10 راهکار مهم برای کاهش وزن در زنان جوان

دهه بعد از بیست سالگی یک دوره گذر مهمی میباشد. این دهه زمانی است که شما خانه را ترک می کنید، زندگی حرفه ای خود را آغاز می کنید، و شاید حتی یک خانواده را تشکیل بدهید.

در دانشگاه، ممکن است مجبور باشید با استرس خروج از خانه مواجه شوید و در عین حال در معرض استفاده از غذاهای آماده قرار بگیرید. خبر خوب این است که بیست سالگی شما یک زمان عالی برای کنار آمدن با شیوه های ناسالم و ایجاد عادت های سالمی می باشد که به شما کمک می کند تا اعداد روی ترازو را کنترل کنید.

این 10 راهکار برای کاهش وزن را در بیست سالگی خود امتحان کنید:

1. رژیم های غذایی محدود کننده را کنار بگذارید:

اگر شما در سالهای نوجوانی با رژیم غذایی محدود کننده شدید خود را به چالش کشیده اید، وقت آن است که این عادت های ناسالم را کنار بگذارید و یک رژیم غذایی سالم بر اساس هرم غذایی در نظر بگیرید و میوه ها و سبزیجات را ستارگان وعده های غذایی خود قرار بدهید و پروتئین و کربوهیدرات های گندم سبوس دار را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

2. راه خود را در کافه تریا بشناسید:

این که آیا شما در یک سالن غذاخوری و یا یک کافه تریا هستید، مهم است که بدانید چگونه می توانید گزینه های سالم را انتخاب کنید. به جای سفارش غذاهای سرخ شده، گوشت کباب شده یا گوشتی و ماهی آبپز شده و همراه با سبزیجات بخار پز را انتخاب کنید. از غذاهایی که با کره یا سس پوشیده شده اند اجتناب کنید و وقتی هوس شیرینی میکنید، میوه بخورید.

3. آگاهی تغذیه ای خود را بالا ببرید :

یک کلاس پخت و پز سالم ثبت نام کنید یا به سمینارهایی درباره غذای سالم که متخصصان سلامت برگزار میکنند بروید. هر کسی می تواند از گفتگو با یک متخصص تغذیه که رفتارهای غلط را در رژیم غذایی شما تشخیص دهد و شیوه زندگی شما را اصلاح کند سود ببرد.

4. تمرکز بر چربی های مفید:

همه چربی ها برابر نیستند. چربی های غیر اشباع سالم هستند و می توانند در غذاهای خوشمزه مانند آوکادو، بادام، روغن زیتون، ماهی قزل آلا و دانه های کتان یافت شوند.

5. مراقب ادعاهای بازاریابی باشید:

شرکت هایی که نوشیدنی های گاز دار وغذاهای فرآوری شده تولید می کنند، همیشه کل حقیقت را در مورد سالم بودن غذاهای خود نمی گویند. استفاده از کلماتی مانند “ارگانیک” و “طبیعی” ممکن است شما را در هنگام تلاش برای انتخاب سالم فریب دهد. غذا را با بسته بندی آن قضاوت نکنید: مطمئن شوید که برچسب غذایی را همیشه میخوانید تا کل داستان را بدانید.

6. مهمانی ها :

برای کنترل کردن میزان کالری دریافتی یک لیوان آب قبل و بعد از غذا بنوشید. از نوشیدنی های گازدار در مهمانی ها اجتناب کنید.

7. به هر طریقی که می توانید عرق خود را در بیاورید

این که آیا شما تصمیم به پیاده روی، دویدن، شنا کردن، رقص می کنید، مهم این است که پمپاژ قلب خود را افزایش دهید که در هنگام از دست دادن یا حفظ وزن بسیار مهم است. اگر قصد دارید وزن خود را حفظ کنید، 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط یا 75 دقیقه تمرین شدید در هفته انجام دهید.

8. صبوری را تمرین کنید

برای ایجاد و تحکیم عادت جدید چند هفته طول می کشد. مطالعه ای نشان داد برای ایجاد یک عادت، تا 66 روز باید صبر کرد، بنابراین نويسندگان می گويند حدود 10 هفته برای اینکه يک نفر جديد باشید منتظر باشید.

9. لقمه ای به اندازه دهانت بردار!

مطالعه ای همچنین نشان داد که رفتارهای جدیدی بیشتر به عادت تبدیل می شوند که ساده هستند. اهداف کوچکتر، مانند پیاده روی یک مایل، قبل از تلاش برای اهداف بزرگتر، مثل مسابقه در دوی ماراتون باشد.

10. برای کاهش وزنی که در دوران بارداری کسب کردید زمان بدهید

اگر تصمیم بگیرید در دوران بیست سالگی باردار شوید، بدانید که این طبیعی است که شش ماه تا یک سال طول بکشد تا وزن خود را به قبل از بارداری بازگردانید. حداقل به مدت شش هفته پس از زایمان خود را برای شروع یک برنامه کاهش وزن آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید