چرخش خارجی شانه سیم کش

چرخش خارجی شانه یک تمرین عالی برای بهبود سلامتی عضله گردان شانه می باشد. این عضله معمولا در معرض آسیب های جدی قرار دارد.

آناتومی بدن ( سرشانه )
آناتومی بدن ( سرشانه )
  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : عضله شانه
  • نوع تمرین : قدرتی
  • وسایل مورد نیاز : دستگاه سیم کش
  • مکانیزم : جداسازی
  • سطح تمرین : مبتدی
  • عضلات فرعی درگیر در این تمرین : عضلات پشت
  • نوع نیرو : کششی ( یک طرفه )

نحوه اجرای حرکت چرخش خارجی شانه سیم کش :

  • دستگاه سیم کش را در ارتفاعی بالاتر از دور کمر تنظیم کرده و یک دسته به آن متصل کنید.
  • آرنج خود را خم کرده و ساعدتان را تا زاویه 90 درجه بچرخانید ، در حالی که قسمت بالایی دستتان را در کنار بدنتان ثابت نگه داشته اید.
  • دسته سیم کش را از به سمت کنار کشیده و شانه را به سمت بیرون بچرخانید.
  • به آرامیو با کنترل دسته سیم کش را به نقطه شروع بازگردانید.
  • تا جایی که می توانید حرکت چرخش خارجی شانه سیم کش را تکرار کنید.

نکات کلیدی :

  • نگران مقدار وزنه نباشید. بر روی فعال سازی فعلی گروه عضلانی مورد نظر تمرکز کنید.
  • هنگام تکمیل حرکت چرخش خارجی شانه سیم کش مراقب باشید آرنج شما از کنار بدنتان تکان نخورد و دستتان به سمت پایین حرکت نکند.
  • هنگامی که عضلات شانه را به سمت بیرون می چرخانید ، اطمینان حاصل کنید که تیغه های سرشانه حرکت نمی کنند.
آموزش اجرای صحیح تمرین چرخش خارجی شانه سیم کش

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت سرشانه و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید