بازار وگان با غذاها و محصولات گیاهی به کینگستون بازگشته است


روز یکشنبه یک بازار وگان در کینگستون آپون تیمز برگزار شد که در آن انواع غذاهای گیاهی، جواهرات، مراقبت از پوست، لباس و سایر کالاهای اخلاقی به فروش می رسید.

با توجه به تقاضای مردمی از سوی بازار وگان کینگستون در اکتبر گذشته، رویدادهای وگان اخلاقی (EVE) امسال با 25 غرفه در Ancient Market Place از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر در 9 اکتبر بازگشت.

لوئیز سیمپسون، بنیانگذار EVE، در ابتدا بازارهای گیاهخواری را در اطراف ساری راه اندازی کرد و هر سال میزبان یکی از آنها بود تا اکنون میزبان بسیاری از آنها در هر ماه در مکان های مختلف باشد.

سیمپسون گفت: «اینکه من بگویم نباید این را بخوری، نباید این کار را انجام دهی، این سفر من نیست و جای من نیست که بگویم.

“بازارهای ما برای همه باز است و دوستانه هستند و به دنبال داشتن یک فضای مثبت خوب است.”

هدف آنها ایجاد یک محیط دوستانه برای مردم است تا به این فکر کنند که چگونه تغییرات کوچک در سبک زندگی آنها می تواند مزایایی برای کره زمین داشته باشد و آنها را به مصرف کنندگان آگاه تبدیل کند.

آنها از همه افراد وگان یا غیر وگان استقبال می کنند و هشتگ #notjustforvegans را تبلیغ می کنند.

EVE به عنوان یک رویداد غیرانتفاعی در سال 2016 آغاز شد و از آن زمان هنوز به طور مرتب به پناهگاه حیوانات تاور هیل استبلز و همچنین سایر پناهگاه‌های کوچک کمک می‌کنند.

اولین رویداد آنها با نام Surrey Vegan از طریق یک گروه فیس بوک آغاز شد که به یک نمایشگاه با ایده گرد هم آوردن وگان ها تبدیل شد.

پیتر ایگان، ستاره داون تاون ابی و فعال حیوانات مشتاق، اولین رویداد خود را با فیونا اوکس، بنیانگذار تاور هیل استبلز به عنوان سخنران اصلی افتتاح کرد.

برگزارکنندگان انتظار داشتند که نمایشگاه حدود 100 نفر را جذب کند، اما حدود 900 نفر را تأیید کردند و هنوز هم محبوبیت گسترده ای را به خود جلب می کند.

به سوال سیمپسون مبنی بر اینکه آیا او تنها گیاهخوار دهکده است پاسخ داده شده بود و واضح است که پاسخ داده نشده بود.

طبق نظرسنجی YouGov در سال 2022، حدود 7 درصد از بریتانیا به عنوان گیاهخوار یا گیاهخوار شناخته می شوند.

دوشنبه های گیاه خواری و بدون گوشت چالش های هفتگی و سالانه ای هستند که بسیاری در آن شرکت می کنند، که در آن افراد رژیم غذایی خود را برای مدتی با رژیم غذایی گیاهی عوض می کنند.

سیمپسون در مورد انگ منفی که گاهی اوقات گیاهخواری به آن دست می یابد، گفت: «همیشه یک نمایش بد برای وگانیسم وجود دارد.

“همیشه در هر کجا که باشد، حرکات افراطی وجود خواهد داشت.”

در آینده EVE امیدوار است که به گسترش رویداد ادامه دهد، اما به دلیل بحران مالی، ممکن است تعداد بازارها کاهش یابد تا ببیند چه چیزی برای معامله گران و مشتریان در این زمان دشوار بهترین کار را دارد.

آنها به برگزاری رویداد Walton-on-Thames هر ماه با سایر بازارها به صورت دو ماهانه یا فصلی در طول سال آینده ادامه خواهند داد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد EVE به: https://www.ethicalveganevents.com مراجعه کنید.