش صورت با دارو

ببینید یه سری از داروهای موضعی و خوراکی وجود داره که شما می‌تونید برای درمان جوش ازشون استفاده کنید. حالا اگه بخوایم این داروها رو براتون نام ببریم، شامل موارد زیر میشن:

·         قرص راکوتان

این قرص خیلی خوبه ولی خب باید اول به دکتر مراجعه کنید و یه سری آزمایش‌ها بدین که بتونید ازش استفاده کنید. نکته مهم‌ترش اینه که تا ۲ سال نباید قصد بارداری داشته باشید اگه خانم هستید. این قرص خصوصاً برای درمان آکنه ندولار خیلی میتونه مؤثر باشه. توی دسته‌بندی دارو رتینوئید این قرص از همشون معروف‌تره. راکوتان که بهش ایزوترتینوئین هم میگن یه نوع ویتامین A به حساب میاد که باعث میشه غدد چربی اون میزان چربی که ترشح میکنه رو کاهش بده.

·        آزلائیک اسید

کرم یا ژل آزلائیک اسید اگه ۲۰% رو انتخاب کنید، باید در طی روز ۲ مرتبه ازش استفاده کنید.خیلی وقتا این دارو خوب جواب داده و با توجه به کیفیت و قیمتی که داره، ارزش خرید خودشو ثابت کرده. مهم‌تر از همه اینکه اگر شیرده هستین یا توی دوره بارداری به سر می‌برین، بهتره از کرم یا ژل ۲۰% آزلائیک اسید استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که شاید باعث قرمزی و حساسیت پوست شما هم بشه که این از جمله عوارض این دارو به حساب میاد.

·         پماد کلیندامایسین

این پماد هم خیلی طرفدار داره. به این خاطر که یه داروی آنتی باکتریال محسوب میشه و خب زمانی که از تکثیر باکتری جلوگیری به عمل میاد، جوش هم وجود نداره. البته باید بدونید که همه نمی‌تونند از این پماد استفاده بکنند؛ چونکه شاید حساسیت داشته باشن و بعدش دچار یه اسهال کوچولو بشن. افرادی هم که مشکلات کبدی و کلیوی دارن هم بهتره اصلاً سمت استفاده از این پماد نیان.

·         آنتی‌بیوتیک‌ها

یه وقت‌هایی ممکنه وقتی برای درمان جوش به دکتر مراجعه می‌کنید، دکتر براتون آنتی بیوتیک تجویز کنه. آنتی بیوتیک معمولاً توی قدم اول باکتری‌هارو از پا در میاره. بعدش قرمزی صورت رو درمان میکنه و در آخر التهابی که به خاطر جوش به وجود اومده رو از بین می بره. بعضی از دکترها ممکنه اون ماه‌های اول علاوه بر آنتی بیوتیک برای شما رتینوئید هم تجویز بکنند. یه وقت‌هایی هم ممکنه با بنزوئیل پروکساید مجبور باشید که مصرفش کنید.

بهترین روش های درمان جوش با لیزر، دارو های موضعی و خوراکی

سخن پایانی

برای درمان جوش همون‎طور که گفتیم راه‌های زیادی وجود داره. شما می‌تونید از لیزر استفاده کنید، می‌تونید از داروهای گوناگون استفاده کنید یا اینکه سعی کنید یه روتین پوستی مناسب داشته باشید و از سرم‌های مناسب مثل سرم حاوی نیاسینامید استفاده کنید. یکی از دلایل اصلی ایجاد جوش معمولاً آلودگی پوست و تغذیه نامناسبه. به خاطر همین سعی کنید اول دلیل ایجاد جوش رو پیدا کنید و بعدش به فکر درمانش باشید. ولی اگه خواستین یه سری محصولات مراقبت پوستی مث سرم ضد جوش رو بخرید، فروشگاه اینترنتی اورجینالیت یه انتخاب مقرون به صرفه میتونه باشه.

سؤالات متداول

  1. بهترین سرم برای درمان جوش چیست؟

کرم ضد جوش حاوی نیاسینامید بهترین سرم برای درمان جوش میتونه باشه که از ترکیبات فوق العاده‌ای برخورداره.

  1. میشه از قرص های درمان کننده جوش بدون تجویز پزشک استفاده کرد؟

بهتره اینکارو نکنید؛ چونکه ممکنه مناسب شما نباشه و یه سری تداخلات دارویی به وجود بیاره. به علاوه یه سری از داروها مث راکوتان باید از قبلش آزمایش بدین که بدنتون با مصرفش مشکلی نداشته باشه.



منبع