انواع مدارک زبان و کاربردهای آن


انواع مدارک زبان و کاربردهای آن

شرکت در یک آزمون انگلیسی مانند آزمون تافل یا آیلتس برای دریافت مدرک بین المللی زبان می تواند راهی عالی برای مشخص کردن سطح زبان انگلیسی شما باشد. همچنین می تواند یک راه مفید یا ضروری برای اثبات سطح انگلیسی شما برای کار، تحصیل یا شهروندی برای برخی کشورها باشد.

انواع مختلفی از آزمون ها و مدارک زبان وجود دارد و همه آنها برای اهداف، کمی متفاوت هستند. بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین آزمون های انگلیسی بیندازیم و ببینیم کدام یک برای شما بهترین است.

آزمون تافل و آیلتس

تافل و آیلتس هر دو آزمون هایی هستند که برای افرادی طراحی شده اند که می خواهند در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل کنند یا در دوره ای با محتوای زبان انگلیسی شرکت کنند. آیلتس یک نسخه غیر آکادمیک نیز دارد.

تافل رایج ترین آزمون آکادمیک انگلیسی در سراسر جهان است، اما در برخی از کشورها مانند انگلستان، دانشگاه ها ترجیح می دهند افراد نمره آیلتس خوبی داشته باشند زیرا فکر می کنند این آزمون سطح زبان انگلیسی را دقیق تر نشان می دهد.

شما می توانید آزمون تافل را به صورت آنلاین یا حضوری انجام دهید، اما فقط می توانید آیلتس را به صورت حضوری انجام دهید. تافل و آیلتس هر دو به مدت دو سال معتبر هستند، بنابراین مهم است که برنامه ریزی کنید تا آزمون خود را در زمان معقولی قبل از درخواست برای دوره دانشگاهی خود انجام دهید. اگر خیلی زود این کار را انجام دهید، ممکن است لازم باشد دوباره آن را انجام دهید!

آزمون TOEIC

TOEIC یک آزمون زبان انگلیسی برای ارتباط است و معمولاً برای تجارت و کسب و کار استفاده می شود. شرکت ‌ها، به ‌ویژه در آسیا، افرادی را دوست دارند که نمرات TOEIC مشخصی داشته باشند تا ثابت کنند انگلیسی آن‌ ها به اندازه کافی خوب است تا با مشتریان و همکاران انگلیسی ‌زبان کار کنند و آن ها را درک نمایند.

نمرات TOEIC معمولاً برای دو سال معتبر دارد و شرکت ها ممکن است از افراد بخواهند که یک بار در هنگام درخواست شغل یا هر دو سال یک بار در آزمون شرکت کنند تا ثابت کنند مهارت های انگلیسی آنها هنوز در همان سطح است.

آزمون های OPI و OPIC

OPI و OPIC آزمون های تسلط گفتاری انگلیسی هستند. آنها اغلب در تجارت یا حتی برای معلمان انگلیسی استفاده می شوند تا سطح زبان انگلیسی خود را ثابت کنند. امتحان OPI با یک ممتحن در اتاقی برگزار می شود و OPIC یک آزمون آنلاین است که زبان آموزان به سؤالات تنظیم شده توسط رایانه پاسخ می دهند.

اگر نیازی به بررسی مهارت های دیگر ندارید و فقط علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سطح انگلیسی خود هستید، OPI و OPIC راه خوبی برای آزمایش تسلط گفتاری شما هستند. OPIC بسیار ارزان‌تر از OPI است زیرا نیازی نیست که ممتحن به مرکز آزمون بیاید.

آزمون های کمبریج

آزمون های انگلیسی کمبریج کمی با آزمون های مهارت زبان انگلیسی در بالا متفاوت است. آزمون های کمبریج امتحانات سنتی با قبولی یا مردود شدنهستند در حالی که بقیه به شما نمره انگلیسی را در مقیاس درجه بندی می کنند.

به همین دلیل، برای انجام آزمون کمبریج باید در سطح مناسب خود در آن شرکت کنید. سطوح آزمون های کمبریج عبارتند از:

PET: مقدماتی

پایین ترین سطح آزمون کمبریج. این آزمون ثابت می کند که شما به اندازه کافی انگلیسی را برای برقراری ارتباط و صحبت در مورد چیزهای ساده بلد هستید.

FCE :متوسطه

زبان آموزان متوسطه قوی می توانند در این آزمون شرکت کنند. این آزمون ثابت می کند که انگلیسی شما به اندازه کافی خوب است تا در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کنید و می توانید ارتباط نسبتاً روانی را برقرار کنید.

CAE : پیشرفته

زبان آموزان پیشرفته قوی می توانند در این آزمون شرکت کنند. برای قبولی به انگلیسی نوشتاری و گفتاری عالی نیاز دارید.

CPE : نیتیو لایک

برای زبان ‌آموزانی که می ‌خواهند ثابت کنند سطح شان شبیه به زبان انگلیسی نیتیو زبان ها است. باید در این آزمون شرکت کنند که آزمونی سخت است.

این آزمون های کمبریج برای همیشه معتبر می مانند، بنابراین آنها راهی عالی برای اثبات سطح زبان انگلیسی شما در پایان یک دوره هستند، مانند یک دوره در کالج یا دانشگاه.

آزمون های دیگری نیز وجود دارند، اما اینها احتمالاً محبوب ترین آن ها هستند. قبل از شرکت در هر آزمونی، بسیار مهم است که به این فکر کنید که چرا آن را انجام می‌دهید و آیا شرایط دقیق مورد نیاز شما را برآورده می‌کند یا خیر. اگر برای دانشگاه درخواست می دهید، وب سایت را بررسی کنید یا در واقع با دانشگاه تماس بگیرید تا بپرسید آنها چه آزمونی را می پذیرند. اگر برای ویزا یا شهروندی درخواست می کنید، وب سایت یا اسناد رسمی دولتی را بررسی کنید. اگرچه این آزمون ها همگی زبان انگلیسی شما را ارزیابی می کنند، اما گاهی مؤسسات فقط یکی از آنها را می پذیرند.

کلاس آنلاین آیلتس

محبوب ترین آزمونی که در ایران برگزار می شود آزمون آیلتس می باشد. این آزمون در بسیاری از کشورها و موسسات آموزشی و شرکت ها دارای اعتبار بوده در نتیجه درصد بالایی از زبان آموزان برای دریافت مدرک زبان خود در این آزمون شرکت می کنند.

یکی از بهترین راه های آماده سازی خود برای آزمون آیلتس شرکت در کلاس های آنلاین آیلتس است که می توانید براحتی در هر مکانی بدون هیچ محدودیتی در این کلاس ها شرکت کنید و خود را برای آزمون آیلتس آماده نمایید.

از موسساتی که به صورت تخصصی به برگزاری کلاس آنلاین آیلتس می پردازد می توان به موسسه زبان دهخدا اشاره کرد که این کلاس ها را با بالاترین کیفیت و زیر نظر اساتید مجرب و بهترین روش های آموزشی برگزار می کند. برای ثبت نام کافی است یک تعیین سطح آنلاین شوید و با دریافت مشاوره شروع به آماده سازی خود برای آزمون آیلتس نمایید.



منبع