بررسی آزمایشگاه های GeneTrait – 7 واقعیت که باید بدانید [MAY 2023]


خلاصه بررسی آزمایشگاه های GeneTrait

آزمایشگاه GeneTrait یک شرکت ژنتیک بالینی است که بر فارماکوژنتیک تمرکز دارد. در بررسی آزمایشگاه های GeneTrait ما بیشتر بیاموزید!

فیین ابمیدایو، BS

لوگوی آزمایشگاه های ژنتریت

خلاصه

در حالی که هیچ بررسی آنلاین مشتری وجود ندارد، این شرکت خاطرنشان می کند که بیش از 40000 نمونه را در سال پردازش می کند، که نشان می دهد استقبال خوبی از آن شده است. قیمت بستگی به بیمه بیمار دارد. این شرکت گزینه های متعددی را ارائه می دهد که بر شرایط مختلف تمرکز دارند، نه فقط سلامت روان.

7 واقعیت از بررسی آزمایشگاه های GeneTrait ما

  1. محل: کلمبیا، MO
  2. محصولات: پانل های ژنتیکی برای آزمایش فارماکوژنتیک
  3. هزینه: آنلاین در دسترس نیست
  4. مجموعه نمونه: سواب گونه
  5. زمان چرخش: 3-5 روز
  6. دانلود داده های خام: خیر
  7. محصولات جایگزین: Nebula Genomics 30 برابر توالی ژنوم کامل را ارائه می دهد که 100٪ DNA شما را رمزگشایی می کند و گزارش هایی در مورد رژیم غذایی و موارد دیگر ارائه می دهد!

این بررسی با این هدف نوشته شده است که تا حد امکان بی طرفانه باشد. با این حال، نشان دهنده نظر یک بازبین فردی است و بنابراین ذهنی است. علاوه بر این، در Nebula Genomics به دنبال آموزش عموم در مورد مزایای توالی‌یابی کل ژنوم هستیم. بنابراین اطلاعات مربوط به آزمایش DNA توالی‌یابی کل ژنوم در بررسی گنجانده شده است.

9 مه 2023

مزایا و معایب

طرفداران

  • آزمایش های مختلف برای فارماکوژنتیک متمرکز
  • خواندن گزارش برای پزشکان آسان است
  • تست سطح پزشکی قانونی در شرکت مادر با دقت 99.9999٪

منفی

  • در طول قرار ملاقات با پزشک باید سفارش و نمونه برداری شود
  • هزینه بستگی به بیمه دارد

معرفی

GeneTrait Laboratories یک بخش PTC Laboratories, Inc. است که در خدمات آزمایش فارماکوژنتیک تخصص دارد. این شرکت در سال 2009 تاسیس شد و از آن زمان متعهد به پیشبرد پزشکی شخصی از طریق آزمایش ژنتیک است. شرکت مادر، PTC Laboratories, Inc. در سال 1996 به عنوان یک شرکت آزمایش DNA تاسیس شد و به پردازش بیش از 40000 نمونه در سال ادامه می دهد.

هدف آزمایشگاه های GeneTrait کمک به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در تصمیم گیری های آگاهانه تر برای مراقبت از بیمار است. برای این منظور، خدمات این شرکت به شناسایی تغییرات ژنتیکی که ممکن است بر پاسخ دارویی فرد تأثیر بگذارد، کمک می‌کند و به پزشکان این امکان را می‌دهد تا انتخاب‌های دارویی شخصی‌سازی‌شده‌تری را با عوارض جانبی کمتر انجام دهند.

صفحه اصلی آزمایشگاه GeneTrait
صفحه اصلی آزمایشگاه GeneTrait

آزمایشگاه GeneTrait با بیش از دو دهه تجربه آزمایشات ژنتیکی، خدمات آزمایش فارماکوژنتیک را برای کمک به پزشکان در درک اینکه کدام داروها ممکن است بر اساس ژنتیک برای بیمارانشان بهترین کارایی را داشته باشند، ارائه می دهد. علاوه بر این، این خدمات می تواند به حذف فرآیند آزمون و خطای پرهزینه، زمان بر و دردناک تجویز دارو کمک کند.

آزمایش فارماکوژنتیک آزمایشگاه GeneTrait داروهای مربوط به سلامت روان، مدیریت درد، قلب و عروق و غیره را ارزیابی می کند. به طور مشخص، از بیش از 60 مکان ژنتیکی برای ایجاد یک پروفایل ژنتیکی برای یک فرد استفاده می کند، با رویکرد پزشکی قانونی که سطح دقت 99.9999٪ را ارائه می دهد.

این آزمایشگاه مطابق با CLIA است و همچنین دارای اعتبار از چندین سازمان است. کارکنان آزمایشگاه GeneTrait عمدتاً از رهبران جامعه آزمایش ژنتیک، از جمله دکتر جودیت مایلز، MD، Ph.D. که به عنوان مدیر پزشکی خدمت می کند، تشکیل شده است.

علم پشت آزمایشگاه های GeneTrait

آزمایشگاه GeneTrait DNA یک بیمار را برای شناسایی تغییرات ژنتیکی که می تواند بر پاسخ آنها به دارو تأثیر بگذارد، تجزیه و تحلیل می کند. سپس این اطلاعات توصیه های شخصی مدیریت دارویی را به پزشک بیمار ارائه می دهد.

تغییرات ژنتیکی تجزیه و تحلیل شده می تواند بر عوامل مختلف مرتبط با پاسخ دارویی مانند سرعت متابولیزه شدن دارو، میزان موثر بودن آن در درمان یک بیماری خاص و اینکه آیا احتمال دارد عوارض جانبی ایجاد کند، تأثیر بگذارد.

به طور خاص در نظر گرفتن آزمایشات ژنتیکی متابولیسم دارو ممکن است نشان دهد که بیمار به دوز بالاتر یا کمتری نیاز دارد.

فرآیند آزمایش شامل تجزیه و تحلیل ژن‌های خاص مؤثر بر پاسخ دارویی، با استفاده از تکنیک‌هایی مانند PCR (واکنش زنجیره‌ای پلیمراز) و تعیین توالی است. سپس نتایج توسط مشاوران ژنتیک و داروسازان آموزش دیده تجزیه و تحلیل می‌شوند که توصیه‌های مدیریت دارویی شخصی‌شده را بر اساس مشخصات ژنتیکی بیمار ارائه می‌دهند.

بررسی محصولات آزمایشگاه GeneTrait

GeneTrait Laboratories، یک سرویس آزمایش ژنتیکی ارائه شده توسط PTC Laboratories، چندین نوع آزمایش فارماکوژنتیک را ارائه می دهد.

تست ژن آزمایش شده متابولیسم / عوامل خطر
مدیریت درد 6 مواد افیونی، NSAID ها، متوترکسات و داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای
قلبی 11 ضد پلاکت، ضد آریتمی، ARBs، استاتین ها، NSAID ها، به علاوه افزایش خطر بیماری قلبی، ترومبوز و سایر بیماری های قلبی و سکته مغزی
روانگردان 6 ضد اضطراب، SSRI/SNRI، داروهای ضد روان پریشی، بنزودیازپین ها، و داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای، به علاوه خطر افزایش هیپرهموسیستئینمی
عمل جراحی 8 ضد پلاکت، مواد افیونی و NSAIDها، به علاوه خطر افزایش ترومبوز و هیپرهموسیستئینمی
زنان و زایمان 8 ضد پلاکت، مواد افیونی، NSAID ها و داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای، به علاوه خطر افزایش ترومبوز و هیپرهموسیستئینمی
ضد ADHD 6 بسیاری از داروهای رایج مرتبط با اختلال کمبود توجه/بیش فعالی، به علاوه خطر افزایش هیپرهموسیستئینمی

بیماران همچنین می توانند یک پانل کامل را درخواست کنند که شامل پانل های روانگردان، مدیریت درد، قلب و جراحی است.

انجام یک تست آزمایشگاهی GeneTrait

در حالی که نمونه های بسیاری از آزمایشات ژنتیکی را می توان در خانه جمع آوری کرد، پزشک بیمار باید آزمایش فارماکوژنتیک را تجویز کند. بیماران نمونه خود را در مطب پزشک جمع آوری می کنند و سپس آن را به آزمایشگاه می فرستند. تجزیه و تحلیل در عرض 3-5 روز کاری انجام می شود.

در نهایت پزشک دستور دهنده نتایج را دریافت کرده و در ویزیت بعدی با بیمار مشورت خواهد کرد.

بررسی هزینه آزمایشگاه GeneTrait

هزینه های تست در وب سایت ارائه نشده است. بنابراین بیمارانی که علاقه مند به پنل ها هستند باید مستقیماً با شرکت تماس بگیرند. مدیکر، اکثر مدیکیدها و اکثر شرکت های بیمه خصوصی این آزمایش را پوشش خواهند داد. با این حال، بیماران تشویق می شوند تا برای تعیین مسئولیت خود با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرند.

بررسی گزارش آزمایشگاه های GeneTrait

گزارش آزمایشگاه های GeneTrait از طریق گزارش آزمایشگاهی MedTrait® برای متابولیسم دارو و ارزیابی عوامل خطر ارائه می شود. همانطور که اشاره شد، شرکت نتایج را مستقیماً در اختیار پزشک سفارش دهنده قرار می دهد و آنها آن را با بیمار خود در میان می گذارند.

MedTrait چندین متغیر از جمله فارماکوژنتیک، تداخلات دارویی، آگاهی از درمان تکراری، جمعیت شناسی و عوامل سبک زندگی را در نظر می گیرد و در عین حال راهنمایی های بالینی را برای پزشکان تجویز کننده ارائه می دهد.

به طور خلاصه، گزارش به سه بخش تقسیم می شود:

  • نکات برجسته در صفحه اول: اطلاعاتی در یک نگاه درباره آنچه که پزشک باید بداند
  • جزئیات
  • منابع
نمونه صفحه جزئیات آزمایشگاه GeneTrait
نمونه صفحه جزئیات آزمایشگاه GeneTrait

در حالی که صفحه برجسته تنها حیاتی ترین اطلاعات تجویز را ارائه می دهد، صفحات اضافی جزئیات مربوط به تمام داروهایی را که بیمار در حال حاضر مصرف می کند، مورد بحث قرار می دهد.

این امتیاز تداخلات دارویی، ژنتیک و سبک زندگی را در نظر می گیرد.

شبکه گزارش نمونه آزمایشگاه GeneTrait
شبکه گزارش نمونه آزمایشگاه GeneTrait

سپس، گزارش نتایج را تفسیر می‌کند و داروها را در یک شبکه آسان برای خواندن مرتب می‌کند. چهار ربع نشان دهنده ریسک بالاتر، ریسک کمتر، سود بیشتر و سود کمتر است.

بررسی سیاست حفظ حریم خصوصی آزمایشگاه های GeneTrait

آزمایشگاه GeneTraits سیاست حفظ حریم خصوصی در وب سایت خود ندارد. با این حال، خط‌مشی ارائه‌شده توسط شرکت مادر، PTC Laboratories، نشان می‌دهد که اطلاعات را با هیچ شخص ثالثی نمی‌فروشد یا به اشتراک نمی‌گذارد.

همچنین ادعا می کند که فقط اطلاعاتی را جمع آوری می کند که از آنها برای ارائه خدمات درخواستی استفاده می کند.

بررسی سایر آزمایشگاه‌های GeneTrait

آزمایشگاه های GeneTrait بررسی هایی از طرف اشخاص ثالث مانند آمازون، Trustpilot و Better Business Bureau (BBB) ​​ندارند. آنها همچنین در dnatestingchoice.com رتبه بندی نشده باقی می مانند. با این حال، صفحه بررسی فیس بوک آنها چند رتبه بندی 4.6 ستاره را نشان می دهد، اگرچه اکثر آنها نزدیک به ده سال سن دارند.

ژنومیک سحابی

آزمایشگاه GeneTrait طیف وسیعی از گزینه ها را برای آزمایش فارماکوژنتیک ارائه می دهد. این رشته خاص از ژنتیک بر واکنش های مستعد بیمار به داروها تمرکز دارد. بسیاری از تحقیقات بر این اساس است که آیا داروها می توانند عوارض جانبی خاصی را در برخی از افراد مستعد ایجاد کنند و اینکه آنها چقدر داروها را به خوبی یا ضعیف متابولیزه می کنند.

از سوی دیگر، Nebula Genomics توالی‌یابی کل ژنوم را ارائه می‌کند و نمای جامعی از ترکیب ژنتیکی یک فرد ارائه می‌دهد. Nebula یک شرکت فارماکوژنتیک نیست. در عوض، مشتریان می توانند کیت تست را در خانه دریافت کنند و نمونه خود را جمع آوری و ارسال کنند.

Nebula یک آزمایش DNA جامع ارائه می دهد که استعدادهای مربوط به سلامتی، بیماری، صفات و موارد دیگر را برجسته می کند. با 30 برابر توالی ژنوم کل، ما 100 درصد از DNA شما را توالی می کنیم تا به علت اصلی هر تمایل بیولوژیکی برسیم. این آزمایش همچنین فوق‌العاده دقیق است و شامل اضافات دیگری از جمله گزارش نسب و ابزارهای اکتشاف ژنوم است. علاوه بر این، گزارش‌هایی که به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند، تضمین می‌کنند که آخرین تحقیقات ژنتیکی را از دست نخواهید داد.

سحابی یک آزمایش تشخیصی نیست، اما نتایج با بالاترین کیفیت هستند و می توان با مشورت متخصصان مراقبت های بهداشتی از آن استفاده کرد.

تنها با 299 دلار یا کمتر، مشتریان به کل ژنوم خود دسترسی خواهند داشت و به آنها اجازه می‌دهد تا با انجام تحقیقات بیشتر، سؤالات بیشتری بپرسند.

آزمایشگاه GeneTrait در مقابل. ژنومیک سحابی

آزمایشگاه های GeneTrait ژنومیک سحابی
روش تست سواب گونه نمونه بزاق
مجموعه نمونه در مطب دکتر در خانه
گزارش ها فارماکوژنتیک برای طیف وسیعی از تخصص ها استعدادهای ژنتیکی که سلامت، بیماری، صفات و موارد دیگر را پوشش می دهد
گزارش نسب خیر گزارش نسب عمیق با کروموزوم Y کامل و توالی mtDNA
آپلود داده ها خیر آره
مشاوره خیر داده ها از بالاترین کیفیت برخوردارند و می توانند توسط پزشکان و مشاوران ژنتیک استفاده شوند
هزینه N/A – ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرد 0 دلار، 99 دلار، 299 دلار

آیا بررسی آزمایشگاه های GeneTrait ما را دوست داشتید؟ می‌توانید نظرات بیشتری را در وبلاگ ما بخوانید و راهنمای کامل ما را در مورد بهترین کیت آزمایش DNA و سایر آزمایش‌های خانگی بررسی کنید.

شرکت های دیگر

اگر به گزینه های فارماکوژنتیک بیشتری علاقه مند هستید، ممکن است بخواهید بررسی کنید:

  • 24 ژنتیک (تست های مختلف برای سلامتی، اصل و نسب، ورزش، پوست، فارماکوژنومیک، WES و WGS)
  • ClarityX DNA (فارماکوژنتیک برای سلامت روان و سایر شرایط)
  • GeneSight (تست ژنومیک بالینی برای روانگردان ها)
  • ژنومایند (تست فارماکوژنومیک برای درمان سلامت روان)
  • تحریک سلامت (فارماکوژنتیک برای درمان های سلامت روان)
  • myDNA (برنامه های تناسب اندام، رژیم غذایی و دارویی شخصی)
  • Veritas Genetics (خطرات بیماری، غربالگری ناقل و فارماکوژنتیک)