بررسی لیپوزن – 7 واقعیتی که باید بدانید [JUNE 2023]


خلاصه بررسی لیپوزن

لیپوزن از فیبر محلول در آب به شکل قرص برای ارائه مکمل کاهش وزن استفاده می کند. در بررسی Lipozene ما بیشتر بیاموزید!

ممنون ابمیدایو

خلاصه

لیپوزن یک مکمل مقرون به صرفه است که بسیاری از مردم آن را به عنوان یک ابزار کاهش وزن موثر گزارش کرده اند. با این حال، شواهد برای حمایت از ادعاهای شدید حداقل است، و برخی از مشتریان ادعا می کنند که موثر نیست.

7 واقعیت از بررسی لیپوزن ما

این بررسی با این هدف نوشته شده است که تا حد امکان بی طرفانه باشد. با این حال، نشان دهنده نظر یک بازبین فردی است و بنابراین ذهنی است. علاوه بر این، در Nebula Genomics به دنبال آموزش عموم در مورد مزایای توالی‌یابی کل ژنوم هستیم. بنابراین اطلاعات مربوط به آزمایش DNA توالی‌یابی کل ژنوم در بررسی گنجانده شده است.

  1. محل: گروپورت، اوهایو
  2. محصولات: لیپوزن و MetaboUP Plus
  3. هزینه ها: 29.95 دلار در هر بطری 60 کپسول کاهش وزن به اضافه یک بطری اضافی رایگان و یک بطری MetaboUP Plus
  4. گزارش ها: هیچ، زیرا این سرویس شامل هیچ نوع آزمایشی نمی شود
  5. نحوه سفارش: مشتریان می توانند محصولات را به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی یا آمازون سفارش دهند
  6. چگونه کار می کند: مشتریان 2 قرص لیپوزن را تا 3 بار در روز مصرف می کنند. ماده فیبر فعال برای ایجاد احساس سیری در نظر گرفته شده است
  7. محصولات مکمل: Nebula Genomics (توالی‌یابی کل ژنوم با گزارش‌های به‌روزشده منظم (شامل رژیم غذایی)، ابزارهای اکتشاف داده‌ها، و گزارش‌دهی پیشرفته اجداد)

8 ژوئن 2023

مزایا و معایب

طرفداران

  • این قرص ها گیاهی، فاقد کافئین، بدون GMO، فاقد سویا و فاقد گلوتن هستند.
  • آنها مقرون به صرفه هستند

منفی

  • مشتریان از ماهیت فریبنده ادعاهای مربوط به قرص ها شکایت کرده اند
  • حل و فصل دعوی علیه ادعاهای گمراه کننده شرکت انجام شد
  • شواهد قوی برای ارتباط ماده فعال موجود در کپسول با کاهش وزن وجود ندارد

معرفی

لیپوزن چیست؟ لیپوزن یک شرکت مکمل غذایی است که کپسول های لاغری لیپوزن را تولید می کند. در حال حاضر توسط مدیرعامل توماس بارکر هدایت می شود. این شرکت که تحت عنوان “موسسه تحقیقات چاقی (ORI)” نیز دارای حق چاپ است توسط Henny den Uijl و Sandra den Uijl اداره می شود.

صفحه اصلی لیپوزن
صفحه اصلی لیپوزن

ماده فعال لیپوزن گلوکومانان، عصاره ریشه کنجاک (Amorphophallus konjac) است که به عنوان فیل یام نیز شناخته می شود. همچنین ماده اصلی رشته فرنگی شیراتکی است. این شرکت ادعا می‌کند که فیبر غذایی قابل تخمیر و محلول در آب، توانایی کاهش وزن و افزایش سطح انرژی را دارد. مطالعات بالینی اضافی نشان داده است که فیبر فواید سلامتی دیگری مانند کاهش چربی، کلسترول و قند خون دارد.

با این حال، این شرکت از زمان آغاز به کارش در سال 2003 سهم عادلانه خود را از مناقشات داشته است. در سال 2020، مؤسسه تحقیقات چاقی و محصولات تداوم باید یک دعوای 4.6 میلیون دلاری را حل و فصل کنند. شاکیان لیپوزن را متهم کردند که به اشتباه این محصول را به عنوان “پیشرفت کاهش وزن” تبلیغ می کند که “از شر چربی های بدن خلاص می شود.”

این دعوی حقوقی به هر مشتری که قرص های لاغری را بین 10 اوت 2012 تا 28 اکتبر 2019 خریداری کرده بود، پرداخت کرد. مدیران عامل مؤسسه تحقیقات چاقی و محصولات تداومی، Henny den Uijl و Sandra den Uijl، هرگونه تخلف را رد کردند. با این حال، آنها موافقت کردند که اظهارات بازاریابی محصول را تغییر دهند.

بررسی علم لیپوزن: فیبری برای کمک به کاهش وزن

لیپوزن یک مکمل کاهش وزن و سرکوب کننده اشتها است که ادعا می کند از طریق قرص حاوی گلوکومانان، فیبر محلول در آب که از نظر بالینی ثابت شده است به کاهش وزن کمک می کند، به کاهش و حفظ وزن کمک می کند.

یک گیاه کونیاک
ماده فعال لیپوزن از گیاه کونیاک (Amorphophallus konjac) استخراج می شود. KENPEI از طریق ویکی پدیا. CC-Attribution-Share Alike 3.0 Unported

لیپوزن چگونه کار می کند؟ این فیبر باورنکردنی می تواند 200 برابر اندازه خود (از نظر وزن) در آب افزایش یابد. هنگامی که کپسول های لیپوزن در معده حل می شوند، توانایی فیبر اختصاصی برای جذب آب فعال می شود و احساس سیری ایجاد می کند که می تواند ساعت ها ادامه داشته باشد. به این ترتیب، باعث می شود که کاربر کمتر احساس گرسنگی کند و کالری غذای کمتری مصرف کند.

این شرکت به مطالعه ای در وب سایت خود اشاره می کند که در آن دو گروه از داروی لیپوزن و یک دارونما استفاده کردند. طبق ادعای گروهی که این دارو را مصرف کردند، 4 برابر بیشتر از گروهی که دارونما مصرف کردند، وزن کم کردند. همچنین بیان کرد که 78 درصد از وزن از دست رفته چربی خالص بوده است.

با این حال، این مطالعه توسط این شرکت حمایت شده است و در هیچ مجله معتبر منتشر نشده است. بنابراین اعتبار آن کاملاً مشکوک است.

در پایین وب سایت، این شرکت بیان می کند که به افراد درگیر در این مطالعه دستورالعمل خاصی در مورد فعالیت بدنی و عادات غذایی آنها داده نشده است. این بدان معناست که تعدادی از آنها می توانستند در سایر فعالیت های کاهش وزن مانند تمرینات ورزشی شرکت کنند. این پیشنهادات باعث شده است که تعداد زیادی از مصرف کنندگان و کارشناسان سلامت اعتبار ادعاهای شرکت کاهش وزن را زیر سوال ببرند.

شواهد دیگر

برخی از مطالعات علمی نشان داده اند که فیبر گلوکومانان (ماده فعال لیپوزن) اثرات کوتاه مدتی بر کاهش وزن دارد اما در دراز مدت مفید نیست. با توجه به اینکه آزمایش‌های بالینی متعدد قادر به تعیین واقعیت در مورد رابطه گلوکومانان با کاهش وزن نبودند، مؤسسه ملی بهداشت (NIH) به این نتیجه رسید که ماده فعال تأثیر کمی بر کاهش وزن بدن دارد.

سایر مطالعات بررسی شده نشان داد که کاهش وزن با مکمل‌های گلوکومانان محدود یا حتی بدون آن است. از آنجایی که آزمایش‌های بالینی مکرر نتوانسته است ثابت کند که ماده گلوکومانان باعث کاهش وزن قابل توجهی می‌شود، مؤسسه ملی بهداشت (NIH) تشخیص داده است که گلوکومانان «تاثی کمی بر وزن بدن» دارد.

اظهارات توسط سازمان غذا و دارو (FDA) ارزیابی نشده است، این محصول برای تشخیص، درمان، درمان یا پیشگیری از بیماری در نظر گرفته نشده است.

بررسی لیپوزن

نحوه خرید لیپوزن

می توانید کپسول ها را از وب سایت Lipozene یا از آمازون تهیه کنید. با این حال، بطری کپسول 60 عددی و یک بطری اضافی به همان مقدار را به قیمت 29.95 دلار در وب سایت به فروش می رساند. در آمازون، به دلیل فروشندگان مستقل متفاوت، قیمت ها بسته به تعداد بطری ها (30 و 60 عددی) متفاوت است. وقتی از وب‌سایت ارسال می‌کنید، برای هر خریدی که انجام می‌دهید، 1.35 دلار هزینه پردازش وجود دارد.

صفحه سفارش لیپوزن
صفحه سفارش لیپوزن

نحوه استفاده از لیپوزن

آیا مصرف لیپوزن بی خطر است؟ دوز توصیه شده دو کپسول، 30 دقیقه قبل از غذا، سه بار در روز با یک لیوان آب است. این شرکت ادعا می کند که این دارو عوارض جانبی ندارد. با این حال، NIH در مورد برخی از عوارض جانبی لیپوزن مانند نفخ، مدفوع شل، اسهال و غیره هشدار می دهد.

دستورالعمل مصرف لیپوزن
دستورالعمل مصرف لیپوزن

به طور خاص، مشتریان باید دو کپسول را با حداقل 8 اونس آب 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کنند. این محصول را می توان تا 3 بار در روز مصرف کرد.

بررسی هزینه لیپوزن

مقرون به صرفه ترین راه برای دریافت محصول از وب سایت رسمی Lipozene.com است. در آمازون، تعدادی از فروشندگان مستقل Lipozene را ارائه می دهند، اما فروشگاه رسمی در بازار شخص ثالث ندارد. وقتی از اکثر فروشندگان در آمازون خرید می کنید، ممکن است هنگام خرید از وب سایت، ارسال رایگان و بطری رایگان MetaboUP Plus را که همراه خرید شما ارائه می شود، دریافت نکنید.

ORI در وب سایت ادعا می کند که اگر پس از استفاده از محصول به مدت 30 روز متوجه تغییری نشدید، ضمانت بازگشت وجه وجود دارد. با این حال، برای واجد شرایط بودن برای این ضمانت بازگشت وجه، باید شکایت خود را ظرف 30 روز تسلیم کنید. همچنین، این ضمانت بازگشت وجه تنها پس از دریافت شماره اعتبارسنجی از شرکت معتبر است.

بررسی حریم خصوصی لیپوزن

این شرکت اطلاعاتی را که از مشتریان خود جمع آوری می کند به اطلاعات شخصی و غیر شخصی تقسیم می کند.

نمونه‌هایی از اطلاعات شخصی عبارتند از: نام، آدرس فیزیکی، ایمیل، شماره تلفن، محدوده سنی، تاریخ تولد، جنسیت و غیره. لیپوزن همچنین می‌تواند اطلاعات غیرشخصی مانند نوع مرورگر، سیستم عامل، آدرس IP و نام دامنه را جمع‌آوری کند. مشتری به سایت دسترسی پیدا کرد

Lipozene ادعا می کند که از اطلاعات شخصی جمع آوری شده از شما برای هر یک از اهداف زیر استفاده می کند:

  1. انجام سفارشات محصول و درخواست اطلاعات
  2. برای تماس با شما در صورت لزوم (به عنوان مثال، برای پاسخ به سوالات)
  3. برای ارسال اطلاعات، مطالب تبلیغاتی، خبرنامه ها و غیره.

همچنین اشاره می‌کند که ممکن است اطلاعات شما را در ارتباط با تلاش‌های بازاریابی خود با شخص ثالث بفروشد، به اشتراک بگذارد یا مجوز دهد. با این حال، ادعا می کند که تمام شرکت های شخص ثالث با PCI سازگار هستند.

بررسی های دیگر لیپوزن

با بیش از 1000 بررسی مشتری در آمازون، این محصولات دارای امتیاز متوسط ​​3.0 و 3.6 برای بطری 30 و 60 کپسولی هستند.

آیا لیپوزن کار می کند؟ در حالی که تعداد کمی از کاربران این مکمل را به دلیل کمک به کاهش وزن و سوزاندن چربی در حالی که کمتر غذا می‌خورند ستایش می‌کنند، سایر شکایات لیپوزن هیچ تأثیری بر وزن آنها ندارند.

شایع‌ترین دلایل برای بررسی‌های منفی عبارتند از کاهش وزن، نداشتن مقدار صحیح قرص در بطری‌ها و شکایات تدارکاتی مشابه.

لیپوزن در اخبار

لیپوزن 4.6 میلیون دلار دعوای دسته جمعی را پرداخت می کند. این تسویه حساب ادعاهایی مبنی بر اینکه این شرکت ادعاهای نادرستی در مورد قرص ها و محصولات کاهش وزن خود را به بازار عرضه کرده است را برطرف می کند. در 4 دسامبر 2020، مردم شروع به دریافت چک های پستی به ارزش 60 دلار از تسویه حساب اقدامی کلاس قرص های کاهش وزن لیپوزن کردند.

ژنومیک سحابی

در برخی موارد، کد ژنتیکی بدن شما ممکن است توضیح دهد که چرا برخی مکمل ها بهتر از سایرین عمل می کنند. ویژگی هایی مانند لاغری، BMI و XX همگی می توانند با انواع ژنتیکی مرتبط باشند و ممکن است بر نحوه تأثیر مکمل های کاهش وزن بر شما تأثیر بگذارند. بنابراین، قبل از امتحان مکمل بعدی، چرا کیت آزمایش DNA توالی ژنوم کامل 30X خود را برای آگاهی از تمایلات وزنی موجود در ژنوم خود مصرف نکنید؟

در حالی که اکثر آزمایشات DNA تنها 0.02 درصد از DNA شما را رمزگشایی می کنند، سحابی 100 درصد از ژنوم شما را رمزگشایی می کند. با این تفاوت قابل توجه بین DNA ما و سایر آزمایشات DNA، داده هایی که ارائه می دهیم 10000 برابر بیشتر از سایر آزمایشات DNA مانند 23andMe و AncestryDNA است.

آزمایش ما گزارش کامل DNA اجداد را در کنار توالی کروموزوم Y و mtDNA ارائه می دهد که ما با همکاری DNA درخت خانواده ارائه می دهیم. جدا از این، آزمایش ما همچنین به لطف به روز رسانی های هفتگی ما، شما را در مورد آخرین اتفاقات دنیای ژنتیک به روز نگه می دارد.

در نهایت، ما می دانیم که مشتریان ما چقدر برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند. به همین دلیل است که ما با اطلاعات شخصی شما که در وب‌سایت خود فاش شده‌اید، بسیار اهمیت می‌دهیم. با استفاده از ترکیبی از حفاظت از نوع بلاک چین و محاسبات حریم خصوصی، داده‌های شما برای هر کسی، حتی برای ما در Nebula، غیرقابل دسترس باقی می‌ماند.

شرکت های دیگر

اگر به کاهش وزن علاقه دارید، ممکن است بخواهید برنامه هایی مانند Noom، Nutrisystem، Beyond Body، Optavia و Yoga Burn را بررسی کنید.

آیا می دانستید که می توانید متابولیسم خود را در خانه آزمایش کنید؟ در مقاله ما درباره تست های متابولیسم در خانه بیشتر بدانید.

مکمل های دیگری که ممکن است به آنها علاقه مند باشید عبارتند از:

کاهش وزن:

  • سبزهای ورزشی (پودر تغذیه پایه)
  • Bio X4 (مکمل کنترل وزن پروبیوتیک)
  • Contrave (قرص های کاهش وزن نسخه ای)
  • گلی نوتریشن (صمغ های سرکه سیب)
  • هیدروکسی کات (مکمل های کاهش وزن)
  • چای یاسو ( چایی برای پاکسازی و کاهش وزن )
  • Ka’Chava (شیک جایگزین غذا)
  • لپتیتوکس (مکملی برای افزایش لپتین و کاهش وزن سریع)
  • Resurge (مکمل خواب عمیق برای کاهش وزن)
  • روتین (مکمل شخصی و ویتامین ها بر اساس آزمایش DNA)

آیا بررسی Lipozene ما را دوست داشتید؟ می‌توانید نظرات بیشتری را در وبلاگ ما بخوانید و راهنمای کامل ما را در مورد بهترین کیت آزمایش DNA و سایر آزمایش‌های خانگی بررسی کنید.