رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد؟

Moss Biome Ground Scatter - 3D AssetKit PBR رژیم کتوژنیک یه رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالاست که فواید بسیاری برای رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک سلامتی دارد. اعتقاد بر این است که NAFLD ناشی از تجمع چربی در کبد است – اغلب در نتیجه ساکاروز اضافی رژیم غذایی. رژیم غذایی باید براي هر شخص بهصورت جداگانه بر اساس وضعیت اجتماعی، اقتصادي و فرهنگ غذایی خانواده تنظیم گردد. مشکلات رشدي ازجمله کاهش وزن و قد، در کودکانی که بهصورت طولانیمدت تحت درمان با رژیم کتوژنیک بودهاند، گزارششده است. رژیم کتوژنیک منجر به کاهش قند خون و تولید اجسام کتونی در اثر بتا اکسیداسیون چـربی میگردد.

Free photo ebook reader over pink background این مطالعه به منظور تعیین اثر رژیم کتوژنیک در صرع مقاوم به درمان دارویی کودکان انجام شده است. یکی دیگر از مکانیسمهای مشخص شده در مطالعات حیوانی، اثر نوروپروتکتیوي اجسام کتونی (محافظت از نورورن ها) با افزایش تولید گابا میباشد. این مواد منجر به بیان پروتئینهای خاصی در میتوکندريها شده که باعث کاهش تولید انواع اکسیژن فعال میشود. محصولات کتوژنیک در کاهش وزن و بهبود سلامتی ، در بیش از 20مطالعه ی مختلف اثبات شده است.ممکن است رژیم کتوژنیک در بهبود بیماری های مانند صرع، سرطان، دیابت، آلزایمر نیز مفید باشد.

رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت

در این مقاله نگاهی دقیقتر به موضوع عوارض رژیم کتو، غذاهای مجاز و غیرمجاز در این رژیم و مجاز بودن یا نبودن رژیم کتوژنیک برای افراد مختلف خواهیم داشت. با ایجاد حالت کتوزی ،توانایی بدن برای چربی سوزی و تامین انرژی ،به طور فوق العاده ای افزایش مییابد .رژیم کتوژنیک باعث میشود چربی ها در کبد به کِتون تبدیل شوند این رژیم غذایی موجب کاهش قند خون و سطح انسولین میشود . در مطالعهای بر روي موشها مشخصشده که تحریکپذیری هیپوکامپ با مکانیسم تنظیمی وابسته به گلوکز، کاهش مییابد. برخی دیگر بر پیشگیری از سرطان متمرکز هستند. با این حال، اجماع علمی این است که این رژیم ممکن است منجر به افزایش خطر بیماری قلبی، سرطان و خطر کلی مرگ شود. Th is c on᠎te nt has  been generated by G SA C on tent Gen᠎er ator Dem oversion᠎!

مزایاي روش شروع با روزهداری، زمان سریعتر براي ایجاد کتوز، امکان بهتر غربالگري اختلالات متابولیک زمینهای و بستري در بیمارستان که امکان آمادهسازی بیمار و خانوادهاش را فراهم میکند؛ میباشد. برای تقویت کتوز، میتوانید از مکمل نمک کتوژنیک و نان کتوژنیک استفاده کنید یا به طور منظم از روغن نارگیل استفاده کنید. تعداد 43 کودک با میانگین سنی 8/5 سال، که علیرغم مصرف متوسط 6/6 قلم داروی ضد صرع، به طور متوسط هر ماه 30 حمله تشنجی داشتند تحت درمان رژیم کتوژنیک قرار گرفتند.

این مواد در مدلهای حیوانی خاصیت ضد تشنجی داشتهاند. رژیم کتوژنیک باید براي تمامی بیماران با صرع مقاوم که به ۲ یا ۳ داروي ضد تشنج منـاسب، پاسـخ ندادهاند، مدنظر قرار گیرد. بررسیهایی که بر روي مدلهای حیوانی انجام شده مشخص نموده که مکانیسم آن از مکانیسم داروهاي ضد تشنج متفاوت است. مانند قبل، شواهد بر مقایسه بین کشورهای مختلف در بروز دیابت نوع ۲ و مصرف ساکاروز، و همچنین بر تفاوتهای درون کشوری بین جمعیتهای فرعی که ساکاروز کمتر یا بیشتر مصرف میکردند، متکی بود. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف رژیم کتوژنیک و انتخاب گزینه مناسب برای خودتان، مطالعه این مقاله مجله کرفس را از دست ندهید. با توجه به شیوع نسبتاً بالاي انواع صرع مقاوم و مشکلات عدیده که براي بیمار و خانواده بیمار به وجود می آید و از طرفی در دسترس نبودن، هزینه سنگین و عوارض ناشی از روشهای جراحی، استفاده از یک روش آسان و کم هزینه مانند تغییر در رژیم غذایی میتواند یک روش جایگزین مفید باشد.

Th᠎is po᠎st h as been g enerated by G SA᠎ Con tent G​en᠎er ator᠎ Dem ov​ersi​on .

انواع مختلفی از رژیم ها خود را رژیم کتو می نامند. صرع نوعی اختلال مزمن مغزی می باشد که حدود 1 درصد از جمعیت کل جهان مبتلا به آن هستند. رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اَتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است).این رژیم لاغری با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است .نتیجه ی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام کتوز است. رژیم کتوژنیک رژیم غذایی بسیار کم چرب است و منجر به بهبود وضعیت متابولیکی به نام کتوز در بدن می شود و با تنظیم چربی بدن از طریق سوزاندن کالری های اضافی، موجب افزایش کارایی بدن خواهد شد. رژیمهای کم کربوهیدرات و پرچرب ممکن است به ورزشکاران استقامتی کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند؛ اما، رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران تیمی و سرعتی ممکن است موجب کاهش عملکرد آنان شود. در این بین رژیم کتوژنیک در دهه گذشته به دلیل اینکه در میلیونها رژیم گیرنده باعث بهبود قابل توجهی در سلامت متابولیک و کاهش وزن شده است، توجه روزافزونی را به خود جلب کرده است. This  da ta has been wri tten by G᠎SA C ontent Gener at᠎or Dem over sion.

ارتباط آماری معنی داری بین سن، جنس، اتیولوژی، تیپ تشنج و تاثیر رژیم کتوژنیک وجود نداشت. چربی سالم از طریق کبد تبدیل به کتون خواهد شد و گرسنگی شما را از بین میبرد. کتواسیدوز وقتی رخ میدهد که سطح کتون در خون از کنترل خارج میشود. سنگ کلیه در یک تا سه درصد بیماران رخ میدهد و با هیدراتاسیون مناسب و پرهیز از داروهاي ایجاد کننده سنگ کلیـه، میتوان این عـارضه را کـاهش داد. افزایش کلسترول و تری گلیسیرید، بخصوص در ۶ ماه اول شروع درمان ممکن است، رخ دهد. مکانسیم دیگري که اخیراً مورد توجه قرارگرفته است، نقش اسیدهاي چرب اشباع نشده است.

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما به نظر می­رسد رژیم فستینگ برای بهبود سلامت قلب و عروق خوب است، زیرا عوامل خطر قلبی عروقی مانند چاقی، فشار خون بالا، کلسترول و دیابت را کاهش می­دهد. این دریافت کمتر انرژی، منجر به کاهش حدود 250 تا 500 کیلوگرم در هفته می­شود. اینگونه از دریافت صددرصدی ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن اطمینان حاصل کنید. استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک اخیراً در سایر بیماریهای نورولوژیک مانند پارکینسون، آلزایمر و آمیوتروفیک لترال اسکلروزیس مورد توجه قرارگرفته است. به عبارتي در اين رژيم از چربي ها به جاي كربوهيدرات به عنوان منبع اصلي تامين انرژي استفاده مي شود.

در خصوص افزایش کربوهیدرات دریافتی در این نوع رژیم کتوژنیک باید گفت خوشبختانه همه کربوهیدرات دریافتی طی فعالیت بدن سوزانده می شود و چیزی از آن به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شود. جالینوس پرگامون از اصطلاح همیکرانیا (نیمهٔ سر) استفاده کرد، اصطلاحی که واژهٔ میگرن درنهایت از آن گرفته شد. کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک بطور کامل عمل می کنند، وزن کم می کنند و لاغر می شوند. رژیم کتوژنیک ممکن است در اولین نظر رژیم لاغری به نظر نرسد, زیرا رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است! کاهش دانسیته استخوانی نیز یکی دیگر از عوارض رژیم کتوژنیک میباشد. مطالعات گوناگون نشان داده ناتوانی عضله قلب، اختلال ضربان قلب، نارسایی کَبِد، سنگ های کلیه از نوع سنگ های اگزالاتی و همچنین اختلال های هورمونی و عادت ماهانه بی نظم از عوارض طولانی مدت رژیم کتوژنیک است. این امر به همراه افزایش کتون ها فواید بی شماری برای سلامتی دارد.

دانشمندان مطمئن نیستند چرا، ولی این احیانا به این علت است که کتون هایی که بدن شما برای به دست اوردن انرژی می سوزاند، به حفاظت از سلول های مغز شما در برابر آسیب کمک می کند. برای بیماران با صرع مقاوم به درمان که کاندید جراحی نیستند میتوان از روشهای دیگري ازجمله تحریک عصبی و رژیم کتوژنیک استفاده نمود. پنیرهای پرچرب و سفت تر کربوهیدرات کمتری دارند در حالی که شیر کم چرب و پنیرهای نرمتر کربوهیدرات بالاتری دارند.