رژیم غذایی کتوژنیک : هر آنچه باید بدانید! – اندام برتر

با تعریف رژیم رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک کتوژنیک چیست؟ رژیم کتو ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد؛ اما ادامه دادن رژیم کتو بدون مشورت با متخصصین تغذیه و کاهش وزن میتواند اثرات منفی در پی داشته باشد. رژیم کتو در ابتدا ممکن است محدودیت هایی را در فعالیت های شما به وجود آورد زیرا بدن برای عادت کردن به این رژیم به مدت زمانی هر چند کوتاه نیاز دارد. چیت کردن یا همان تقلب کردن در رژیم کتوژنیک یعنی خوردن چیزی که در رژیم کتویی ممنوع است. This was creat​ed by GSA C​ontent Generator DEMO!

این کار باعث افزایش منیزیم در بدن می شود و نقشی موثر در برطرف کردن این مشکل دارد. علاوه بر این در طول سالها، سایر رژیمهای غذایی به روز رویکرد مشابهی با این رژیم برای کاهش وزن ارائه دادند. همچنین در دهه 1970، دکتر اتکینز رژیم غذایی کم کربوهیدراتی را برای کاهش وزن منتشر کرد که با یک فاز کتوژنیک دو هفتهای بسیار سخت شروع میشد. برخی از ورزشکاران نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای بهبود عملکرد در ورزش خود ، از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند. در پاسخ به این سؤال باید گفت که همه میوهها سرشار از کربوهیدرات هستند، بنابراین فقط میتوانید میوههای خاصی (معمولاً توتها) را در مقادیر کم مصرف کنید. برای تزیین هر آووکادو نیز میتوانید در نهایت از مقداری پیازچه، بیکن و یک قاشق ماست استفاده کنید. مصرف برخی از چربیهای غیراشباع سالم مانند آجیل (بادام، گردو)، دانهها، آووکادو و روغن زیتون در رژیم کتو مجاز است.

رژیم کتوژنیک دکتر روستایی

اما نسخه امروزی رژیم کتو کمی متفاوت است، زیرا یک برنامه غذایی پرچرب، با پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم را ارائه میکند. البته به خاطر داشته باشید که این فرآیند برای هر فرد کاملاً متفاوت است و برخی افراد برای شروع به تولید کتون کافی، به یک رژیم غذایی محدودتر نیاز دارند. به این فرآیند کتوز میگویند. همچنین نسبت به سایر رژیمها بدن فرد پروتئین سوزی کمتری انجام داده و بیشتر چربیهای ذخیرهای در طی فرایند چربی سوزی، از بین میروند. اسکن تراکم مواد معدنی استخوان سریال ممکن است هر 5 سال یکبار انجام شود. همچنین تصور بر این است سلول های بدن قادر به استفاده از چربی برای انرژی هستند، ولی چون سلول های سرطانی نمی توانند به جای گلوکز از چربی ها استفاده کنند، پس این رژیم میتواند در درمان سرطان ها نیز کاربرد داشته باشد. برای بسیاری از ما این رژیم تا حدودی ناشناخته است و احتمال خطرناک بودن آن و یا اینکه اساساً ماهیت رژیم کتوژنیک چیست از جمله سؤالات بسیاری از افراد است.

آموزش رایگان رژیم کتوژنیک

با وجود انبوهی از تبلیغات درباره رژیم کتوژنیک، میتوان گفت که این رژیم ناشناخته و جدید محسوب نمیشود. با این حال، مکانیسمی که ممکن است در کار باشد، ناشناخته است. با این حال نسبت دقیق، به نیازهای خاص افراد مختلف بستگی دارد. علاوه بر این، بسیاری از غذاهای مجاز در رژیم غذایی، مانند گوشت قرمز، خطر ابتلا به برخی سرطانها را افزایش میدهند. سؤالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا در این رژیم مجاز به مصرف میوه و سبزیجات هستید؟ آیا رژیم کتوژنیک سالم است؟ برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک در تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، حداقل در کوتاه مدت، مؤثر واقع شده است.

آموزش غذای کتوژنیک

اگر این راهها عملکرد مناسبی از خود نشان نداد، میتوانید به سراغ پودر پوسته پوسته شده یا پروبیوتیک بروید. با نوشیدن مقدار کافی از آب میتوانید این مشکل را به راحتی برطرف نمائید. در این راه میتوانید از انواع سبزیجات پیش از وعده اصلی غذایی نیز کمک بگیرید زیرا از فیبر بسیار بالایی برخوردار هستند. از آنجایی که رژیم کتو نیاز به چربی بالایی دارد، افراد باید در هر وعده غذایی چربی دریافت کنند. آخرین نوع رژیم چاقی در این گروه است که بسیار به رژیم ۲۴ ساعته شباهت دارد؛ زیرا فرد تنها برای دو روز تحت رژیم قرار میگیرد و ۵ روز دیگر هفته وعده غذایی عادی خود را میل میکند. از دیگر عوارض این رژیم ، آنفولانزای کتو است ، افراد معمولا چند روز بعد از شروع رژیم به این آنفلانزا مبتلا می شوند که علائم آن تهوع ، اختلالات گوارشی ، احساس گرسنگی ، کاهش عملکرد ذهن و علائم دیگری است.

به علاوه مشکلاتی که رژیم کتو میتواند برای سلامتی افراد ایجاد کند، یک هشدار قابل توجه برای علاقهمندان این رژیم است. یکی از نکات مهم پس از کاهش وزن، به تثبیت وزن کاهش یافته مربوط می شود. در یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ۲ برابر بیشتر وزن از دست دادند نسبت به به افرادی که رژیم کم کالری داشتند. به طور کلی محققین گزارش می دهند شرکت کنندگان در رژیم غذایی گیاهی وگان بیشتر نسبت به رژیم های غذایی کم کالری وزن از دست می دهند، حتی زمانی که مجاز به خوردن هستند تمایل طبیعی برای خوردن کالری کمتر در رژیم غذایی گیاهی ممکن است با مصرف فیبر بالا ایجاد شود که می تواند باعث شود احساس سیری کنید. هم چنین، آجیل و دانه ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که باعث به وجود آمدن احساس سیری می شود. رژیم کتوژنیک در مقایسه با سایر رژیم های لاغری تاثیر بیشتری در چربی سوزی ، کاهش کالری و افزایش احساس سیری دارد.

کتوژنیک یا گیاهخواری

همانطور که قبلا اشاره کردیم ماست در رژیم کتوژنیک به شرط پروتئینه بودن برای لاغری مناسب است و احساس سیری زیادی در شما ایجاد می کند. او به سمت انسانیتی که در داستان پیدا کرده بود جذب شد و برای انتقال آسیبپذیری و قدرت مقتدرانه در شخصیت خود تلاش کرد. روزهایی که بیشتر مردم یک رول سفت میگرفتند، کمی کره میریختند و به زندگی خود ادامه میدادند، گذشته است. برای شناخت بیشتر آن با ادامه مقاله همراه شوید. با ما همراه باشید تا درباره تهدیدات احتمالی این رژیم برای سلامتی بیشتر بدانید. البته درباره تأثیر این رژیم بر سطح کلسترول خون اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. البته اینکه تا چه حد بتوان به کنترل تغذیه پایبند بود می تواند تاثیر به سزایی در متعادل نگه داشتن وزن داشته باشد. پس در حال حاضر نمیتوان این رژیم را برای کنترل قند یا کلسترول خون توصیه کرد.

به دلیل وجود همین اثرات محافظتکنندگی عصبی، مزایای احتمالی این رژیم در بهبود سایر اختلالات مغزی مانند پارکینسون، آلزایمر، مالتیپل اسکلروزیس (ام اس)، اختلالات خواب، اوتیسم و حتی سرطان مغز مورد بحث و بررسی است. علاوه بر این، رژیمهای کتوژنیک میتوانند مزایای دیگری نیز داشته باشند. رژیمهای کتوژنیک چرخشی یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند. از روشهای سنتی و پیشنهادات دوستان و آشنایان گرفته تا رژیمهای غذایی خاص و سنگین ارائه شده توسط متخصصان تغذیه.

غذا برای رژیم کتوژنیک

از آنجایی که محدودیتهای غذایی بسیاری در رژیم کتو وجود دارد، رعایت آن در دراز مدت بسیار دشوار است. از سوی دیگر، کتو ممکن است به کاهش وزن برخی افراد کمک کند. تقریباً میتوان گفت که همه ما در دورهای از زندگی خود برای کمکردن وزن و رسیدن به تناسب اندام، انواع و اقسام رژیمهای مختلف را امتحان کردهایم. قبل از شروع رژیم کتو چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ در رژیم کتو چه میخورید؟

انواع غذا در رژیم کتوژنیک

اما در این رژیم روش دقیقی برای تثبیت وزن در نظر گرفته نشده است ولی از روند آن به منظور ثابت نگه داشتن وزن نیز در برخی از موارد می توان نتیجه گرفت. اما به طور کلی این نوع رژیم کتوژنیک هم منجر به کاهش وزن میشود. به عنوان مثال به طور معمول حداقل 50 درصد از رژیم غذایی معمول آمریکایی را کربوهیدراتها تشکیل میدهند. رویکرد دوم، طرح تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCT) می باشد که شامل مورد هدف قرار دادن درصد مشخصی از کالری در هر یک از این سه دسته مواد غذایی می باشد. اگر این رژیم را با ورزش همراه میکنید، مصرف مکمل کراتین میتواند بسیار سودمند باشد.