رژیم کتوژنیک چيست + بررسی تاثیر رژیم کتوژنیک در 1 ماه

در مورد این نوع رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که ممکن است سبب ایجاد حالت کتوز در بدن نشود زیرا پروتئین می تواند به جای کربوهیدرات سوزانده شود و دیگر نیاز به جایگزینی چربی نیست اما با این وجود باز هم سبب کاهش رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک وزن می شود. تقریبا در نیمی از کودکان و نوجوانانی که صرع داشتند و از این نوع رژیم غذایی پیروی مینمودند، تعداد تشنجها کاهش یافته بود و حتی پس از قطع رژیم، اثرات آن همچنان ادامه داشت.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

در یک نوع رژیم غذایی کتوژنیک کلاسیک که به عنوان رژیم غذایی کتوژنیک MCT شناخته میشود، از یک نوع روغن نارگیل استفاده میشود که غنی از MCT است و حدود نیمی از کالری مورد نیاز بدن را تامین میکند. این پیشنهاد نشان دهنده شناخت گسترده متعاقب مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک و وضعیتی است که به عنوان بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شناخته میشود. سندرم متابولیک مشکلی است که به شدت با خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی مرتبط میباشد و لذا رژیم کتوژنیک میتواند از ابتلا به آن جلوگیری کند. معمولا، کربوهیدراتهای موجود در غذا به گلوکز تبدیل میشوند و بعد از آن در اطراف بدن تجمع مییابند. رژیم کتوژنیک کلاسیک، یک نوع رژیم درمانی بود که برای درمان بیماران مبتلا به صرع در دهه 1920 توسعه یافت و به طور گستردهای در دهههای بعد مورد استفاده قرار گرفت اما این رژیم به دلیل تاثیرش در کاهش وزن بدن محبوبیت پیدا کرد.

برای یافتن کارآزماییهای بالینی با محوریت بزرگسالان یا کودکان مبتلا به صرع، که در آنها رژیم غذایی کتوژنیک با سایر درمانها مقایسه شد، بانکهای اطلاعاتی پزشکی را جستوجو کردیم. این رژیم غذایی، بدن را وادار میکند تا به جای سوزاندن کربوهیدراتها، چربی بسوزاند. این تأثیرات هورمونی به نظر میرسد در بهوجود آوردن میگرن بدون آئورا نقش بیشتری داشته باشند. طبق مطالعه گزارش شده در مجله Epilepsy & Behavior ، بهبود برنامه غذایی می تواند بر تعدیل داروهای مصرفی بیماران مبتلا به صرع میوکلونیک تاثیرگذار باشد.  Post w​as creat​ed with GSA C on᠎tent Generat or Dem᠎over sion​!

مضرات کتوژنیک چیست

افسردگی گسترشی قشری یا افسردگی گسترشی لئو که به انفجارهای فعالیتهای عصبی اطلاق میشود و پس از آن عصبها برای مدتی غیرفعال میشوند، در افراد مبتلا به میگرن به همراه آئورا دیده شدهاست. اما همین نتایج در سایر رژیمهای لاغری و کاهش وزن نیز دیده میشود. فقدان انرژی و لتارژی بهطور شایع دیده میشود اما ظرف دو هفته برطرف میشوند. گوناگونی و چندسانی در اجرای پروتکل بیمارستان جانز هاپکینز شایع است. بیمارستان کودکان لوری: رژیم کتوژنیک چگونه اثر میکند. اما گاهی در اثر کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی و یا با توجه به شرایط بدنی، برخی افراد ممکن است عوارضی را تجربه کنند. با این حال، 10 هفته پس از بازگشت به یک رژیم غذایی عادی، او افزایش قابل توجهی در رشد تومور را تجربه کرد. یکی از اولین سوالاتی که ممکن است از خود بپرسید این است که رژیم لاغری کتوژنیک چیست ؟

مرحله دوم “حمله” که برای داشتن اثرات لاغری باید حداقل ۱۴ روز طول بکشد، مربوط به مصرف توده چربی است، زیرا بدن با محرومیت از سوخت طبیعی خود، یعنی شکر، شروع به حمله به ذخایر میکند. این فرآیند در طول زمان به کاهش وزن افراد منجر می گردد. به عنوان مثال، یکی از این روش­­ها خوردن در هشت ساعت از روز و روزه­داری در بقیه ساعات است. روزه گرفتن به مدت چند ساعت در هر روز یا خوردن فقط یک وعده غذایی در دو روز در هفته می­تواند به چربی­سوزی بدن کمک کند.

مکمل های کتوژنیک

در برنامه رژیم فستینگ شرایطی همچون روزه داری برای بدن به وجود میآید که سبب میشود بدن از چربیهای ذخیره استفاده نماید و در نتیجه کاهش وزن و لاغری اتفاق بیفتد و این خاصیت آن مشابه رژیم کتوژنیک عمل میکند.از فواید برنامه رژیم فستینگ میتوان به کاهش وزن متعادل و ماندگاری آن اشاره کرد، همچنین این رژیم برای بیشتر افراد چاق، به جز زنان باردار و شیرده، قابل انجام است و میتوان آن را به مدت طولانی ادامه داد. البته لازم به ذکر است، عموماً در این روش همچون سایرین، صبحانه نیز حذف میشود؛ یعنی رژیم بهتر است از صبح شروع شود. در این پست به شما میگوییم آیا این برنامه غذایی برای شخص شما مناسب است یا خیر! همچنین میتوانید از آجیل، سبزیجات غیر نشاستهای و میوههای پرچرب مانند آووکادو و نارگیل نیز استفاده کنید زیرا این غذاها کربوهیدرات کمی دارند. در این نوع رژیم غذایی میتوانید در هنگام ورزش کربوهیدرات مصرف کنید.

رژیم کتو برای افراد سالم ممکن است خطری نداشته باشد اما هنگام سازگاری آن با بدن یکسری عوارض جانبی بوجود آید. با این وجود، بخش بزرگی از مغز شما میتوانند از کتونها که در هنگام گرسنگی و یا زمانی که کربوهیدرات کمی مصرف میکنید تولید میشوند استفاده کنند. این درحالی است که اگر شما مرتبا غذا بخورید و ورزش هم نکنید، فرصتی برای سوزاندن چربی­ها نخواهید داشت.در این نوع رژیم، خود فرد تعیین می­کند که رژیم فستینگش چگونه باشد. این روزها افراد بسیاری به دنبال انواع رژیم لاغری سریع رایگان هستند که بتوانند در مدت زمان کوتاهی، میزان زیادی وزن کم کنند؛ به همین دلیل زمانی رژیم کتوژنیک و رژیم کانادایی در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده بود و ادعا میکرد در مدت زمان ۱۳ روز می تواند میزان زیادی کاهش وزن ایجاد کند؛ اما همانطور که در مطلبی دیگر از سایت غفاری دایت توضیح دادیم، رژیم کانادایی به دلیل سرعت بالا و کاهش وزن زیاد، نهتنها سبب میشود سلامت افراد به خطر بیفتد، بلکه فرد به سرعت به وزن قبلی خود باز میگردد و حتی ممکن است افزایش وزن بیشتری داشته باشد.

خرید کتاب رژیم کتوژنیک

همچنین نسبت به سایر رژیمها بدن فرد پروتئین سوزی کمتری انجام داده و بیشتر چربیهای ذخیرهای در طی فرایند چربی سوزی، از بین میروند. بسیاری از درمانهای سرطان برای هدف قراردادن تفاوتهای بیولوژیکی بین سلولهای سرطانی و سلولهای طبیعی طراحی شدهاند. با این وجود، ۲۰-۳۰٪ از این درمانهای دارویی، علیرغم استفاده از داروهای گوناگون، با شکست مواجه میشوند. این روش، مطابق بر «دستورالعملهای بالینی کشوری» است و در ایالات متحده آمریکا، تقریباً تمامی شرکتهای بیمه آن را تحت پوشش خود قرار دادهاند. شما میتوانید یک نمونه رژیم فستینگ (نمونه رژیم روزه داری) را بر اساس شرایط خود انتخاب نموده و ادامه دهید؛ البته بهتر است پیش از آن، با یک مشاوره تغذیه مشورت نمایید. دکتر کریستا وارادی، پروفسور تغذیه در دانشگاه ایلینویز شیکاگو و محقق در مورد روزه متناوب می­گوید: روزه متناوب یک اصطلاح کلی برای سه نوع رژیم غذایی مختلف است.

علاوه بر این، شواهد علمی بر برخی از مزایای مرتبط با سلامتی آن نیز اشاره دارد.مارک ماتسون، عصب­شناس دانشگاه جان هاپکینز، به مدت 25 سال روزه متناوب را مطالعه کرده است. ثابت شده است که هر دو رژیم غذایی روزه متناوب و رژیم کتو گرسنگی را کاهش میدهند. هر دو رژیم اخیر، در بسیاری از مراکزی که ارائهدهندهٔ برنامههای رژیمی کلاسیک کتوژنیک هستند، عرضه میشود و در برخی مراکز، رژیم اصلی و عمدهٔ ارائهشونده به نوجوانان مبتلاست. در صورتی که تمایل به استفاده از رژیم غذایی ketogenic دارید، ابتدا با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت نموده تا بدانید که آیا رژیم ketogenic برای شما بی خطر است یا خیر.

رژیم کتوژنیک چه رژیمی است

بهتر است پیش از اقدام به تغییر رژیم غذایی، راجع به هر رژیمی اطلاعات درست و کاربردی داشته باشیم و با متخصص مشورت کنیم؛ زیرا رسیدن به وزن ایدهآل با کاهش وزن به همان میزانی اهمیت دارد که پس از آن سلامت ما حفظ شده باشد. رژیم کتو برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیکشان را بهبود بدهند، فوقالعاده است. پیروی از یک رژیم کم کربوهیدرات کتو به این معنی است که معده شما مقدار زیادی سبزیجات تازه، چربیهای سالم و پروتئینهای باکیفیت بالا را هضم میکند که فلور روده شما را بهبود میبخشد و سلامت گوارش را تضمین میکند. در مورد اینکه مزایای رژیم کتو چیست گفتیم، بهتر است به معایب این رژیم نیز اشاره کنیم. رژیمهای مد روز اغلب همراه با ادعاهای اغراقآمیزی همچون کاهش وزن سریع (معمولاً بیش از ۱ کیلوگرم در هفته) هستند و ادعاهای بهبود سلامتی به کمک سمزدایی و گاهی پیشنهادهای خطرناک همانند انتخاب وعدههای بسیار محدود و ناچیز غذایی را نیز مطرح میکنند که در برخی مواقع، پیشنهادهای غیر خوراکی و نامعقولی همچون کرک پنبه هم در آنها یافت میشود.