اینجاست یک ویدیوی 2 دقیقه ای که باعث می شود رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است دکتر روشن ضمیر خود را بازنگری کنید استراتژی

با این حال همانطور که بارها در مقاله نیز به آن اشاره کردیم رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات علمی انجام شده بسیار سودمند و سالم است. علاوه بر این، مطالعات به این نتیجه رسیدهاند که شیر یا ترکیبی از وی و کازئین، در مقایسه با سایر منابع پروتئین میتواند منجر به ایجاد تودهی عضلانی بیشتر شود. علاوه بر این، رژیم های کتوژنیک میزان متابولیک استراحت شما (RMR) یا تعداد کالری را که در حالت استراحت می سوزانید، حفظ می کنند، در حالی که سایر رژیم های کم کالری ممکن است باعث کاهش RMR شما شوند. میخواستم بدونم اگر روز های تمرین(شنبه.یکشنبه.سه شنبه.چهارشنبه)۲۵۱۰ کالری بگیرم،روزهای استراحت(دوشنبه.پنجشنبه.جمعه)باید مقداری از این کالری رو کم کنم مثلا ۴۰۰یا ۵۰۰ کالری؟

رژیم کتوژنیک در شیردهی دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک و سنگ کیسه صفراThis a​rtic​le has ᠎been gen​er​at ed ​with G​SA C on​te​nt  Ge ne​ra᠎to r ᠎DEMO!

یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند. این مقدار بیشتر از نیاز سلول های بدن هست. دلیل این موضوع این هست که مشکلاتی که این رژیم برای بدن ایجاد میکنه، میتونه خطر آفرین باشه. جستجوی گسترده اصطلاح “رژیم کتوژنیک” منابع 1913 را برمی گرداند ، که نشان دهنده علاقه قابل توجه به موضوع است. سایر تغییرات هورمونی ممکن است به افزایش تجزیه چربیها که منجر به اسیدهای چرب میشود کمک کند. برای درمان تخمدان پلی کیستیک، به دلیل کاهش سطح انسولین، برنامه غذایی کتوژنیک توصیه میشود. در طول این زمان، سطح کتونها در خون افزایش مییابند. C onte nt was c᠎re᠎ated with GSA  C onte᠎nt ᠎Gene᠎rato᠎r DEMO​!

اما در حقیقت نه تنها هیچ عضله ای از دست ندادم ، بلکه قادر به افزایش حجم توده های عضلانی بدون چربی نیز بودم. رژیم کتوژنیک کنترل شده نه تنها سبب لاغری بلکه باعث کاهش درصد احتمال بروز مشکلاتی از جمله کلسترول خون بالا میشود. بنابراین در رژیم های خود مصرف پروتئین را بالا نگه دارید و میزان کربوهیدرات را کنترل کنید تا وزن شما پایین برود. حتما برچسب روی بطری را بررسی کنید زیرا کربوهیدرات اضافه ممکن است رژیم شما را خراب کند. حتما تا الان بارها شنیدید که از خواص روغن کرچک زیاد یاد شده مخصوص برای رشد مژه و ابرو اما باید بهتون بگم که این روغن خواص مهم دیگری هم دارد که یکی از آن کمک به کوچیک شدن شکم میباشد. روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. در حالی که سابقه طولانی مدت رژیم های کتوژنیک در مورد کاهش چربی وجود دارد ، گفته شده است که سرکوب سیگنالینگ انسولین با حذف کربوهیدرات های رژیم غذایی باعث کاهش چربی می شود. Th is article was gen er ated  wi th GSA  Co​nt ent Gene᠎ra tor DE MO.

رژیم کتوژنیک علم ورزش دکتر روشن ضمیر

کسانی که جراحی باریاتریک انجام دادند یا دستگاه گوارشی خود را جراحی کرده اند: جراحی باریاتریک تغییراتی را در سیستم گوارشی ایجاد می کند که با کم کردن توانایی مصرف غذا و یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو به کاهش وزن کمک می کنند و به همین علت ظرفیت گوارشی محدودی دارند.این افراد باید از رژیم کتوژنیک اجتناب کنند ، زیرا هضم چربی برای بدن آنها بسیار دشوار است. درحالیکه کسانی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالاتر داشتند، توانستند تنها ۶٫۹ کیلوگرم وزن کم کنند. این رژیم مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهد و چربی را جایگزین آن می کند.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد دکتر روشن ضمیر

یکی از روشهایی که میتوانید با استفاده از آن وزن خودتان را کم کنید این است که شروع کنید به کم کردن اشتها و به مرور زمان میزان کالری دریافتی خودتان را در مقابل کالری مصرفی کاهش دهید تا در نهایت با چربی سوزی مواجه شوید. دلیل این که رژیم کتوژنیک، اشتها را نیز کاهش میدهد، غنی بودن آن از مواد مغذی کم کالری است. کاهش اشتها در رژیم کتوژنیک یکی از بهترین ثمرات آن است چرا که بیشتر مردم به علت گرسنگی بیش از حد، رژیم را نهایتاً تا چند روز ادامه میدهند. در رژیم کتوژنیک تنها میزان کافی آب اهمیت ندارد ، بلکه سدیم نیز مهم است.

رژیم کتوژنیک 28 روزه دکتر روشن ضمیر

بلکه حتی بعد از تطابق با کتو روند کاهش وزن را کم میکند. در عوض مستقیما وارد کبد می شود ، جایی که متابولیز شده و انرژی همچون کربوهیدرات را آزاد کرده و در این روند مقدار زیاد کتون ( که به عنوان سوخت استفاده می شوند ) ایجاد می کند. کتون زدگی در اثر کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی و مصرف کمتر پروتئین در رژیم غذایی به صورت ناشتا یا مصرف زیاد چربی در رژیم غذایی به وجود می آید. در رژیم «کلاسیک کتوژنیک» ۳ تا ۴ گرم چربی به ازای هر ۱ گرم کربوهیدرات و پروتئین مصرف میشود. در رژیم معمولی برای لاغری میزان کربوهیدرات حدود ۶۰ درصد و میزان پروتئین حدود ۲۵ درصد می باشد. هیچ توجیهی ندارد که برای لاغری و کاهش وزن سعی کنیم از مصرف یک وعده غذایی خاص مانند صبحانه اجتناب کنیم. و مانند هر رژیم غذایی دیگر، فقط در صورت متعهد ماندن به آن و در دراز مدت به نتیجه می رسید.

این غذاها به شما کمک می کنند تا چربی شکم را در 3 روز یا کمتر از بین ببرید.راه های دیگر مانند رژیم های کم کالری و رژیم های کم کربوهیدرات به خودی خود به شما نتیجه دلخواه را نمی دهد به همین دلیل. از مصرف هر گونه مواد غذایی حاوی کربوهیدرات خودداری کنید. القای کتوزیس هدف یک رژیم کتوژنیک یا رژیم غذایی «کتو» است که یک رژیم غذایی با چربی بالا و بسیار کم کربوهیدرات میباشد که میتواند به افراد در کاهش وزن کمک کند. امروزه بیشتر ورزشکاران به سمت رژیم های غذایی با میزان کربوهیدرات کم و چربی بالا رو آورده اند. قهوه حاوی چندین ماده فعال بیولوژیکی و مهمتر از همه کافئین است این مواد شیمیایی میتواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و باعث سوزاندن چربی در حداقل مدت زمان شود با این حال اثرات منفی آن با اضافه کردن مواد ناسالمی مانند خامه،شکر،اثرات مثبت آن را کاهش میدهند. Data has ​been

gener ated  by G SA C ontent ​Ge nera᠎to᠎r DE MO!

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم دکتر روشن ضمیر

رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت 6 امتحان کردند. در این رژیم غذایی شما بیشتر چربی و مقدار بسیار کمی کربوهیدرات مصرف می کنید. زمانی که هیچ کربوهیدراتی مصرف نمی کنید به سرعت گلیکوژن شما ، حالت ذخیره شده کربوهیدرات ، کاهش می یابد. تریگلیسیریدهای موجود در روغن نارگیل طی ۲۴ ساعت مصرف انرژی در بدن را افزایش میدهند و منجر به کاهش وزن در بلندمدت میشوند. بعضی افراد نیز در طی روزه داری وارد حالت کتوزیس میشوند. استواستات و بتا-هیدروکسیبوتیرات از کتونهایی هستند که برای تولید انرژی استفاده میشوند. هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند.

This art ic᠎le has  been gener᠎ated with the help

​of GSA Con᠎te nt  Ge​nera tor DE MO᠎!

رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است که به رژیم اتکینز شباهت زیادی دارد. یعنی مصرف 180 گرم عدس پخته بهراحتی 50 درصد کل کربوهیدرات روزانه را به خود اختصاص میدهد. مطالعات انجام شده نشان میدهد که روغن لیمو میتواند باعث ایجاد تمرکز گردد و هوشیاری فرد را نیز افزایش دهد. مطالعات نشان داده است که کودکان با رژیم کتوژنیک به مقدار ۵۰ درصد، کاهش حملات صرع تجربه کردند، این در حالی است که ۱۶ درصد این کودکان بدون تشخیص علت صرع بودند. مطالعات نشان داده است که افراد دارای رژیم کربوهیدراتی کم در مقابل کسانی که چربی کمتری میخوردند، وزن بیشتری در شروع مدت زمان رژیم از دست دادند. به نوشته سایت رژیم آنلاین آردایت (رژیم آنلاین تخصصی دکتر فرزاد روشن ضمیر؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی) رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو، سرشار از چربی و حاوی مقادیر بسیار کمی کربوهیدرات بوده و توانایی تغییر در نحوه ذخیره و استفاده از انرژی توسط بدن را دارد.

جگر مرغ در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

مردم این کار را با خوردن غذاهای دارای چربی زیاد اما کربوهیدرات بسیار کم، انجام میدهند. آگاهی از مقدار چربی به وسیله اسکن سنجش تراکم استخوان یا توزین هیدرواستاتیک نیز امکانپذیر است. می توانید یک پیش غذای ساده مانند سالاد یا سوپ فاقد ماده ی چرب و فاقد مواد غذایی نشاسته ای(سوپ یا خوراک فاقد سیب زمینی) به برنامه ی غذایی اضافه کنید. در برنامه غذایی رژیم کتوفیت، مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدارت داشته باشه محدود میشه و در عوض مواد غذایی که چربی بالا دارن تو لیست خوراکیها قرار میگیره. همچنین چربی ها را به کتون های موجود در کبد تبدیل می کند ، که نهایتا انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کند. درواقع شما اصلاً گرسنه نبودهاید و در حقیقت بدن شما نیاز به اندکی حرکت داشته است. این تنوع به پروتئین و سبزیجات مصرفی شما بستگی دارد. میزان کربوهیدرات مصرفی شما در طول روز باید کمتر از 50 گرم باشد.

رژیم اتکینز یا کتوژنیک

به عنوان مثال یک آووکادو حاوی 12 گرم کربوهیدرات و 10 گرم فیبر است. جو کالری تقریبا معادل برنج داشته اما به لحاظ فیبر و پروتئین غنی تر است. سبزیجات با برگ های سبز نیز بسیار مقوی بوده و حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. درمان معمولاً شامل تزریق انسولین همراه با جایگزینی الکترولیت و مایعات است. پزشکان معمولاً افرادی با کتواسیدوز دیابتی را در یک بیمارستان یا بخش اورژانس درمان میکنند. اگر چه کتوزیس، بهطور کلی ایمن است، اما ممکن است در بعضی از افراد منجر به اختلال در تغذیه شود یا موجب شود که کالری و مواد مغذی کافی را دریافت نکرده و به سوء تغذیه مبتلا شوند که به نوبهٔ خود میتواند موجب خستگی، ضعف، مشکلات تمرکز یا حافظهٔ ضعیف، تغییر در خلق و خو، کم خونی، احساس سرما وابتلای مکرر به بیماری شود. پزشکان در ابتدا رژیم کتوژنیک را برای درمان کودکان مبتلا به صرع توسعه دادند.

پزشکان به این وضعیت کتواسیدوز دیابتی میگویند. پزشکان نمیدانند چرا رژیم کتوژنیک علائم صرع را کاهش میدهد. تحقیقات نشان میدهد که این رژیم غذایی همچنین میتواند به برخی از اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر کمک کند. بسیاری از تحقیقات نشان دادهاند که این رژیم غذایی به کاهش وزن کمک میکند؛ حتی ممکن است در درمان سرطان، صرع و سندرم تخمدان پلیکیستیک نقش موثر داشته باشد؛ با این حال، بعضی از محققان مزایای آن را برای سلامتی زیر سوال میبرند و خواستار تحقیقات بیشتری در این زمینه هستند. بسیاری از افرادی که از این رژيم پیروی می کنند ، از روغن MCT به مقدار زیاد استفاده می کنند. افرادی که از رژيم کتوژنیک پیروی می کنند و میزان مصرف این دسته از چربی ها را افزایش می دهند ، اغلب در معرض ناراحتی های گوارشی قرار می گیرند. اگر از رژیم استاندارد آمریکایی ( SAD ) پیروی می کرده اید ، کربوهیدرات مصرفی شما کاهش ، پروتئین ممکن است افزایش و یا کاهش و نهایتا چربی مصرفی شما افزایش خواهد یافت.  This da​ta h as been done  wi th the  he lp of GSA Cont ent ᠎Gene᠎rator ​DEMO.

ثبت نام رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی

من پیشنهاد می کنم که تنها 5 درصد کالری شما کربوهیدرات باشد ، که معمولا چیزی حدود 30 گرم کربوهیدرات است. ۷۰ تا ۷۵ درصد از کالری های شما باید از چربی باشه. این روش بدن را وادار به کاهش وزن و چربی سوزی سریعتر، نسبت به سایر رژیمها، میکند. کتون زدگی وضعیت سوختوسازی است که در آن بدن شما برای تجدیدقوا بهجای کربوهیدرات از چربی استفاده میکند. در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت 6 امتحان کردند. چربی محدودیتی در این رژیم ندارد بنابراین میتوانید از انواع چربیها مانند کره، بیکن، پنیر و ماهی چرب استفاده کنید. در مقابل، کتواسیدوز زمانی اتفاق میافتد که بدن فکر میکند که در شرایط گرسنگی و قحطی قرار گرفتهاست و شروع به تجزیهٔ بسیار سریع چربیها و پروتئینها میکند.

رژیم کتوژنیک 28 روزه نی نی سایت

بعد از آن بدن شما انرژی موردنیاز خود را با شکستن چربیها و پروتئینها به دست میآورد که همین امر موجب کاهش وزن خواهد شد. به ازای هر یک گرم گلیکوژن کاهش یافته ، 3 گرم آب از دست می دهید. رژیم کتوژنیک به دو شکل متفاوت وزن بدن و توده آن را کاهش میدهد، یک با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و دیگری با کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای خونی است. دیابت از راه های تغییرات در متابولیسم، قندخون بالا و اختلال در عملکرد انسولین قابل تشخیص است. در قسمت بالا دربارهی رژیمهای یویو شکل و معایب آن توضیح دادم. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و بیشتر از سوی بدنسازان و ورزشکاران دنبال میشود. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن – بهویژه مغز – پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود.

حبوبات در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

بدن پس از آن قادر به استفاده از کتونها به عنوان یک منبع انرژی است. با این حال، تفاوت اصلی بین کتو و کربوهیدرات کم در سطح درشت مغذی ها است. در طول رژیم غذایی، اکثر کالری هایی که مصرف می کنید از چربی با یک کمی پروتئین و کربوهیدرات بسیار پایین است. رژیم کتوژنیک باعث از بین رفتن چربی های اضافه می شود با توجه به اینکه این چربی ها ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندرم متابولک دارند. از آنجا که میزان دریافت کربوهیدرات باید بین 0-15% انرژی روزانه مصرف شود ، مصرف غذاهایی مانند برنج ، سیب زمینی ، نان ، ماکارونی ، میوه و سایر غذاهای حاوی کربوهیدرات عملا غیرممکن می شود که در رژیم غذایی فرد قرار گیرد ، مگر اینکه به مقدار خیلی کم باشد. آن ها با جایگزین کردن مصرف کتون و چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع سوخت و انرژی ، لاغرتر و سالم تر و از لحاظ ذهنی متمرکزتر از همیشه می شوند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک لطفا به بازدید از وب سایت ما.