7 ماده غذایی در تقویت سیستم ایمنی بدن

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه 

 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 رای)
Loading…

در این مقاله شما را با بهترین مواد غذایی برای بهبود سلامتی و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌‌ها آشنا خواهیم کرد. اگر احساس ضعف و بیماری دارید، ممکن است به دنبال تغییر رژیم غذایی خود باشید تا بتوانید این مشکلات را رفع کنید. ما شما را با برخی از مواد غذایی فوق‌‌العاده آشنا خواهیم کرد که به شما در دستیابی به این هدف کمک خواهند نمود.

  1. قارچ ریشی (قارچ گانودرما یا قارچ جان‌افزا)

این ماده که چینی‌‌ها آن را قارچ جاودانگی می‌‌نامند سرشار از پلی‌‌‌‌ساکارید است. به گزارش مجله Immunological Investigations، این کربوهیدرات تولید سلول‌‌های سفید خونی را افزایش داده و از این طریق منجر به بهبود ایمنی بدن می‌‌شود. شما می‌‌توانید این ماده را به همراه چای دم ‌کرده و مصرف کنید.

  1. شیلاجیت

این صمغ دودی از درختان جنگل‌‌های هیمالیا برگرفته‌شده است. این ماده سرشار از مواد معدنی متفاوت بوده و اسیدفولیک نیز دارد. از شیلاجیت می‌‌توانید به‌عنوان یک چاشنی در غذاهای مختلف استفاده نمایید.

  1. زردچوبه

این ادویه زردرنگ ترکیبی ضدویروس است که می‌‌توان از آن برای جلوگیری از سرماخوردگی و سایر بیماری‌‌ها ازجمله سرطان استفاده نمود. افزودن فلفل سیاه به آن منجر به افزایش جذب زردچوبه می‌‌شود.

  1. گیاه یامز

این ماده که اغلب با سیب‌‌زمینی شیرین اشتباه گرفته می‌‌شود منشأ آفریقایی داشته و در غرب آفریقا یافت می‌‌شود و ممکن است نتوانید از طریق سوپرمارکت محله خود آن را خریداری کنید. این ماده حاوی 27% ویتامین C بوده و سرشار از بتاکاروتن است که در تقویت پوست نقش دارد. همان‌طور که می‌‌دانید پوست نیز یکی از اندام‌‌های ایمنی فعال است. این ماده بر سلامت غشاهای مخاطی نیز تأثیر دارد.

  1. برگ زیتون

با مصرف برگ زیتون بدن خود را در برابر سرماخوردگی ایمن کنید. برگ زیتون از گذشته تاکنون به‌عنوان ماده‌‌ای برای تقویت دستگاه ایمنی به‌کاربرده شده است. این ماده فاگوسیتوز را تقویت کرده و درنتیجه سلول‌‌های ایمنی تمام ارگانیسم‌‌های مهاجم را نابود می‌‌کنند.

  1. خرچنگ نرم پوسته

برای محافظت از خود در برابر حشرات زمستانی می‌‌توانید از خرچنگ استفاده کنید. هر وعده از این خرچنگ حاوی مقادیر قابل‌‌توجهی ویتامین B12 بوده و سلنیوم موردنیاز بدن را تأمین می‌‌کند. این ماده چربی‌‌های DHA و EPA را افزایش داده و از این طریق فعالیت سلول‌‌های سفید خونی را تقویت می‌نماید.

  1. دانه تف (Teff)

‌‌Teff منبع پروتئین، آهن و ویتامین C است که هر سه مورد برای ایمنی بدن ضروری هستند. این ماده غذایی در بسیاری از منوهای اروپایی یافت شده و بدون گلوتن است. می‌‌توانید آن را به همراه نان اینجرا (Injera) نیز مصرف کنید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت menshealth.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید