بررسی فنترمین – 7 حقیقتی که باید بدانید [JUNE 2023]


خلاصه بررسی فنترمین

فنترمین یک درمان کاهش وزن با نسخه است که برای استفاده کوتاه مدت در نظر گرفته شده است. در بررسی فن ترمین ما بیشتر بیاموزید!

فیین ابمیدایو، BS

نوار اندازه گیری

خلاصه

فنترمین یک درمان سرکوب کننده اشتها است که باعث کاهش وزن می شود. اکثر بیماران خاطرنشان می کنند که مصرف دارو آسان بوده و طبق برنامه عمل می کند. با این حال، این فقط برای استفاده کوتاه مدت است زیرا می تواند تبدیل به عادت شود.

اکثر گزینه ها به عنوان ژنریک کم هزینه در دسترس هستند. این دارو برای کاهش وزن مورد تایید FDA است.

7 واقعیت از بررسی فنترمین ما

  1. دوز توصیه شده: طبق دستور پزشک مصرف کنید. به طور معمول، بزرگسالان و کودکان 16 سال و بالاتر 15 تا 37.5 میلی گرم (میلی گرم) یک بار در روز، تقریباً 1-2 ساعت پس از صبحانه مصرف می کنند.
  1. عناصر فعال: فنترمین هیدروکلراید
  1. هزینه ها: بستگی به محل و بیمه دارد. هزینه های معمولی بین 10 تا 50 دلار برای 37.5 میلی گرم از 30 قرص (یک منبع 30 روزه) متغیر است.
  1. نحوه سفارش: فنترمین نیاز به نسخه از یک متخصص مراقبت های بهداشتی مجاز دارد. نمی توان آن را به صورت آنلاین یا بدون نسخه خریداری کرد
  1. چگونه کار می کند: فنترمین یک درمان کوتاه مدت برای کاهش وزن است که معمولاً برای 12 هفته یا کمتر مصرف می شود
  1. چه کسی می تواند این را بگیرد: افراد 16 سال یا بیشتر
  2. سایر محصولات: Nebula Genomics 30 برابر توالی ژنوم کامل را ارائه می دهد که 100٪ DNA شما را رمزگشایی می کند و گزارش هایی در مورد رژیم غذایی و موارد دیگر ارائه می دهد!

این بررسی با این هدف نوشته شده است که تا حد امکان بی طرفانه باشد. با این حال، نشان دهنده نظر یک بازبین فردی است و بنابراین ذهنی است. علاوه بر این، در Nebula Genomics، ما به دنبال آموزش عمومی در مورد مزایای توالی ژنوم کامل هستیم. بنابراین اطلاعات مربوط به آزمایش DNA توالی‌یابی کل ژنوم در بررسی گنجانده شده است.

6 ژوئن 2023

مزایا و معایب

طرفداران

  • سرکوب اشتها
  • افزایش سطح انرژی
  • فقط یک دوز در روز
  • اکثر فرم ها به عنوان ژنریک کم هزینه در دسترس هستند

منفی

  • عوارض جانبی احتمالی
  • پتانسیل اعتیاد
  • داده های بلند مدت محدود
  • برای همه مناسب نیست
  • تحت پوشش اکثر بیمه ها نیست

معرفی

فنترمین (Adipex-P، Lomaira) یک داروی تجویزی برای کاهش وزن در افراد چاق است (شاخص توده بدن – BMI 30 کیلوگرم بر متر).2 یا بیشتر) یا اضافه وزن با عوامل خطر خاص و قادر به کاهش وزن تنها از طریق رژیم غذایی و ورزش نبوده‌اند.

تصویری از چاقی
چاقی. عکس از Towfiqu barbhuiya در Unsplash

ماده موثره فنترمین هیدروکلراید است. همچنین ممکن است حاوی مواد غیرفعال مانند لاکتوز مونوهیدرات، استئارات منیزیم و نشاسته ذرت باشد. کارشناسان معتقدند فن ترمین با افزایش مواد شیمیایی مغز که در سیستم پاداش که در تنظیم اشتها نقش دارند، اشتها را کاهش می دهد و سطح انرژی را افزایش می دهد.

فنترمین متعلق به دسته ای از داروها است که به عنوان سرکوب کننده اشتها شناخته می شوند. این یک ماده کنترل شده است که فقط می تواند توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی مجاز تجویز شود.

شرکت های دارویی مختلف، از جمله KVK Tech و Lannett Company، عمدتاً فن ترمین را تولید می کنند. این محصول با نام های تجاری مختلفی مانند Adipex-P و Lonamin موجود است.

هدف اولیه تولید فنترمین کمک به افرادی بود که علیرغم پیروی از یک رژیم غذایی سالم و کم کالری و رژیم ورزشی برای کاهش وزن تلاش می کنند. همچنین برای کسانی که شرایط سلامتی دارند که ممکن است با اضافه وزن بدتر شود، مانند فشار خون بالا، دیابت یا آپنه خواب در نظر گرفته شده است.

فنترمین فقط برای استفاده کوتاه مدت مورد تایید FDA است و نباید برای مدیریت وزن طولانی مدت استفاده شود. این به این دلیل است که اثرات سرکوب کننده اشتها پس از چند هفته از بین می رود و نوع دارو می تواند عادت ساز باشد. به همین دلیل، برخی از افراد ممکن است پس از قطع دارو وزن اضافه کنند.

بررسی علم پشت فنترمین

فنترمین سیستم عصبی مرکزی را هدف قرار می دهد تا سیگنال های گرسنگی را کاهش دهد و احساس سیری را افزایش دهد، در نتیجه میزان کالری دریافتی فرد را کاهش می دهد.

به طور خاص، این دارو انتقال دهنده های عصبی در مغز از جمله نوراپی نفرین و دوپامین را افزایش می دهد. این مواد شیمیایی به مغز سیگنال می دهند که گرسنگی را کاهش دهد و احساس سیری را افزایش دهد. علاوه بر این، فنترمین سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و منجر به سوزاندن کالری بیشتر در هنگام استراحت می شود.

فنترمین به عنوان یک آمین سمپاتومیمتیک طبقه بندی می شود که سیستم عصبی سمپاتیک را تحریک می کند و منجر به افزایش ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن می شود. این می تواند منجر به عوارض جانبی فن ترمین مانند خشکی دهان، عصبی بودن، نوسانات خلقی، یبوست، بی قراری، بی خوابی و افزایش فشار خون و ضربان قلب شود. شما همیشه باید با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد عوارض جانبی توصیه های پزشکی داشته باشید.

این ساختار شبیه به محرک های دیگر است که می تواند عادت ساز باشد.

مولکول فنترمین
مدل توپ و چوب مولکول فنترمین، یک داروی محرک که ارتباط نزدیکی با آمفتامین دارد. منبع: Jynto از طریق ویکی پدیا. CC-CC0 1.0 اختصاص دامنه عمومی جهانی

مزایای ادعا شده مرتبط با استفاده از فنترمین به شرح زیر است:

  • اشتها را سرکوب می کند و میل به غذا را کاهش می دهد
  • متابولیسم را افزایش می دهد و باعث کاهش وزن می شود
  • سطح انرژی را افزایش می دهد و خستگی را کاهش می دهد
  • خلق و خو را بهبود می بخشد و حس کلی رفاه را تقویت می کند
  • ممکن است به مدیریت برخی شرایط پزشکی مانند دیابت و فشار خون بالا کمک کند

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که روزانه 30 تا 37.5 میلی‌گرم فنترمین مصرف می‌کنند، به‌طور متوسط ​​در طول 2 هفته تا 6 ماه در ترکیب با تغذیه سالم و ورزش منظم، 8 پوند از دست دادند. به طور کلی، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که 8-10٪ از وزن اولیه خود را با این دارو کاهش دهند.

ترکیبات فن ترمین

فنترمین یک داروی کاهش وزن است که حاوی یک ماده فعال است: فنترمین هیدروکلراید. این ترکیب شیمیایی یک آمین سمپاتومیمتیک است و متعلق به دسته داروهایی است که به عنوان داروهای بی اشتهایی شناخته می شوند. این دارو همچنین ممکن است حاوی چندین ماده غیرفعال باشد که به تحویل یا حفظ آن کمک می کند که بسته به سازنده آن می تواند متفاوت باشد. برخی از موارد رایج عبارتند از

  • نشاسته: به عنوان چسب برای نگه داشتن قرص در کنار هم و اطمینان از یکنواختی آن در اندازه و شکل استفاده می شود
  • لاکتوز: قندی که به عنوان پرکننده عمل می کند و به بهبود جریان پذیری پودر در طول تولید قرص کمک می کند.
  • سلولز میکرو کریستالی: یک ماده گیاهی است که معمولاً به عنوان رقیق کننده یا پرکننده در قرص های دارویی استفاده می شود.
  • استئارات منیزیم: روان کننده ای که به کاهش اصطکاک بین قرص و ماشین آلات در حین ساخت کمک می کند.
  • ژلاتین: یک پروتئین حیوانی است که معمولاً به عنوان پوشش کپسول ها استفاده می شود تا بلع آن ها راحت تر شود.

فنترمین یک داروی نسخه ای است که برای کاهش وزن استفاده می شود. این دارو با سرکوب اشتها و افزایش متابولیسم عمل می کند که به کاربران کمک می کند کالری کمتری مصرف کنند و چربی بیشتری بسوزانند. به طور کلی، پزشکان فنترمین را در ترکیب با سایر جنبه های کاهش وزن، از جمله عادات غذایی سالم، ورزش، و نوشیدن آب تجویز می کنند.

اگرچه این یکی از رایج ترین داروهای کاهش وزن است، پزشکان معمولاً آن را برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی، فشار خون بالا، غده تیروئید پرکار یا گلوکوم توصیه نمی کنند. همچنین اگر باردار هستید، ممکن است باردار شوید یا در حال شیردهی هستید، نباید آن را مصرف کنید. در نهایت، اگر بیمارانی که از مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAOIs) نیز استفاده می‌کنند، نباید از این دارو استفاده کنند، زیرا داروهای ترکیبی می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند.

این دارو یک داروی جدول 4 است، به این معنی که پتانسیل ایجاد عادت و سوء استفاده را دارد.

فن ترمین می تواند باعث کاهش وزن شود
کاهش وزن. عکاس حرفه ای مارکو ورچ از طریق فلیکر. CC-Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)

این به شکل کپسول یا قرص موجود است. به عنوان یک کپسول، بیماران می توانند نام تجاری Adipex-P یا نسخه های عمومی را با قدرت 37.5 میلی گرم فنترمین دریافت کنند. اینها باید یک بار در روز، هفت روز در هفته، قبل یا کمی بعد از صبحانه مصرف شوند. سایر نقاط قوت در نسخه های عمومی در 15 یا 30 میلی گرم موجود است.

برخی از پزشکان ممکن است توصیه کنند که فنترمین 30 میلی گرم حداکثر دوز مصرفی بیمار است. نوشیدن تا 10 لیوان آب در روز ممکن است در حین و بعد از استفاده مفید باشد.

تشکیل می دهد

فرم قرص به صورت Adipex-P یا قرص های عمومی موجود است. دوز معمولی 37.5 میلی گرم یک بار در روز است، اگرچه دوز 18.75 میلی گرم دو بار در روز نیز یک گزینه است. سومین گزینه قرص، نام تجاری Lomaira است که در دوز 8 میلی گرمی ارائه می شود که باید 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف شود. گاهی اوقات، پزشک شما ممکن است شما را با دوز کمتر شروع کند و بعد از 14 روز به دوز بالاتر تغییر دهد.

تنها تفاوت بین Adipex-P و Lomaira این است که اولی طولانی اثر است در حالی که دومی اثر کوتاه‌تری دارد و به بیماران اجازه می‌دهد آن را در طول روز مصرف کنند. این ممکن است برای کسانی که نگران عوارض جانبی هستند یا با دوز کامل مشکل دارند مفید باشد. در حالی که Adipex-P به عنوان ژنریک در دسترس است، Lomaira فقط به عنوان نام تجاری فروخته می شود.

فنترمین فقط با نسخه پزشک متخصص در دسترس است.

بررسی هزینه فن ترمین

هزینه فن ترمین بسته به داروخانه و اینکه بیمار بیمه داشته باشد متفاوت است. به طور کلی، یک عرضه یک ماهه می تواند حدود 30 تا 50 دلار هزینه داشته باشد. مشتریان ممکن است جایگزین های ارزان تری را از طریق برنامه های تخفیف پیدا کنند، که می تواند قیمت ها را تا حدود 10 دلار در ماه کاهش دهد.

آیا فن ترمین بی خطر است؟

آره. فنترمین برای کاهش وزن کوتاه مدت مورد تایید FDA است و اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی آن را در صورت استفاده طبق دستور بی خطر می دانند. با این حال، عوارض جانبی رایج فن ترمین شامل خشکی دهان، سردرد، افزایش ضربان قلب و مشکلات خواب است. به ندرت، عوارض جانبی شدیدتری مانند فشار خون ریوی و مشکلات دریچه قلب ممکن است رخ دهد.

علائم مصرف بیش از حد شامل گیجی، وحشت، توهم، بیقراری شدید، تهوع، استفراغ، اسهال، گرفتگی معده، احساس خستگی یا افسردگی، ضربان قلب نامنظم، نبض ضعیف، تشنج، یا تنفس آهسته (نفس ممکن است متوقف شود).

هرگز نباید داروی تجویزی را در مقادیر بیشتر یا بیشتر از دستور پزشک مصرف کنید.

بررسی های دیگر فن ترمین

آیا فن ترمین کار می کند؟ بررسی های بیماران متفاوت است، برخی از آنها کاهش قابل توجهی در وزن بدن پس از شروع فن ترمین گزارش کرده اند و برخی دیگر نتایج اندک یا بدون نتیجه را بیان می کنند. مهم است که به یاد داشته باشید که نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد و فنترمین باید به عنوان بخشی از یک برنامه کاهش وزن جامع که شامل رژیم غذایی و ورزش است استفاده شود.

Adipex-P دارای میانگین امتیاز 8.9 از 10 ستاره از 600 بررسی در Drugs.com است. به طور کلی، 86٪ از بازبینان یک تجربه مثبت را گزارش کردند، در حالی که 4٪ یک تجربه منفی را گزارش کردند. اکثر بیماران توجه دارند که این دارو همانطور که در نظر گرفته شده است عمل می کند و به آنها انرژی می دهد و در کنار کاهش وزن به آنها کمک می کند.

علاوه بر این، بررسی‌های phentermine webmd.com از بیش از 1126 نظر به محصول 4.4 از 5 ستاره داده است. اکثر بیماران گفتند که پس از شروع مصرف فنترمین، به ویژه در ترکیب با رژیم غذایی و ورزش، با موفقیت وزن خود را کاهش دادند.

ژنومیک سحابی

برای کسانی که به سلامت و تندرستی کلی علاقه دارند، ممکن است علاقه مند به توالی طرح ژنتیکی خود باشید. آزمایش DNA ژنومیکس سحابی کامل ترین آزمایش موجود است. با 30 برابر توالی یابی کل ژنوم، Nebula 100% DNA شما را توالی یابی می کند و جامع ترین راه را برای کشف ژنتیک شما ارائه می دهد. علاوه بر این، گزارش‌های به‌روز شده ما، شما را در مورد جدیدترین تحقیقات به‌روز نگه می‌دارد.

آیا می خواهید بدانید که چگونه ژن های شما بر وزن شما تأثیر می گذارد؟ برخی از انواع ژنتیکی با شاخص توده بدنی مرتبط هستند. شما همچنین می توانید ژنتیک لاغری و چاقی را کشف کنید.

تنها با 299 دلار یا کمتر، مشتریان به کل ژنوم خود دسترسی خواهند داشت و به آنها اجازه می‌دهد تا با انجام تحقیقات بیشتر، سؤالات بیشتری بپرسند.

آیا بررسی فن ترمین ما را دوست داشتید؟ می‌توانید نظرات بیشتری را در وبلاگ ما بخوانید و راهنمای کامل ما را در مورد بهترین کیت آزمایش DNA و سایر آزمایش‌های خانگی بررسی کنید.

همچنین ممکن است بخواهید این بررسی های دیگر در مورد محصولات کاهش وزن را بررسی کنید. برخلاف فنترمین، اینها مکمل هایی هستند که نیازی به نسخه ندارند.

  • سبزهای ورزشی (پودر تغذیه پایه)
  • Bio X4 (مکمل کنترل وزن پروبیوتیک)
  • Contrave (قرص های کاهش وزن نسخه ای)
  • گلی نوتریشن (صمغ های سرکه سیب)
  • هیدروکسی کات (مکمل های کاهش وزن)
  • چای یاسو ( چایی برای پاکسازی و کاهش وزن )
  • Ka’Chava (شیک جایگزین غذا)
  • لپتیتوکس (مکملی برای افزایش لپتین و کاهش وزن سریع)
  • لیپوزن (مکمل کاهش وزن مبتنی بر فیبر)
  • Resurge (مکمل خواب عمیق برای کاهش وزن)
  • روتین (مکمل شخصی و ویتامین ها بر اساس آزمایش DNA)