چگونه میز تحریر را تمیز کنیم؟


چگونه میز تحریر را تمیز کنیم؟

تمیز کردن میز تحریر باید به صورت روزانه یا حداقل هفتگی انجام شود. طی روند تمیز کردن میز تحریر خودتان، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه حاصل بشود. در این مطلب به طور کامل مراحل اصلی تمیز کردن میزهای تحریر و نکاتی که در این زمینه باید به آنها توجه داشته باشید را ذکر کردیم.

مرحله اول: خلوت کردن میز تحریر

گام اول، خلوت کردن میز تحریر است. برای این کار به جای تلاش برای مرتب کردن میز، ابتدا همه چیز را از روی میز بردارید. هر چیزی که در کشوها قرار دارد را هم خالی کنید. هدف اصلی این است که داخل و روی میز تحریرتان خالی باشد. اطمینان حاصل کنید که هیچ وسیله ای روی میز تحریر باقی نمانده باشد.  یکی از نکاتی که باید هنگام خرید میز تحریر به آن توجه داشته باشید داشتن کشو است تا هنگام تمیز کردن میز تحریر به مشکل نخورید.

مرحله دوم: شروع تمیز کردن میز تحریر

در مرحله دوم تمیز کردن میز تحریر، بدون توجه به آشفتگی روی زمین، میزتان را تمیز کنید. گرد و خاک، لکه‌ها و باکتری‌ها را از سطح میز تحریرتان پاک کنید. برای این کار، ابتدا با یک دستمال پارچه‌ای خشک، تمام گرد و خاک روی میز تحریرتان را بگیرید. اگر مقدار کثیفی روی میز به حدی باشد که با دستمال خشک تمیز نمی‌شود، می‌توانید کمی دستمال را تر کنید و به کارتان ادامه دهید. سپس روی سطح میز اسپری ضدعفونی‌کننده و تمیزکننده سطوح بزنید و با دستمال پارچه‌ای سطح را پاک کنید. همچنین اگر جنس میز تحریرتان چوبی است، بهتر است از یک صیقل‌دهنده چوب برای براق کردن سطح آن استفاده کنید.

چگونه میز تحریر را تمیز کنیم؟

مرحله سوم: مرتب کردن میز تحریر

این مرحله احتمالا زمان‌برترین مرحله خواهد بود. شما باید هر چیزی که روی زمین گذاشته‌اید را دوباره سر جای مناسب قرار دهید. اشیاء اضافی که باید دور ریخته شوند را نیز به سطح آشغال بیندازید. حتما وسایل مهم‌تان را در فایل‌ها یا کازیه‌های جداگانه به طور مرتب قرار دهید. سعی کنید روی میز را خیلی شلوغ نکنید و بیشتر وسایل را در کشوهای میز تحریر قرار دهید.

هر چیزی را که طی روز به آن احتیاج دارید را روی میز قرار دهید، به ویژه چیزهایی که در طول روز چندین بار به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنید. همچنین وسایلی مثل دستگاه پانچ که کمتر به آنها نیاز خواهید داشت را داخل یکی از کشوها بگذارید.

مرحله چهارم: وسایل را فایل بندی و سازماندهی کنید

در مرحله چهارم تمیز کردن میز تحریر، نوبت بخش بندی وسایل مختلف است. اگر اجازه دهید که میز تحریرتان مجدداً شلوغ شود، همه کارهایی که تا الان انجام داده‌اید، به هدر می‌رود. برای کنترل بهم ریختگی باید یک فکر اساسی کنید. بهترین کار این است که وسایل روی میزتان را مرتب و منظم بچینید. برای کاغذهای روی میزتان یک سیستم فایل‌بندی داشته باشید تا در هر زمانی بتوانید به اسناد مورد نظرتان سریع دسترسی داشته باشید.

چگونه میز تحریر را تمیز کنیم؟

مرحله پنجم: استفاده بهینه از کازیه‌ و طبقه‌

اگر یک کازیه چند طبقه دارید، بهتر است طبقات آن را بر اساس سطح نیاز خودتان به بخش‌های متفاوت تقسیم بندی کنید. مثلا یک بخش را برای کاغذها و اسناد مختلف اختصاص دهید و رویش برچسب بزنید.

مرحله ششم: بخش بندی میز تحریر

هر یک از بخش‌های میز تحریرتان باید کارکرد جداگانه‌ای داشته باشد. برای نمونه، رایانه‌تان در بخشی از میز باشد و بخش دیگری از میز را به کارهای مرتبط با مطالعه کتاب، نگارش متن، انجام تکالیف و… اختصاص دهید و اجازه ندهید که وسایل این دو بخش با همدیگر تداخل پیدا کنند. این کار باعث می‌شود دیگر میز تحریرتان بهم ریخته نشود.

مرحله هفتم: تمیز کردن میز تحریر به صورت روزانه

در این مرحله تمیز کردن میز تحریر، باید برای تمیز کردن روزانه برنامه ریزی کنید. زمان بگذارید و به طور منظم میز تحریرتان را به صورت روزانه تمیز کنید. اگر اجازه دهید گرد و خاک روی میزتان جمع شود، ممکن است در شرایطی به مشکلات تنفسی و بیماری‌های دیگر مبتلا شوید. پس حتما زمان خاصی از روز را به تمیز کردن میز تحریرتان اختصاص دهید و آن را به خوبی تمیز کنید. برای این کار کشیدن یک دستمال ساده بر روی میز هم کفایت میکند.

چگونه میز تحریر را تمیز کنیم؟

مرحله هشتم: مرتب کردن میز در پایان هر روز

اگر در پایان هر روز میز تحریرتان را مرتب کنید، دیگر با آشفتگی و بهم ریختگی آن در ابتدای صبح روبرو نمی‌شوید. این کار باعث می‌شود که روز منظم تری داشته باشید و همچنین وقتتان برای تمیز کردن میز تلف نشود.



منبع