چرا غربالگری سلامت شرکت برای برنامه های سلامتی ضروری است؟


به دلیل کاهش بهره وری، سلامت ضعیف می تواند به طور تجمعی نیم تریلیون دلار در سال برای کارفرمایان آمریکایی هزینه داشته باشد. این هزینه ها می تواند ناشی از غیبت کارکنان به دلیل شرایط مزمن بهداشتی تا مطالبات غرامت کارگر به دلیل صدمات باشد. غربالگری های سلامت شرکتی اغلب به عنوان جزئی از برنامه های تندرستی شرکتی ارائه می شود که هدف آن بهبود سلامت جمعیت کارکنان از طریق تسهیل درمان و تشویق سبک زندگی سالم است. به عنوان یک ابزار غربالگری، غربالگری سلامت شرکت می تواند به شرکت شما کمک کند تا احساس نگرانی های بالقوه سلامتی داشته باشد و برنامه های مناسبی برای آینده انجام دهد.

در این پست به بررسی ارزش غربالگری سلامت شرکت ها و مزایای آن در محیط کار می پردازیم.

هدف از غربالگری سلامت شرکتی چیست؟

غربالگری سلامت شرکتی ابزار مهمی برای کمک به مقابله با مسائل بهداشتی جمعیت است که در جامعه وجود دارد. حفظ یک سبک زندگی سالم برای کارگران به دلایل مختلف می تواند دشوار باشد. اینها ممکن است شامل روزهای طولانی نشستن روی صندلی اداری، حرکات فیزیکی مکرر که باعث فشار بر بدن می شود یا استرس مداوم که منجر به فرسودگی می شود باشد. از آنجایی که افراد زمان زیادی را در محل کار می گذرانند، شرکت ها نه تنها علاقه مند به کمک به حفظ سلامت کارگران هستند، بلکه فرصت هایی برای ایجاد یک اثر پیشگیرانه نیز دارند.

کارفرمایان با ارائه غربالگری‌های سلامت شرکت‌ها، شناسایی خطرات سلامتی را در مراحل اولیه ممکن می‌سازند و امکان مداخله و درمان فوری را فراهم می‌کنند که منجر به نتایج سلامت بهتر می‌شود. این امر به ویژه با تغییر تلاش‌های مراقبت‌های بهداشتی به چارچوب سلامت جمعیت، که تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه و پیشگیرانه بهداشتی را افزایش می‌دهد، اهمیت پیدا کرده است.

غربالگری های سلامت داده های ارزشمندی را ارائه می دهد که کارفرمایان را قادر می سازد تا استراتژی های موثری برای مداخله طراحی کنند. کارفرمایان با درک نمایه های سلامت نیروی کار خود می توانند برنامه های سلامتی مؤثرتری طراحی کنند، منابع و پشتیبانی مربوطه را ارائه کنند و محل کار سالم تری ایجاد کنند که پیشگیری از بیماری و اقدامات سالم تر را تقویت کند.

غربالگری سلامت سازمانی چگونه کار می کند؟

غربالگری سلامت شرکت ها شامل یک سری ارزیابی ها و ارزیابی ها برای تعیین وضعیت سلامت کارکنان در یک سازمان است. در اینجا یک مرور کلی از روند انجام شده است:

1. ارتباطات قبل از غربالگری

کارکنان از طریق کانال های ارتباطی داخلی مانند ایمیل از غربالگری های بهداشتی آینده مطلع می شوند.

2. ارزیابی خطر سلامت

کارکنان در روز(های) برنامه ریزی شده غربالگری تحت ارزیابی های مختلف سلامت قرار می گیرند. این ارزیابی ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سابقه پزشکی: یادگیری در مورد روش های قبلی، شرایط از قبل موجود، و داروهای فعلی برای تنظیم فرآیند غربالگری با سابقه سلامتی هر فرد.
  • تجزیه و تحلیل بیومتریک: اندازه گیری هایی مانند فشار خون، ضربان قلب، قد، وزن و شاخص توده بدنی (BMI) جزئیات مهمی را در مورد سلامت قلبی عروقی، وزن فعلی و سلامت جسمانی عمومی ارائه می دهد.
  • آزمایش خون: برای ارزیابی نشانگرهای حیاتی سلامتی مانند کلسترول تام، قند خون، عملکرد کبد و سلامت عمومی خون، ارائه بینش های مهم در مورد برخی بیماری ها و سلامت کلی فرد.
  • تجزیه و تحلیل ادرار: ممکن است یک نمونه ادرار برای بررسی علائم عفونت دستگاه ادراری، بیماری کلیوی یا سایر مشکلات بالقوه سلامتی گرفته شود.
  • پرسشنامه‌های سبک زندگی و سلامت: داده‌های جمع‌آوری‌شده در مورد ورزش، غذا، سطح استرس و علائم به ارزیابی سلامت عمومی کمک می‌کند و مواردی را که نیاز به توجه یا تغییر سبک زندگی دارند برجسته می‌کند.

3. مشاوره فردی

پس از غربالگری ها، کارمندان ممکن است این فرصت را داشته باشند که نتایج خود را در مشاوره های فردی محرمانه با متخصصان مراقبت های بهداشتی مورد بحث قرار دهند. در طول این مشاوره ها، کارکنان می توانند بازخورد شخصی دریافت کنند، عوامل خطر خود را درک کنند و توصیه هایی برای بهبود سلامت خود دریافت کنند.

مشاوره سلامتمشاوره سلامت

4. برنامه های سلامتی و پیگیری

بر اساس نتایج غربالگری، سازمان ها ممکن است برنامه های سلامتی، منابع یا ارجاعاتی را برای حمایت از کارکنان در رسیدگی به هر گونه نگرانی سلامتی شناسایی شده ارائه دهند. این موارد می‌تواند شامل مواد آموزشی، مربیگری سبک زندگی، برنامه‌های ورزشی، راهنمایی تغذیه، درمان‌های سلامت روان یا دسترسی به مراقبت‌های پزشکی اضافی در صورت لزوم باشد.

چرا ارائه غربالگری های بهداشتی برای شرکت ها مهم است؟

غیبت کمتر

بیماری کارکنان با عملیات تجاری تداخل دارد. آزمایش های پزشکی، مانند غربالگری سلامت، به تشخیص زودهنگام بیماری های مختلف کمک می کند و از غیبت طولانی مدت جلوگیری می کند. تشخیص زودهنگام بیماری‌های اصلی از طریق غربالگری سلامت، امکان درمان سریع را فراهم می‌آورد که منجر به نتایج بهتر و بهبودی سریع‌تر می‌شود.

بهره وری بالاتر

غربالگری سلامت افراد را تشویق می کند تا با پشتکار کار کنند، روحیه خود را بالا ببرند، غیبت را کاهش دهند و بهره وری را افزایش دهند. علاوه بر این، اجرای برنامه های سلامتی در سطح سازمان و بسته های چکاپ سلامت اجرایی می تواند هزینه های بیمه را کاهش دهد.

حفظ استعداد بهتر

حمایت از معاینات روتین سلامت کارکنان شما را به عنوان یک کارفرمای دلسوز نشان می دهد که حفظ کارمندان را بهبود می بخشد. نشان دادن نگرانی واقعی برای رفاه آنها، احتمال ترک کارمندان واجد شرایط را به حداقل می رساند. همچنین، سرمایه گذاری در سلامت کارکنان باعث ایجاد وفاداری و تعهد به شرکت شما می شود.

حفظ استعدادحفظ استعداد

از غربالگری سلامت شرکتی چه انتظاری باید داشت؟

غربالگری بیومتریک

این آزمایش‌ها می‌توانند به تشخیص زودهنگام شرایط سلامتی کمک کنند و به درمان و پیشگیری به موقع‌تر کمک کنند. شرایطی مانند سرطان و دیابت به طور قابل توجهی از مداخله زودهنگام سود می برند و بر اهمیت این غربالگری ها تاکید می کند.

ارزیابی ریسک سلامت

این نوع ارزیابی که اغلب به صورت پرسشنامه ارائه می شود، سبک زندگی فرد را بررسی می کند. هدف شناسایی عوامل خطری است که احتمال ابتلای آنها به بیماری های خاص را افزایش می دهد. به عنوان مثال، عواملی مانند نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و بد غذا خوردن، پیش‌بینی‌کننده‌های مهم ابتلا به بیماری‌های جدی در زندگی بعدی هستند. نتایج این ارزیابی می تواند کارکنان را برای انتخاب عادات سالم تر در آینده آگاه کند و انگیزه دهد.

پایش سلامت

برخی از کارفرمایان از معاینات بهداشتی منظم برای اطمینان از رعایت اقدامات احتیاطی موثر استفاده می کنند. این در مشاغلی که به طور منظم نیاز به کار فیزیکی دارند، بیشتر دیده می شود. ارزیابی و مدیریت خطرات بهداشت شغلی بخشی از نظارت بر سلامت است.

چند نکته برای آماده شدن برای غربالگری سلامت شرکتی چیست؟

خواب آرام را در اولویت قرار دهید

مطمئن شوید که خواب شبانه خوبی دارید، زیرا کمبود خواب می تواند بر سطح قند خون و فشار خون تأثیر بگذارد و ممکن است نتایج آزمایشات دیگر را تحت تأثیر قرار دهد.

دستورالعمل های روزه داری را رعایت کنید

به الزامات روزه داری، معمولاً حداقل برای هشت ساعت، یا در برخی موارد، تا 12 ساعت پایبند باشید. در طول روزه داری، شب قبل از غربالگری فقط بعد از شام آب ساده بنوشید.

با پزشک خود مشورت کنید

اگر داروهای معمولی برای سایر بیماری ها مصرف می کنید، با پزشک خود در مورد حذف یا به تعویق انداختن آنها به بعد از نمونه ادرار یا خون خود مشورت کنید. برخی از داروها، مانند مسدودکننده های بتا، ممکن است لازم باشد چند روز قبل از آزمایش موقتاً متوقف شوند.

لباس مناسب بپوشید

برای تست هایی مانند تست تردمیل، کفش مناسب و لباس راحت بپوشید تا تست را به آرامی انجام دهید.

دستورالعمل های مربوط به آزمایش های خاص را دنبال کنید

برخی از آزمایشات، مانند کولونوسکوپی، ممکن است بر اساس راهنمایی پزشکتان، از شما نیاز به مصرف ملین در شب قبل داشته باشد. فرد باید دستورالعمل های ارائه شده را رعایت کند.

مزایای کمتر آشکار غربالگری سلامت شرکت ها چیست؟

علاوه بر مزایای بهداشتی آشکار تشخیص و مداخله زودهنگام، غربالگری سلامت شرکت ها مزایای دیگری را نیز برای کارمندان و کسب و کارها فراهم می کند.

مزایای مالی

معاینات معمول سلامت به صورت معافیت های مالیاتی سود مالی به همراه دارد. کارفرمایان می توانند به جای افزایش دستمزدها و اجبار کارمندان به گروه های مالیاتی بالاتر، بسته های چک آپ حمایتی را ارائه دهند. این به کارمندان کمک می کند در عین حال که در مالیات صرفه جویی می کنند سالم و سازنده بمانند.

مزایای استخدام

گنجاندن غربالگری سلامت قبل از استخدام در فرآیند استخدام به انتخاب متقاضیان متعهد که از نظر بدنی مناسب هستند و کمتر مستعد استراحت های مکرر هستند، کمک می کند. این تصویر واضحی از وضعیت سلامتی آنها ارائه می دهد که نمی توان آن را صرفاً از طریق مصاحبه ارزیابی کرد.

بهبود سلامت روان

افسردگی و اضطراب سالانه 12 میلیارد روز کاری از دست رفته را شامل می شود. با ارائه معاینات سلامت و سایر خدمات غربالگری، سازمان‌ها می‌توانند راحتی و دسترسی کارکنان را برای مبارزه با مسائل مربوط به سلامت روان فراهم کنند. این رویکرد به افزایش رضایت شغلی و شادکامی کلی در میان کارکنان کمک می کند، زیرا آنها از نظر سلامتی احساس حمایت و ارزش می کنند.

بهبود سلامت روانبهبود سلامت روان

افکار بسته

غربالگری سلامت شرکت اولین قدم ضروری برای حفظ محیط کار سالم و تقویت رفاه کارکنان است. شرکت ها می توانند تاثیر زیادی در کاهش بسیاری از مسائل بهداشتی جمعیت داشته باشند. تشخیص زودهنگام خطرات سلامتی منجر به مداخلات زودتر، غیبت کمتر و بهره وری بالاتر می شود. علاوه بر این، ارائه غربالگری های سلامت به عنوان بخشی از برنامه سلامتی شما نشان می دهد که به سلامت کارکنان اهمیت می دهید. فرهنگ محیط کار سالم را ترویج می کند، روحیه کارکنان را بالا می برد و به مردم و سازمان ها کمک می کند تا هزینه ها را کاهش دهند.



منبع