بررسی گوانابانا – 7 حقیقتی که باید بدانید [MARCH 2023]


خلاصه بررسی Guanabana

گوانابانا میوه ای است که حاوی بسیاری از مواد مغذی و فیتوکمیکال است. برخی افراد ادعا می کنند که دارای خواص دارویی است. در بررسی Guanabana ما بیشتر بیاموزید!

ممنون ابمیدایو

خلاصه

گوانابانا میوه ای بومی دریای کارائیب و آمریکای مرکزی است که اغلب به دلیل خواص دارویی آن مصرف می شود. با این حال، ارتباط آن با سمیت عصبی نشان می دهد که حداقل بخشی از گیاه برای مصرف انسان ایمن نیست.

7 واقعیت از بررسی Guanabana ما

  1. محل: بومی دریای کارائیب و آمریکای مرکزی است. همچنین به طور گسترده در آمریکای جنوبی، آفریقا، هند غربی، آسیای جنوب شرقی و جزایر اقیانوس آرام کشت می شود.
  2. تولید – محصول: میوه بیضی شکل یا قلبی شکل در این جنس آنونا، که اعضای آن شامل درختان و بوته های گرمسیری است
  3. نام علمی: آنونا موریکاتا
  4. هزینه ها: 50 تا 150 دلار
  5. استفاده در نظر گرفته شده: خواص دارویی
  6. هشدار ایمنی: این میوه با سمیت عصبی همراه است
  7. محصولات مکمل: Nebula 30X Whole Genome Sequencing یک تست DNA قابل اعتماد است که تمام نقشه های ژنتیکی شما را با دقت بالا رمزگشایی می کند.

این بررسی با این هدف نوشته شده است که تا حد امکان بی طرفانه باشد. با این حال، نشان دهنده نظر یک بازبین فردی است و بنابراین ذهنی است. علاوه بر این، در Nebula Genomics به دنبال آموزش عموم در مورد مزایای توالی‌یابی کل ژنوم هستیم. بنابراین اطلاعات مربوط به آزمایش DNA توالی‌یابی کل ژنوم در بررسی گنجانده شده است.

9 مارس 2023

مزایا و معایب

طرفداران

  • حاوی چندین ویتامین ضروری، مواد معدنی، پروتئین و کربوهیدرات است
  • حاوی ترکیباتی با توانایی آنتی اکسیدانی است
  • خاصیت ضد التهابی دارد

منفی

  • حاوی آنوناسین، یک ترکیب بالقوه عصبی است

معرفی

گوانابانا چیست؟ سورسوپ (آنونا موریکاتا) که با نام‌های Graviola، guyabano، guanabana نیز شناخته می‌شود و معمولاً به آن سیب شکر یا سورسوپ می‌گویند.

همانطور که در زیر مشاهده می شود، دارای پوست سبز تیره و خاردار با اندوکارپ سفید، لایه داخلی است که دانه ها را در یک میوه احاطه کرده است. این میوه تخم مرغی با گوشتی آبدار، اسیدی، سفید و معطر است.

داخل گوانابانا
داخل گوانابانا شاتر استاک.

این میوه در نقاط مختلف دنیا نام های مختلفی دارد. به عنوان مثال، برخی از آنها عبارتند از: Araticum-grande، Cachiman épineux، Araticum-manso، Coração-de-rainha، Graviola، Guanábano، Corossol épineux، Jaca-de-pobre، Sauersack، Jaca-do-Pará و Stachelannone.

گیاه شناسان هنوز منشا دقیق این میوه را کشف نکرده اند. با این حال، ما می دانیم که بومی دریای کارائیب و آمریکای مرکزی است. همچنین به طور گسترده در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری در سراسر جهان کشت می شود.

خواص

برای مناطقی با زمستان های معتدل و رطوبت بالا مناسب است، نمی تواند در مکان هایی با دمای کمتر از 5 درجه سانتی گراد (41 درجه فارنهایت) جوانه زنی سالم داشته باشد. در این شرایط، برگها و شاخه های کوچک ممکن است آسیب ببینند و حتی میوه را خشک کنند و آن را برای کنسانتره نامناسب کنند.

مردم طعم را به عنوان ترکیبی از توت فرنگی و آناناس توصیف می کنند، با نت های طعم مرکبات ترش که با بافت خامه ای زیرین آن یادآور نارگیل یا موز است. بسیاری از آن برای تهیه بستنی استفاده می کنند، در حالی که برخی آن را سیب کاستارد می نامند.

بسیاری ادعا می کنند که گوشت گوانابانا دارای خواص دارویی است. به عنوان مثال، حاوی چندین ویتامین، مواد معدنی، پروتئین ها، کربوهیدرات ها و مواد شیمیایی گیاهی است و به طور سنتی در مدیریت بیماری های مرتبط با دیابت، اسهال، به عنوان یک ضد میکروبی، آرام بخش و حشره کش استفاده می شود. همچنین به طور گسترده ای به عنوان یک درمان جایگزین سرطان تبلیغ می شود، اما هیچ شواهد بالینی برای تأیید این موضوع وجود ندارد.

بررسی علم گوانابانا

در طول سال ها، میوه گوانابانا با درمان های دارویی و بیماری های سمی همراه بوده است.

به عنوان دارو استفاده کنید

این میوه دارای ارزش غذایی زیادی به علاوه چندین ماده شیمیایی گیاهی ضروری است.

ارزش غذایی گوانابانا
برخی از ارزش های غذایی گوانابانا

مکمل های غذایی این میوه شامل کربوهیدرات، فیبر غذایی، چربی، پروتئین، ویتامین ها، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی و سدیم است. همچنین حاوی آب است. بر این اساس، برخی از فواید گوانابانا عبارتند از:

دیابتتحقیقات انجام شده بر روی عصاره اتانولی پوست موش صحرایی نشان می دهد که این میوه دارای اثرات ضد دیابتی و کاهش چربی خون است.

ضد التهاب: مطالعه بر روی جوندگان در سال 2010 نشان می دهد که دارای خواص ضد التهابی است. به طور کلی، این مطالعه نشان داد که گیرنده های درد را مسدود کرده و التهاب را در موش ها کاهش می دهد.

آیا می دانستید که می توانید نشانگرهای التهاب را در خانه آزمایش کنید؟ در مقاله ما در مورد آزمایشات التهاب خانگی بیشتر بدانید.

آنتی اکسیدان: مطالعه دیگری در سال 2014 نشان می دهد که عصاره میوه دارای ترکیباتی با توانایی آنتی اکسیدانی است. این ترکیبات شامل تانن ها، فلاونوئیدها، ساپونین ها، فیتواسترول ها و آنتراکینون ها هستند. هنوز تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا تأیید شود که آیا خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند از بیماری های خاص جلوگیری کند یا خیر.

سایر خواص داروییدانه‌ها، برگ‌ها و میوه‌های گوانابانا به‌دلیل فراوانی ترکیبات دارویی مختلف، به‌طور سنتی برای درمان ناراحتی معده و تب استفاده می‌شوند، اگرچه هیچ کارآزمایی بالینی وجود ندارد که از این کاربردها پشتیبانی کند. برگها حاوی آنونامین، یک آلکالوئید بنزیلیزوکینولین هستند. میوه، دانه ها و برگ ها نیز حاوی آنوناسین، به طور سنتی برای تهیه چای های تسکین دهنده استفاده می شود.

مشکلات به عنوان یک سم

با این حال، مشخص شده است که این ترکیب، آنوناسین، به ویژه برای سیستم عصبی زمانی که در غلظت های بالایی مانند میوه وجود داشته باشد، سمی است. تصور می‌شود این ترکیب یک نوروتوکسین است که سلول‌های عصبی مغز و سلول‌های سایر قسمت‌های بدن را از بین می‌برد. بنابراین، به طور جدی ناامن در نظر گرفته می شود و حتی ممکن است باعث اختلالات حرکتی مشابه بیماری پارکینسون شود.

شواهد بالینی نشان داد که بین مصرف و پارکینسونیسم غیر معمول در انسان رابطه وجود دارد. مشخص شد که مردان مسن که دمنوش های گیاهی حاوی آنوناسین مصرف می کنند به طور منظم مستعد ابتلا به پارکینسونیسم غیر معمول هستند. بین سال‌های 1996 و 1998، 25 درصد از 87 نفر مبتلا به پارکینسونیسم که به یک کلینیک منتقل شدند، پارکینسون داشتند، 39 درصد پارکینسون غیر معمول داشتند و 36 درصد فلج فوق هسته‌ای پیشرونده داشتند. وجود این ترکیب سمی استفاده از گوانابانا را محدود می کند.

از سوی دیگر، به گفته آژانس ایمنی غذای فرانسه، آژانس فرانسوی امنیت بهداشتی محصولات بهداشتی، «نمی توان تأیید کرد که موارد مشاهده شده از سندرم پارکینسون غیر معمول … با مصرف Annona muricata مرتبط است.»

بسیاری از مردم ترش را به عنوان درمانی برای سرطان سینه معرفی می کنند و ادعا می کنند که دارای خواص ضد سرطانی است. دانشمندان و سازمان های علمی این ادعا را رد کرده اند. با توجه به مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ و تحقیقات سرطان انگلستان، درمان سرطان با گوانابانا هیچ پشتوانه علمی ندارد. مراکز درمان سرطان آمریکا نسبت به استفاده از آن برای درمان سرطان، عمدتاً به دلیل ارتباط آن با سمیت عصبی، هشدار دادند.

کمیسیون تجارت فدرال در ایالات متحده در سال 2008 برای رد بیشتر کارایی گوانابانا برای درمان سرطان گفت: “هیچ مدرک علمی معتبری” وجود ندارد که عصاره سورسوپ فروخته شده توسط Bioque Technologies “می تواند از سرطان پیشگیری، درمان یا درمان کند. نوع.”

بررسی گوانابانا

چگونه محصولات گوانابانا را دریافت کنیم

می توانید میوه را از فروشگاه های محلی خریداری کنید یا مستقیماً از یک خرده فروشی آنلاین مانند آمازون سفارش دهید. در حالی که خود میوه معمولاً به صورت آنلاین در دسترس نیست، مشتریان می توانند محصولاتی را با گوانابانا در آن پیدا کنند.

میوه گوانابانا روی درخت
میوه گوانابانا روی درخت سن روک، کلمبیا German5040 از طریق ویکی پدیا. CC-Attribution-Share Alike 3.0 Unported.

آمازون همچنین “hojas de guanabana” (برگ گوانابانا) را برای استفاده در چای گوانابانا می فروشد.

نحوه استفاده از گوانابانا

این میوه به صورت کپسول و عصاره موجود است. از آنجایی که FDA بر تولید، کیفیت یا خلوص گیاهان و مکمل ها نظارت نمی کند، دوز توصیه شده این گیاه مورد تایید FDA نیست. تحقیقات محدود در مورد گوانابانا برای تعیین دوز ایمن و استاندارد کافی نیست.

به طور کلی، تولید کنندگان توصیه می کنند که کاربران روزانه 1 تا 4 میلی لیتر عصاره یا 500 تا 1500 میلی گرم از طریق کپسول مصرف کنند.

شما همچنین می توانید میوه را به عنوان چای از برگ های گوانابانا یا به عنوان آب گوانابانا مصرف کنید.

با این حال، برای ایمن تر بودن، بسیاری از متخصصان بهداشت توصیه می کنند از این محصول به دلیل عوارض جانبی عصبی آن اجتناب کنید. قبل از مصرف گوانابانا، ابتدا باید با پزشک خود صحبت کنید.

بررسی هزینه گوانابانا

مانند سایر میوه ها، سوپ از نظر اندازه متفاوت است. بنابراین، قیمت در درجه اول به اندازه مورد نظر شما و فروشگاهی که آن را خریداری می کنید بستگی دارد. این میوه معمولا بین 50 تا 150 دلار به فروش می رسد.

گوانابانا را فقط می توان از درختان میوه در مناطق گرمسیری برداشت کرد. بنابراین، در کشورهای غیر گرمسیری مانند ایالات متحده عجیب و غریب در نظر گرفته می شود.

این امر قیمت آن را در بازار به شدت افزایش می دهد. به عنوان مقایسه، همین میوه را می توان با قیمت حدود 5 دلار در زمان برداشت (اردیبهشت-ژوئیه) و حدود 100 دلار در فصل بدون برداشت در مکان هایی که یا در زمین های اختصاصی کشت می شود یا در درختان حیاط خانه رشد می کند، خریداری کرد.

سایر نظرات گوانابانا

محصول کامل دارای 48 بررسی در WebMD.com است.

یکی از نظرات کاربران در این سایت می‌گوید: « باعث سردرد شدید، وزوز گوش و لرزش شد. این محصول ایمن نیست. شاید به جای شیمی درمانی کار کند، اما برای عفونت قارچی، بر اساس نتایج من بسیار خطرناک است.

بررسی مثبت دیگری در WebMD.com نشان داد که این میوه مفید بوده است. او گفت: “من برای تقویت سیستم ایمنی بدنم گراویولا مصرف می کنم. در اصلاح بینایی من از 20/40 تا 20/20 به طرز شگفت انگیزی عمل کرده است و من 60 ساله هستم.

گوانابانا در اخبار

کارشناسان در ایالات متحده نسبت به استفاده از soursop برای مبارزه با سلول های سرطانی هشدار می دهند.

ژنومیک سحابی

در حالی که هیچ کس نباید بدون مشورت با پزشک، مصرف چیزی با عوارض جانبی جدی مانند سمیت عصبی را شروع کند، درک خطر ابتلا به بیماری عصبی می تواند به شما کمک کند تا این بحث را انجام دهید. دانستن استعداد ژنتیکی شما برای شرایط خاصی مانند پارکینسون می تواند به شما و ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا مصرف گوانابانا بی خطر است یا خیر.

یک آزمایش DNA که به خوبی انجام شده باشد، تمام نقشه های ژنتیکی شما را با دقت بالایی رمزگشایی می کند. با این حال، اکثر آزمایش‌های DNA تنها 0.02 درصد از ترکیب ژنتیکی شما را رمزگشایی می‌کنند و در نتیجه نتیجه کمتر قابل اعتمادی تولید می‌کنند. اگر نتایج دقیق می‌خواهید، Nebula Genomics انتخاب مناسبی برای شماست.

در Nebula Genomics، ما از 30X توالی ژنوم کامل (WGS) برای رمزگشایی تک تک رشته‌های DNA و تولید 10000 برابر داده‌های بیشتر از سایر آزمایش‌های DNA مانند 23andMe و AncestryDNA استفاده می‌کنیم. روش WGS ما 6.4 میلیارد جفت باز DNA را در ژنوم انسان رمزگشایی می کند. این همچنین شامل مجموعه کامل همه 20000 ژن، DNA میتوکندری، به علاوه کروموزوم Y است.

علاوه بر ارائه آزمایش DNA با کیفیت مورد نظر شما، ما همچنین ابزارهای قدرتمند کاوش ژنوم مبتنی بر مرورگر را ارائه خواهیم کرد که در صورت نیاز به پاسخ به هر سوالی در مورد DNA خود می توانید با آنها مشورت کنید.

ما یک کتابخانه تحقیقاتی سحابی داریم که می‌توانید گزارش‌های به‌روزرسانی هفتگی در مورد پیشرفته‌ترین تحقیقات ژنومی را بررسی کنید و نحوه اعمال آن در نتایج DNA خود را بیاموزید. با این کتابخانه، گزارش‌های هفتگی جدیدی نیز بر اساس آخرین اکتشافات علمی دریافت خواهید کرد.

مکمل های سلامت

اگر به دنبال راه های دیگری برای تکمیل سلامت خود هستید، ممکن است به این محصولات دیگر علاقه مند شوید:

  • Bio X4 (مکمل کنترل وزن پروبیوتیک)
  • Contrave (قرص های کاهش وزن نسخه ای)
  • گلی نوتریشن (صمغ های سرکه سیب)
  • هیدروکسی کات (مکمل های کاهش وزن)
  • چای یاسو ( چایی برای پاکسازی و کاهش وزن )
  • Ka’Chava (شیک جایگزین غذا)
  • لپتیتوکس (مکملی برای افزایش لپتین و کاهش وزن سریع)
  • لیپوزن (مکمل کاهش وزن مبتنی بر فیبر)
  • Resurge (مکمل خواب عمیق برای کاهش وزن)
  • روتین (مکمل شخصی و ویتامین ها بر اساس آزمایش DNA)

آیا بررسی guanabana ما برای شما مفید بود؟ می‌توانید نظرات بیشتری را در وبلاگ ما بخوانید و راهنمای کامل ما را در مورد بهترین کیت آزمایش DNA و سایر آزمایش‌های خانگی بررسی کنید.