۱۰ میوه با شاخص گلیسمی پایین برای افراد دیابتی

فهرست این مقاله

میوه هایی برای افراد دیابتی

شاخص گلیسمی مقداری است که به یک ماده غذایی نسبت داده می شود که براساس سرعت آزاد شدن گلوکز در خون است.

واحد پولی انرژی در خون گلوکز است. اگر یک ماده غذایی خاص دارای شاخص گلیسمی بالا باشد ، به این معنی است که با سرعت بیشتری انرژی را در خون آزاد می کند و بالعکس.

آزاد شدن سریعتر انرژی به معنی افزایش شدید قند خون است ، چیزی که برای شخصی که دیابت دارد مساعد نیست.

از آنجا که آنها قبلاً در کنترل قند خون در بدن خود مشکل دارند ، تاج های ناگهانی و فرورفتگی وضعیت آنها را بدتر می کند و آنها را در معرض خطر بیشتری برای از بین رفتن اعضای دیگر قرار می دهد.

بنابراین توصیه می شود که افراد دیابتی میوه هایی دارند که شاخص گلیسمی آنها پایین است ، به عنوان مثال میوه هایی برای دیابت.

میوه ها یک گزینه میان وعده سالم برای بیماران دیابتی هستند زیرا قند ، فروکتوز موجود در آنها به راحتی توسط بدن انسان جذب نمی شود.

بنابراین ، افزایش قند خون به تدریج و برای سیستم مفید است. همچنین ، میوه ها منبع عالی فیبر را فراهم می کنند و به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

این به نوبه خود منجر به مدیریت مناسب وزن و جلوگیری از چاقی می شود. در اینجا ده میوه برای دیابت با شاخص گلیسمی پایین آورده شده است.

گلابی ها

اینها شاخص گلیسمی ۳۸ دارند. یک میوه همه کاره ، می تواند همانطور که هست ، شکار شود ، پخته شود یا بخورد. سالم ترین گزینه خوردن آنها با پوست است زیرا بیشترین ویتامین ها و مواد معدنی در زیر پوست است.

پرتقال ها

پرتقال دارای شاخص گلیسمی ۴۰ است. پرتقال علاوه بر افزایش ویتامین C ، مقدار مناسبی از فیبر را نیز ارائه می دهد. بسیاری از مردم ترجیح می دهند آب پرتقال بخورند که جایگزین مناسبی نیست زیرا آب حاوی تمام کالری منهای فیبر است.


ارزش غذایی آب پرتقال

سیب

سیب با شاخص گلیسمی ۳۹ ، فیبر و تکه تکه ای را برای شما فراهم می کند. آنها یک سالاد دلچسب ، گزینه های پخت و پخت درست می کنند. جدا از این ، آنها یک مزیت اضافه شده دارند زیرا روده دوست هستند و سطح آهن شما را تقویت می کنند.


فواید بی نظیر خوردن روزانه سیب

گیلاس

میوه های کوچک یک مشت بسته می شوند. شاخص گلیسمی آنها فقط ۲۰ است اما از نظر مواد مغذی به وفور یافت می شوند. گیلاس سرشار از پتاسیم ، آنتی اکسیدان و فیبر برای سیستم ایمنی بدن و قلب شما مفید است. آنها یک فصل رشد نسبتاً کوتاه دارند بنابراین گیلاس های کنسرو شده می توانند تا زمانی که قند کمی دارند جایگزین شوند.

گریپ فروت

این میوه مرکبات دارای شاخص گلیسمی ۲۵ است. ویتامین C ، آنتی اکسیدان ها ، پتاسیم و فیبر برخی از مواد مغذی غنی از آنها هستند. گریپ فروت به عملکرد سالم قلب کمک می کند و برای هضم غذا مفید است. آنها همچنین ایمنی بدن را تقویت می کنند.


گریپ فروت چه فواید و مضراتی دارد؟

توت فرنگی

توت فرنگی یکی از محبوب ترین ها با پیر و جوان ، می تواند پخته ، پخته یا به شکل طبیعی خود باشد. آنها با مشروبات و مواد غذایی برای شرکای هیجان انگیز مناسب هستند. شاخص گلیسمی آنها ۴۱ است.


چگونه توت فرنگی میتواند روی سلامتی ما تاثیر بگذارد؟

آلو خشک

این افراد دارای GI 29 هستند. افرادی که از یبوست رنج می برند ، به دلیل مسهل های طبیعی قوی ، به آنها قسم می خورند. فیبر موجود در آلو خشک به میزان زیادی به مدفوع افزوده و کلسترول را نیز کاهش می دهد.

هلو

شاداب و آبدار ، چه چیزهایی برای دوست داشتن هلو وجود ندارد؟ با شاخص گلیسمی ۴۵ ، گزینه خوبی برای افراد دیابتی است. هلو که سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری است ، گزینه مناسبی برای یک دسر پر کالری ارائه می دهد.

آلو

شاخص گلیسمی آلو ۴۰ است. از آنجا که به سرعت کبود می شوند ، ممکن است در گذاشتن دست روی آنها مشکل داشته باشید. آنها غنی از آنتی اکسیدان و آبدار هستند.

انگور

شاخص گلیسمی انگور ۵۳ است. آنها فیبر ، ویتامین B-6 و سایر مواد معدنی ضروری را به مقدار کافی تأمین می کنند. آنها برای هضم غذا مفید هستند ، روحیه فرد را تقویت می کنند و از عملکرد کارآمد مغز پشتیبانی می کنند.


دانه های انگور چه فایده ای دارند؟

بنابراین دفعه بعدی که احساس گرسنگی کردید ، هر یک از میوه های تجویز شده برای دیابت را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: ۴ بهترین غذا برای بیماران دیابتی
شاخص گلایسیمیک چیست؟
انواع دیابت ، علائم ، پیشگیری و درمان آن
کنترل دیابت با تزریق انسولین

دیدگاهتان را بنویسید