چگونه TikTok صحنه غذای لندن را متحول کرده است


در سال‌های اخیر، یکی از بزرگ‌ترین گرایش‌های TikTok، وبلاگ‌نویسی مواد غذایی بوده است، چه با دستور العمل‌های ویروسی مانند برنج ماهی قزل آلا امیلی ماریکو، یا با محتوای سنتی‌تر به سبک نقد که بر صحنه تأثیرگذار لندن تسلط دارد.

اینفلوئنسرهای این دسته به طور مرتب هزاران بازدید جمع آوری می کنند و هشتگ های #londonfood و #londonfoodie به ترتیب 860.2 میلیون و 369 میلیون بازدید دارند.

جوزفین کاساگلیا پس از مشاهده این افزایش در طول همه‌گیری و آزمایش برخی از این توصیه‌ها، الهام گرفت تا اینستاگرام غذایی خود را راه‌اندازی کند.

او گفت: «قبل از TikTok من واقعاً صحنه غذای لندن را نمی‌شناختم.

“من دانشی را که در آنجا یاد گرفتم به اینستاگرام بردم زیرا آن را ترجیح می دهم.”

بر اساس نظرسنجی MGH، یک آژانس بازاریابی و ارتباطات، 36 درصد از کاربران آمریکایی گفتند که از رستورانی که در پلتفرم پیدا کرده بودند بازدید کرده یا از آن غذا سفارش داده اند.

کاساگلیا پس از اینکه متوجه شد که بسیاری از مکان‌های قابل اینستاگرام همیشه مطابق تبلیغات آنها نبودند، آموخته است که در مورد رستوران‌هایی که امتحان می‌کند گزینش‌تر باشد.

چترهای بازار کامدن
آن را برای یک روز بارانی ذخیره کنید: بازار کامدن دارای طیف وسیعی از فروشگاه‌ها و غذاخوری‌ها است. اعتبار: فواره کولت

او گفت: “اگر می توانم ببینم که با رنگ های صورتی و گل های زیاد خیلی شیک است، معمولا از آن اجتناب می کنم.”

ملینا زاخاریو، وبلاگ نویس مواد غذایی، که مدیریت می کند انجمن خرده نان انتخابی مشابه در جایی که او برای بررسی انتخاب می کند ابراز کرد.

زاخاریو گفت: من با TikTok رابطه نفرت انگیزی دارم، دروغ نمی گویم، اما عاشق اینستاگرام هستم.

در حالی که TikTok برای توصیه‌های رستوران عالی است، اینستاگرام در مقایسه با TikTok که به راحتی سازندگان با اضافه کردن صدا برای جلب توجه برنامه، خود را به بررسی‌های عمیق با زیرنویس‌های طولانی‌تر می‌دهد.

زاخاریو بر اهمیت راهنمایی خواننده به جای گفتن به آنها برای فکر کردن تاکید می‌کند و می‌گوید: «این در مورد منصف بودن، نوشتن افکارتان است، اما مطمئن شوید که خواننده را تشویق می‌کنید تا خودش آن را امتحان کند.

“به آنها نظر ندهید، به آنها چیزی بدهید که در مورد آنها فکر کنند.”

زاخاریو Arabica by London Bridge را برای غذاهای خاورمیانه، Fantozzi در شمال لندن برای ایتالیایی و Borough یا Spitalfields را برای یک بازار غذای خوب توصیه کرد.

عکس یک سگ ذرت از Uh K-Dogs n Juicy در بازار کامدن
FOODIE HEAVEN: Uh K Dogs n K-Dog کلاسیک موزارلای آبدار با سس فلفل شیرین. اعتبار: فواره کولت

من با ماری، بنیانگذار TikTok معروف Uh K Dogs n Juicy در بازار Camden درباره رابطه سودمند متقابل بین رستوران‌داران و تولیدکنندگان محتوا صحبت کردم.

حساب TikTok کمدن مارکت 33.6 هزار دنبال کننده جمع کرده است، در حالی که #camdenmarket با 153.3 میلیون بازدید به خود می بالد و به سرعت تبدیل به یک کانون برای غذاخوری های لندن می شود.

وقتی روز پنجشنبه ساعت 4:30 بعدازظهر از غرفه ماری دیدن کردم، صفی از مردم منتظر بودند تا سگ‌های ذرت کره‌ای او را امتحان کنند که او با دستور مادرش درست می‌کند.

ماری کسب‌وکار خود را از خانه‌اش در زمستان 2020 آغاز کرد، با مشتریانی که پس از اتمام کار اداری 9-5 خود، سگ‌های K-Dogs خود را از خانه او جمع‌آوری کردند.

پس از اینکه یک وبلاگ نویس مواد غذایی برای امتحان محصول تماس گرفت و ویدیو در فضای مجازی پخش شد، مشتریان شروع به صف کشیدن کردند، گاهی اوقات در اوایل ظهر.

سرانجام در مارس 2021، او تصمیم گرفت غرفه خود را باز کند و به بازارهای مختلف در سراسر لندن دسترسی پیدا کند، قبل از اینکه غرفه خود را در بازار کمدن راه اندازی کند.

او گفت: صادقانه بگویم موفقیتی که من مدیون اینستاگرام و تیک تاک هستم.

هر دومین مشتری که به غرفه ما می‌آید می‌گوید که ما را در رسانه‌های اجتماعی پیدا کرده است.»

CAMDEN’S SHOWSTOPPER: غرفه ماری دارای طیف وسیعی از سگ های K، از جمله پوشش همیشه محبوب فرانسوی سرخ کردنی آنها است. اعتبار: فواره کولت

این کورن داگ ها به یکی از مواد غذایی اصلی لندن تبدیل شده اند – وقتی من شروع به عکاسی از سگ ذرت خود کردم، هیچ کس پلکش را نزده، حتی یکی از مشتریان پیشنهاد داد که در حین عکس گرفتن آن را نگه دارد.

ماری بیشتر موفقیت خود را مدیون روابط قوی ای می داند که در اوایل کار با وبلاگ نویسانی که از آن زمان به مخاطبان زیادی دست یافته اند، ایجاد کرد.

با این حال، برای ماری، مهمترین عامل در انتخاب اینکه با چه کسی کار کند این است که آیا آنها صادق هستند یا خیر.

او گفت: “هدف من همیشه این است که با وبلاگ نویسان مواد غذایی کار کنم که برای ارائه نظرات “عالی” شناخته شده نیستند – من می خواهم آنها صادق باشند.”

زاخاریو و کاسالیا هر دو با این موافق بودند، همانطور که کاساگلیا گفت: “من فقط چیزهایی را پست می کنم که واقعاً از آنها لذت می برم.”

زاخاریو گفت: “به عنوان یک وبلاگ نویس مواد غذایی، مهم است که صادق باشید و این کار را فقط برای پرداخت خود انجام ندهید، یا بازدیدهای بیشتری یا فالوورهای بیشتری به دست آورید – افرادی که شما را دنبال می کنند بیشتر به این موضوع احترام می گذارند.”

حتی منتقدان معروف مواد غذایی مانند جی راینر ارزش ارائه نظرات صادقانه را برجسته کرده‌اند و اغلب برای جلوگیری از تعصب احتمالی معاملات روابط عمومی، هزینه غذا را انتخاب می‌کنند.

به نظر می رسد عصر TripAdvisor و Yelp به پایان رسیده است و دنیای جدید Reels اینستاگرام و محتوای TikTok جایگزین آن شده است.

قبل از پایان تماس ما، ماری گفت: «سال‌ها پیش، کسب‌وکارها روی بیلبوردها سرمایه‌گذاری می‌کردند، اما وقتی ابزارهای قدرتمندی مانند TikTok و Instagram دارید، به این نیاز ندارید.

“این چیزی است که باعث می شود کسب و کار شما راه اندازی شود.”