9 علامت آلرژی به شیر، غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید + جایگزین ها

آیا نسبت به لبنیات حساس هستید؟ در اینجا علائم آلرژی به شیر و نحوه مدیریت آن را برایتان آورده ایم. علاوه بر آن جایگزین های طبیعی شیر را هم به شما معرفی خواهیم کرد.

تقریباً 2 تا 3 درصد از جمعیت با حساسیت به لبنیات متولد می شوند. اگرچه به نظر دلهره آور می رسد (یا اینکه فکر می کنید برای همیشه باید از یک رژیم خسته کننده و تکراری پیروی کنید) ، حقیقت این است که با چند ترفند ، می توانید به راحتی حساسیت به شیر را کنترل کنید.

8 علامت بدن که خبر از احتمال بالای سکته مغزی در شما می دهند! (پیر و جوان)

اول ، بیایید یاد بگیرید که چه علامتهایی نشان دهنده ی حساسیت واقعی به شیر است.

تفاوت حساسیت به شیر و عدم تحمل لاکتوز

بسیاری از افراد عدم تحمل لاکتوز را با حساسیت به شیر اشتباه می گیرند ، اما این بیماری ها بسیار متفاوت هستند.

عدم تحمل لاکتوز

کسی که مبتلا به عدم تحمل لاکتوز است فاقد آنزیم لاکتاز است. آنزیم لاکتاز برای تجزیه ی قند شیر یا لاکتوز که در همه اشکال لبنیات یافت می شود لازم است. علائم عدم تحمل لاکتوز شامل تهوع ، اسهال ، یبوست یا حتی آکنه بعد از مصرف لبنیات حاوی لاکتوز است. گرچه این علایم ناخوشایند است اما عدم تحمل لاکتوز به ندرت تهدید کننده زندگی است. راجب عدم تحمل لاکتوز در اینجا به طور کامل توضیح داده ایم!

حساسیت به شیر

از طرف دیگر ، آلرژی به شیر ، یک واکنش بالقوه تهدید کننده زندگی به پروتئین های موجود در شیر ، مانند کازئین و وی است و نه فقط لاکتوز. سیستم ایمنی بدن این پروتئین های شیر را به عنوان مهاجمان تصور می کند و باعث ایجاد علائم شدیدی می شود که معمولاً فوری هستند.

9 علامتی که نشان میدهد به شیر آلرژی دارید

برخلاف عدم تحمل لاکتوز ، یک واکنش آلرژی به شیر می تواند تهدید کننده زندگی باشد. در اینجا شایع ترین علائمی است که ممکن است فرد مبتلا به حساسیت به شیر بعد از مصرف لبنیات تجربه کند.

علائم فوری:

  • خس خس قفسه ی سینه و سرفه
  • استفراغ
  • کهیر یا بثورات

علائم غیر فوری (چند ساعت بعد):

  • آبریزش بینی
  • خارش چشم ها و آبریزش از آنها
  • اسهال یا رقیق شدن مدفوع
  • دانه های پوستی
  • قولنج در نوزادان
  • گرفتگی و ناراحتی شکم

چگونه با حساسیت به شیر ​​مقابله کنیم؟

مقابله با حساسیت به شیر می تواند ناامید کننده باشد ، به خصوص وقتی که در نظر بگیرید که چه تعداد از محصولات روزمره حاوی لبنیات هستند. خوشبختانه گزینه های زیادی در مورد جایگزینی های شیر در رژیم غذایی وجود دارد. در اینجا سه ​​راهکار وجود دارد که در صورت داشتن حساسیت به شیر میتوان انجام داد.

1-برچسب ها را با دقت بخوانید

برای پیروی از رژیم غذایی بدون لبنیات ، برچسب ها را بررسی کرده و از مصرف همه مواد زیر جلوگیری کنید:

  • کازئین
  • کازئین هیدرولیز شده
  • لاکتالبومین
  • لاکتالبومین فسفات
  • لاکتوفرین
  • لاکتوز
  • لاکتولوز
  • وی(نوعی پروتئین موجود در شیر)

برخی مواد غذایی حاوی موارد فوق ، عبارت ند از:

  • خامه ترش
  • ماست
  • کره
  • روغن حیوانی
  • دوغ
  • پنیر
  • پنیر محلی
  • خامه
  • فرنی
  • بستنی

توجه داشته باشید که این لیست شامل همه ی موارد نیست. سایر غذاهایی که معمولاً حاوی شیر هستند عبارتند از: شکلات ، مواد غذایی پخته شده و حتی کنسرو ماهی.

هنگام خرید محصول باید برچسب “بدون لبنیات” یا “dairy-free” را بررسی کنید. بسیاری از محصولات “بدون لبنیات” لاکتوز را حذف می کنند اما هنوز از مشتقات شیر ​​مانند کازئین و وی استفاده می کنند. در حقیقت ، اصطلاح “بدون لبنیات” توسط FDA (سازمان غذا داروی آمریکا) یا هیچ مرجعی دیگری تنظیم نشده است ، به این معنی که این تعریف از دست تولید کنندگان خارج است.

یک لیوان شیر، میزان کالری، چربی، کربوهیدرات و مواد مغذی دیگر

تنها راه تشخیص واقعی این که آیا در محصول از مشتقات شیر ​​استفاده شده یا خیر ، این است که ترکیبات درج شده روی برچسب آن را به دقت مطالعه کنید. این به طور معمول در نزدیکی پایین برچسب قرار دارد و در صورت داشتن شیر در آن ، عبارت هایی مانند “ساخته شده از شیر” یا “حاوی شیر” در آن وجود دارد.

2- لبنیات را با شیر آجیل جایگزین کنید

خوشبختانه گزینه های غیر لبنی در اکثر فروشگاه های مواد غذایی بسیار زیاد است. شیر آجیل که در واقع عصاره آجیل آلات است محصولی گیاهی با ارزش های غذایی منحصر به فرد و مزیت هایی نسبت به شیرهای لبنی است. در هنگام خرید جایگزین شیر ، از خرید شیرهای “فاقد لاکتوز” اجتناب کنید ، زیرا این مواد به شدت پردازش شده اند و حاوی هورمون ها و آنتی بیوتیک ها هستند. در عوض ، شیر ساخته شده از آجیل یا دانه ها را انتخاب کنید که شامل موارد زیر است:

  • شیر بادام
  • شیر نارگیل
  • شیر فندق
  • شیر بادام هندی
  • شیر فندق استرالیایی یا ماکادمیا
  • شیر بادام زمینی

انواع پنیر و لبنیات غیر لبنی که اغلب از بادام یا نارگیل تهیه می شود ، نیز وجود دارد که می توانید در فروشگاه مواد غذایی محلی خود پیدا کنید. فقط حتماً برچسب ها را بخوانید و از مصرف آنها با سویا ، گندم ، ذرت ، یا شکر تصفیه شده اجتناب کنید. برای تهیه ی این شیرها همیشه مغز آجیل های خام را انتخاب کنید. مغز آجیل های خام نه تنها ماندگاری بالاتری دارند بلکه بهتر خیسانده می شوند و مزه ای ملایم و خالص هم دارند.

3- مواد غذایی مصرفی تان را با دقت انتخاب کنید

ساده ترین راه برای جلوگیری از واکنش های احتمالی ، مصرفی غذاهایی از جمله میوه های خام ، سبزیجات ، گوشت های طبیعی و تازه ، ماهی های وحشی ، آجیل ها ، دانه ها و نشاسته هایی مانند سیب زمینی شیرین و دیگر سبزیجات است. غذاهای خود را در خانه آماده کنید تا به اینصورت هنگام مقابله با غذاهای غیر فرآوری شده نگران مواد اضافی اضافه شده نباشید.

وقتی لازم است یک محصول بسته بندی شده را خریداری کنید ، در مورد موارد درج شده روی برچسب که از آنها آگاهی ندارید ، بررسی کنید.

خواص لیموشیرین و بهترین روش مصرف آن طبق جدیدترین تحقیقات دنیا

آیا رژیم غذایی بدون لبنیات موجب کمبود مواد مغذی بدن میشود؟

ممکن است نگران باشید که داشتن رژیم غذایی بدون لبنیات منجر به کمبود مواد مغذی مانند کمبود کلسیم می شود. خوشبختانه ، شما می توانید به راحتی این مواد مغذی را از جای دیگر دریافت کنید. سبزیجات برگی مانند اسفناج ، کلم و کلم بروکلی حاوی مقادیر زیادی کلسیم هستند. علاوه بر آن آجیل ، دانه و حیوانات تغذیه شده از علف ، دارای مقادیر کافی اسیدهای چرب مفید هستند که در شیر وجود دارد.

آلرژی شیر ممکن است ناامید کننده باشد ، اما غیر قابل کنترل نیست. امروزه تنوع محصولات غیر لبنی موجود مانند شیر آجیل به راحتی می تواند مواد مغذی موجود در پنیر یا یک لیوان شیر را برآورده کند ، همه اینها بدون نگرانی از بروز واکنش های آلرژیک انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید