لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک + PDF

یک رژیم غذایی کتوژنیک شامل کربوهیدراتها و پروتئینهای کم و چربیهای زیاد میشود تا بدن را وادار کند بهجای سوزاندن کربوهیدراتها جهت تأمین انرژی، سراغ چربیهای رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک انباشته شده برود. باقی کالری موردنیازتان را باید از چربی (۷۰ تا ۸۰ درصد از کالری روزانه) و پروتئین (تقریباً ۱۰ درصد از کالری روزانه) تأمین کنید. بهطورکلی کربوهیدراتها باید کمتر از ۱۰ درصد از کالری روزانه موردنیاز شما را تأمین کنند، نه بیشتر. یک رژیم کتوژنیک به طور معمول مصرف کربوهیدرات ها را به کمتر از 10 درصد کالری و مصرف پروتئین را به 20 درصد کالری در هر روز محدود می کند. احتمال اینکه رژیم اتکینز منجر به سوء تغذیه شود زیاد است، زیرا قانون صریح و کافی برای انواع غذاهایی که باید مصرف شود وجود ندارد (به جز مصرف پایین کربوهیدرات). رژیم کتوژنیک مستلزم جذب بالای چربی (60%)، جذب متوسط پروتئین (35%) و جذب پایین کربوهیدرات (5%) است. این رژیم غذایی همچنین در درمان اختلالات ارثی دیگری که تشنج در آنها رایج است مؤثر میباشد: بیماریهای ذخیره گلیکوژن، هیپرگلیسینمیای غیر کتوژنیک و اختلالات زنجیره تنفسی، ویژگی مشترک این بیماریها، ناتوانی مغز در به دست آوردن سوخت کافی از گلوکز است.

نحوه خروج از رژیم کتوژنیک

هرچند رژیم لاغری کتوژنیک طی دهه گذشته باب شده؛ اما در اصل به ۱۰۰ سال پیش برمیگردد که بهعنوان راهی برای کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع به کار میرفت. 1.0.3.7 اگر تشنج کنترل شد به خوبی برای معمولا 2 سال، دکتر ممکن است پیشنهاد توقف رژیم غذایی را مطرح کند. رژیم کتو، به عنوان یک قاعده، از نظر کربوهیدرات بسیار کم، پر چربی و پروتئین متوسط است. انسولین یک هورمون است که به بدن این امکان را می دهد تا قند را ذخیره یا به عنوان سوخت مصرف کند. اینکه بخواهیم بگوییم رژیم غذایی کتوژنیک بهتر است یا رژیم غذایی اتکینز بهتر است، جواب مناسبی نخواهد بود.

پیروی از رژیم اتکینز به معنی مصرف گوشت زیاد است که رژیمی ایده آل برای گوشت خواران خواهد بود. کلاه نمدی در قدیم برای مردان رسم بود و زیاد استفاده می کردند. کریستن کایزر متخصص تغذیه در مرکز پزشکی هوستون میگوید: “بعضی افراد با شروع این رژیم بیمار میشوند.” در برخی مواقع استفراغ، اختلال دستگاه گوارش، خستگی زیاد و بی حالی وجود دارد. اگر شرایط جسمانی خاصی دارید قبل از شروع هر رژیم غذایی حتماً باید با متخصص تغذیه مشورت کنید. کربوهیدراتها با شرایط پوست مرتبط هستند. برای آشنایی بیشتر با این مشاور تغذیه، بر روی غفاری دایت کلیک نمایید و چنانچه میخواهید همین حالا، رژیم اختصاصی خود را دریافت نمایید، بر روی رژیم لاغری اختصاصی کلیک نمایید. با این حال، وقتی صحبت از رژیم غذایی و سرطان میشود، تحقیقات در مراحل ابتدایی خود هستند.

اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

در عین حال، آنها ظرفیت آنتیاکسیدانی را در بدن افزایش میدهند. پس کم کردن آنها ممکن است کمک کند. پاسخ این است که از خوردن کربوهیدرات زیاد پرهیز کنید. از آنجایی که این دو رژیم کربوهیدرات کمی دارند، برای کاهش وزن مناسب هستند. کتوژنیک، یک رژیم غذایی عالی برای کاهش وزن و کاهش قند خون است اما میتواند عوارض جانبی نیز داشته باشد. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. متاسفانه مدارک و اطلاعات درباره ادامه طولانی مدت رژیم کتوژنیک کم است و برای توصیه این رژیم به تحقیقات بیشتری نیاز است. البته از رژیم کتوژنیک برای درمان بزرگسالان مبتلا به صرع هم استفاده شده که نتایج بسیار خوبی هم داشته است. با مطالعه تحقیقات و بررسی های صورت گرفته پیرامون رژیم کتوژنیک ، به نظر می رسد که ما تنها به درکی سطحی از نقش های درمانی رژیم کتوژنیک دست پیدا کرده ایم. محققان در چند تحقیق دریافتند که پیروی از رژیم کتوژنیک در کاهش روند بیماری آلزایمر و بهبود علائم آن نقش دارد. ​Da ta was c reat​ed by GSA Con te᠎nt G​en᠎er᠎at or DEMO᠎.

این ممکن است به این دلیل باشد که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نیاز دارد نسبت به کالری که برای تبدیل کربوهیدارت به انرژی نیاز است. این برنامه غذایی نیز دارای معایبی است. به همین دلیل بهتر است این رژیم را برای 30 تا 90 روز انجام داده و سپس به دنبال آن یک برنامه غذایی پایدارتر را دنبال کنید. مهم است که مهارت های آشپزی خود را برای تهیه غذای تازه افزایش دهید؛ زیرا غذاهای فرآوری شده با کربوهیدرات بالا، برای رژیم کتو خوب نیستند، بنابراین انواع دستورالعمل های مورد تایید کتو را برای موفقیت رژیم خود بررسی کنید. رژیم اتکینز بعد از اینکه مردم مکرراً گزارش کردند که پس از کاهش وزن اغلب دوباره به وزن قبلی برگشته اند، محبوبیت خود را از دست داد.

تفاوت ها کوچک بین این دو رژیم غذایی می توانند به شما در تصمیم اینکه کدام یک برای اهداف سلامتی تان و کاهش وزن مناسب تر است کمک کنند. رژیم غذایی کتوژنیک نهتنها منجر به کاهش وزن میشود بلکه گفته میشود میتواند احساس گرسنگی را کاهش داده و به تعادل قند خون نیز کمک کند؛ اما به طور کل پروتکلی دشوار برای افراد است. دانشمندان مطمئن نیستند چرا، اما این احتمالا این دلیل است که کتون هایی که بدن شما برای بدست آوردن انرژی میسوزاند، به حفاظت از سلولهای مغز شما در برابر آسیب کمک میکند. اما ممکن است این رژیم برای ورزشکاران حرفهای و کسانی که میخواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند، مناسب نباشد. اما اگرچه این رژیم غذایی به ورزش کردن کمک میکند، ممکن است همانند دیگر رژیمها به اوج عملکرد شما کمک نکند.

وقتی فرد تلاش دارد وزن کم کند این بسیار عالی است. راهکار اصولی برای کاهش وزن چیست؟ مطالب مرتبط: فواید رژیم کتوژنیک چیست؟ با کاهش انسولین، رژیم کتوژنیک به کاهش شیوع آکنه کمک میکند. رژیم کتوژنیک به شما در کاهش وزن، به دلیل کاهش کلی در جذب کالری، کمک می کند. هر دوی این رژیم ها بدن را به جذب کتوز ترغیب می کنند که در آن چربی سوزانده شده و ایجاد اجسام کتونی، به سلامت مغز کمک می کند.

کم آبی مشکل جدی است که به سنگ کلیه یا آسیب به کلیه منتهی می­شود. علاوه بر آن، در رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن مورد نیاز بدن شما در هنگام انجام کارهای دشوار، موثر است. شما می توانید نوشیدنی های شیرین شده که در ادامه آمده اند را به مقدار متعادل در روز بنوشید. در واقع این رژیمی نیست که افراد با هر نوع بیماری به تنهایی آن را انجام دهند. در واقع هرکسی نمیتواند طولانیمدت از این برنامه غذایی پیروی کند و ضمناً برای کسانی که بیماریهایی دارند میتواند خطرناک باشد. انسولین در بدن شما میتواند باعث ترشح هورمونهای دیگری شود که سبب بیماری شوند. برای این که بدونم رژیمم موثر بوده شنیدم یه تست وحود داره اما نمیدونم اسمش چیه.از داروخونه پرسیدم اطلاع نداشتن.میشه راهنمایی کنین. اگر میخواهید سبک زندگی سالمی داشته باشید که همه درباره آن صحبت میکنند، ارزش غذایی که از این رژیم دریافت میکنید تمام چیزی است که نیاز دارید، اما باید همه چیز را درست انجام دهید.

انواع صبحانه در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک برای داشتن نتایج پایدار و تغییری دائمی تر در عادات غذایی و سبک زندگی محبوب تر است. رژیم لاغری کتوژنیک که انسولین تولیدی و مورد نیاز شما را کاهش میدهد که همراه با ایجاد تغغیرات در سبک زندگی نظیر ورزش کردن و کاهش وزن، به درمان آن کمک میکند. دهها پژوهش سطح بالای پزشکی نشان دادهاند که رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در مقایسه با سایر برنامه های غذایی بیشترین تاثیر را در کاهش وزن شرکت کنندگان داشته اند. رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای دیگر ممکن است در 3 تا 6 ماه نخست باعث کاهش وزن بیشتری شود.

رژیم کتوژنیک اغلب شامل مصرف مکمل ها به جای غذای کامل است. بعضی از مردم تنها با مصرف ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز به این وضعیت می رسند، در حالیکه بعضی دیگر با دریافت روزانه بیش از ۲۰ گرم به کتوزیس وارد می شوند. یک رژیم غذایی کتوژنیک برای اینکه شما را وارد فاز کتوزیس یا چربیسوزی کند نباید بیشتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز به بدنتان برساند (مثلاً یکتکه نان گندم کامل دارای ۱۵ گرم کربوهیدرات و یک موز متوسط دارای تقریباً ۲۹ گرم کربوهیدرات است). سندرم متابولیک یک بیماری چند علتی در بدن است که میتواند منجر به بروز بیماریهایی همچون دیابت و مشکلات قلبی عروقی شود. مصرف مکملهایی مانند روغن MCT و کتونها نیز میتواند به خارج شدن از این وضعیت کمک کند. مصرف بیش از حد چربی ها بر اساس آنچه در رژیم کتو رعایت می شود باعث مشکلات سلامتی مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض بیماری های قلبی و تصلب شرایین می شود.