آیا تروما می تواند منجر به افسردگی شود؟


تروما یک واکنش فیزیکی و عاطفی قوی به یک رویداد وحشتناک یا تهدید کننده زندگی، مانند یک بلای طبیعی، تصادف، یا تجاوز جنسی است. هنگامی که شخصی یک رویداد آسیب زا را تجربه می کند، مغز و بدن او اغلب به حالت بقا می روند. در کوتاه مدت این می تواند منجر به علائمی مانند شوک، غم و اندوه یا عصبانیت شدید، اضطراب یا بی حسی عاطفی شود.

پاسخ‌های ضربه‌ای طولانی‌مدت که بسیار بیشتر از زمان ضربه ادامه می‌یابد، می‌تواند به‌عنوان یک سیستم عصبی بیش‌هوش‌انگیز و بیش‌ازحد کارکرد دیده شود که همیشه در آستانه است و برای نجات فرد از خطر، آماده جنگ یا گریز است. کلسی لاتیمر، دکترا، یک روانشناس دارای مجوز که افسردگی و PTSD را در مطب خصوصی در استوارت، فلوریدا درمان می کند. او می گوید: «این به مرور زمان سیستم فرد را خسته می کند و می تواند منجر به فرسودگی جسمی و ذهنی شود.

اگرچه بسیاری از افراد پس از یک تروما بهبود می یابند و به زندگی عادی روزمره خود باز می گردند، برخی دیگر به مشکلات سلامتی دیگری مانند افسردگی مبتلا می شوند. انجمن روانپزشکی آمریکا (APA).

علاوه بر این، برخی از افرادی که تروما را تجربه می کنند، به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) مبتلا می شوند که تحقیقات نشان می دهد با افسردگی نیز ارتباط نزدیکی دارد.

آیا تروما می تواند منجر به افسردگی شود؟آیا تروما می تواند منجر به افسردگی شود؟



منبع