نقش رژیمهای غذایی کتوژنیک در مدیریت صرع مقاوم به دارو

هیچ تفاوتی در کیفیت زندگی افراد دریافتکننده رژیم غذایی کتوژنیک و گروه دریافتکننده مراقبت معمول یافت نشد، اما شرکتکنندگان پس از رژیم غذایی کتوژنیک فعالتر، خلاقتر و کمتر مضطرب رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک بودند. یک مطالعه که بر روی 250000 نفر و عادات غذایی آنها انجام شد، نشان داد که وگانها در مقایسه با افرادی که محصولات حیوانی مصرف میکنند، 25 درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی و هشت درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند. رژیم کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. آلزایمر: رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کند کردن پیشرفت آن کمک کند.  This content has ᠎be en created ᠎by GSA  Content Gen erat​or Demov ersion !

اگر این رژیم را تحت نظر پزشک دنبال کنید، میتواند به کاهش وزن کمک زیادی کند و برای سلامتی هم فواید زیادی دارد. انتخاب رژیم پرچرب میتواند به کاهش سطح گلوکز خون کمک کند. در این مدت، پیشرفت تومور کند شد. زمانی که در رژیم کتو احساس ضعف یا خستگی میکنید و این ضعف پایدار هست احتمالا فرایند کتوز در شما به درستی صورت نمیگیره، بنابر این میزان کربوهیدرات خودتون رو کاهش بدید و مجددا نکاتی که در بالا اشاره شد رو مطالعه و به دقت به کار ببرید، استفاده از روغن MCT یا کتون هم در برطرف کردن خستگی ناشی از رژیم کتو موثر هست. در این مطالعه, مروری بر ارتباط رژیم کتوژنیک و اختلال صرع صورت گرفته است و مکانیسم های بالقوه عملکرد آن مورد بحث قرار گرفته است.

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

البته این نکته مهم است که مصرف پروتئین متعادل شود، به این دلیل که پروتئین در صورت مصرف زیاد میتواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال به حالت کتوز را به تاخیر بیندازد. مواد غذایی مهم را بخرید. بسیاری از افراد برای دستیابی به وزن ایدهآل خود به دنبال یک برنامه غذایی ساده و سریع هستند؛ رژیمی که علاوه بر تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، بتواند به کاهش وزن در کوتاهترین زمان ممکن نیز کمک کند. ᠎Th is h as be en cre ated by G SA  C on​te​nt᠎ Generator  D᠎em​oversion !

سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان جانبی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع نشات گرفته است. طبق نظر متخصصان این نوع رژیم همۀ بیماران با هر شرایطی نمی توانند از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کنند، به ویژه افرادی که بیماری هایی مثل فشار خون بالا، دیابت و یا مشکلاتی این چنینی دارند به هیچ عنوان نباید از این رژیم استفاده کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه نوع استاندارد است، اما دارای پروتئین بیشتری است. سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتو میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندروم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. علاوه بر از دست دادن وزن و انرژی، رژیم غذایی کتو به حفظ سلامت پوست، تعادل هورمونی کمک میکند.

از انواع رژیم معرفی شده، فقط نوع استاندارد و پروتیئن بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گفته است. تحقیقات نشان داده اند که اتخاذ این رژیم غذایی کم کربوهیدرات و چربی بالا باعث کاهش چربی و حتی بهبود برخی بیماری ها مانند دیابت نوع ۲ و کاهش بیماری های شناخته شده می شود. تحقیقات روی حیوانات نشان میدهد که کتونها ممکن است اندازه و رشد تومور را کاهش دهند. مطالعات زیادی روی ۳۴ فرد بزرگسال نشان داده است کسانیکه به مدت ۸ هفته از رژیم کتو پیروی میکردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم کم چربی پیروی میکردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند. میزان پروتیئن در رژیم کتوژنیک باید متعادل باشه، مصرف زیاد پروتئین میتونه روی انسولین تاثیر گذار باشه و فرایند کتوز رو مختل کنه، بنابر این حداکثر تا ۳۰-۳۵% از کالری دریافتیتون رو باید پروتئین های تشکیل بدند. این حالت زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و ذخیره گلوکز (قند) بدن که منبع اصلی انرژی برای سلولهاست، محدود شود.

کاهش وزن با کتوژنیک

بیماری قلبی: رژیم کتو میتواند به بهبود عوامل پرخطر مانند چربی، سطح کلسترول، فشار خون و قند خون کمک کند. تمرین روزه متناوب نیز میتواند به افراد کمک کند سریعتر وارد حالت کتوز شوند. پیروی از رژیم کتو سطح انسولین را به طور چشمگیری کاهش میدهد که میتواند به فرد کمک کند به ذخایر چربی بدن خود برای انرژی دسترسی داشته باشد. سبزیجات بخورید. منابع چربی کالری بالایی دارند، بنابراین هروعده غذایی را بر پایه سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید تا بشقاب شما پر شود و به شما کمک کند احساس سیری کنید. این رژیم میتواند به نفع افراد مبتلا به چاقی یا اشخاصی که شانس بیشتری برای ایجاد حالت متابولیک دارند، باشدف اما برای همه مناسب نیست. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند.

این میتواند بدن را در حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. همچنین از آنجایی که یک این رژیم دارای چربی بسیار بالا است و از نظر ایمنی به خوبی مورد تحقیق قرار نگرفته است، برای افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند، کودکان، افرادی که به کلسترول بیش از حد پاسخ میدهند و زنان باردار یا شیرده مناسب نیست. سخن پایانی: آیا رژیم کتوژنیک برای شما مناسب است؟ به خصوص که متابولیسم بدن، ژن، انواع بدن، سبک زندگی و علایق شخصی متفاوت است.

این رژیم در این جانداران، اثرات محافظتی داشته و نمایهٔ محافظتیِ آن، کاملاً متفاوت از انواع شناختهشدهٔ ضد صرع است. هنگامیکه برای اولین بار این رژیم را شروع میکنید، ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا که به آن آنفولانزای کتو میگویند را تجربه کنید. اگر می خواهید به آب خود عطر و طعم بدهید می توانید از میوه های مجاز برای این کار استفاده کنید. این یکی از عوارض خیلی شایع رژیم کتو هست، برای برطرف کردن بوی بد دهان میتونید از آب های طعم دار شده یا آدامس های بدون قند استفاده کنید. مایعات را جایگزین کنید و به اندازه کافی آب بنوشید. باقی کالری موردنیازتان را باید از چربی (۷۰ تا ۸۰ درصد از کالری روزانه) و پروتئین (تقریباً ۱۰ درصد از کالری روزانه) تأمین کنید.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد

باید توجه داشت این روش که یک نوع دستور غذایی را به چندین نفر توصیه میکند، بسیار اشتباه است. رژیم کتوژنیک استاندارد: این نوع رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوس و چربی بالاست. 3- چربی ها ی خوب مصرف کنید اطمینان از کیفیت چربی قبل از خوردن غذا بسیار مهم است. مانند هر رژیم غذایی، داشتن برنامه برای میان وعده و وعدههای اصلی مهم است. ولی مهم اینجاست که در رعایت آن مخصوصا در هفته های اولیه تقلب نکنید تا بدن شما هر چه سریعتر با رژیم غذایی کتوژنیک سازگار گردد. خیلی از افراد برای کاهش وزن، رژیم های غیر اصولی را دنبال می کنند. صرع: تحقیات نشان داده است که رژیم کتو میتواند باعث کاهش تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. تحقیقات جدید نشان میدهد امواج ناشی از بسیاری از وسایل الکترونیکی ازجمله مایکروفر، موبایل، تبلت و لپتاپ میتوانند محرک این بیماری و حتی موجب تشدید سردرد در این بیماران شوند.

میتوانید چیزهای جدید امتحان کنید، حتی میتوانید ماکارونی کتوژنیک، نان، مافین، کیک، پودینگ، بستنی و غیره درست کنید. شما فقط باید چند روز تحمل کنید. از عوارض کوتاه مدت رژیم کتوژنیک میتوان آنفولانزای کتوژنیکی را نام برد که عوارض آن طی چند روز تا چند هفته بهبود مییابد. معمولاً چند روز طول میکشد تا بدن به حالت کتوز برسد. هنگامی که کربوهیدرات کمتری مصرف میکنید، بدن شروع به سوزاندن چربی برای سوخت میکند. شما باید بر مصرف مواد غذایی با چربی بالا مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات و سبزیجات کم کالری و نوشیدنی های بدون قند تمرکز کنید. حتماً موارد بسیار فرآوری شده و چربیهای ناسالم را محدود کنید. نه، در واقع درسته که مصرف کربوهیدرات تا حدود بسیار زیادی محدود میشه اما پس از گذشت ۲ الی ۳ ماه از رژیم کتو میتونید به آهستگی میزان کربوهیدرات رژیم خودتون رو افزایش بدید.