دسته بندی فعالیت های سلامتی که باید در برنامه سلامتی خود گنجانید


در محیط کار امروزی، تعداد فزاینده ای از کارمندان در حال جستجوی شغل با کارفرمایان جدید هستند. برای شرکت‌هایی که می‌خواهند از ترک کارمندان جلوگیری کنند، توانایی جذب، حفظ و مشارکت آن کارکنان برای موفقیت سازمان حیاتی است. گزارش اخیر PwC Pulse Survey: Next in Work نشان داد که 65 درصد از کارمندان به دنبال شغل جدیدی هستند. از مجریانی که با آنها صحبت کردند، 88 درصد گفتند که گردش مالی بالاتر از حد معمول می بینند.

یک گزارش گالوپ از وضعیت محل کار آمریکا نشان داد که “53٪ از کارمندان می گویند نقشی که به آنها اجازه می دهد تعادل بین کار و زندگی و رفاه شخصی بهتری داشته باشند برای آنها “بسیار مهم” است. در همین گزارش، تنها 58 درصد از کارکنان داشتن یک برنامه سلامتی را به عنوان یک مزیت عنوان کردند. کارفرمایانی که برنامه های سلامتی را ارائه نمی دهند، خطر از دست دادن کارکنان ارزشمند و متحمل شدن هزینه های مرتبط با جذب و استخدام کارکنان جدید را دارند.

یک برنامه قوی و مؤثر سلامتی شرکتی بر جنبه‌های مختلف زندگی کارکنان – فیزیکی، ذهنی، مالی، شغلی و فکری تأثیر می‌گذارد. این برنامه باید شامل فعالیت های مختلف سلامتی باشد که با این دسته بندی ها مطابقت دارند. بسیاری از کارفرمایان و کارمندان گزارش می دهند که یک پیشنهاد سلامتی دارند که به یک یا دو دسته از دسته ها مربوط می شود اما نه همه آنها.

هنگامی که برنامه های سلامتی به درستی تنظیم شوند، می توانند روحیه کارکنان را تقویت کنند، مشارکت کارکنان را افزایش دهند، بهره وری را افزایش دهند و همکاری و کار تیمی را تقویت کنند. یک برنامه خوب سلامتی، بازگشت سرمایه مثبت (ROI) را برای کارفرما به ارمغان می آورد.

اکنون بیش از هر زمان دیگری اولویت دادن به سلامت و رفاه کارکنان از طریق تشویق کارکنان به شرکت در فعالیت های سلامتی برای کارفرمایانی که می خواهند در بلندمدت موفق باشند بسیار مهم است. کارمندان برای احساس خوبی در مورد کارشان، محیطی که در آن آن را انجام می دهند، نحوه انجام آن و اینکه شغلشان چه احساسی در خارج از دفتر ایجاد می کند، نیاز به تحریک، قدردانی و پاداش دارند.

فعالیت سلامتی چیست؟

ابتدا بیایید سلامتی را تعریف کنیم. در IncentFit، تندرستی «یک تمرین منظم از فعالیت‌ها، انتخاب‌ها و شیوه‌های زندگی است که فرد را به حالت رفاه کامل سوق می‌دهد». تندرستی چیزی فراتر از تغذیه و ورزش است. متنوع است و برای همه متفاوت به نظر می رسد، اما یک هدف مشترک دارد: دستیابی به یک سبک زندگی متعادل که منجر به زندگی شادتر، سالم تر و کم استرس تر می شود.

یک فعالیت سلامتی هر کاری است که به دستیابی به هدف حمایت از نیروی کار سالم، شکوفا و انعطاف پذیر کمک می کند. خواه یک فعالیت بدنی مانند ورزش، مدیتیشن 5 دقیقه ای در طول روز برای از بین بردن استرس یا شرکت در یک جلسه برنامه ریزی مالی باشد، فعالیت های سلامتی پله هایی برای دستیابی به سلامت کلی هستند.

آنها به ایجاد عادات سالمی کمک می کنند که افراد می توانند از آنها در برنامه های روزمره خود برای ایجاد و حفظ یک سبک زندگی سالم استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دسته‌بندی‌های مزایای سلامتی و ایده‌هایی که می‌توانید برای تشویق مشارکت در برنامه‌های سلامتی اجرا کنید، ادامه دهید.

پنج دسته از مزایای سلامتی و برخی از فعالیت ها برای شروع

فیزیکی

فعالیت‌هایی که نیازهای فیزیکی کارکنان را برطرف می‌کنند شامل ورزش، برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی یا پیشنهاد ایده‌هایی برای داشتن مقدار مناسب خواب در هر شب است. به عنوان مثال، سازمان ها می توانند:

  • وقتی افراد در دفتر هستند، گزینه های میان وعده سالم را ارائه دهید
  • کارکنان را تشویق کنید تا هفته ای یک جلسه پیاده روی برگزار کنند
  • یک کتاب آشپزی آنلاین کارکنان از غذاهای مورد علاقه سالم ایجاد کنید
فعالیت های سلامتی شامل خوابیدن استفعالیت های سلامتی شامل خوابیدن است

ذهنی

فرسودگی شغلی و استرس در محل کار صرفاً نتیجه مسائل مربوط به کار نیست. کارمندانی که پدر و مادر هستند، مراقب والدین سالخورده هستند، مشکلات سلامتی خود را پشت سر می گذارند، یا چالش های مالی یا حقوقی شخصی را تجربه می کنند، مستعد استرس عاطفی/روحی خواهند بود. یک برنامه سلامتی خوب پشتیبانی و منابعی را برای کمک به کارکنان در زمان‌های چالش برانگیز ارائه می‌دهد. برخی از منابع و گزینه هایی که کارفرمایان ممکن است اجرا کنند عبارتند از:

  • یک اشتراک رایگان یا با تخفیف در یک برنامه مدیتیشن و آرامش مانند Calm یا Aura حمایت کنید
  • ساعات کاری انعطاف پذیری را ارائه دهید تا به کارمندان اجازه دهید از فرزندان، والدین یا نیازهای پزشکی خود مراقبت کنند
  • یک جلسه آنلاین میزبانی کنید که شامل ارائه مختصری توسط یک سخنران انگیزشی یا ویدیویی در مورد غلبه بر موانع، مدیریت استرس، یا شناسایی حمایت های جامعه محلی، و به دنبال آن نظرات و بحث است.

مالی

ممکن است نشانه هایی مبنی بر کاهش تورم در نهایت وجود داشته باشد، اما هزینه ها در بسیاری از زمینه ها از جمله مراقبت از کودکان، صورتحساب های دامپزشکی، مواد غذایی، روغن گرمایشی خانه و هزینه های مراقبت های بهداشتی همچنان در حال افزایش است. برخی از راه هایی که کارفرمایان می توانند به کاهش استرس مالی کارکنان کمک کنند عبارتند از:

  • فرصت هایی را برای خرید بیمه حیوانات خانگی با نرخ کاهش یافته برای جلوگیری از هزینه های فوق العاده دامپزشکی برای صاحبان حیوانات خانگی فراهم کنید
  • مزایای مراقبت پشتیبان را از طریق care.com ارائه دهید تا به کارمندان اجازه دهید بدون نگرانی زمانی که ارائه دهنده مراقبت اولیه آنها در دسترس نیست کار کنند.
  • برای کمک به صرفه جویی در مصرف گاز کارکنان و داشتن زمان بیشتری در خانه، امکان کار از راه دور یا ترکیبی را فراهم کنید، یا مزایای مسافرتی را برای کمک به پوشش هزینه های مربوط به رفت و آمد به/از دفتر ارائه دهید.
فعالیت های سلامت مالیفعالیت های سلامت مالی

شغلی

نیروی کار امروزی، به‌ویژه نسل‌های جوان‌تر، ارزش زیادی برای احساس الهام و رضایت از کار خود قائل هستند. کارمندانی که خوشحال نیستند و احساس نمی‌کنند روی آنها سرمایه‌گذاری شده است، ممکن است یک قدم از در بیرون باشند. برخی از راه‌ها برای پرداختن به تمایل آنها برای الهام گرفتن و برآورده شدن ممکن است عبارتند از:

  • با ارائه ناهار و جلسات یادگیری در محل، فرهنگ یادگیری ایجاد کنید، و برخی از آنها را که توسط همکاران تسهیل می شود، در نظر بگیرید
  • فرصت‌های داوطلبانه جامعه را برای ارتقای تیم‌سازی و پیوند و ایجاد تفاوت برای دیگران هماهنگ کنید
  • نقاط عطف و مناسبت های خاص یا موفقیت ها را با هم جشن بگیرید

پر فکر

اگر کارمندان می خواهند پیشرفت کنند، نباید احساس رکود کنند. ارائه فرصت‌های فراوان به کارکنان برای تجربه دیدگاه‌های جدید و متفاوت، کار با تیم‌ها و اعضای تیم مختلف، یا مشارکت در ادامه تحصیل و توسعه حرفه‌ای، از ارکان حیاتی ارائه فرصت‌های سلامت فکری است. شرکت ها ممکن است بخواهند موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • تشویق کارمندان در بخش‌های دیگر برای تسهیل درک بین تیم‌ها و ترویج فرهنگ یادگیری.
  • فرصت‌هایی برای انتقال‌های داخلی فراهم می‌کند که مهارت‌ها و استعدادهای کارکنان را افزایش می‌دهد، اگر نقش فعلی به آنها اجازه درخشش را نمی‌دهد.
  • بودجه ای برای بازپرداخت شهریه یا توسعه حرفه ای تعیین کنید تا کارمندان بتوانند به یادگیری و رشد ادامه دهند

کلید فعالیت های سلامتی، ارائه طیف گسترده ای است که برای همه جذاب است و همه را شامل می شود. زمانی که کارمندان به محل کار خود می رسند، همچنان در زندگی شخصی خود از کلاه های دیگری استفاده می کنند. سازمان ها باید کل فرد را بشناسند و محیطی را ایجاد کنند که از رفاه کارکنان در دسته های ذکر شده در بالا حمایت کند. سلامت محل کار برای تجربه کارمند و جذب استعدادهای آینده ضروری است. اضافه کردن فعالیت های سلامتی کارکنان در محل کار لازم نیست پیچیده، پرهزینه یا وقت گیر باشد.



منبع