لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک : میوه و سبزیجات مجاز کتو – Ketogenic

رژیم کتوژنیک معمولاً همزمان با داروهای ضد صرع آغاز میشود و اگر موفق باشد، داروها را کمکم رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک قطع میکنند. میوه و آبمیوه همراه سه وعده غذا داده میشود. علائم همراه با آن میتواند شامل حالت تهوع، استفراغ، نورهراسی (فوتوفوبیا به معنای افزایش حساسیت به نور) و پرشنوایی (هایپر اکوزیس به معنای افزایش حساسیت به صدا) باشد. ناهار: یک همبرگر با پنیر، به همراه قارچ و آووکادو. وقتی شما از این رژیم به منظور چربیسوزی و یا سبک زندگی تبعیت میکنید، مغز کتون را بیشتر از گلوکوز برای تامین انرژی ترجیح میدهد. کتو، همانطور که به اختصار نامیده میشود، رژیمی است که چربی (65-75 درصد از کالری روزانه شما)، با مصرف پروتئین متوسط (20-30 درصد) و کربوهیدرات بسیار کمی (فقط حدود پنج درصد) را در اولویت قرار میدهد. نویسنده سپس به شواهدی میپردازد که نشان میدهد مصرف ساکاروز با برخی اختلالات خاص غیر از چاقی مرتبط است.

شیر به چند دلیل توصیه نمیشود: اولاً، تمام محصولات لبنی بهسختی هضم میشوند، زیرا فاقد باکتریهای “خوب” هستند (این باکتریها از طریق پاستوریزاسیون از بین می روند) و نیز ممکن است حاوی هورمون باشند. اکثر رژیمهای کتو سرشار از غذاهای حاوی چربی اشباع شده مانند گوشت، کره، روغن نخل و روغن نارگیل هستند. 2- برنامه غذایی در رژیم کتو به گونه ای است که میزان مواد غذایی ای از قبیل میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات در آن بسیار اندک است. اگر به دنبال افزایش حجم عضلانی هستید، همین امر صادق است.

نان کتوژنیک چیست

بنابراین اگر بسته به هدف، کاهش وزن یا نه، کالری دریافتی خود را در حد مطلوب و متوسط نگه دارید، این امر برای به حداکثر رساندن فوایدی که از این رژیم انتظار دارید حیاتی خواهد بود. هیچ رژیمی در انجام این امر لزوما بهتر از دیگری نیست. شما همچنین میتوانید یک تقسیم 10:16، 16:10، یا حتی 6:20 خوردن: ناشتا را انجام دهید. در حالی که آن را یک رژیم غذایی میدانند که در آن افراد از محصولات حیوانی اجتناب میکنند، برخی آن را یک سبک زندگی میدانند (بسیاری از وگانها از پوشیدن هر گونه چرم یا پوست حیوانی اجتناب میکنند).

کتوژنیک یعنی چه

مطالعات مختلف به فواید گیاهخواری اشاره میکنند. وقتی کربوهیدرات نمیخورید، کبد ذخایر چربی را تجزیه میکند تا انرژی را به شکل مولکولهایی به نام کتون تولید کند. یک حالت متابولیک که در آن بدن از چربی کتون میسازد، تا به جای شکر از کربوهیدراتها (منبع انرژی اولیه و ترجیحی بدن) به عنوان انرژی استفاده کند. از عارضه های آن میتوان به یبوست، کاهش قند خون یا سوء هاضمه اشاره نمود. چربی های اشباع نشده را می توان در روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، روغن گلرنگ، آووکادو، کره بادام زمینی و برخی آجیل ها یافت. علاوه بر مصرف فیبر کافی، شما می توانید با رعایت برخی موارد، از جمله مصرف غذای کامل و غیرفرآوری، نوشیدن آب کافی، مصرف مکمل منیزیم، ورزش روزانه و سبک و همچنین اجتناب از مصرف هرگونه قند ساده، به جلوگیری از ابتلا به یبوست در اثر رژیم کتوژنیک کمک کنید. بر اساس مطالعات صورتگرفته، فواید رژیم کتوژنیک استاندارد برای سلامتی بسیار است که ازجمله آنها میتوان به کنترل فشارخون بالا و جلوگیری از بیماری قلبیعروقی، کنترل بیماریهای متابولیک مزمن مانند دیابت و سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS)، کاهش وزن و همچنین کنترل بسیاری از بیماریهای اعصاب نظیر پارکینسون، صرع و آلزایمر اشاره کرد.

بر اساس مطالعهای در مجله پزشکی Lancet ، انتظار میرود شهروندان اسپانیا به طور متوسط تا ۸۵.۸ سال عمر کنند. صنعت گوشت جایگزین ( که شامل محصولاتی مانند Beyond Burgers میشود) انتظار میرود در دهه آینده ارزشی معادل 140 میلیارد دلار داشته باشد. سوختن چربیهای بدن و تولید شدن کتونها بعد از ۲ تا ۳ هفته شروع میشود. با این حساب تولید این مولکول در رژیم کتو مهم ترین علت نام گذاری آن به شمار می آید.

اما رژیم کتو چیست؟ این رژیم حتی میتواند از جوش و آکنه را کاهش دهد و به کنترل میگرن کمک کند. البته ممکن است شما را به منابع غیرقابل اعتماد نیز هدایت کند. روشهای مختلفی برای روزهداری متناوب وجود دارد که محبوبترین آنها تقسیم 8:16 است. آنها همچنین خاطر نشان می کنند که مطالعات متابولیکی مانند اسید آلی ادرار و سطح آمینو اسید سرم در بزرگسالان معمولاً لازم نیست مگر اینکه سوظن بالینی شدیدی برای یک اختلال متابولیک اساسی وجود داشته باشد. سطح کلسترول کل (LDL) نیز بهطور متوسط تحت تأثیر قرار میگیرد. با این حال، وگانها در معرض خطر بیشتری برای کمبود ویتامینها و مواد معدنی مانند آهن، روی، ویتامین D ، کلسیم و اسیدهای چرب امگا 3 قرار دارند که همگی برای سلامتی روزمره حیاتی هستند.

در نهایت، برخی از رژیمهای غذایی ممکن است فاقد ریزمغذیهای حیاتی ( ویتامینها و مواد معدنی ) لازم برای زندگی روزمره باشند. آخرین فایده ای که می توان در مورد این برنامه غذایی ذکر کرد کنترل دیابت است. کنترل گلیسمی در افراد مبتلا به دیابت را بهبود دهد. هنگامی که انواع رژیم غذایی درست رعایت شوند، علائم دیابت و بیماریهای قلبی عروقی را نیز معکوس میکنند. با این حال، کارشناسان به این نکته اشاره میکنند که مردم مدیترانه نسبت به آمریکاییها عادات سبک زندگی بهتری دارند.

وگانیسم یکی از جنبشهای در حال رشد در ایالات متحده است.

روزهایی که بیشتر مردم یک رول سفت میگرفتند، کمی کره میریختند و به زندگی خود ادامه میدادند، گذشته است. امید به زندگی در ایالات متحده، برای مقایسه، حدود 78.5 سال است. وگانیسم یکی از جنبشهای در حال رشد در ایالات متحده است. اگر شما هم قصد دارید این رژیم را امتحان کنید بهتر است ابتدا کاملا با این نوع رژیم آشنا شوید. اگر به آووکادو علاقهی زیادی دارید و تمایل دارید با نوشیدنیهایی که با آووکادو تهیه میشوند، آشنا شوید، به شما پیشنهاد میکنیم مقالهی اسموتی آووکادو را مطالعه کنید. احتمالاً با روزه داری متناوب که گاهی اوقات به آن IF گفته می شود؛ آشنایی دارید. به گفته نسرین دهقان مرد مشاوره تغذیه و رژیم درمانی، وقتی شما این رژیم را شروع می کنید و قند و کربوهیدرات مصرف نمی کنید، بعد از 10 تا 12 ساعت، قند خون پایین می آید و به دنبال آن انسولین خون نیز کاهش پیدا می کند.  Post has be en generat ed with t​he  help of GSA  C᠎on tent Generator DE​MO᠎.

بلکه تنها میتواند از سوزاندن گلوکز یا کتون انرژی دریافت کند. چندین مطالعه نشان داده اند که IF نه تنها منجر به کاهش وزن میشود، بلکه میتواند به بهبود مقاومت به انسولین، کاهش استرس اکسیداتیو روی سلولها، تثبیت سطح قند خون و کاهش خطر سکته کمک کند. همچنین ادعاهایی وجود دارد که ممکن است به درمان سرطان و حتی بیماریهای تنفسی کمک کند. اما باید توجه داشته باشید که پیروی غیراصولی از رژیم کتوژنیک ممکن است آسیبهای جبران ناپذیری به شخص وارد نماید. بسیاری از افراد از انواع رژیم غذایی مختلف پیروی میکنند. به عبارت دیگر: اگر از یک رژیم کمکربوهیدرات پیروی میکنید، باید مطمئن شوید که چربیها و پروتئینهای باکیفیت نیز مصرف میکنید.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

مصرف گوشت قرمز به حداقل میرسد و مصرف لبنیات در حد متوسط است؛ که از منابع باکیفیت مانند ماست و پنیر تشکیل شده است. این نوشیدنی حاوی ۲۴۵ کیلوکالری (۱٬۰۲۵ کیلوژول)، ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم کربوهیدرات و ۲۴ گرم چربی است. سلام، برای رفع یبوست باید مواد غذایی حاوی فیبر مصرف کنید. از آنجایی که فیبر در مواد غذایی بسیاری وجود دارد و تنها منبع آن مواد کربوهیدراتی نیست، شما میتوانید در انتخاب چربیها نیز، دانههای روغنی و آجیلهای سرشار از فیبر را جایگزین سایر انواع چربی کنید. امروزه بیش از یک راه برای کاهش یا افزایش وزن وجود دارد.