آیا میتوان تشنج را با رژیم های غذایی مهار کرد؟

رژیم کتوژنیک دارای مزایای رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک زیادی است. مزایای رژیم کتوژنیک چیست؟ رژیم حذف کربوهیدرات چیست؟ اما دقیقا کتوز چیست؟ به بیان ساده وضعیت متابولیکی کتوز به این معناست که کتون موجود در خون در بالاتر از سطح نرمال خود قرار میگیرد. در این وضعیت مغز نیز پروتئین ها را به عنوان انرژی برای ایجاد گلوکز بیشتر بازخوانی میکند. با همۀ این ها بهتر است بدانید رژیم کتوژنیک می تواند برای از بین بردن کوتاه مدت چربی ها در زمانی که فرد در تمام طول دورۀ رژیم تحت نظارت پزشک باشد مورد استفاده قرار بگیرد. بهتر است برای این مشکلات راهکارهایی را در کنار این رژیم برای خود در نظر بگیرید. پس حتما باید بدن خود را کاملا پر آب نگه دارید. اما برای گرفتن هر رژیم غذایی ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. اما بهتر است قبل از اینکه از رژیم کتو پیروی کنید، با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

بنابراین اگر قصد لاغر شدن به صورت اصولی و سالم را دارید، بهتر است روش ها و رژیم هایی غیر از رژیم کتوژنیک برای لاغری را امتحان کنید. برنامه غذایی ketogenic را می توان به روش های ذیل اجرا نمود. ↑ Kossoff EH. Do ketogenic diets work for adults with epilepsy? Benefits of an all-liquid ketogenic diet. این نوع رژیم ویتامینها و مواد معدنی کافی مانند پتاسیم، ویتامینهای B و ویتامین C را که در میوهها، سبزیجات و سایر غذاهای گیاهی به وفور یافت میشود، تامین نمیکند.  Th​is a​rt᠎ic le was generat​ed ​wi​th t​he ​help of GSA C᠎on te nt G en erator᠎ Demov er sion.

کتوژنیک و بدنسازی

به طور خاص، باید غلات کامل و تصفیه شده، محصولات پخته شده، میوهها، شیر، ماست، لوبیا، حبوبات، ماکارونی، نان، نوشیدنیهای شیرین شده با شکر و سبزیجات نشاستهای مانند نخود و ذرت را حذف کنید. به بزرگسالان مبتلا به رژیم کتوژنیک نیز باید توصیه شود از مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی استفاده کنند و مایعات زیادی بنوشند. به عبارت ساده، وقتی از یک رژیم حذف کربوهیدرات پیروی میکنید، از تمام غذاهای پر کربوهیدرات اجتناب میکنید. همچنین در مقاله دستور پخت غذاهای مناسب رژیم کتوژنیک می توانید لیستی از غذا های خوشمره و متنوعی که می توانید در رژیم کتوژنیک خود نوش جان کنید را دریافت کنید. رژیم کتوژنیک به دلیل این که مبتنی بر غذا خوردن کم چرب است در کوتاه مدت می تواند برای کاهش وزن مؤثر واقع بشود، اما مسئله این جاست که دانشمندان بر روی اثرهای طولانی مدت رژیم کتو بر روی سلامتی بدن افراد بحث و بررسی می کنند.

انواع غذا در رژیم کتوژنیک

از آنجا که مقادیر دریافتی کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک به کمتر از 50 گرم در روز میرسد، مسئله کمبود ریزمغذی ها را به دنبال خواهد داشت. در نتیجه بدن از چربی ها برای تامین انرژی سوخت و ساز استفاده کرده و شما وارد فاز چربیسوزی میشوید و کاهش وزن به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد. در اینجا ما لیستی از مواد غذایی مختص رژیم غذایی کتو را برای شما آماده کرده ایم. طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد. تغییرات متابولیکی که هنگام کم کردن کربوهیدرات در بدن شما رخ میدهد نیز میتواند در کوتاه مدت باعث عملکرد ضعیف ذهنی، حالت تهوع و اختلال در خواب شود. علاوه بر این، رژیمهای کم کربوهیدرات به طور معمول باعث کاهش وزن سریع در چند هفته اول به دلیل کاهش سریع وزن آب میشود.

به طور کلی می توان نتیجه گیری کرد افرادی که برنامه غذایی کتوژنیک را پیش می برند معمولاً متعادل نیستند و نمی توانند به صورت طولانی مدت رژیم کتوژنیک را ادامه بدهند. وزن و قد باید پایش شوند؛ زیرا سرعت زیاد در وزن گیری میتواند کتوز و اثربخشی رژیم غذایی را کاهش دهد. برای رژیمگرفتن باید شرایط بدنی خود را بهخوبی بررسی کنید. تا هر وقت به فروشگاه برای خرید مواد غذایی مراجعه میکنید، راه خود را پیدا کنید.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

با یک رژیم کتوژنیک ، کل بدن منبع تامین انرژی خود را در حالتی قرار می دهد تا بیشتر با چربی کار کند و در طول روز چربی بیشتری بسوزاند. پزشکان معمولاً این رژیم را برای کودکانی که تشنجهایشان با داروهای مختلف ضد صرع کنترل نشده است، به کار میبرند. بیشتر کودکانی که توانستند به رژیم پایبند باشند، از آن سود بردند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که تمام افرادی که قصد شروع کتو را دارند در آغاز از مکمل های منیزیم نیز استفاده کنند. با این وجود ، اگر شما جز آن دسته افرادی باشید که غذاهای پر چرب را دوست ندارید اما عاشق کربوهیدرات هستید ، ممکن است این رژیم برای شما سخت باشد. لیستی از غذاهای مجاز رژیم کتوژنیک را برای شما بیان کردیم. رژیم کتوژنیک برای توضیح نحوه عملکرد خود یک مثال ساده بیان می کند.

مصرف روزانه کربوهیدرات در این رژیم به ۵ درصد کاهش پیدا می کند. مطالعات نشان میدهد که کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند به کاهش وزن کمک کند و فوایدی برای سلامتی میتواند داشته باشد. جایگزینی کربوهیدراتها با پروتئین یا چربی میتواند به شما کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و کالری کلی کمتری مصرف کنید که به نوبه خود باعث کاهش وزن میشود. از آنجا که تبدیل چربی به انرژی کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی می طلبد، این رژیم ممکن است در کاهش وزن نسبت به سایر رژیم ها مؤثر باشد. اگر شما چربی بیشتری در مقایسه با پروتئین مصرف کنید، توده عضلانی خود را از دست خواهیدداد، شاید وزن کم کنید، اما این کاهش وزن در اثر از دست دادن بافت عضلانی بدنتان است و نه چربیهای اضافه.

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است

رژیم بدون کربوهیدرات یک نسخه از رژیم کم کربوهیدرات است. برخی از منابع توصیه میکنند مصرف خالص کربوهیدرات خود را در یک رژیم کم کربوهیدرات به 20 تا 50 گرم در روز نگه دارید، اما هیچ محدوده خاصی از درشت مغذیها یا هیچ پروتکل تنظیمی وجود ندارد. اما در همان زمان هم فرد باید توجه داشته باشد که برنامه غذایی رژیم کتو راه حل مناسبی برای کاهش وزن دائمی و یا ثابت نگه داشتن وزن نیست. در خصوص افزایش کربوهیدرات دریافتی در این نوع رژیم کتوژنیک باید گفت خوشبختانه همه کربوهیدرات دریافتی طی فعالیت بدن سوزانده می شود و چیزی از آن به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شود. رژیم حذف کربوهیدرات راهی برای کاهش وزن است. برای همین است که رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن توصیه میگردد. این در حالی است که بقیۀ اجزای رژیم کتوژنیک را چربی ها تشکیل می دهد. همانطور که این باکتری ها از سبوم تغذیه می­کنند، غلظت آنها به طور چشمگیری افزایش می­یابد که باعث ایجاد جوش های پوستی یا آکنه می­شود.

1.0.3.1 مهم ترین آنها عبارتند از کلسیم و ویتامین D (برای جلوگیری از نازک شدن استخوان ها)، آهن، و اسید فولیک. بدن شما از کتونها به عنوان منبع سوخت جایگزین استفاده می کند – ملکول های ساخته شده در کبد از چربی ها هنگامی که گلوکز محدود می شود. آیا رژیم حذف کربوهیدرات میتواند به کاهش وزن کمک کند؟ معمولاً نسبتها شامل ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات میشود. در این رژیم افراد مجاز هستند تا قبل و بعد از ورزش کردن ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات دریافت کنند تا بتوانند شدت ورزش خود را افزایش دهند. کاهش مصرف کربوهیدرات به جلوگیری از برخی از عوامل خطر مرتبط با سندرم متابولیک، مانند فشار خون بالا، قند خون بالا و چربی شکم کمک میکند.

جای تعجب نیست که تولید شکر به موازات آن افزایش مییابد، نه تنها از طریق نیشکر و چغندر بیشتر، بلکه به دلیل افزایش تولید شربت ذرت با فروکتوز بالا / ایزوگلوکز، ساخته شده از سایر محصولات نشاسته ای مانند ذرت و گندم. شکر را می توان در نوشیدنی های متنوعی از جمله آب میوه، نوشابه، چای یخ زده و نوشیدنی های قهوه یافت. قطعا بدنسازانی را خواهید یافت که از رعایت رژیم کتوژنیک خاطره خوبی ندارند. همچنین از آنجایی که یک این رژیم دارای چربی بسیار بالا است و از نظر ایمنی به خوبی مورد تحقیق قرار نگرفته است، برای افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند، کودکان، افرادی که به کلسترول بیش از حد پاسخ میدهند و زنان باردار یا شیرده مناسب نیست. به خصوص اگر به دنبال کاهش وزن و چربیسوزی هستید حتما در مورد آن تحقیق کرده اید و از افرادی که به دنبال لاغری هستند بارها در مورد این رژیم غذایی خاص شنیده اید.