در هنگام خرید وسایل کودک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


چراکه این لوازم مستقیم با سلامتی آنها سرو کار دارد و لزوم رعایت نکات بهداشتی از اوجب واجبات است. در این میان با توجه به تنوع بالای کالاها در این حوزه ضرورت آگاهی از لوازم موجود در بازار و کارکرد آنها بیشتر از همه رخ نمایی می کند.

اما تهیه لوازم کودک و نوزادمان را از کجا شروع کنیم اول باید به فکر تهیه زیرانداز بازی کودک برای فرزندمان باشیم  این وسیله با توجه به تماس مستقیمی که با کودک دارد باید نکات اساسی در تهیه و خرید آنها رعایت شود:

  • اینکه از مواد شیمیایی در تهیه آنها استفاده نشده باشد.
  • مواد چاپی آنها حتما دارای محافظ باشند.
  • اینکه ضد آب باشند چرا که احتمال ریخته شده مایعات توسط کودک بر روی آن بسیار زیاد است.
  • نرم و راحت باشد چون اکثراً از مواد ضد آبی که ساخته می شوند متریالی هستند که راحتی کافی را ندارند.
  • اندازه مناسبی داشته باشد نه به اندازه ای کوچک باشد که فقط در دوران نوزادی کاربرد داشته باشد و نه به اندازه ای بزرگ باشد که عملا جایی برای رفت و آمد در خانه باقی نگذارد و عملاً استفاده از آن سخت باشد.
  • زیرانداز بازی کودک باید سبک باشد تا کودک بتواند خود آنرا به راحتی استفاده نماید.
  • اطراف آن باید دارای دوخت های محکم باشد تا مقاومت بیشتری در مقابل بازی هیجانی بچه ها داشته باشد.

خرید واکر یا روروئک

خرید واکر یا روروئک

روروئک یا واکر یکی از وسایلی است که اکثر خانواده ها آنرا تهیه می کنند و این وسیله ها کمک میکنند تا اعتماد به نفس کودک بالا رفته و زودتر شروع به راه رفتن نماید.  اما دو تا گزینه در مقابل ما خواهد بود روروئک یا واکر و یا هر دو !

روروئک وسیله ای پلاستیکی است که با سوار شدن کودک روی آن به وسیله چرخ های کوچکی که دارد کودک میتواند با تماس پاهای خود با کف اتاق و حرکت دادن آن به سمت عقب ، به سمت جلو حرکت کند و به نقاط مختلف خانه دسترسی داشته باشد . اما نکته ای که هست این است که این وسیله برای بیرون خانه مناسب نیست پس برای بیرون خانه بهترین وسیله خرید واکر کودک است. واکر کودک وسیله ای است که بهترین مدل آن بیبی مون است و وسیله ای پارچه ای با دسته ای محکم برای کنترل والدین است. به وسیله این واکر، کودک می تواند پا به پای والدین پیاده روی کند و بسیار هم حس خوشایندی به کودک انتقال پیدا میکند.

ظرف نگهداری شیر

ظرف نگهداری شیر

برای نگهداری شیر باید از ظروفی استفاده کرد که اولاً در مقابل تبادل دمایی با بیرون مقاوم باشد. نوعی قمقه یا همان فلاسک هایی ۱ لیتری و یا کمتر اخیراً وارد بازار  شده است که کمترین تبادل دمایی را با محیط بیرون دارند. همچنین نشانگر دمای مایعات داخل را هم دارا هستند و در طول ۲۴ ساعت شاید در حد ۱ الی ۳ درجه افت دما داشته باشید که بسیار خوب است. البته قمقمه های زیادی در بازار وجود دارند که برای این کار مناسب نیستند برای مثال نوعی قمقه اسپری دار اخیراً وارد بازار شده است که بیشتر برای کارهای ورزشی مناسب است البته فقط برای استفاده از اسپری برای خنک کردن. در عمل با توجه به بدنه پلاستیکی آنها در عرض یک ساعت دمای مایع را برابر با دمای محیط میگرداند.

خرید اسباب بازی

برای خرید اسباب بازی اولین نکته ای که باید در نظر گرفت سن کودک است که اولاً درک مناسبی از اسباب بازی داشته باشد ثانیاً ضرری متوجه فرزندمان نباشد برای مثال اسباب بازی هایی با قطعات ریز برای سنین بسیار پایین ممکن است موجبات بلعیده شدن آن را فراهم آورد و یا اسباب بازی فکری برای سنین چند سالگی مناسب است.



منبع