راهنمای کتوژنیک چیست برتر!

JAWS - 33 Monster Mouths and Skulls with IMM Brush and OBJs رژیم غذایی سلامت همه چیز در باره رژیم کتوژنیک سه شنبه 15 مهر 1399 ساعت 17:7 اگر چه رژیم کتوژنیک به عنوان یک روش معجزه آسا برای لاغری و از دست دادن وزن تبلیغ می شود، اما این برنامه غذایی در واقع یک رژیم غذایی درمانی است که خطرات جدی به همراه رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک دارد. باید به این نکته هم دقت داشت که همه افراد نمی توانند رژیم آب بگیرند. کیوی میوهای عالی است که حتما باید آن را در سبد میوهی خود جای دهید! هنگامی که میخواهید رژیم خاصی را دنبال کنید، قبل از هر چیز از خود بپرسید آیا این همان رژیم است که من به دنبالش بودم؟ دهها پژوهش سطح بالای پزشکی نشان دادهاند که رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در مقایسه با سایر برنامه های غذایی بیشترین تاثیر را در کاهش وزن شرکت کنندگان داشته اند. در مقایسه با دیگر میوه ها، هندوانه تقریبا کربوهیدرات خالص بسیار کمی دارد. در رژیم کتوژنیک منابع کربوهیدرات مثل قند، آرد، نشاسته و غیره تقریبا از برنامه غذایی حذف میشوند. لیمو می تواند یک افزودنی عالی به رژیم کتوژنیک باشد، چراکه هر لیمو فقط 4 گرم کربوهیدرات خالص دارد. شیر. یک لیوان شیر دارای 12 گرم کربوهیدرات است، این مقدار شاید کل دریافت کربوهیدرات روزانه در این رژیم باشد.

برنامه غذایی برای رژیم کتوژنیک

Set street cafe رژیم غذایی لاغری با کلوچه یک رژیم غذایی محبوب است، زیرا به راحتی میتوان آن را دنبال نمود و سبب کاهش سریع وزن نیز میگردد. با افزودن شیر نارگیل پرچرب و تخم شاهدانه، این اسموتی حاوی ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص می شود. آب میوهها همانند آب شکر هستند اما نوشیدنیهای اسموتی حاوی فیبر هستند و رضایت بخشتر هستند. اما بعضی میوهها هم انرژی بیشتری دارند و هم به شما کمک میکنند وزنتان را کم کنید. رژیم 5:2: با استفاده از این روش شما دو روز غیر متوالی در هفته فقط 500 تا 600 کالری مصرف می کنید اما 5 روز دیگر را بطور معمول غذا می خورید. اما قبول کنید هیچ کدام جای یک متخصص واقعی تغذیه و رژیم درمانی که سال ها در این زمینه تحصیل و تحقیق کرده است و اطلاعات خود را کتب و مقالات پزشکی آورده نه گوگل و اینستاگرام! رژیم کتوژنیک در دستکم ۱۴ مدل حیوانی از دستهٔ جوندگان که مبتلا به تشنج بودهاند، مطالعه و بررسی شدهاست. وگانها از تمام محصولات حیوانی از جمله لبنیات، تخم مرغ و عسل اجتناب میکنند. مواد غذایی سرشار از اسید آلفا-لینولنیک ALA شامل دانه چیا، تخم کدو، تخم کتان، گردو و دانه های سویا است.

علاوه بر تمام موارد فوق، توت فرنگی هم مثل دیگر انواع توت ها، سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل آنتوسیانین ها، اسید الاجیک و پروسیانیدین می باشد. کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی ها، بدن را در حالت کتوزیس قرار می دهد. علیرغم اینکه در بیشتر دستورالعمل های غذایی، با گوجه فرنگی مثل یک سبزی رفتار شده است، باید بدانید گوجه فرنگی از نظر گیاه شناسی در طبقه میوه ها جای دارد. در این رژیم مصرف غذاهای با کربوهیدرات بالا از جمله انواع خاصی از غلات، سبزیجات، غذاهای نشاسته ای، حبوبات و بعضی میوه ها ممنوع است. این ها بر روی مغز و ستون فقرات و همچنین اعصاب، که این دو را به هم مرتبط می سازند، تاتیر میگذارند. گلوکز نوعی کربوهیدارت است که از شکر و غذاهای حاوی نشاسته بوجود می آید. لیمو سرشار از پکتین، نوعی فیبر موثر در حفظ سلامت، می باشد. کدو حلوایی نه تنها سرشار از فیبر است بلکه مملو از رنگدانه های کاروتنوئید نیز می باشد.

رژیم غذایی سریع یک هفته ای

محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتونها در بدن را افزایش میدهد، بلکه باعث کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیرهساز چربی در بدن) هم میشود. همچنین گاها نیز در بعضی از افراد سبب ایجاد حساسیت پوستی میشود. همچنین قهوه دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند برای بدن مفید باشد. از آنجا که برخی میوه ها کربوهیدرات بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارند، آگاهی از آنکه کدام میوه ها مناسب رژیم کتو هستند و قادرند بدن را در وضعیت کتوزیس قرار داده و به هدف کاهش وزن نائل شوند، امری ضروری و مهم است. هندوانه سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است؛ از جمله ویتامین C، پتاسیم و مس! این میوه هسته دار مقادیر زیادی مواد مغذی از جمله ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم و نیاسین فراهم می آورد. در هر 156 گرم این میوه 12.7 گرم کربوهیدرات و 1.5 گرم فیبر وجود دارد که این مقدار کم کربوهیدرات، طالبی را به یکی از میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک تبدیل کرده است. رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالاست که در آن مصرف کربوهیدرات ها به شدت کاهش داده می شود (چیزی در حدود ۵ درصد) و چربی ها جایگزینش می شود.

متاسفانه این جملات مادران باردار را به سمت افزایش وزن و چاقی سوق می دهد؛ در حالی که علم پزشکی به این جملات اعتقاد ندارد و لزومی نمی بیند که بانوان باردار به اندازه دو نفر غذا بخورند، چرا که جنین به کالری زیادی احتیاج ندارد و تنها به مواد مغذی و ریز مغذی ها نیاز دارد. نوشیدنی های سالم گزینه خوبی در طول رژیم هستند که بهتر است از نوع سالم آنها در طول رژیم استفاده شود. مایر و همکارانش بیان کردند که کالری دریافتی میبایست با میزان انرژی دریافتی از غذاها در رژیم غذایی متناسب باشد و در این صورت است که میتواند طول عمر را افزایش دهد. وقتی بدن به مقدارکافی برای تولید انرژی گلوکز نداشته باشد فرآیند سوخت و ساز چربی های ذخیره شده آغاز می گردد در نتیجه کتونها در بدن تولید می گردند که نوعی اسید هستند. این ممکن است به این دلیل باشد که تولید انسولین کمتر (که نتیجه این رژیم است) می تواند از تولید بیشتر کلسترول توسط بدن جلوگیری کند. در نتیجه آب بهترین انتخاب برای مصرف مایعات است زیرا کالری آن صفر است و بدن شما را هیدراته می کند. رژیم کتوژنیک چیست و چگونه به لاغر شدن کمک می کند؟

برخی فکر میکنند کلا برای لاغر شدن باید دست از خوردن خیلی چیزها بکشند و قضیه فقط محرومیت غذایی است. رژیم کتوژنیک یا کتو جدیداً جهت لاغری سریع و بیرون آمدن از استپ یا ثابت شدن وزن در رژیم کاهش وزن و درمان چاقی نیز استفاده می شود. رژیم کتوژنیک Ketogenic diet یکی از معروفترین برند های رژیم غذایی امروزی است که در تمام گروه های سنی مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ای که در مورد این غذا وجود داره این هست که شما میتونید بعضی از سبزیجات موردعلاقه خودتون رو هم بهش اضافه کنید. اما ما در این مقاله میخواهیم به صورت کامل این موضوع را بررسی کنیم و در پایان بهترین رژیم برای کاهش وزن را به شما معرفی خواهیم کرد. البته یک موضوع بسیار مهم که باید در مصرف میان وعده ها به آن دقت کنید آن است که به هیچ عنوان تعداد میان وعده های خود را بیشتر از دوبار نکنید. این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد. ثانیاً، از آنجایی که افراد تا ۳۰ درصد از کالری دریافتی روزانه خود را به عنوان ساکاروز مصرف میکنند، غیرمعمول نیست، این مصرف باعث حذف غذاهای مطلوب تر میشود و گاهی اوقات میتواند منجر به کمبود برخی مواد مغذی شود.

رژیم ویت واچرز که رژیم چراغ راهنما چرا در رژیم کتو وزن کم نمیکنم هم نامیده می شود، بر کاهش میزان کالری و مصرف پروتئین ها در حجم کم تاکید دارد. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدرات است (قند یا گلوکز) اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات ها نیست، بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تامین سوخت خود به سراغ چربی ها می رود. علاوه بر این، در رژیم کتو نیازی نیست که به صورت دقیق میزان کالری دریافتی را به دقت بررسی کنید. تمشک سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که میزان التهاب را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کم می کند. البته این افراد حق هم دارند وقتی رژیمی مثل کتوژنیک که بسیار رژیمی تخصصی است سرخود یا از مراکز نامعتبر گرفته میشود، طبیعی است عوارض حادی نیز داشته باشد. علاوه بر اینکه گوجه فرنگی کالری بسیار کمی دارد، از نظر ترکیبات مفید گیاهی، مثل بتاکاروتن، لیکوپن و نارینژنین بسیار غنی می باشد. اما با این حال دلیل نمی شود که از این رژیم یا انواع رژیم بدون در نظر گرفتن شرایط بدن، پیروی کرد.

دانلود رایگان رژیم لاغری سریع

اگرچه اغلب اوقات با آووکادو شبیه به سبزیجات رفتار می شود، اما از نظر بیولوژیکی آووکادو در واقع یک میوه محسوب می شود. اما لازم است تا روند اصولی تغذیه برای هر فرد با شرایط او تنظیم شود و پیروی از هر رژیم عمومی توصیه نمی شود. به طور مثال طوری برنامه ریزی کنید حداقل سه روز در هفته به مدت نیم ساعت ورزش کنید و از یک رژیم لاغری اصولی و علمی تبعیت کنید. تجدید حیات رژیم کتوژنیک به عنوان یک فرمول سریع کاهش وزن مفهوم نسبتاً جدیدی است که نشان داده شده است حداقل در کوتاه مدت بسیار موثر است. کدو تنبل یک سبزی بسیار مغذی و کم کربوهیدرات است که برای تهیه اسموتی های کتوژنیک مناسب می باشد. می توان از این نوشیدنی ها برای صبحانه یا به عنوان میان وعده لذت برد. در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی هایی مثل آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب و گوشت ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم می شود. با توجه به اینکه گوجه فرنگی نسبت به دیگر میوه ها، کربوهیدرات بسیار کمی دارد، بنابراین می توان به راحتی آن را در رژیم غذایی کتو جای داد. لیمو یک میوه محبوب از خانواده مرکبات است که از آن به عنوان طعم دهنده انواع نوشیدنی ها، غذاها و دسرها استفاده می شود. Th​is c᠎ontent was writt en wi​th G᠎SA Content​ G en​erat᠎or Dem over​sion᠎.

چه چیزی باعث لاغری سریع میشود

ضمن این که مصرف آنها پیروی از این الگوی غذایی را آسان تر می کند. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی ها به برنامه ی غذایی هست که باعث می شود در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. در مورد میوه ها و سبزیجات هم بهتر است که از سبزیجات غیر نشاسته ای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوه های کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. در این رژیم کتو، کربوهیدرات ها به میزان بسیار کمی، پروتئین متوسط و چربی بالا مصرف میشود. برای تثبیت وزن بعد از برنامه غذایی و سایر برنامه غذایی ها هم عوامل محیطی و سبک زندگی تاثیر گذاره و هم نوع غذا و میزان اضافه کردن آن ها اهمیت داره. شکل CLA در مکمل ها بطور قابل توجهی با شکلی که بطور طبیعی در غذا ها وجود دارد متفاوت است. تحقیقات نشان دادهاند که اثربخشی رژیمهای کتوژنیک وابسته به میزان کالری مصرفی نیست. بنابراین در حین خرید، حتماً به برچسب محصول دقت کرده تا از میزان کربوهیدرات آنها مطلع شوید.