با مزایا و معایب رژیم غذایی کتوژنیک آشنا شوید

اما هماهنطور که گفته شد، رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا و کم کربوهیدرات است و در لیست بالا نیز مواد غذایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین متوسط مورد استفاده در رژیم کتوژنیک رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک را معرفی کردیم. چرا که کمک زیادی به رسیدن مواد موردنیاز برای سوخت و ساز اعضای مختلف بدن میکند. در رژیم کتوژنیک, منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی, تغییر میکند. در این نوع رژیم میزان کربوهیدرات بالا و پایین میرود و به عنوان مثال 4 روز کربوهیدرات پایین و 3 روز کربوهیدرات بالا مصرف میکنید. شکل دیگری از رژیم کتوژنیک، درمان با نمایه گلیسمی پایین است که هدف آن تأمین 60% کالریهای روزانه از چربی و محدودیت کربوهیدرات به 28% کالری است، 12% باقیمانده کالری به پروتئین اختصاص داده میشود. وقتی کربوهیدرات را کاهش میدهید بدن شما به تدریج از چربی ها برای تامین انرژی استفاده میکند و بعد از چهارهفته چربیسوزی واقعی شروع میشود.

توجه کنید که منظور ما به ازای هر پوند از وزن بدن نیست. در چند سال اخیر رژیم کتو در کشور ما محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و به منظور لاغری استفاده میشود. منظور از کربوهیدرات خالص کربوهیدراتی میباشد که مقدار فیبر آن را کم کرده باشیم. اگر قرار است از یک رژیم غذاای کتوژنیک متعادل استفاده کنید، مقدار کربوهیدرات را کاهش میدهید و پروتئین و چربی را بالا نگه میدارید، اما اگر یک بدنساز هستید و به دنبال ساختن ماهیچه هستید، باید چربی را به شدت بالا برده و پروتئین و کربوهیدرات را محدود کنید. آب میوهها و سبزیجات تازه (مصرف میوهها را محدود کنید تا مقدار قند و کربوهیدرات دریافتی بالا نرو).

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک

بیشتر میوه ها مقدار زیادی کربوهیدرات دارند و شما را از هدف تان دور میکنند. به علت محدودیت دریافتی در میوه ها سبزی ها ممکن است فردی که تحت درمان با رژیم کتو است دچار کمبود ویتامین ها و مینزال ها شود و نیاز است تا از مولتی ویتامین و مینرال ها استفاده کند. چنین رژیمهایی بیشتر در مقولههایی همچون صنعت مد، که توصیههای استانداردسازی رژیم غذایی و کاهش سریع وزن را وعده میدهند به شدت طرفدار دارد. مقدار کربوهیدرات موجود در محصولات سویا مانند توفو و تمپه متفاوت است اما به طور میانگین در نصف فنجان از این مواد پخته شده 1 تا 3 گرم کربوهیدرات خالص قرار دارد.

رژیم های کتوژنیک

است. این مواد حاوی ویتامین سی هم هستند. از جمله بهترین چربیها آووکادو، روغن نارگیل است که میتوانید در سایت ما پیدا کنید، آجیل و دانهها، روغن زیتون و روغن زیتون. همچنین شواهد خوبی برای فواید بالقوه کتو در سایر سرطانها از جمله سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان پانکراس وجود دارد. مصرف منظم این ترکیبات، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و چند نوع سرطان و سایر بیماری های دیگر را کاهش می دهد. قویترین شواهد در مورد گلیوبلاستوما، شایعترین و تهاجمیترین نوع سرطان مغز دیده شده است. قضیه رژیم های کتوژنیک بسیار گسترده می باشد و در این مقاله به صورت مختصر به آن اشاره شد. همانطور که در مقاله “رژیم کتوژنیک” توضیح دادیم، اصل رژیم غذایی کتو “خوردن چربی برای سوزاندن چربی” توسط کربوهیدرات بسیار محدود است که بدن شما بجای کربوهیدرات (منبع سوخت اولیه بدن) از چربیها برای سوخت و ساز بدن استفاده میکند که به این حالت فاز کتوسیس میگویند. Con​te nt h as been cre ated by G​SA Con​tent  Gener​ator DEMO !

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای شروع رژیم کتوژنیک با هدف کاهش وزن، باید کربوهیدرات خالص خود را به 20-50 گرم در روز محدود کنید. اگر به تازگی رژیم کتوژنیک را آغاز کرده باشید احتمالاً بزرگترین سوال در ذهن شما پیدا کردن مواد غذایی کم کربوهیدرات و با چربی بالا است. امیدواریم این لیست مواد غذایی برای شما که میخواهید رژیم کتوژنیک را شروع کنید، کاربردی باشد. آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟ اگر رژیم کتوژنیک را انتخاب کردید، این مطلب را تا پایان بخوانید. این نوع رژیم معمولا برای بدنسازان است که همراه ورزش میتوانند مقداری کربوهیدرات مصرف کنند. کتوزیس یا کتوز وضعیتی است که در آن میزان کتونها در بدن افزایش مییابد. همانطور که قبلا هم گفتیم حدود چهار هفته طول میکشد تا بدن شما با رژیم کتوژنیک سازگار شود. باید بگوییم که این رژیم اغلب در دوره های متفاوتی (یک هفته یا 21 روز) انجام گرفته می شود. مجله زوم لایف در 29 اردیبهشت 1399 سلام، در رژیم کتوژنیک بددن وارد حالت کتوز یا کتوزیس میشود.

زیرا میتواند باعث بیماریهای نظیر دیابت، بیماریهای قلبی یا فشار خون بالا شود. چربیهای ترانس سبب ایجاد التهاب، بروز بیماریهای قلبی، سکته مغزی و مقاومت به انسولین و دیابت میشود. کارآزماییهای بالینی وی بر روی چند بیمار مبتلا به صرع در ۱۹۲۱ میلادی، نخستین کاربرد رژیم کتوژنیک در درمان صرع محسوب میشود. بهتر است آن را در طول تمرین بنوشید و در طول روز از مصرف آن خودداری کنید. آنفولانزای کتو برای افرادی رخ میدهد که به طور ناگهانی کربوهیدرات را قطع میکنند و چربی را بالا میبرند و دچار خستگی، بی حالی و سردرد میکنند و دلیل اصلی کاهش و کمبود الکترولیت است.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

آنفولانزای کتوژنیک به چه معناست؟ چه غذایی برای رژیم کتوژنیک مناسب است؟ درباره فواید و عوارض جانبی رژیم کتوژنیک مطالبی منتشر شده است که در ادامه لینک آنها را اضافه کردهایم. در رژیم کتوژنیک و سایر رژیم های کم کربوهیدرات غذاهای متنوعی وجود دارد که میتوانید در برنامه غذایی داشته باشید. در این برنامه غذایی مصرف کربوهیدرات به صورت چرخشی است. در مورد آمینو اسیدها نظرات متفاوتی وجود دارد، به خصوص BCAA که میگویند والین موجود در آن نوعی گلوکوژنیک محسوب میگردد. انجام این فرآیند و رسیدن به تعادل مورد نظر، ممکن است برای بیشتر افراد تا 3 روز طول بکشد.

کدام سبزیجات در رژیم کتو مناسب است؟ مصرف نکردن طولانی مدت این مواد غذایی موجب می شود بدن به میزان کافی فیبر، ویتامین های معدنی، مواد معدنی و فتوشیمیایی را که فقط در این مواد وجود دارند دریافت نکند و همین مسئله در دراز مدت موجب بروز مشکلات و بیماری هایی مثل ریزش استخوان ها، ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن و افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن بشود. مهم است نکات گفته شده در مورد شروع و ادامه رژیم کتوژنیک را حتما رعایت کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود. شما دوست عزیز اگر در گروه اول بودید که به سمت لاغر شدن اصولی پیش می روید. دقت کنید که لازم نیست پنیر فتا در سوپ حل شود، چراکه تکههای پنیر در سوپ میتواند به دلچسبتر شدن آن کمک کنند.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

کم شدن سطح انسولین و سروتونین باعث به وجود آمدن این مشکل میشود. بیشترین منیزیوم در آجیل و دانه ها مانند پسته ،گردو و تخم کدو یافت میشود. برای پتاسیم و منیزیوم را در سبزیجات و آووکادو و همچنین مغزیحجات پیدا کنید. یکی از مهمترین کارها برای شروع رژیم کتوژنیک این است که مقدار درشت مغذی های لازم برای بدن خود را محاسبه کنید و بعد از آن رژیم را شروع کنید. ولی مهم اینجاست که در رعایت آن مخصوصا در هفته های اولیه تقلب نکنید تا بدن شما هر چه سریعتر با رژیم غذایی کتوژنیک سازگار گردد. اما در مواردی تا 1 هفته نیز زمان لازم است. پروتئین فقط در گوشت وجود ندارد! مواد غذایی گیاهی بسیاری وجود دارد که میتواند برای تامین پروتئین بدن، جایگزین گوشت شود! اگر میخواهید لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک را همیشه همراه خودتان داشته باشید، فایل PDF را دانلود نمایید. اگر نمی دانید کدام مواد غذایی را می توانید بخورید، باید در منابع معتبری مانند Google به جستجوی آن ها بپردازید.

با این توضیح باید لیستی از مواد غذایی مناسب کتوژنیک داشته باشید. برای مثال برخی از مواد مجاز و غیر مجاز در این رژیم وجود دارد که باید لیستی از آنها را تهیه کنید. از طرف دیگر چند گروه از خوراکیها باید در رژیم کتوژنیک باید حذف شوند. بسته به آنچه که برای خوردن انتخاب میکنید، یک رژیم حذف کربوهیدرات میتواند محدودتر از رژیم کتو باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف رژیم کتوژنیک و انتخاب گزینه مناسب برای خودتان، مطالعه این مقاله مجله کرفس را از دست ندهید. برای آگاهی بیشتر مقاله لاغری سریع با رژیم لاغری ۳ مرحله ای ساده را مطالعه کنید. خبر خوب اینکه رژیم کتوژنیک برای لاغری فوری شما کمک می کند. بسیاری از مطالعات رژیم غذایی کم چربی را با رژیم کتوژنیک برای لاغری مقایسه کرده اند.