هر آنچه در مورد رژیم کتوژنیک باید بدانید

نکته دیگری که در رژیم کتوژنیک در

ورزشکاران مطرح است این مسئله است که با اینکه بدن گلوکز اضافه را به گلیکوژن تبدیل می کند و برای استفاده به عنوان منبع انرژی از آن در آینده استفاده میکند ولی گلیکوژن تولید شده فقط برای یک روز و یا حتی چند ساعت ورزش سنگین میتواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند و سپس به اتمام میرسد، بنابر این ورزشکارانی که رژیم های پر کربوهیدرات دارند باید به دفعات بیشتری بدن خود را سوخت رسانی کنند تا ذخایر گلیکوژن آن ها به رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک اتمام نرسد. کبد وظیفه ی تبدیل ذخایر چربی به اجسام کتونی را بر عهده دارد و سوخت جایگزین را می سازد.

روش کتوژنیک چیست

6 Nutritious Snacks for Moms on the Go بدن شروع به سوخت پروتئین و چربی می کند اما نمی تواند از آنها برای تامین انی استفاده نماید بنابراین وقتی کربوهیدراتی در بدن برای تامین انرژی نیست، چربی ها برای تامین انرژی مورد نیاز تبدیل به کتون می شوند. حتی از کدو رشته شده به عنوان جایگزین نودل در آشپزی استفاده می­شود. در روزها یا هفته های اول اجرای رژیم کتوژنیک، بیشتر افراد با کاهش سطح انرژی و عملکرد ذهن، افزایش اشتها، مشکلات خواب، هضم نامناسب، کاهش توان برای اجرای حرکات ورزشی، خستگی مفرط و تنفس بدبو روبرو میشوند که معمولاً میزان کربوهیدرات را کم تر محدود می کنند.

کتوژنیک و دیابت

برعکس دیگر رژیم های غذایی که لیست خوراکی های قابل استفاده در آن ها به شدت محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید، فهرست غذاهای موجود در رژیم کتوژنیک متنوع و جذاب می باشد. از عارضه های آن میتوان به یبوست، کاهش قند خون یا سوء هاضمه اشاره نمود. وی تأکید کرد رژیم کتوژنیک در ابتدا با هدف کمک به افرادی که به صرع مبتلا بودند تهیه شده بود و برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای این دسته از افراد بسیار مناسب بود.

همچنین بررسی

کنید که رژیم کتوژنیک برای شما مناسب هست یا نه. مهم ترین سوالی که در زمینۀ رژیم لاغری کتو ایجاد می شود این است که آیا رژیم کتوژنیک برای همۀ افراد مناسب است یا نه؟ مهم ترین و اصلی ترین خطر و عارضۀ رژیم کتوژنیک برای بدن این است که فرد به مدت مشخصی بدن خود را از دریافت مواد دارای کربوهیدرات و فیبر بالا محروم می کند. 1- مهم ترین نگرانی ای که در بین متخصصان بهداشت در حوزۀ رژیم کتوژنیک وجود دارد این است که دریافت این چنینی چربی های ناسالم در طولانی مدت تأثیرات منفی بسیاری بر روی بدن بگذارد. درطولانی مدت ممکن است باعث سنگ کلیه، ریزش مو و کمبود ویتامین گردد. البته برخی از علائم هم ممکن است نشان دهند که بدن وارد وضعیت کتوزیس شده. نتایج تحقیق دیگری نشان داد، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ۳ برابر بیش از آنهایی که رژیم بیماری قند داشتند، وزن کم کردند.

سبوم غذای باکتری های ایجاد کننده آکنه هستند که در عمق فولیکول های مو و لایه بیرونی پوست زندگی می­کنند. رژیم کتو و ریزش مو: ریزش مو در رژیم کتو به دلایل متعددی اتفاق میافتد. مصرف بیش از حد پروتئین ها در رژیم کتو میتواند با محصولات کتون ها تداخل داشته باشند و در عمل کتوزیس اختلال ایجاد کند. زک بیتر از رکورد داران ماراتن آمریکا میگوید چربی ها همیشه بیشترین درصد را در بین ریز مغذی ها در رژیم غذایی من به خود اختصاص می دهند. میزان آن ها حتی میتواند تا ۷۰% در رژیم من افزایش پیدا کند. واقعیتش من به عنوان کسی که شخصا از رژیم کتوژنیک استفاده کردم با قسمتی از این مقاله اصلا موافق نیستم . در صورتیکه هم چنان مشکلات گوارشی ادامه داشتُ سعی کنید از سبزیجات پرفیبر و همچنین مکمل منیزیوم استفاده کنید. همچنین احتمال کاهش سطح آب بدن و مواد معدنی وجود دارد که باید از مکمل های حاوی سدیم، پتاسیم و منیزیم استفاده شود. This w᠎as g᠎enerated  with GSA Content G᠎enerator DEMO .

چربی های سالم برای رژیم کتوژنیک چربی های اشباع شده، چربی های تک سیر نشده و چربیهای دارای حلقه اشباع نشده به خصوص اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. مطمئن باشید منابع غذایی سالم را انتخاب کرده و از غذاهای فرآوری شده و چربی های ناسالم خودداری کنید. فهرست منابع مطالعات بازیابی شده را برای یافتن مطالعات مرتبط بیشتر بررسی کردیم. اما پیش از آنکه رژیم لاغری دیابتیک را شروع کنید، به خاطر داشته باشید که نظارت پزشک غدد یا پزشک متخصص دیابت حائز اهمیت است چراکه در زمان رعایت رژیم لاغری، بررسی قند خون، انسولین و دارو درمانی تان به توجه خاصی نیاز پیدا میکند.

کتوژنیک و لاغری

یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، شواهد بهدستآمده از مطالعات بالینی و پیشبالینی دربارهٔ استفاده از رژیم کتوژنیک در درمان سرطان را بازبینی و بررسی نمود. دیده شدهاست، زمانیکه یک دوز از دگزامتازون وریدی به درمان استاندارد حملهٔ میگرنی اضافه شد، در عرض ۷۲ ساعت سردردها حدود ۲۶٪ کاهش داشتند. همچنین تصور بر این است سلول های بدن قادر به استفاده از چربی برای انرژی هستند، ولی چون سلول های سرطانی نمی توانند به جای گلوکز از چربی ها استفاده کنند، پس این رژیم میتواند در درمان سرطان ها نیز کاربرد داشته باشد. طبق نظر متخصصان این نوع رژیم همۀ بیماران با هر شرایطی نمی توانند از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کنند، به ویژه افرادی که بیماری هایی مثل فشار خون بالا، دیابت و یا مشکلاتی این چنینی دارند به هیچ عنوان نباید از این رژیم استفاده کنند. این فرایند ممکن است منجر به بروز عوارضی مثل کم آبی بدن، خستگی، سرگیجه، احساس درد در عضلات، حالت تهوع و تحریک پذیری بدن بشود. Th​is ​post w᠎as creat ed  with GSA C​on te nt Gener ator Demover᠎si on᠎!

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

خوردن غذای ناکافی نیز ممکن است باعث کتواسیدوز دیابتی شود. وقتی که کربوهیدرات را از برنامه غذایی حذف یا خیلی کم میکنید، بدن نمیتواند گلوکز کافی به مغز برساند و این باعث تحریکپذیری اعصاب و دمدمی مزاج شدن میشود. این ها بر روی مغز و ستون فقرات و همچنین اعصاب، که این دو را به هم مرتبط می سازند، تاتیر می گذارند. مطالعات گوناگون نشان داده ناتوانی عضله قلب، اختلال ضربان قلب، نارسایی کَبِد، سنگ های کلیه از نوع سنگ های اگزالاتی و همچنین اختلال های هورمونی و عادت ماهانه بی نظم از عوارض طولانی مدت رژیم کتوژنیک است. به همین دلیل هم هست که معمولاً در ابتدای آغاز رژیم اغلب افراد احساس خوبی ندارند و مدتی زمان لازم است تا بدن آن ها به شرایط جدید عادت کند و با آن سازگار شود.

اگر کنجکاو هستید که بدانید عارضۀ بعدی رژیم کتوژنیک چیست، باید بدانید که این رژیم ممکن است افراد مستعد را در معرض ابتلا به آریتمی های قلبی قرار بدهد؛ چرا که الکترولیت ها برای پمپاژ خون و انرژی در قلب لازم هستند. متأسفانه ، رژیم کتو ممکن است در بعضی موارد برای افراد ایجاد محدودیت کند. بعضی از مردم تنها با مصرف ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز به این وضعیت می رسند، در حالیکه بعضی دیگر با دریافت روزانه بیش از ۲۰ گرم به کتوزیس وارد می شوند.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

این نوع رژیم کتوژنیک به شما اجازه میدهد در بعضی موارد مانند زمان تمرین کربوهیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ولی ظاهرا مواردی مانند بیماری «صرع» هم با این رژیم لاغری تا حدودی بهبود پیدا می کند. یکی از تحقیقات نشان داد افرادی که رژیم کیتو داشتند ۲٫۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چرب و کم کالری داشتند، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در آنها بهبود پیدا کرد.