راهنمای کارگزار برای نظرسنجی های سلامت کارکنان با الگوی نظرسنجی رایگان


برای ایجاد یک برنامه سلامت موفق برای مشتریان خود، گام اولیه درک نیروی کار آنها است. علایق، اهداف، نیازها، سطح رضایت فعلی آنها از نقششان و به طور کلی شادی در کار. کارفرمایان چگونه این داده ها را جمع آوری می کنند؟

از طریق نظرسنجی کارکنان

به عنوان یک کارگزار، هدف شما ایجاد استراتژی های مناسب برای مجموعه متنوعی از مشتریان برای اطمینان از عملیات بدون درز برای کسب و کار آنها است. با افزایش برنامه های سلامتی و اهمیت سلامتی در محیط کار، شرکت ها به طور مداوم در تلاش برای بهبود محیط کاری خود هستند. زمانی که سلامتی آنها در اولویت قرار نگرفته باشد، خطر استرس، اضطراب و فرسودگی کارکنان بیشتر است.

با توجه به نیازهای منحصر به فرد هر مشتری، بهترین رویکرد شامل به دست آوردن بینش مستقیم از کارکنان آنها است. بررسی های سلامتی به عنوان موثرترین و مهم ترین بخش این فرآیند ارزیابی عمل می کند. با جمع‌آوری داده‌ها از طریق نظرسنجی‌های متشکل از پرسش‌های استراتژیک، متفکرانه و مرتبط، می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید تا برنامه‌های سلامتی سفارشی‌سازی شده‌ای را ایجاد کنند که با نیازها و اهداف سلامتی آنها هماهنگ باشد. این پرسشنامه‌ها می‌توانند کلی‌تر باشند یا بر حوزه‌های خاصی از سلامتی تمرکز کنند، مانند: جسمی، روانی، اجتماعی، مالی، شغلی، محیطی و …

این راهنما به منظور ارائه بینش جامع به کارگزارانی مانند شما برای کمک به مشتریان خود در ایجاد، مدیریت، تجزیه و تحلیل و اجرای نتایج یک نظرسنجی موفق سلامت کارکنان طراحی شده است.

کمک به مشتریان

پرسشنامه شما چه موضوعاتی را باید پوشش دهد؟

محتوای یک نظرسنجی سلامت کارکنان باید شامل سوالاتی باشد که خودکارآمدی، حمایت بین فردی، شخصیت پردازی نقش کار، تعادل کار/زندگی، سلامت جسمانی و سلامت روان را ارزیابی می کند.

کارمندانی که از سیاست‌های سلامتی در محل کار خود راضی هستند، بیشتر در مورد مسائل خود صحبت می‌کنند و حتی احتمالاً عملکرد بهتری در کار خواهند داشت. بنابراین، برای کارفرمایان بسیار مهم است که وقت بگذارند و ارزیابی کنند که چگونه می توانند آنچه را که به کارکنان خود از طریق برنامه های سلامتی ارائه می دهند، بهبود بخشند.

1. سلامت جسمانی

هدف این نوع نظرسنجی باید به دست آوردن درک بهتری از سلامت فیزیکی نیروی کار آنها باشد. با شناخت نیازها و ترجیحات بهداشتی کارکنان، کارفرمایان می توانند ابتکاراتی را توسعه دهند که فعالیت بدنی، تغذیه سالم، مدیریت استرس و سایر رفتارهای مثبت را ترویج می کند.

2. بهزیستی روانی

با توجه به اهمیت سلامت روانی کارکنان، نظرسنجی ها ابزار ارزشمندی در کشف علل ریشه ای چالش های سلامت روان و در نتیجه ابداع استراتژی های موثر برای بهبود هستند.

3. سطوح استرس

استرس در محیط کار می تواند اثرات منفی قابل توجهی هم بر کارکنان و هم بر سازمان ها داشته باشد، از جمله کاهش بهره وری و روحیه، افزایش تعارض و تنش و جابجایی زیاد. پرداختن به عوامل سازمانی که به استرس کمک می‌کنند به کارفرمایان اجازه می‌دهد فرهنگ کاری حمایتی‌تر را تقویت کنند و تعادل بین کار و زندگی سالم را ارتقا دهند.

4. رضایت شغلی

رضایت شغلی به یک فرهنگ سازمانی مثبت کمک می کند که با اعتماد، احترام، همکاری و ارتباطات باز مشخص می شود. فرهنگ حمایتی و فراگیر رضایت کارکنان را افزایش می‌دهد و حس تعلق و وفاداری را در میان کارکنان تقویت می‌کند، بنابراین ارزیابی رضایت شغلی به عنوان یک جزء حیاتی در ایجاد یک برنامه سلامت جامع عمل می‌کند.

5. بهره وری

سنجش بهره وری نه تنها برای رشد سازمانی، بلکه برای مشارکت کارکنان نیز مهم است. به بیان ساده، محیط های کاری مولد، محیط های جذاب تری برای کارمندان هستند. وقتی نتایج تلاش‌هایشان را می‌بینند و احساس می‌کنند که کمک‌هایشان ارزشمند است، به احتمال زیاد انگیزه پیدا می‌کنند و روی کارشان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

چگونه سلامت کارکنان را بهبود می دهید؟

سلامتی کارکنان را می توان با شناسایی 8 بعد سلامتی بهبود بخشید:

  • سلامت جسمانی
  • سلامت عاطفی
  • سلامت فکری
  • سلامت شغلی
  • محیطی
  • سلامت معنوی
  • سلامت اجتماعی
  • سلامت مالی

این هشت بعد برای ایجاد یک حس جامع رفاه هم افزایی دارند. آشنایی با این ابعاد سلامتی و درک نگهداری صحیح آنها به شما این امکان را می دهد که منابع، پشتیبانی و کمک مناسبی را هنگام مشاهده مشتری که با چالش هایی در یک یا چند مورد از این حوزه ها دست و پنجه نرم می کند، ارائه دهید.

ابعاد سلامتی

چگونه می توان برنامه های سلامتی کارکنان را بهبود بخشید؟

ابتکارات سلامت کارکنان نقش اساسی در شکل دادن به فرهنگ یک شرکت و هدایت مسیر رشد آن دارد. جو درون یک شرکت مستقیماً بر سلامت جسمی و روانی کارکنان آن تأثیر می گذارد، بنابراین اهمیت اولویت دادن به سلامت کارکنان در این برنامه ها را نشان می دهد.

داده‌های نظرسنجی به طراحی و اجرای برنامه‌های سلامتی کمک می‌کند، بنابراین پس از جمع‌آوری داده‌ها، گام بعدی تدوین طرحی است که نگرانی‌های آشکار شده را تأیید کند. از این پاسخ‌های ارزشمند برای ترسیم برنامه‌ای جدید در صورتی که راه‌اندازی نشده است استفاده کنید یا برنامه موجودی را که کمتر از آن استفاده می‌شود، اصلاح کنید.

به عنوان مثال، اگر مشتری شما دارای نیروی کار است که میز کار است و نتایج نظرسنجی را برمی گرداند که نشان می دهد سلامت جسمانی آنها می تواند از بهبود استفاده کند، می توانید به آنها کمک کنید تا راه حل مناسب را در چارچوب بودجه خود بیابند. این می تواند به معنای راه اندازی یک چالش برای اداره، ارائه بازپرداخت عضویت در باشگاه، یا راه اندازی یک برنامه پاداش باشد که مشوق فعالیت هایی مانند پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری است.

نظرسنجی ها و نتایج آنها از مشتری به مشتری دیگر متفاوت است، بنابراین شما باید برای هر یک استراتژی متفاوت داشته باشید. با این حال، این داده ها مکانی عالی برای شروع به شما می دهد.

چند نکته کلی برای بهبود سلامت کارکنان:

1. سلامتی را به یک بحث و تمرین روزمره تبدیل کنید

بحث را شروع کنید. بحث را تشویق کنید. با مشتریان خود در مورد اینکه آیا تندرستی ذاتاً در فرهنگ محل کار آنها بافته شده است یا خیر بررسی کنید. کارفرمایان باید به کارمندان خود بفهمانند که ارزیابی منظم رفاه خود و ارتباط آشکار در مورد آن مهم است. آنها باید صحبت در مورد سلامتی را عادی کنند و روشن کنند که این اولویت یک شرکت است، به طوری که برنامه های سلامتی بیجا یا اجباری احساس نشوند.

2. به ابتکارات خودمراقبتی و سلامتی پاداش دهید

کارمندان را می توان با ارائه پاداش برای تصمیمات و عادات سالم تشویق کرد که سلامت خود را در اولویت قرار دهند. بهترین انگیزه یک پاداش یا انگیزه پولی است. یک راه عالی برای تسهیل این امر، ارائه بازپرداخت یا مشوق های تناسب اندام، سلامت روان و توسعه شخصی است.

3. عادات بهداشتی را آموزش دهید و به طور مداوم تمرین کنید

کارفرمایان می توانند آموزش، منابع و ابزارهای مورد نیاز کارکنان را برای ایجاد عادات سالم بلندمدت در اختیار آنها قرار دهند. ایجاد یک کتابخانه منابع از آموزش ها، راهنماها، مقاله ها، ویدئوها، مربیگری و سایر منابع راهی عالی برای کمک به کارکنان برای یادگیری نحوه مراقبت صحیح از سلامت و رفاه شخصی است. با برداشتن یک قدم جلوتر، کارفرمایان می توانند سلامتی را در فرهنگ شرکت و عملیات روزانه خود بگنجانند. ناهار و یادگیری یا چالش های تیمی را ارائه دهید تا به کارکنان انگیزه دهید تا آموخته های خود را عملی کنند و آن را به یک عادت تبدیل کنند.

افکار نهایی

با شناخت مزایای نظرسنجی های کارکنان و دانستن اینکه چگونه از نتایج آنها استفاده کنید، می توانید مجموعه ای ارزشمند از ابزارها را برای مشتریان خود بیاورید و موفقیت سازمانی آنها را شکل دهید. این نظرسنجی ها به عنوان ابزار قدرتمندی برای به دست آوردن بینش در مورد نیازها، ترجیحات و تجربیات کارکنان عمل می کنند و در نهایت شرکت ها را قادر می سازند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و تغییرات مثبت را اعمال کنند. علاوه بر این، استفاده از نظرسنجی های کارکنان می تواند مشتریان شما را به عنوان کارفرمایان منتخب متمایز کند. هنگامی که سازمان ها تعهد خود را به گوش دادن به صدای کارکنان خود و عمل به بازخورد آنها نشان می دهند، فرهنگ اعتماد، شفافیت و تعهد برای بهبود را پرورش می دهند.

در اصل، نظرسنجی های کارکنان صرفاً ابزار جمع آوری داده ها نیستند. آنها کاتالیزورهای تحول و شکوفایی سازمانی هستند. با درک اهمیت آنها و گنجاندن آنها در ارائه خدمات خود، می توانید نقشی اساسی در ایجاد تغییرات مثبت و ایجاد موفقیت پایدار برای مشتریان خود ایفا کنید.

آیا می خواهید خودتان آن را امتحان کنید؟

روی دکمه کلیک کنید برای پر کردن فرم زیر

ما الگوی نظرسنجی را به ایمیل شما ارسال خواهیم کرد.

قالب نظرسنجی را دانلود کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می‌توانید از مشتریان خود در طراحی برنامه‌های سلامتی که برای کارمندانشان کار می‌کنند حمایت کنید، به کتابخانه منابع ما مراجعه کنید یا برای صحبت با یکی از متخصصان مزایا ما تماس بگیرید.

The post راهنمای کارگزار برای نظرسنجی های سلامت کارکنان با الگوی نظرسنجی رایگان اولین بار در IncentFit ظاهر شد.



منبع