آیا میکروبیوم بر سلامت استخوان تأثیر می گذارد؟


میکروبیوم به تریلیون ها میکروبی اطلاق می شود که در بدن انسان زندگی می کنند که شامل باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و غیره می شود. این اکوسیستم پیچیده برای حفظ سلامت و پشتیبانی از عملکردهای مختلف بدن ضروری است. میکروبیوم از طریق فعل و انفعالات محیطی، تحت تأثیر عواملی مانند رژیم غذایی، داروها و شیوه زندگی تکامل می یابد. این منجر به میکروبیومی می شود که به اندازه هر فرد منحصر به فرد است.

بخش قابل توجهی از این میکروب ها در روده ساکن هستند و میکروبیوم روده را تشکیل می دهند. در حالی که مشخص است که این میکروب ها می توانند بر شرایطی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون تأثیر بگذارند، نقش کلی آنها در بدن عمدتاً مفید است. آنها برای گوارش بسیار مهم هستند و کارشناسان معتقدند که از سلامت سیستم ایمنی، قلب و مغز حمایت می کنند.

میکروبیوم. فلیکر. دامنه عمومی

تلاش های تحقیقاتی اخیر بر درک چگونگی تأثیر میکروبیوم بر سلامت و بیماری انسان متمرکز شده است. یک مثال قابل توجه مطالعه اخیر منتشر شده در مرزها در غدد درون ریز، که رابطه بین میکروبیوم روده و سلامت استخوان را بررسی می کند. این مطالعه نشان می دهد که باکتری های خاصی با افزایش یا کاهش تراکم استخوان مرتبط هستند.

مطالعه

در این مطالعه، محققان توالی یابی ژنتیکی را بر روی بیش از 2000 نمونه مدفوع از دو گروه مجزا انجام دادند. این به آنها اجازه داد تا میکروب های موجود را شناسایی و کمیت کنند و همچنین تنوع میکروبی را ارزیابی کنند. این تیم سپس این یافته‌ها را با اندازه‌گیری‌های تراکم استخوان به‌دست‌آمده از اسکن استخوان‌های رادیوس دیستال و استخوان درشت نی مرتبط کردند و از تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی هرگونه ارتباط استفاده کردند.

نتایج

محققان چندین میکروب مرتبط با تراکم استخوان را شناسایی کردند. در سطح جنس، نویسندگان ارگانیسم‌ها را دوست دارند DTU089 با تراکم استخوان کمتر، در حالی که آنها با تراکم استخوان مرتبط بودند مدفوع با تراکم استخوان بالاتر، به ویژه در استخوان درشت نی. این مطالعه همچنین برخی از ارتباط‌ها را در سطح گونه‌ها مشخص کرد اریزیپلاتوکلوستریدیوم راموسوم ارتباط با تراکم استخوان درشت نی پایین تر

شناسایی استخوان آناتوموگرافی توسط DBCLS از طریق ویکی پدیا ارائه شده است. CC-Attribution-Share Alike 2.1 Japan

این مطالعه که جامع‌ترین مطالعه در نوع خود تا سال 2023 است، رابطه بالقوه بین میکروبیوم روده و سلامت اسکلتی را روشن می‌کند و راه‌های جدیدی را برای درمان‌های هدفمند میکروبیوم برای افزایش سلامت استخوان پیشنهاد می‌کند.

نقل قول

Okoro PC، Orwoll ES، Huttenhower C، Morgan X، Kuntz TM، McIver LJ، Dufour AB، Bouxsein ML، Langsetmo L، Farsijani S، Kado DM، Pacifici R، Sahni S، Kiel DP. یک مطالعه دو گروهی در مورد ارتباط بین میکروبیوتای روده و تراکم استخوان، ریزمعماری و قدرت. اندوکرینول جلویی (لوزان). 2023 سپتامبر 21؛ 14:1237727. doi: 10.3389/fendo.2023.1237727. PMID: 37810879; PMCID: PMC10551180.



منبع