راهنمای نهایی برای غربالگری سلامت کارکنان و نحوه استفاده از آنها (شامل الگوی رایگان)


غربالگری سلامت کارکنان یک عنصر مهم برای رفاه محیط کار است. آنها روشی مؤثر برای یک شرکت هستند تا هر گونه مشکل سلامتی بالقوه را شناسایی کند و اطلاعات و پشتیبانی لازم را برای حفظ یا بهبود سلامت کارکنان در اختیار آنها قرار دهد.

وقتی به طور موثر اجرا شود، غربالگری سلامت کارکنان می تواند به ایجاد نیروی کار مولدتر و متعهدتر، کاهش غیبت و بهبود سلامت و رفاه کلی سازمان شما کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع به ادامه مطلب مراجعه کنید! روی بخش های زیر کلیک کنید تا مستقیماً به سؤال خاص خود بروید.

غربالگری سلامت کارکنان چیست؟

غربالگری سلامت کارکنان، ارزیابی های سلامتی است که بهزیستی فرد را ارزیابی می کند. غربالگری های بهداشتی منظم نه تنها از سلامت جسمانی محافظت می کند، بلکه به کارکنان شما کمک می کند تا از نظر روانی در محل کار خود احساس امنیت کنند. آنها روشی مفید برای محدود کردن انتقال بیماری هستند و از زمان همه‌گیری، غربالگری کرونا به عنوان بخش مهمی از برنامه‌های سلامت کارکنان گنجانده شده است.

کارفرمایان گاهی اوقات با یک پیشنهاد شغلی مشروط درخواست غربالگری های بهداشتی می کنند. انواع غربالگری سلامت متفاوت است اما می تواند شامل معاینات فیزیکی، آزمایش خون، پرسشنامه های پزشکی، تست های روانشناسی، آزمایش مواد مخدر و الکل یا تست های غربالگری بیومتریک (مانند وزن، کلسترول، فشار خون، قد) باشد. این تست‌ها به شناسایی هرگونه خطر یا مشکل بالقوه سلامتی کمک می‌کنند و اطلاعات و پشتیبانی لازم برای حفظ یا بهبود سلامتی را در اختیار کارکنان قرار می‌دهند.

مدیران از غربالگری سلامت کارکنان برای چه استفاده می کنند؟

غربالگری سلامت کارکنان می تواند توسط کارفرمایان برای جستجوی خطرات بالقوه سلامتی که می تواند بر نحوه انجام کار آنها تأثیر بگذارد استفاده شود. به عنوان مثال، اگر نامزدی برای کار در یک انبار درخواست می دهد، ممکن است نیاز به غربالگری سلامت داشته باشد تا مطمئن شود که می تواند اقلام سنگین را بدون آسیب بیشتر به آسیب موجود حمل کند. اگر یک خطر بالقوه سلامتی در غربالگری سلامت کارکنان مشخص شود، ممکن است در هنگام بلند کردن اجسام سنگین به خود و سایر اعضای تیم آسیب برساند، بنابراین در این زمینه به حمایت بیشتری نیاز خواهند داشت.

غربالگری سلامت کارکنان همچنین برای کمک به مدیران برای درک بهتر سلامت کارکنان خود و اطمینان از برخورداری از حمایتی که برای بهبود این وضعیت نیاز دارند بسیار عالی است. با شناسایی زودهنگام خطرات، آنها می توانند برای بهبود سلامت کارکنان، کمک به مدیریت هزینه های مرتبط با ادعاهای مراقبت های بهداشتی و به طور کلی کاهش غیبت کار کنند. کارفرمایان از غربالگری های بهداشتی برای به حداقل رساندن استراتژیک هزینه های مرتبط با مراقبت های پیشگیرانه و واکنشی استفاده می کنند.

برخی از صنایع نیز به آزمون‌های خاصی نیاز دارند تا ارزیابی کنند که آیا نامزد قادر به ایفای نقش است یا خیر. یک آتش نشان باید تست های تناسب اندام از جمله قدرت، استقامت و سرعت را برای نشان دادن توانایی خود در واکنش در مواقع اضطراری انجام دهد.

8 نوع مختلف غربالگری سلامت کارکنان چیست؟

انواع غربالگری های سلامت کارکنان که انجام می شود به اهداف و اهداف سازمان بستگی دارد. برخی از آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. آزمایش خون: آزمایش خون می تواند به ارزیابی بسیاری از زمینه های مختلف سلامت از جمله اندازه گیری کلسترول، ویتامین ها و گلوکز کمک کند.
  2. غربالگری های بیومتریک: در یک غربالگری بیومتریک، یک متخصص سلامت یک معاینه فیزیکی برای اندازه گیری داده های بیومتریک از جمله قد، وزن، نبض و شاخص توده بدنی (BMI) انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غربالگری بیومتریک، این پست را بررسی کنید:
  1. پرسشنامه های سلامت: پرسشنامه های سلامت عادات سبک زندگی افراد را با در نظر گرفتن مواردی مانند رژیم غذایی، ورزش، سلامت روان و سطح استرس ارزیابی می کند.
  2. تست بینایی و شنوایی: آزمایش‌های بینایی و شنوایی می‌توانند به شناسایی نیاز به سمعک یا لنزهای اصلاحی کمک کنند.
  3. آزمایشات سوء مصرف مواد: آزمایش های سوء مصرف مواد می تواند وجود مواد مخدر یا الکل را در سیستم فرد تشخیص دهد. اینها اغلب با رعایت مقررات در صنایع حساس به ایمنی انجام می شود.
  4. تست های ایمن سازی: تست های ایمن سازی به ارزیابی اینکه آیا یک فرد در برابر بیماری های خاص واکسینه شده است یا خیر و خطرات احتمالی قرار گرفتن در معرض آن را تشخیص می دهد کمک می کند.
  5. بررسی های غربالگری دما: در سال‌های پس از شیوع بیماری همه‌گیر، برای دفاتر عادی شده است که درب اتاق‌های دفتر را بررسی کنند. یکی از رایج ترین علائم کووید تب یا لرز است، بنابراین این یک راه مفید برای تشخیص اینکه آیا کارمند علائمی از ویروس کرونا نشان می دهد یا خیر است.
  6. ایستگاه های نظافت: غربالگری‌های بهداشتی شامل راه‌اندازی ایستگاه نظافت و اطمینان از استفاده کارمندان از ضدعفونی‌کننده دست یا شستن دست‌های خود قبل از ورود به ساختمان یا پس از لمس تجهیزاتی مانند دستگیره‌های در، چاپگرها یا دستگاه‌های قهوه است.

چه چیزی معمولاً در غربالگری سلامت کارکنان گنجانده می شود؟

عناصر خاص غربالگری سلامت کارکنان بر اساس کارفرما و نیازهای سازمان متفاوت است. یک شغل فیزیکی شامل غربالگری های آمادگی جسمانی بیشتری است، در حالی که یک شغل چالش برانگیزتر از نظر روانی مانند یک درمانگر ممکن است تمرکز بیشتری بر سلامت روان و استرس داشته باشد. ممکن است فردی که به عنوان افسر پلیس کار می کند یا ماشین آلات کار می کند، آزمایش های ارزیابی برای مصرف مواد مخدر و الکل داشته باشد.

برنامه‌های اصلی غربالگری سلامت کارکنان، لمس سبک‌تری خواهند بود و مواردی مانند BMI، قد، وزن، کلسترول و فشار خون را ارزیابی می‌کنند. غربالگری های پیشرفته تر فراتر از این خواهد بود و به بررسی تاریخچه پزشکی و ارزیابی سلامت روان می پردازد. آزمایش‌هایی که در غربالگری سلامت کارکنان گنجانده می‌شوند بسته به اینکه کارفرما بسته غربالگری اولیه یا برنامه جامع‌تر و پیشرفته‌تری را انتخاب کند، متفاوت است.

دستورالعمل‌های قانونی بر اساس مکانی که شرکت در آن واقع شده است متفاوت است، اما برخی از دستورالعمل‌های قانونی کلیدی وجود دارد که باید هنگام بررسی غربالگری‌های سلامت کارکنان در نظر داشته باشید. این شامل:

  1. تبعیض

کارفرمایان نباید از غربالگری سلامت کارکنان به عنوان ابزاری برای تبعیض استفاده کنند. آنها قادر به انکار فرصت های شغلی یا مزایای بر اساس وضعیت سلامتی یک فرد نیستند.

این تبعیض است که از کارمندان بالقوه بخواهیم آزمایش غربالگری را انجام دهند که هدف آن تشخیص ناتوانی ها، بیماری های مزمن، سلامت روان یا بیماری های جسمی است. همچنین حذف یک پیشنهاد شغلی مشروط بر اساس شرایط پزشکی، ناتوانی یا بیماری های مزمن، تبعیض محسوب می شود.

با این حال، کارفرمایان می توانند از متقاضیان بخواهند که ارزیابی قبل از استخدام را انجام دهند که برای ارزیابی مسئولیت های شغلی طراحی شده است. مهم است که با درخواست از کارکنان برای شرکت در آن، طراحی آزمون و هدف خود را در نظر بگیرید.

یک افسر پلیس آینده ممکن است قبل از استخدام نیاز به آزمایش فیزیکی داشته باشد. این آزمایش باید شامل وظایفی باشد که یک افسر پلیس به طور منطقی باید آنها را انجام دهد، مانند دوی سرعت کوتاه یا بلند کردن مقدار مشخصی وزن، به جای یک آزمایش عمومی که برای کشف مسائل بهداشتی اساسی انجام می شود.

  1. محرمانه بودن

هر اطلاعاتی که از طریق غربالگری سلامت کارکنان جمع آوری می شود، اطلاعات محافظت شده است و باید محرمانه و مطابق با قوانین و مقررات حفظ حریم خصوصی باشد.

  1. رضایت

کارفرمایان باید کارکنان را از هدف و دامنه غربالگری ها آگاه کنند و آنها را در مورد هرگونه مزایا یا خطرات احتمالی به روز نگه دارند. آنها همچنین باید رضایت آگاهانه کارکنان را قبل از انجام هرگونه غربالگری دریافت کنند.

  1. انطباق و مقررات

کارفرمایان باید از هر گونه مقررات و قوانین مربوط به سلامت و ایمنی، حریم خصوصی و تبعیض در هنگام انجام غربالگری سلامت کارکنان پیروی کنند.

  1. ثبت سوابق

کارفرمایان باید سوابق به روز غربالگری سلامت کارکنان را نگه دارند و از محرمانه ماندن این سوابق اطمینان حاصل کنند.

نحوه اجرای برنامه غربالگری سلامت کارکنان

اجرای یک برنامه غربالگری سلامت کارکنان می‌تواند فرآیند پیچیده‌ای باشد، اما می‌توان آن را با استفاده از برنامه‌هایی مانند CompleteHealth که می‌تواند به شما در تنظیم غربالگری‌هایتان کمک کند، آسان‌تر کرد. در اینجا چند مرحله ساده برای اجرای یک برنامه موفق وجود دارد.

  1. اهداف و مقاصد خود را مشخص کنید

مشخص کنید که می خواهید با اجرای غربالگری های سلامت کارکنان به چه چیزی برسید و به چه خطرات سلامتی می خواهید رسیدگی کنید. این به شما کمک می‌کند بفهمید که به دنبال چه نوع آزمایش‌های غربالگری هستید و چه اطلاعاتی را باید جمع‌آوری کنید.

  1. با متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید

برای اطمینان از انجام آزمایشات مناسب برای کارمندان خود، بهتر است با متخصصان بهداشت کار کنید. با آنها کار کنید تا پروتکلی برای انجام غربالگری ها تهیه کنند.

  1. برنامه غربالگری تهیه کنید

بر اساس توصیه های متخصصان مراقبت های بهداشتی و اهداف تجاری خود، یک برنامه غربالگری شامل آزمایش ها و روش های خاص برای جمع آوری و ذخیره اطلاعات بهداشتی ایجاد کنید.

  1. با کارمندان ارتباط برقرار کنید

با کارمندان خود صحبت کنید و آنها را در مورد اهداف شما برای کسب و کار و اینکه چگونه غربالگری سلامت کارکنان به شما کمک می کند، اطلاع دهید. توضیح دهید که چه اطلاعاتی را جمع آوری می کنید و چگونه از آنها استفاده می شود تا تیم بتواند تصمیمی آگاهانه بگیرد. لازم به ذکر است که این برنامه ها کاملاً داوطلبانه هستند و همه داده ها به صورت محرمانه استفاده خواهند شد.

آشکارا اهمیت فرآیند غربالگری سلامت را با کارمندان خود در میان بگذارید. جلساتی ترتیب دهید و به آنها کمک کنید بفهمند که چگونه به سلامت و تندرستی آنها کمک می کند. شما نمی خواهید کارمندانتان احساس اضطراب یا استرس کنند – بنابراین یک رویکرد انسانی و مثبت اتخاذ کنید و به آنها کمک کنید بفهمند که این یک برد-برد برای همه است.

  1. اجرای برنامه غربالگری

برنامه را شروع کنید، مطمئن شوید که کارکنان درک می کنند که چگونه می توانند مشارکت کنند. برای تکمیل غربالگری و درک نتایج ارائه شده به آنها کمک و منابعی را ارائه دهید.

  1. برنامه را ارزیابی کنید

اطمینان حاصل کنید که به طور منظم اثربخشی برنامه های غربالگری سلامت را ارزیابی کرده و در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید. این ممکن است شامل تغییر انواع آزمایش‌هایی باشد که ارائه می‌دهید، دفعات غربالگری یا نحوه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات.

  1. اطمینان حاصل کنید که از حریم خصوصی کارکنان محافظت می کنید

مهم است که هر گونه اطلاعات بهداشتی جمع آوری شده محرمانه نگه داشته شود. اطمینان حاصل کنید که همه داده های مربوط به سلامت کارمندان شما صرفاً برای محافظت و ارتقای سلامت و رفاه کارکنان استفاده می شود.

افکار بسته

غربالگری سلامت کارکنان یکی از جنبه های مهم سلامت محیط کار است. آنها اطلاعاتی را که برای درک کارکنان، ارتقای سلامت کارکنان، بهبود بهره وری، کاهش غیبت و ایجاد نیروی کار متعهدتر به سازمان ها نیاز دارند، ارائه می کنند.

یک راه آسان برای شروع اجرای غربالگری سلامت کارکنان، استفاده از راه حلی مانند CompleteHealth است که می تواند به کارفرمایان کمک کند تا غربالگری سلامت کارکنان را تنظیم کنند، و همچنین یک برنامه سلامت قوی که سلامت کارکنان را بهبود می بخشد. با اجرای یک برنامه جامع غربالگری سلامت کارکنان، شرکت ها می توانند اطمینان حاصل کنند که نیروی کارشان سالم است و کارکنان احساس ارزشمندی و حمایت می کنند.