بررسی DNAcode – 7 واقعیت که باید بدانید [JUNE 2023]


خلاصه بررسی DNACode

DNAcode انواع مربوط به مواردی مانند تناسب اندام و پوست را برای ارائه توصیه های شخصی تجزیه و تحلیل می کند. در بررسی DNAcode ما بیشتر بیاموزید!

فیین ابمیدایو، BS

کیت تست DNA کد

خلاصه

DNAcode یک شرکت آزمایش ژنتیک است که بر توصیه های شخصی برای رژیم غذایی، تناسب اندام و پوست تمرکز دارد. هیچ بررسی آنلاینی برای ارزیابی احساس مشتریان در مورد این محصولات وجود ندارد. قیمت ها تقریباً مشابه شرکت های مشابه است.

این بررسی با این هدف نوشته شده است که تا حد امکان بی طرفانه باشد. با این حال، نشان دهنده نظر یک بازبین فردی است و بنابراین ذهنی است. علاوه بر این، در Nebula Genomics به دنبال آموزش عموم در مورد مزایای توالی‌یابی کل ژنوم هستیم. بنابراین اطلاعات مربوط به آزمایش DNA توالی‌یابی کل ژنوم در بررسی گنجانده شده است.

27 ژوئن 2023

7 واقعیت از بررسی DNAcode ما

  1. محل: سنگاپور
  2. محصولات: سه گزینه تست که شامل تناسب اندام و تغذیه، پوست و اجداد می شود
  3. هزینه: 150-205 دلار؛ 530 دلار برای یک بسته نرم افزاری
  4. گزارش ها: یک گزارش شخصی که شامل نتایج آزمایش، تفسیر یافته ها و سایر اطلاعات مرتبط است
  5. چگونه کار می کند: پس از ثبت کیت و جمع‌آوری نمونه DNA با سواب گونه، مشتری نمونه را در یک پاکت از پیش پرداخت شده به آزمایشگاه شریک پست می‌کند. سپس گزارش در عرض 4-6 هفته به آدرس ایمیل ثبت شده ایمیل می شود
  6. مشاوره در دسترس: خیر
  7. سایر محصولات: Nebula Genomics 30 برابر توالی ژنوم کامل را ارائه می دهد که 100٪ DNA شما را رمزگشایی می کند و گزارش هایی در مورد رژیم غذایی و موارد دیگر ارائه می دهد!

مزایا و معایب

طرفداران

  • فرآیند ساده آزمایش DNA در خانه
  • یک معامله بسته نرم افزاری ارائه می دهد

منفی

  • گزارش ها ممکن است به اندازه سایر شرکت های آزمایش DNA جامع نباشند
  • زمان انتظار بیشتر از میانگین

معرفی

DNAcode یک سرویس آزمایش ژنتیکی است که به افراد بینش شخصی در مورد کد ژنتیکی منحصر به فرد خود می دهد. با تجزیه و تحلیل نقشه ژنتیکی یک فرد، DNAcode طیف وسیعی از آزمایش ها را ارائه می دهد که اطلاعاتی در مورد اصل و نسب، تناسب اندام و تغذیه، و سلامت پوست ارائه می دهد.

از طریق این دانش، DNAcode با هدف توانمندسازی افراد برای انتخاب آگاهانه در مورد سبک زندگی، رژیم غذایی، و رژیم ورزشی متناسب با مشخصات ژنتیکی منحصربه‌فرد آنها، تلاش می‌کند. DNAcode با آزمایشگاه های دارای مجوز CAP و گواهی CLIA برای ارائه نتایج دقیق و دقیق به مشتری شریک می شود.

صفحه اصلی DNAcode
صفحه اصلی DNAcode

ران هانرفلد DNAcode را تأسیس کرد. چشم انداز او این است که مردم را با دانش ترکیب ژنتیکی منحصربه‌فردشان توانمند کند و به آن‌ها اجازه دهد درباره سلامت و تندرستی خود تصمیم‌گیری آگاهانه بگیرند. هدف این شرکت ارائه گزارش مفصلی در مورد نحوه واکنش بدن به انواع فاکتورهای تناسب اندام و تناسب اندام است. درک این دانش به افراد این امکان را می دهد که رژیم غذایی و روال تناسب اندام خود را برای بهینه سازی دستاوردها از دیدگاه ژنتیکی تنظیم کنند.

علم پشت کد DNA

کد DNA بر اساس مطالعه ژنتیک و تغییرات توالی DNA ما است. مشخصات ژنتیکی ما، که به عنوان ژنوتیپ ما شناخته می شود، از والدین ما به ارث رسیده است و در ظاهر فیزیکی که به عنوان فنوتیپ ما شناخته می شود، بیان می شود. فنوتیپ ها به دلیل تغییرات ژنی، به ویژه در پلی مورفیسم های تک نوکلئوتیدی (SNP) متفاوت هستند.

پیشرفت‌های فناوری علمی به دانشمندان اجازه داده است تا ژن‌های سبک زندگی و سلامتی و تأثیر آن‌ها بر جمعیت انسانی را مطالعه کنند. DNAcode از آزمایشگاه های تاسیس شده با فناوری علمی پیشرفته برای ارائه برنامه های شخصی برای دستیابی به بهترین نسخه از خود از طریق آزمایش سواب بدون درد و غیرتهاجمی استفاده می کند.

توجه به این نکته ضروری است که در عین اینکه ژن ها نقش دارند، همه چیز را تعیین نمی کنند و تأثیرات محیطی، سخت کوشی و تلاش نیز نقش بسزایی دارند.

بررسی تست های DNAcode

کد DNA سه آزمایش را ارائه می دهد: تناسب اندام و تغذیه، اجداد و پوست.

تناسب اندام و تغذیه

این آزمایش به بررسی بیش از 40 ژن مرتبط با تناسب اندام و تغذیه می پردازد و استراتژی های ورزشی و رژیم غذایی شخصی بر اساس ترکیب ژنتیکی شما ارائه می دهد. این می تواند به سوالاتی مانند اینکه چقدر راحت می توانید وزن کم کنید، چگونه کربوهیدرات ها را به خوبی متابولیزه می کنید و چگونه بدن شما به تمرینات قلبی واکنش نشان می دهد پاسخ دهد. نتایج آزمون برنامه‌های غذایی و تمرینی شخصی‌سازی شده را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام ارائه می‌دهد.

تست تناسب اندام و تغذیه کد DNA
تست تناسب اندام و تغذیه کد DNA

اصل و نسب

این کیت GPS Origins است که از DNA اتوزومی (نه کروموزوم های x یا y) برای ارائه اطلاعات دقیق اجداد استفاده می کند. به طور کلی، بیش از 80000 نشانگر ژنتیکی منحصر به فرد را آزمایش می کند تا DNA شما را با ده ها استخر ژنی و 1000 جمعیت مرجع مقایسه کند. نتیجه یک گزارش مفصل است که مناطق جغرافیایی که به DNA شما کمک کرده و نحوه حرکت آن در سراسر جهان را شناسایی می کند. می تواند به سوالاتی مانند اینکه اجداد شما از کجا آمده اند و کدام گروه های جمعیتی برای شما مشترک هستند پاسخ دهد.

پوست

این تست بیش از 20 ژن مرتبط با پتانسیل ژنتیکی پوست شما را تجزیه و تحلیل می کند و توصیه های شخصی مراقبت از پوست را بر اساس ترکیب ژنتیکی شما ارائه می دهد.

تست پوستی کد DNA
تست پوستی کد DNA

این می تواند به سوالاتی مانند اینکه چقدر به راحتی چین و چروک ایجاد می کنید، چقدر به قرار گرفتن در معرض نور خورشید حساس هستید و بهترین روش برای حفظ تولید کلاژن چیست. نتایج آزمایش ترکیبات موضعی شخصی، ترکیبات مکمل و درمان های حرفه ای را توصیه می کند.

نتایج هر آزمایش 4-6 هفته پس از دریافت نمونه در آزمایشگاه برمی گردد.

بررسی انجام تست DNAcode

مشتریان پس از خرید تست، محصول را به صورت آنلاین ثبت می کنند. سپس، دستورالعمل‌های جمع‌آوری نمونه DNA را دنبال می‌کنند و از پاکت پیش‌پرداخت شده برای ارسال سواب جمع‌آوری به آزمایشگاه استفاده می‌کنند. DNAcode نمونه را پردازش می کند و نتایج را از طریق ایمیل در عرض 4-6 هفته تحویل می دهد.

انجام آزمایش DNA کد
انجام آزمایش DNA کد

بررسی هزینه کد DNA

هزینه محصول بستگی به نوع آزمایش دارد.

  • تناسب اندام و تغذیه: 175 دلار
  • پوست: 150 دلار
  • اصل و نسب: 205 دلار
  • تناسب اندام و تغذیه / پوست / اجداد: 530 دلار

بررسی گزارش کد DNA

هر گزارش شامل تجزیه و تحلیل ژنتیکی شخصی و توضیحات مفصل در مورد نشانگرهای ژنتیکی استفاده شده است. تست های تناسب اندام و تغذیه و پوست نیز شامل توصیه هایی برای تغییر سبک زندگی بر اساس نتایج است.

در زیر گزارش تناسب اندام و تغذیه را بررسی می کنیم. سایر نمونه گزارش ها در وب سایت شرکت موجود است.

در چند صفحه اول انواع اطلاعاتی که گزارش حاوی آن است و نحوه تجزیه و تحلیل آن معرفی می شود. صفحه بعدی یک خلاصه گزارش است که دسته بندی های تجزیه و تحلیل شده، نتایج شما و ژن های مورد استفاده برای این نتیجه گیری را خلاصه می کند.

خلاصه گزارش نمونه
خلاصه گزارش نمونه کد DNA

در مرحله بعد، گزارش هر دسته را با جزئیات ارائه می کند. این بخش شامل یک خلاصه، نتایج شما، نکاتی برای یک سبک زندگی سالم و چگونگی ارتباط ژن ها با این هدف کلی است.

نمونه گزارش کاهش وزن
گزارش نمونه کد DNA در مورد کاهش وزن

زیربخش‌های دسته توانایی کاهش وزن شامل راه‌های رسیدن به موفقیت، نکاتی برای رژیم‌های غذایی مؤثر، نکاتی برای به حداکثر رساندن کالری سوزی و ژن‌ها/SNP‌های مرتبط است.

دسته های مختلف انواع مختلفی از اطلاعات را ارائه می دهند. فهرست دسته بندی های این گزارش عبارتند از:

  • توانایی کاهش وزن
  • غذا
  • مواد مغذی
  • ورزش

بخش های گزارش نهایی برنامه های غذایی و تمرینی سفارشی را ارائه می دهند. همچنین پیوندهایی به مطالعات مرتبط وجود دارد.

بررسی سیاست حفظ حریم خصوصی DNAcode

DNAcode متعلق به Health & Wellness Decoding (HWD) Pte Ltd است که از قانون حفاظت از داده های شخصی 2012 (PDPA) به عنوان قانون اصلی حاکم برای محافظت از حریم خصوصی افراد پیروی می کند. سیاست حفظ حریم خصوصی DNAcode آخرین بار در 25 مه 2018 با اطلاعات بیشتر مورد نیاز توسط قانون جدید حفاظت از داده اتحادیه اروپا به روز شد.

خط مشی رازداری توضیح می دهد که چگونه اطلاعات شخصی جمع آوری، استفاده، مخابره و افشا می شود و چگونه حفاظت های امنیتی معقول از داده های شخصی در برابر گم شدن یا سرقت و دسترسی، افشا، کپی، استفاده یا اصلاح غیرمجاز محافظت می کند.

DNAcode بیان می کند که اطلاعات شخصی را برای اهداف بازاریابی به اشخاص ثالث نمی فروشد یا اجاره نمی دهد. اطلاعات مشترک برای ارائه خدمات درخواستی به شرکا ارائه می شود.

وب‌سایت اطلاعات شخصی را با روش‌های قانونی و منصفانه جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را تنها تا زمانی که برای تحقق اهداف خود لازم باشد حفظ خواهد کرد. در بیشتر موارد، نمونه ها را برای شش تا هشت هفته و داده ها را برای یک سال ذخیره می کند. این اطلاعات را در فواصل سالانه از بین می برد. این وب سایت اطلاعات مربوط به سیاست ها و شیوه های خود برای مدیریت اطلاعات شخصی را به راحتی در دسترس مشتریان قرار می دهد.

بررسی های دیگر DNAcode

هیچ بررسی شخص ثالث آشکاری برای این محصولات به صورت آنلاین وجود ندارد. علاوه بر این، هیچ مدرکی در وب سایت شرکت وجود ندارد.

ژنومیک سحابی

DNAcode آزمایش DNA را برای تعداد محدودی از موارد از جمله تناسب اندام و تغذیه، اصل و نسب و پوست ارائه می دهد. این محصول ممکن است برای مشتریان علاقه مند به چند ویژگی ایده آل باشد. در مقابل، Nebula Genomics یک آزمایش DNA گسترده‌تر را ارائه می‌کند، آزمایشی که شامل اصل و نسب و استعداد به صفات و بیماری است.

Nebula Genomics همچنین معتقد است که آخرین فناوری ژنتیک بهترین مزیت را برای کاربرانی که به دنبال بهبود سلامت خود هستند ارائه می دهد. به همین دلیل است که Nebula یک آزمایش جامع ارائه می دهد که استعدادهای مرتبط با رژیم غذایی، تناسب اندام، بیماری و موارد دیگر را برجسته می کند.

سحابی با 30 برابر توالی‌یابی کل ژنوم، 100 درصد DNA شما را توالی‌بندی می‌کند تا به علت اصلی هر تمایل بیولوژیکی برسد. این آزمایش فوق‌العاده دقیق است و شامل اضافات دیگری از جمله گزارش نسب و ابزارهای اکتشاف ژنوم است. گزارش های به روز رسانی منظم تضمین می کند که آخرین تحقیقات ژنتیکی را از دست نخواهید داد.

سحابی یک آزمایش تشخیصی نیست، اما نتایج با بالاترین کیفیت هستند و می توان با مشورت متخصصان مراقبت های بهداشتی از آن استفاده کرد.

فقط با 299 دلار یا کمتر، مشتریان به کل ژنوم خود دسترسی خواهند داشت و با انجام تحقیقات بیشتر، می توانند سوالات بیشتری بپرسند.

کد DNA در مقابل ژنومیک سحابی

کد DNA ژنومیک سحابی
روش تست سواب گونه بزاق
نتایج دید محدود به تناسب اندام، تغذیه، و/یا پوست توالی تمام 20000 ژن و مناطق تنظیمی
گزارش نسب آره گزارش نسب عمیق را با کروموزوم Y کامل و توالی mtDNA انجام می دهد.
مشاوره خیر خیر، اما داده ها دارای بالاترین کیفیت هستند و می توانند توسط پزشکان و مشاوران ژنتیک استفاده شوند
هزینه 150-205 دلار؛ 530 دلار برای یک بسته نرم افزاری 0 دلار، 99 دلار، 299 دلار

این شرکت انواع تست ها را برای سوالات مختلف ارائه می دهد. شرکت های دیگری که گزینه های مختلف تست را ارائه می دهند عبارتند از:

  • 24 ژنتیک (تست های مختلف برای سلامتی، اصل و نسب، ورزش، پوست، فارماکوژنومیک، WES و WGS)
  • dnaPower (آزمایش DNA سلامت و تندرستی برای رژیم غذایی، ورزش، سلامت مغز و موارد دیگر)
  • آزمایشگاه های دینامیک DNA (تست های خانگی برای سلامتی، اصل و نسب، پوست، شخصیت و موارد دیگر)
  • Genebase (تست های ژنتیکی برای سبک زندگی، سلامتی، بیماری، صفات، رفتار و اصل و نسب)
  • GenebyGene (تشخیص، نسب و خدمات ویژه برای پزشکی قانونی و محققان)
  • GenePlanet (شرکت آزمایشی اروپایی برای سبک زندگی، اصل و نسب و سلامت)
  • Genovate (آزمایش های رابطه، سلامت، تناسب اندام و نسب)
  • HealthCodes DNA (برنامه های شخصی برای سلامتی، تغذیه و تناسب اندام)
  • Mapmygenome (ژنتیک پیشگیرانه، تشخیص و نسب هندی)
  • MiaDNA (سلامت، تندرستی، صفات و تناسب اندام برای بزرگسالان و کودکان)
  • Muhdo ( استعدادهای ژنتیکی و اپی ژنتیک )
  • myDNA (برنامه های تناسب اندام، رژیم غذایی و دارویی شخصی)
  • PerkinElmer Genomics (WES، WGS، غربالگری نوزادان، و بیشتر)
  • ژنومیکس جعبه ابزار (آزمایش های مختلف DNA، اپی ژنتیک و سلامت)