رایج ترین مشکلات روانی که امروزه کارکنان با آن مواجه هستند چیست؟


مبارزات بهداشت روانی بیشتر از آنچه ما فکر می کنیم مردم را رنج می دهند. یک نظرسنجی اخیر که توسط اتحاد ملی بیماری‌های روانی (NAMI) انجام شده است نشان می‌دهد که 34 درصد از کارمندان 18 تا 29 ساله و 28 درصد از کارکنان 30 تا 49 ساله به دلیل تأثیر آن بر سلامت روانی، به ترک شغل فعلی خود فکر کرده‌اند. بدتر از آن، 52 درصد از کارگران در سال گذشته فرسودگی شدیدی را تجربه کردند که انجام کار را برای آنها سخت کرد.

حمایت از سلامت روانی این کارکنان نه تنها یک سیاست خوب، بلکه یک تجارت خوب است. اما قبل از اینکه در مورد استراتژی ها صحبت کنیم، بیایید اعداد را در نظر بگیریم.

7 رایج ترین مشکلات سلامت روانی که کارکنان در سال 2024 با آن روبرو هستند

1. استرس و فرسودگی شغلی

بر اساس گزارش موسسه استرس آمریکا، 62 درصد از کارگران در سراسر آمریکای شمالی سطوح بالایی از استرس، از جمله سطوح شدید خستگی را تجربه می کنند. برای 65 درصد از کارکنان، استرس محل کار باعث ایجاد مشکلاتی شده است که کار را برای آنها سخت می کند. دلایل استرس متفاوت است، اما رایج ترین آنها عبارتند از:

  • حجم کار سنگین (41%)
  • فرهنگ و روابط بین فردی (32%)
  • تعادل ضعیف کار و زندگی (18)
  • عدم امنیت شغلی (9%)

هنگامی که استرس محل کار کنترل نشود، در نهایت منجر به فرسودگی شغلی می شود، که سپس باعث ایجاد مشکلات شدید در سایر زمینه های زندگی می شود. بر اساس نظرسنجی FlexJobs، 75 درصد از کارگران به درجات مختلف فرسودگی شغلی را تجربه کرده اند. در محل کار، فرسودگی شغلی خود را به عنوان کاهش انرژی، کاهش کارایی حرفه ای و افزایش بدبینی نسبت به شغل خود نشان می دهد.

2. افسردگی

یکی دیگر از بیماری های شایع و جدی سلامت روان افسردگی است. حدود 21 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد، اگرچه ممکن است این تعداد به دلیل انگ اجتماعی که هنوز در جستجوی مراقبت های بهداشتی روانی ادامه دارد کمتر گزارش شود. علل افسردگی شامل چالش های اجتماعی، استرس محل کار، بیماری و غیره است. به گفته موسسه ملی سلامت روان، افسردگی همان احساس غم و اندوه برای چند روز نیست. ممکن است هفته ها یا خیلی بیشتر باقی بماند. در اینجا برخی از علائم وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

  • حالت غمگین، مضطرب یا “تهی” مداوم
  • ناامیدی و بدبینی
  • تحریک پذیری
  • از دست دادن علاقه یا لذت به سرگرمی ها و فعالیت هایی که زمانی از آن لذت می بردید
  • مشکل در تمرکز، به خاطر سپردن یا تصمیم گیری
  • تغییر در اشتها و وزن (خوردن بیشتر یا کمتر از حد معمول)
  • بی خوابی یا پرخوابی
  • بی قراری یا احساس کند شده است
  • احساس بی ارزشی یا احساس گناه بیش از حد
  • افکار مکرر مرگ یا خودکشی

توجه داشته باشید: علائم افسردگی می تواند از فردی به فرد دیگر از نظر شدت، فراوانی و مدت زمان متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است یک دوره افسردگی اساسی را تنها یک بار در زندگی خود تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر دوره های تکرار شونده دارند.

مرد افسرده در دفترمرد افسرده در دفتر

3. اضطراب

مانند افسردگی، اضطراب محل کار نیز می تواند محصول جانبی مستقیم استرس باشد. اضطراب محل کار همچنین می تواند از عواملی مانند حجم کاری بیش از حد، ضرب الاجل های تنگاتنگ، ناامنی شغلی، روابط دشوار با همکاران یا مافوق، عدم تعادل بین کار و زندگی و آزار و اذیت یا تبعیض در محل کار ناشی شود.

سه نوع اصلی از اختلالات اضطرابی وجود دارد که احتمالاً در بین کارمندان با آنها روبرو خواهید شد:

  • اختلال اضطراب فراگیر (GAD): نگرانی مداوم و بیش از حد در مورد جنبه های مختلف زندگی، از جمله مسئولیت های شغلی، تمرکز و بهره وری را دشوار می کند.
  • اختلال اضطراب اجتماعی: اضطراب شدید در تعاملات اجتماعی به دلیل ترس از قضاوت شدن یا خجالت زده شدن، که می تواند مانع از جلسات محل کار، سخنرانی ها و رویدادهای شبکه شود.
  • اختلال هراس: می تواند حملات پانیک ناگهانی و غیرمنتظره را به همراه داشته باشد که موقعیت های روزمره مانند جلسات یا سخنرانی ها را طاقت فرسا کند.
  • فوبیای خاص: ترس بیش از حد از اشیاء یا موقعیت‌های خاص مانند پرواز، ارتفاع، یا فضاهای بسته که بر کارکنانی که نیاز به سفر یا کار در محیط‌های خاص دارند، تأثیر می‌گذارد.
  • اختلال وسواس اجباری (OCD): افکار ناخواسته مداوم (وسواسها) و رفتارهای تکراری (اجبار) که می تواند در بهره وری و انجام به موقع کارها اختلال ایجاد کند.

4. اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

PTSD اغلب به دنبال رویدادهای آسیب زا است و ممکن است منجر به کابوس، اضطراب و مشکل در تمرکز در محل کار شود. در محل کار، PTSD می تواند تمرکز را تحت تاثیر قرار دهد، محیط ها/موقعیت های خاصی را چالش برانگیز کند و تعاملات بین فردی را تحت فشار قرار دهد.

طبق مرکز ملی PTSD، 5 نفر از 100 بزرگسال (5%) در ایالات متحده در هر سال PTSD را تجربه می کنند. به طور کلی، از هر 100 نفر 6 نفر (یا 6 درصد از جمعیت ایالات متحده) در مقطعی از زندگی خود دچار PTSD می شوند.

5. اسکیزوفرنی

این بیماری مزمن روانی بر نحوه تفکر، احساس و رفتار فرد تأثیر می گذارد. علائم عبارتند از هذیان، توهم، گفتار/رفتار نامنظم، اختلال در توانایی شناختی و عدم انگیزه. برای کارکنان، اسکیزوفرنی می تواند به طور قابل توجهی عملکرد شغلی، ارتباطات و عملکرد را بسته به شدت علائم و وضعیت درمان مختل کند.

6. اختلال دوقطبی

اگرچه به اندازه برخی مشکلات موجود در این لیست رایج نیست، اختلالات دوقطبی می تواند به همان اندازه مخرب باشد. اغلب، آنها با تغییرات چشمگیر در سطح خلق و خو، انرژی و فعالیت با چرخه های دوره های شیدایی (بالا) و افسردگی مشخص می شوند. در دوره های شیدایی، افراد ممکن است عزت نفس متورم، تکانشگری، افکار مسابقه ای و کاهش نیاز به خواب را تجربه کنند که بر بهره وری شغلی و تصمیم گیری تاثیر می گذارد. اپیزودهای افسردگی خستگی مفرط، ناامیدی و جدایی را به همراه دارند.

7. اختلال مصرف مواد

استفاده از مواد یک راه فرار رایج برای افراد تحت فشار و فشار است. بیشتر آنها به الکل، مواد افیونی، حشیش و مسکن ها روی می آورند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود 14.5 درصد از جمعیت آمریکا در سال 2020 به اختلال مصرف مواد مبتلا بودند.

استفاده اجباری از مواد مخدر/الکل می تواند منجر به عواقب جدی شود. کارمندانی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند ممکن است قضاوت، مشکلات تمرکز، افزایش غیبت و رفتارهای خطرناک در محل کار داشته باشند. علائم ترک مانند حالت تهوع، لرزش، و تحریک پذیری نیز می تواند عملکرد شغلی را در صورت بروز در طول روز کاری مختل کند.

کمک به کارکنان خودکمک به کارکنان خود

چگونه می توانید به کارکنان خود کمک کنید؟

تشخیص مشکلات سلامت روانی که کارکنان شما با آن روبرو هستند، به شما ایده ای تقریبی از اینکه هنگام پرداختن به آنها از کجا شروع کنید، می دهد. همچنین شما را با دانش تجهیز می کند تا بهزیستی ذهنی را به طور فعال در فرهنگ محل کار ادغام کنید. در اینجا گام های عملی برای ارتقای سلامت روانی در میان کارکنان خود آورده شده است:

  • پرورش فرهنگ باز: گفتگوهای باز در مورد سلامت روان را تشویق کنید. هنگامی که رهبران تجربیات خود را به اشتراک می گذارند، انگ کاهش می یابد و فضای امن تری برای کارمندان ایجاد می کند تا به دنبال کمک باشند.
  • ارائه دسترسی به منابع: منابع بهداشت روان مانند خدمات مشاوره، برنامه های کمک به کارکنان (EAPs) و کارگاه های سلامتی را ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که کارمندان می دانند چگونه به این خدمات دسترسی داشته باشند.
  • ایجاد تعادل بین کار و زندگی: ساعات کاری منعطف را اجرا کنید و از مرزهای مشخص بین زمان کاری و شخصی دفاع کنید.
  • بارهای کاری را به طور منظم ارزیابی کنید: بارهای کاری را به صورت دوره ای بررسی کنید تا مطمئن شوید که قابل کنترل هستند و به کارکنان در اولویت بندی وظایف برای کاهش استرس کمک کنید.
  • رسیدگی به آزار و اذیت: سیاست‌های ضد قلدری را اجرا کنید و به سرعت هر حادثه‌ای را برای حفظ یک محیط کاری امن مدیریت کنید.
  • آموزش مدیران: اگر تیم بزرگتری دارید، به مدیران آموزش دهید تا نشانه‌های مبارزه با سلامت روان را تشخیص دهند و اعضای تیم را به منابع مناسب هدایت کنند. بر اساس گزارش فوربس، 70 درصد از کارمندان می گویند که مدیر آنها حتی از پزشکشان تأثیر بیشتری بر سلامت روان آنها دارد.

منابع سلامت روان

آیا می خواهید منابع بیشتری برای کمک به تیم خود داشته باشید؟ مقالات و راهنماهای روشنگر ما را در مورد جنبه های مختلف رفاه بررسی کنید تا یک محل کار حمایتی و سالم برای تیم خود ایجاد کنید.

و اگر آماده ارائه حمایت از سلامت روان هستید، با یکی از متخصصان مزایای ما تماس بگیرید و یاد بگیرید که چگونه از امروز شروع کنید!



منبع