رژیم کتوژنیک راحت دکتر روشن ضمیر آمار: این اعداد واقعی هستند

رژیم کتوژنیک و سنگ کیسه صفرا یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد. چهارده سال پس از انتشار اولین کتاب خالص، سفید و مرگبار، یودکین تصمیم گرفت که این کتاب از جنبههای مهم منسوخ شدهاست و در سال ۱۹۸۶ نسخه جدیدی را منتشر کرد تا نتایج تجربی جدیدتری را در خود جای دهد. خالص، سپید و مرگبار (به انگلیسی: Pure, رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک White and Deadly) کتابی است در سال ۱۹۷۲ توسط جان یودکین، متخصص تغذیه بریتانیایی و رئیس سابق تغذیه در کالج ملکه الیزابت لندن منتشر شد. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ در نیویورک توسط ناشر پیتر اچ. علاوه بر این، نویسنده مقدار زیادی از مطالب را در فصلهای ۳، ۴ و ۵ نسخه ۱۹۷۲ تنظیم و گسترش داد، به طوری که این سه فصل (که عمدتاً به شیمی ساکاروز، روشهای تولید آن، و تفاوت بین رنگ سفید مربوط میشود.  This post has ᠎be en done by G SA Content Generator᠎ Demover sion.

عوارض رژیم کتوژنیک

فرد باید وعدههای غذایی خود را طوری برنامهریزی کند که در آن تا جای ممکن از غذاهایی با سطح انرژی کم استفاده شود. اما در همین دوره های کوتاه مدت، کاهش وزن محسوس و چشمگیری را ثبت می کند. این به طور کلی ناسالم است زیرا این غذاهای گیاهی منابع غنی از فیبر محلول هستند که در روده به اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تبدیل می شوند ، که به کاهش کلسترول بالا ، فشار خون و قند خون بالا کمک می کنند. فیبر زیاد و گلوتن موجود در جو هم می تواند باعث نفخ شود. پس از تقریباً نیم قرن، مشخص شد که کتاب خالص، سفید و مرگبار کتابی متحول کننده بود، هم به این دلیل که درک علمی شکر را دوباره شکل داد و هم به دلیل تحریک اقدامات عملی برای کاهش قند. انجیر، لیمو، گریپ فروت، ذرت زرد، بادام، گردو، پسته، مغزها، آجیل، سبزیجات برگی شکل مثل کلم، اسفناج، جعفری، کاهو، برگ چغندر، غلات سبوس دارو حبوبات مثل لوبیا و سویا منابع منیزیوم هستند. Th​is po᠎st h as  been created ​with t᠎he  help ​of GSA C​on​te nt G ener ator Demoversion​!

هورمون انسولین می تواند باعث ذخیره سازی کربوهیدرات به شکل چربی در بدن شود.انسولین به سلول ها دستور می هد که مازاد کربوهیدرات را به صورت گلیکوژن که نوعی چربی است ذخیره سازی کنند. این روند در قرن بیست و یکم به اشکال مختلف از جمله رژیمهای غذایی کتوژنیک و پارینه سنگی ادامه دارد. برای عموم مردم، مهمترین پیشرفت، محبوبیت روزافزون رژیمهای کم کربوهیدرات از اواسط دهه ۱۹۹۰ به بعد بود. مانند قبل، شواهد بر مقایسه بین کشورهای مختلف در بروز دیابت نوع ۲ و مصرف ساکاروز، و همچنین بر تفاوتهای درون کشوری بین جمعیتهای فرعی که ساکاروز کمتر یا بیشتر مصرف میکردند، متکی بود.

تأثیر رژیم کتوژنیک بر دیابت و پیشدیابت چگونه است؟ بر آهسته غذا خوردن تاکید دارد. اما این رژیم کتوژنیک مثل تمام رژیمهای غذایی عوارضی هم دارد که در این مطلب شایعترین عوارض رژیم کتوژنیک را توضیح هشت تاکتیکهایی که هرگز شکست نمیخورند رژیم های کتوژنیک 1402 دادهایم. یعنی بین 40 رژیم غذایی رتبهبندی شده، در واقع رژیم کتوژنیک، در بین بدترین رژیمهای غذایی قرار گرفت. با این جود با توجه به میزان بالای دریافتی چربی در رژیم کتوژنیک نیاز است تا فاکتور های لیپیدی فرد کنترل شود. در مقابل، تنها از اوایل قرن نوزدهم است که روشهای کشت نیشکر و چغندرقند را به میزان زیادی بهبود بخشید، و فناوری تصفیه را بهبود بخشید، و باعث شد که ساکاروز به راحتی در دسترس و بهطور قابلتوجهی ارزان شود. رژیم کتو برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیکشان را بهبود بدهند، فوقالعاده است. اگر در برنامههای تلفن هوشمند و تعامل مجازی پیشرفت میکنید، برنامه سلامت دیجیتال نوممیتواند برای شما کار کند.

رژیم کتوژنیک یک ماهه

بنابراین بدن شما مجبور میشه تا از انبارهای چربی ( که قبلا ذخیره کرده) برای تولید انرژی خودش استفاده کنه. بنابراین به وعدههای غذاییتان کمی نمک اضافه کنید یا از مکمل های غذایی استفاده کنید. سعی کنید در درازمدت انواع گوشتها و سبزیجات موجود در برنامهی غذاییتان را عوض کنید. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید. یک نکته با اهمیت در این اطلاعات این است که سوزاندن کالری به شدت ورزش وابستگی دارد و امکان آن کاملاً وجود دارد که در زمانی مشابه کالریهای بیشتری را بسوزانید در صورتی که با شدت بیشتر شنا کنید.

رژیم کتوژنیک نمونه

اهمیت این موضوع بهخاطر تأثیری است که اضافه وزن بر دیابت نوع ۲ دارد. به استثنای پوسیدگی دندان، هیچیک از این شرایط به اندازه CHD و دیابت نوع ۲ ارتباط قوی با مصرف ساکاروز نشان ندادند. در آن سال یودکین نشان داد که مقایسه دادههای چند کشور نشاندهنده ارتباط بین مرگ و میر عروق کرونر و مصرف ساکاروز است و ارتباط با مصرف ساکاروز قویتر از مصرف چربی است. تا ۲۰۰۷ میلادی، این رژیم در ۷۵ مرکز در ۴۵ کشور جهان در دسترس بود و انواعی از آن همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز که محدودیت کمتری داشتند هم بهویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت. در زمان نگارش این مقاله، حدود ۵۹ کشور نوعی هزینه برای نوشیدنیهای شیرین اتخاذ کردهاند. بی هوازی به این معنی است که بعد از مدتی حس کنید اکسیژنی در اطراف شما وجود ندارد و به نفس نفس بیوفتید. کتوز زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به چربی سوزی روی می آورد.

اضافه کردن مقداری عرق زیرع و شوید به آب، میتواند علاوه بر پاکسازی بدن از چربیها و مواد زائد به افزایش میزان سوخت و ساز کالریها در بدن نیز کمک کند. همچنین فیبر موجود در نارگیل میتواند به کاهش سرعت هضم و بهبود مقاومت به انسولین کمک کند که هر دو در تنظیم سطح قند خون مفید هستند. بررسیهای بعدی نشان داد که ۲۰٪ از بیماران صرعی وی تا آخر عمر دچار تشنج نشدند و ۵۰٪ آنان هم بهبود نسبی پیدا کردند. بررسیهای بعدی نشان داد که تشنجهای بیماران پس از قطع رژیم غذایی، دوباره بازگشته بودند. تقریباً نیمی از کودکان و جوانان مبتلا به صرع که یکی از اینگونه رژیمها را آزمودهاند، شاهد کاهش شمار حملات صرعیشان به نصف بودهاند و این اثرِ مطلوب، حتی پس از قطع کردن رژیم ادامه داشتهاست. این پروسه تا زمان تمام شدن ذخیره های قندی به این طریق پیش می رود و سپس، بعد از تمام شدن این منبع، بدن به دنبال جایگزین این ماده برای تامین کردن انرژی سلول های خود است.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

در مطالعهی دیگری کسانی که این رژیم را دنبال کردند، توانستند ۱۱٫۱ کیلوگرم وزن کم کنند. یودکین کتاب خود را با نمونههایی از روشهایی که سازمانهای مرتبط با صنعت شکر و تولیدکنندگان غذاهای فرآوری شده که از شکر استفاده میکنند، به دنبال دخالت در تحقیقات او یا انتشار آن بودند، به پایان میرساند. جای تعجب نیست که تولید شکر به موازات آن افزایش مییابد، نه تنها از طریق نیشکر و چغندر بیشتر، بلکه به دلیل افزایش تولید شربت ذرت با فروکتوز بالا / ایزوگلوکز، ساخته شده از سایر محصولات نشاسته ای مانند ذرت و گندم. بنابراین افزودن نمک و سایر مواد معدنی اهمیت ویژهای مییابد. کربوهیدرات ها به کنترل سطح قند خون کمک می کنند که برای افراد دیابتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجایی که در رژیم کلاسیک کتوژنیک میزان قند بسیار اندک است، والدین نمیتوانستند غذاهای خوشطعم و دلپذیر برای کودکانشان درست کنند.

این موضوع اجازه میداد که پروتئین بیشتری در رژیم غذایی بکار گرفته شود و میزان قند آن نیز سه برابر رژیم کلاسیک باشد. تریگلیسرید با زنجیره متوسط (MCT) بیشتر از LCTها، کتوژنیک هستند؛ چرا که هنگام سوختوساز، کتونهای بیشتری بر حسب واحد انرژی تولید میکنند. یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل بهره میبرد که غنی از تریگلیسریدهای زنجیره متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند. نارگیل همچنین میتواند به داشتن موهای براق و ابریشمی کمک کند. مصرف مکملهایی مانند روغن MCT و کتونها نیز میتواند به خارج شدن از این وضعیت کمک کند.

۹. آیا کتوز بسیار خطرناک است؟

هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را نیز بیاورید، که می تواند کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی خود را بسیار آسان تر کند. مقدار کمی از غذای باقیمانده از وعدهی قبل. نویسنده با تأکید بر تضاد بین نشاسته و ساکاروز، این مورد اولیه را بیان میکند که ساکاروز یک غذای خطرناک است. ۹. آیا کتوز بسیار خطرناک است؟ نتایج در بین شرکتها، بازارها و دستههای محصول متغیر است و اغلب به عنوان ناکافی یا بسیار کند مورد انتقاد قرار میگیرد. یودکین معتقد بود که این دیدگاه اشتباه است و در عوض، یکی از دلایل مهم CHD مصرف بیش از حد قند (به عنوان مثال ساکاروز) است.

این بنیاد همچنین، پشتیبانی مالی از یک مطالعهٔ پژوهشی در چندین مرکز را بهعهده گرفت که نتایجش در ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد و آغازی برای توجه علمی دوباره به این رژیم غذایی درمانی بود. کاهش قند در غذاهای بازار انبوه یک فرایند دگرگون کننده است که زمان زیادی طول خواهد کشید. بسیار مناسبی برای نان های سرشار از کربوهیدرات و شیرین کننده های مصنوعی هستند. کارآزماییهای دیگر، نوع خاصی از رژیم یا روشهای القای آن را استفاده کردند بودند که برای کودکان قابل تحمل باشد. این نوع، مشابه نوع استاندارد این رژیم غذایی است، اما مصرف پروتئین در آن بیشتر است. در حالت ایده آل، اگر اضافه وزن دارید، هدف شما باید این باشد که حداقل 10 درصد از وزن بدن خود را کاهش بدید. این امر موجب می شود سلول های سرطانی گرسنه بمانند از این رو احتمال پیشرفت تومورها هم به حداقل میرسد.

مصرف روزانه ۳ تا ۴ گرم سدیم، یک گرم پتاسیم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم میتواند عوارض احتمالی ناشی از رژیم کتوژنیک را به حداقل برساند. مکملهای منیزیم نیز میتواند به درمان یبوست کمک کند. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند. در مطالعات قدیمی رژیم کتوژنیک برای درمان کودکان، آخرین چاره محسوب نمیشد ولی در مطالعات جدید، کودکان مبتلا اغلب از پیش چندین داروی ضد صرع را مصرف کردهاند و پاسخی دریافت نکردهاند و تشنجشان از نوع مقاومبهدرمان تلقی شدهاست.

اگر صرعی با تجویز دو یا سه داروی ضدتشنج کنترل و درمان نشود به آن «مقاومبهدرمان» میگویند. هنگامیکه برای اولین بار این رژیم را شروع میکنید، ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا که به آن آنفولانزای کتو میگویند را تجربه کنید. در یک مطالعه که در سال ۱۹۲۵ میلادی صورت گرفت نشان داده شد ۶۰٪ بیماران از تشنج رهایی یافتند و ۳۵٪ از آنان، کاهش پنجاه درصدی در تعداد تشنجها را تجربه کردند. در این مقاله رژیم غذایی کتوژنیک توضیح داده می شود و یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته ارائه می گردد. در مرحله سوم وعده های بی اساس به فرد ندهد به این معنا که مشاوره تغذیه خوب هیچ گاه نمی تواند میزان موفقیت و عملکرد بدن فرد را در طی رژیم پیش بینی کند، در نتیجه نمی تواند به بیمار وعده نتیجه گیری قطعی را بدهد. در رژیم کتوژنیک مهم نیست چند وعده غذایی مصرف میکنید بلکه باید میزان غذایی دریافت رو کنترل کنید.

رژیم کتوژنیک برای تشنج

رژیم کتوژنیک و سنگ کیسه صفرا همچنین نگرانیهای تغذیه ای در مورد قند فراتر از چاقی را به همه بیماریهای سندرم متابولیک گسترش داد. امروزه مقالات، ستونها و برنامههای مربوط به شکر در همه جا حاضر شدهاند و تعداد آنها بسیار زیاد است. کار او همچنین روزنامه نگاران دیگر، از جمله نویسندگان آشپزی، را تشویق کرد که مقالاتی در مورد شکر منتشر کنند. در سال ۱۹۶۴، با آگاهی از استدلالهای او حتی قبل از انتشار Pure, White و Deadly، دو تولیدکننده بزرگ شکر در بریتانیا (AB Sugar و Tate & Lyle) دفتر شکر (بعدها Sugar Nutrition) را برای ارائه استدلالهای متقابل علمی در مورد سلامت راه اندازی کردند. همچنین سازمانهای غیردولتی حامی سلامت مواد غذایی در طول دهه ۱۹۹۰ بیشتر نمایان شدند و آگاهی در مورد مشکلات رژیم غذایی را افزایش دادند.

رژیم کتوژنیک غذاها دکتر روشن ضمیر

در این شرایط، لاغری و کاهش وزن نسبتا خوب است اما بسیاری از افراد توانایی اجرای یک برنامه یکنواخت برای مدت طولانی را ندارند. در صورت داشتن هر یک از این شرایط، تغییر رژیم را به آرامی و فقط با راهنمایی پزشک انجام دهید. البته میزان سدیم آن را مد نظر قرار دهید. در این رژیم لاغری و در زمانهایی که نزدیک فعالیت ورزشی هستید میزان کربوهیدرات را میتوان افزایش دهید. کربوهیدرات در آغاز محدود به ۱۰ گرم در روز در کودکان و ۲۰ گرم در روز در بالغین است و بر حسب میزان کنترل تشنجها، تحملپذیری بیمار و محدودیتهای دیگر، ظرف یکماه تا ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز افزایش داده میشود. بررسی ها نشان داده اند که نوشیدن آب به مدت 30 دقیقه قبل از خوردن هر وعده غذایی، در طی 3 ماه به میزان 44 درصد به لاغری سریع کمک می کند. به عنوان مثال عروس خانمی که چند روز قبل از مراسم عروسی متوجه می شود که لباس عروسش به تنش تنگ شده است یا یک قرار ملاقات مهم برای آخر هفته دارید و به فکر آب کردن شکم تان هستید، بهترین راه استفاده از رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز است.

متابولیسم کتوژنیک قبل از اینکه به عنوان یک رژیم غذایی همگانی شناخته شده باشد، بره عنوان درمان بیماران دارای اختلال مغزی و کودکان صرعی به کار گرفته میشد. وایدن با عنوان شیرین و خطرناک منتشر شد و چند هفته بعد در لندن توسط دیویس-پوینتر با عنوان خالص، سفید و مرگبار: مشکل قند منتشر گشت. این نسخه خالص، سفید و مرگبار به آلمانی و کره ای ترجمه شدهاست. شام: ماهی سالمون با مارچوبه که در کره درست شده است. باید بدانید در بسیاری از رژیمهای غذایی که عمدا میزان کالری ورودی به بدن را محدود میکنند، به همراه کاهش وزن و چربی، بخشی از عضلات و تراکم استخوانی را نیز کاهش میدهند. خطر کاهش عضلات در تمام رژیمهای غذایی وجود دارد. همچنین رژیمهای غذایی کتوژنیک برای پیشگیری از ابتلا به دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر مزایایی دارند. برای اثرات متابولیک عمومی که منجر به CHD و/یا دیابت نوع ۲ میشود، نویسنده پیشنهاد میکند که تغییرات در میزان تولید انسولین یا حساسیت بدن به آن ممکن است یکی از اثرات اولیه مصرف بیش از حد ساکاروز باشد.