چند نوع ماساژ داریم؟ معرفی پرطرفدارترین انواع ماساژ


چند نوع ماساژ داریم؟ معرفی پرطرفدارترین انواع ماساژ

انتخاب بهترین نوع ماساژ درمانی برای بهره‌مندی از فواید این شیوه درمانی باعث افزایش اثربخشی می‌شود. هر یک از انواع ماساژ های درمانی با تکنیک‌های خاصی برای اثرگذاری مشخصی اجرا می‌شوند. ایجاد کشش عمیق یا افزایش دمای بافت ماهیچه‌ای در اندام‌های مختلف بدن از مهم‌ترین اهداف هر نوع ماساژ درمانی است. بعضی از روش‌های مخصوص ماساژ برای افرادی با ویژگی‌های فیزیکی مشخص، استفاده می‌شود. در این مطلب به بررسی انواع سبک ماساژ می‌پردازیم. مطالعه این مطلب کوتاه را از دست ندهید تا پاسخ کاملی از سوال «چند نوع ماساژ داریم» به دست آورید.

ماساژ سوئدی؛ یکی از انواع ماساژ های درمانی

ماساژ سوئدی یکی از انواع روش‌های ایجاد کشش در بدن است؛ این نوع ماساژ با ایجاد کشش سطحی و ملایم برای افرادی که به‌تازگی به ماساژ درمانی رو آورده‌اند، استفاده می‌شود. در ماساژ سوئدی قسمت‌های مختلف بدن با استفاده از تکنیک‌های دایره‌وار توسط ماسور لمس می‌شود. در ماساژ سوئدی از انواع تکنیک‌های ارتعاشی، دایره‌ای، ضربه زدن متناوب و شوک وارد کردن به ماهیچه استفاده می‌شود.

در ماساژ سوئدی همه عضلات مورد لمس قرار می‌گیرند تا گره‌های عضلانی از بین برود و آرامش در فرد ایجاد شود. این روش ماساژ درمانی ممکن است بین یک ساعت تا ۹۰ دقیقه به طول بینجامد. به‌طورکلی ماساژ سوئدی به دلیل تنوع تکنیک‌ها و ایجاد کشش سطحی در بدن، یکی از سازوکارهای دستگاه ماساژور برقی صندلی ماساژور irest به شمار می‌رود. با استفاده از این دستگاه همه عضلات در سراسر در حالتی منبسط قرار می‌گیرند. ازاین‌رو گره‌های عضلانی برطرف و احساس آرامش در فرد ایجاد می‌شود.

چند نوع ماساژ داریم؟ معرفی پرطرفدارترین انواع ماساژ

ماساژ آروماتراپی؛ تکنیکی ترکیبی برای کشش عضلات سراسری

ماساژ آروماتراپی ترکیبی از تکنیک‌های ماساژ سنتی و استفاده از روغن‌های گیاهی برای حرکت بهتر روی پوست است. در این نوع ماساژ حرکت‌های دایره‌ای ساده و ملایم روی قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌شود. ماسور در حین انجام ماساژ نرم از روغن‌های گیاهی مختلف برای افزایش اثربخشی حرکت دست خود روی پوست استفاده می‌کند.

اکثر ماساژهای آروماتراپی روی ناحیه پشت، شانه و سر تمرکز دارند. ازآنجایی‌که سلامت و عملکرد ماهیچه‌ای اطراف کتف، گردن و بازو باعث حفظ وضعیت سر و ایستایی بدن می‌شود، از تکنیک‌های مناسب برای ماساژ دادن این بخش‌ها استفاده کنید. برخی از دستگاه‌های ماساژور برقی نیز بر‌اساس این نکته مهم و برای ماساژ کتف و گردن تنظیم شده‌اند. برای مثال کیسه‌های هوا در صندلی ماساژ rt8900 برای ماساژ کتف و گردن تعبیه شده‌اند. البته این صندلی ماساژ برای ناحیه بالایی بدن نیست؛ ایجاد کشش سراسری از مهم‌ترین سازوکارهای صندلی ماساژ rt8900 به شمار می‌رود.

ماساژ بافت عمیق؛ یکی از انواع سبک ماساژ

ماساژ بافت عمیق شبیه ماساژ سوئدی است با این تفاوت که در ماساژ بافت عمیق فشار بیشتری بر عضلات وارد می‌شود. ماساژ درمانگر معمولا فشار عمیق انگشت را روی بافت ماهیچه‌ای اعمال می‌کند. در این تکنیک ماساژ درمانی از ضربات آهسته برای دسترسی به عمیق‌ترین لایه‌های درون ماهیچه‌ها و بافت‌های همبند استفاده می‌شود. استفاده از تکنیک‌های ماساژ بافت عمیق برای دسترسی به لایه‌های عمیق عضله باعث کاهش درد می‌شود. این تکنیک به‌ویژه برای افرادی با درد عضلانی مزمن برای رفع تنش توصیه می‌شود.

چند نوع ماساژ داریم؟ معرفی پرطرفدارترین انواع ماساژ

ماساژ نقطه ماشه‌ای؛ تکنیکی درمانی برای افرادی با شرایط خاص

ماساژ نقطه‌ای یا تریگر پوینت یکی از پاسخ‌های سوال «چند نوع ماساژ داریم» به شمار می رود. این نوع روش ماساژ درمانی برای افرادی با آسیب‌های عضلانی خاص استفاده می‌شود. البته قبل از استفاده از این نوع ماساژ درمانی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید؛ زیرا در مواردی استفاده از ماساژ درمانی با تکنیک‌های نادرست باعث تشدید آسیب‌دیدگی خواهد شد. در ماساژ تریگر پوینت، نقطه‌هایی از عضله به اسم ماشه توسط ماسور لمس می‌شوند. نقاط تریگر یا همان ماشه‌ای در عضلات باعث ایجاد درد می‌شوند.

ماساژ شیاتسو؛ یکی از انواع ماساژ درمانی به سبک ژاپنی

ماساژ شیاتسو یک روش درمانی ژاپنی است. در این روش ماساژ درمانی، ماسور از دست، کف دست و شست خود برای ماساژ نواحی مختلف بدن با استفاده از فشار ریتمیک یا ضربانی استفاده می‌کند. ماساژ شیاتسو علاوه‌بر کاهش تنش عضلانی، فواید سلامت روانی نیز دارد. این نوع ماساژ درمانی اضطراب، افسردگی و استرس را تسکین می‌دهد و حالت آرامش را القا می‌کند.

ماساژ تایلندی؛ تکنیکی درمانی شبیه به یوگا کلاسیک

ماساژ تایلندی برای کل بدن و براساس حرکاتی شبیه به یوگا کششی انجام می‌شود. ماسور در این روش ماساژ از دستان خود برای اعمال فشار در قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌کند. ایجاد کشش در بافت‌های ماهیچه‌ای مختلف باعث رفع تنش می‌شود. به‌طورکلی با استفاده از تکنیک‌های ماساژ تایلندی، گردش خون، سطح انرژی و انعطاف‌پذیری فرد افزایش می‌یابد.

رفلکسولوژی؛ یکی از انواع ماساژ های درمانی با تمرکز بر دست و پا

تکنیک رفلکسولوژی یک شکل غیر‌سنتی از ماساژ درمانی است که از رفلکس‌های طبیعی بدن در دست و پای مشتری استفاده می‌کند. روش‌های مختلفی برای انجام رفلکسولوژی وجود دارد؛ اکثر ماسورها با تقسیم بدن به ده یا پنج ناحیه، اجرای تکنیک‌های ماساژ رفلکسولوژی را آغاز می‌کنند.

ماسور برای اجرای تکنیک‌های رفلکسولوژی از دست و به‌ویژ انگشت شست برای اعمال فشار استفاده می‌کند. این تکنیک باعث می‌شود فشار از یک منطقه به منطقه دیگر گردش کند و درد و تنش را کاهش دهد. اگرچه میزان اثربخشی ماساژ رفلکسولوژی بر تسکین درد به‌طور علمی تایید نشده است؛ بااین‌حال به‌طور تجربی تاثیر بسزایی بر کاهش درد عضلانی دارد.

ماساژ ورزشی؛ یکی از انواع سبک ماساژ برای افزایش انعطاف‌پذیری

تکنیک‌های ماساژ ورزشی برای ورزشکاران در رشته‌های ورزشی مختلف و با هدف پیشگیری از آسیب یا درمان عارضه‌های اسکلتی عضلانی استفاده می‌شود. این نوع ماساژ درمانی باعث افزایش عملکرد و افزایش انعطاف‌پذیری ورزشکار نیز خواهد شد. در ماساژ ورزشی درمانگر معمولا بافت‌های نرم بدن را دستکاری و روی نواحی خاصی تمرکز می‌کند. این مورد از انواع سبک ماساژ شبیه به ماساژ سوئدی است؛ با این تفاوت که معمولا سریع‌تر و موضعی‌تر عمل می‌کند.

ماساژ سنگ داغ؛ تکنیکی متمرکز بر افزایش دمای عضله

تکنیک ماساژ سنگ داغ به معنای استفاده از سنگ‌های گرم و قرار دادن آنها در نقاط خاصی از بدن مشتری است. ماسور معمولا به سنگ‌ها و به‌طور غیرمستقیم روی عضلات و مفاصل مشتری فشار وارد می‌کند. ماساژ سنگ داغ با افزایش دمای بافت ماهیچه باعث تسریع خونرسانی و در‌نهایت افزایش آرامش در فرد می‌شود.

خرید صندلی ماساژ؛ راهکاری برای استفاده ترکیبی از انواع ماساژ های درمانی

در این مطلب به معرفی انواع روش های ماساژ درمانی پرداختیم تا بدانیم «چند نوع ماساژ داریم». ماساژ سوئدی، تایلندی، تریگر پوینت یا نقطه ماشه‌ای، رفلکسولوژی، طبی، بافت عمیق، شیاتسو و آروماتراپی از انواع تکنیک‌های ماساژ درمانی هستند. ماسور یا همان متخصص ماساژ دهنده در هر یک از انواع سبک ماساژ از تکنیک‌های مختلفی برای اعمال فشار بر عضله استفاده می‌کند.

برای استفاده از فواید ماساژ درمانی چند راهکار پیش روی شما قرار دارد. مراجعه به کلینیک‌های ماساژ و سالن اسپا از ساده‌ترین راه‌حل‌هایی است که برای استفاده از فواید ماساژ درمانی در اختیار دارید. باابن‌حال مراجعه به این مراکز برای همه افراد امکان‌پذیر نیست. هزینه رفت‌وآمد، طولانی بودن مسیر و صرف زمان طولانی برای یک جلسه درمانی ممکن است وقت بسیاری را از شما بگیرید.

راهکار جایگزین و ایده‌آل برای استفاده از فواید انواع سبک ماساژ، خرید دستگاه ماساژور برقی است. برای خرید محصولات دو برند شناخته شده آیرست و روتای به فروشگاه مبل ماساژ مراجعه کنید. این فروشگاه نمایندگی فعال برندهای استاندارد و شناخته شده آیرست و روتای است. راه‌های ارتباطی با فروشگاه مبل ماساژ در آدرس moblemassage.com قرار داده شده است.



منبع