منوهای میخانه های لندن جزو ناسالم ترین ها در بریتانیا طبقه بندی می شوند


بر اساس گزارشی که به بررسی وضعیت صنعت غذا در سراسر بریتانیا می پردازد، میخانه های زنجیره ای لندن متوجه شده اند که وقتی برای میزان نمک، چربی اشباع و کالری رتبه بندی می شوند، برخی از ناسالم ترین منوها را دارند.

در گزارش جدید موسسه خیریه The Food Foundation به دلیل ارائه وعده های غذایی اصلی که بیش از 50 درصد از مقدار توصیه شده روزانه (RDI) مقدار توصیه شده روزانه (RDI) است، Tank و Paddle و Brewhouse and Kitchen در بین بدترین ها قرار گرفتند.

گزارش نوامبر 2023 با عنوان وضعیت صنعت غذای کشور به خرده‌فروشان عمده مواد غذایی و فروشگاه‌های مواد غذایی خارج از خانه که به عنوان رستوران‌ها، کافه‌ها، غذای آماده در سراسر بریتانیا تعریف می‌شوند، نگاه می‌کند و ارزیابی می‌کند که در صورت وجود چه تغییراتی در جهت سالم‌تر و بیشتر ایجاد می‌کنند. ارائه غذای پایدار

این گزارش از ده معیار استفاده می‌کند که یکی از آنها معیار «منوی سالم» است که کیفیت تغذیه‌ای وعده‌های غذایی اصلی را ارزیابی می‌کند.

این نشان داد که زنجیره های لندن در تجزیه و تحلیل خود از 84 رستوران و کافه بزرگ غذاخوری معمولی امتیاز ضعیفی کسب کردند.

این گزارش می‌گوید رستوران‌ها یا به این دلیل انتخاب شدند که در سال 2020 250 کارمند یا بیشتر داشتند یا از نظر فروش در لیست 2013 در بین 100 کارمند برتر قرار گرفتند.

میخانه های زنجیره ای Tank and Paddle که دارای دو شعبه در شرق لندن در Bishopsgate و Minster Court است، رتبه اول را از نظر بالاترین چربی اشباع شده، کالری و نمک در وعده های غذایی خود دارد.

غذاهای ارائه شده توسط میخانه شامل پیتزای سنگی «شایر» و انواع ماک و پنیر است. همه طعم‌های پیتزا که حدود 14 پوند قیمت دارند، بیش از 1000 کالری دارند (به استثنای مارگاریتا).

تانک و پادل در این گزارش رتبه اول را برای بالاترین نسبت پیشنهادات متوسط ​​اصلی که بیش از 50 درصد RDI برای چربی اشباع شده (80 درصد)، کالری (51 درصد) و نمک (94 درصد) است، قرار گرفتند که در جدول 1 نشان داده شده است.

میخانه زنجیره‌ای دیگر با سه فروشگاه لندن، Brewhouse و Kitchen، که دارای مکان‌هایی در هایبری، هاکستون و ایسلینگتون است نیز در گزینه‌های منوی سالم امتیاز بدی کسب کرد.

برخی از وعده‌های غذایی اصلی آن عبارتند از: استیک و پای آلو، دنده شکم خوک و «مرغ قوطی آبجو» که با رازک و سیب‌زمینی سرخ‌شده نمکی و دنده‌های ذرت چاشنی‌شده سرو می‌شود.

این گزارش، Brewhouse و Kitchen را در رتبه چهارم از نظر میزان چربی اشباع در وعده‌های غذایی اصلی خود قرار می‌دهد و 57 درصد از آنها حاوی بیش از RDI هستند، پس از زنجیره میخانه Greene King (58٪) و Gourmet Burger King (70٪).

نه Tank and Paddle و نه Brewhouse and Kitchen به سؤالات مربوط به منوهای خود از جنوب غربی لندن پاسخ ندادند.

Chloe MacKean، مدیر تعامل تجاری در Food Foundation – که هدف آن بهبود سیاست غذایی و شیوه های تجاری است – به South West Londoner گفت که آنها نیاز رو به رشدی را برای بررسی بیشتر در عملکردهای بخش “خارج از خانه” شناسایی کرده اند.

او گفت: «متریک منوهای سالم به این می‌پردازد که برخی از وعده‌های غذایی که رستوران‌ها سرو می‌کنند چقدر سالم هستند… و تلاش می‌کند تصویری جامع از آنچه کسب‌وکارها در مورد کمک به مردم برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و پایدار انجام می‌دهند، گرد هم آورد.»

این گزارش شامل توصیه‌های اخلاقی برای کسب‌وکارها برای کمک به رفع «سیستم غذایی خراب» است. مقرون به صرفه بودن و دسترسی به غذا، شفافیت تجاری، نقش تبلیغات و برنامه های تحویل غذا را تجزیه و تحلیل می کند.

مک کین تاکید کرد که قبل از اینکه همه مشاغل بتوانند در مسیری قرار گیرند تا بهتر به مصرف کنندگان در انتخاب آگاهانه کمک کنند، باید سیاست دولت تغییر کند و خاطرنشان کرد که منافع تجاری می تواند تصمیم گیری را از کاهش سطح نمک یا قند در وعده های غذایی دور کند.

او گفت: ما به شفافیت بیشتری در صنعت غذا نیاز داریم تا مردم بتوانند خودشان هم ببینند و انتخاب کنند.

او به نمونه اخیر تغییر سیاست دولت اشاره می کند که در آن رستوران ها، کافه ها و غذای آماده با بیش از 250 کارمند کالری را در منوها نشان می دهند که توسط دولت در سال 2022 برای کاهش نرخ چاقی در میان جمعیت معرفی شد.

مک کین گفت: «جدول کالری [in the report] درصدهای بسیار پایین تری دارد، و اکنون ما کالری در منوها داریم – به طوری که نشان می دهد که سیاست دولت واقعاً کجا به بهبود سلامت یک وعده غذایی کمک می کند.

با این حال، یک مانع بزرگ برای مشاغل مواد غذایی برای بهبود ارائه منوها وجود دارد.

او گفت: «مسئله اصلی برای کل بخش غذا این است که هنوز یک راه توافقی برای تعریف غذای سالم وجود ندارد.»

بنیاد غذا بر این باور است که رستوران ها موظف به حمایت از مشتریان در انتخاب غذای سالم تر هستند، به ویژه با توجه به افزایش مشکلات سلامتی مرتبط با رژیم غذایی، مانند چاقی و دیابت نوع 2.

نرخ چاقی در چند دهه گذشته در حال افزایش بوده است. بر اساس داده های NHS، از سال 1993، نسبت بزرگسالانی که اضافه وزن یا چاق هستند، از 52.9٪ به 64.3٪ افزایش یافته است.

اعتبار تصویر برجسته: با حسن نیت از آنتون رودریگز



منبع