چگونه عود را تحریک نکنیم


اچبرای اینکه باعث عود نشود

اولا، در حالی که عود خوب نیست، می تواند بخشی طبیعی از بهبودی از یک اختلال خوردن باشد و خوب است که آن را عادی کنیم. این بدان معنا نیست که شما در بهبودی خود کار اشتباهی انجام داده اید، در عوض آن را فرصتی برای یادگیری بیشتر در مورد چگونگی کمک به قوی ترین خود بدانید. اگر یا حتی زمانی که عود اتفاق می افتد، کلید این است که در اسرع وقت به برنامه غذایی و بهبودی خود بازگردید. در مورد آنچه که محرک بوده است فکر کنید و در مورد آنچه می تواند به جلوگیری از عود کمک کند فکر کنید. انعکاس کلید مهمی است. شما می توانید این کار را در یک جلسه درمانی، با متخصص تغذیه، با یکی از اعضای خانواده، در دفترچه یادداشت خود یا از طریق بیان خلاق دیگر انجام دهید.

اگر متخصص اختلال خوردن نیستید و به فردی مبتلا به اختلال خوردن برخورد کردید، دانستن اینکه چه چیزی می‌تواند محرک باشد و راه‌هایی برای بیان اطلاعات به شیوه‌ای مفید مفید است. این اغلب به این معنی است که زبان خود را تغییر دهید و پیام های بهداشتی معمولی را که می دهید تغییر دهید.

اگر اختلال خوردن دارید، امیدوارم این پست برای شما مفید باشد تا آن را با متخصصان مراقبت های بهداشتی که می بینید به اشتراک بگذارید. پس از آن نوشته شده است که برخی از مشتریانی که با آنها کار کرده‌ام پیام‌های کمتر مفیدی از تیم مراقبت بهداشتی خود دریافت کرده‌اند که باعث عود بیماری شده است.

داشتن یک اختلال خوردن چیزی نیست که کسی آن را انتخاب کند. آنها می توانند توسط رویدادهای مختلفی از جمله ضربه، استعداد ژنتیکی، رژیم های غذایی شدید، دوره های استرس زا از زندگی، از دست دادن، بیماری، پیام های جامعه و اطرافیان ایجاد شوند. بنابراین، کلماتی که می‌دهیم و پیام‌های استفاده شده کلیدی هستند.

درست مثل اینکه عبارات، کلمات و پیام‌های خود را برای کسی که دچار یک حادثه آسیب‌زا شده است تغییر می‌دهید، بنابراین این برای فردی که پس از یک اختلال خوردن بهبود می‌یابد، کلیدی است.

برخی از پیام هایی که مفید نیستند:

  • میان وعده لازم نیست، به 3 وعده غذایی در روز پایبند باشید.

در بهبود اختلالات خوردن، 3 وعده غذایی به همراه میان وعده برای کمک به بدن در یافتن یک روال و تثبیت غذا خوردن مهم است.

در عوض سعی کنید:

“غذا خوردن منظم مهم است، برای برخی این 3 وعده غذایی در روز است، برای برخی دیگر شامل میان وعده است.”

  • از غذاهای شیرین دوری کنید، آنها برای سلامتی / دندان های شما مضر هستند.

غذاهای قندی می‌توانند منبع انرژی لازم برای بهبودی باشند و در حالی که می‌توانند مواد غذایی دیگری برای تامین آن وجود داشته باشند، بسیار مهم است که یک ماده مغذی یا غذا را شیطانی نسازیم، بنابراین هیچ غذای ترسناکی وجود ندارد.

در عوض سعی کنید:

“همه غذاها می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشند”

در حالی که این یک عبارت مفید برای برخی از افراد است، در برخی از مراحل بهبودی مهم است که کمتر حرکت کنید و اجازه دهید بدن استراحت کند. ممکن است نیاز باشد که نوع حرکت تاثیر کمتری داشته باشد یا مدت زمان ورزش کاهش یابد. با گفتن اینکه همه ما باید بدن خود را برای تعداد معینی از دقیقه حرکت دهیم یا به روشی خاص، می‌تواند منجر به احساس گناه، شرم یا حتی رقابت شود.

در عوض سعی کنید:

بدن ما به استراحت و حرکت نیاز دارد و این در طول زندگی ما تغییر می کند، همه ما نیازهای متفاوتی داریم.

ذکر کالری، ماکرو یا تشویق به ردیابی آن می تواند بسیار تحریک کننده باشد. این اغلب رفتاری است که افراد در حال بهبودی روی متوقف کردن آن کار می کنند. با جلب توجه به کالری ها یا تشویق برنامه هایی که آنها را ردیابی می کنند، می توان ماهیت وسواس گونه ردیابی، شمارش و وزن را افزایش داد.

در عوض سعی کنید:

“غذا حاوی بسیاری از مواد مغذی فوق العاده است و بدن ما به تنوع نیاز دارد”

  • نظرات در مورد وزن و شکل

یک منطقه تحریک کننده دیگر خواه این نظر در مورد وزن و شکل خود شما باشد یا در مورد شخص دیگری مفید نیست. سعی کنید در نظرات خود در مورد بدن بی طرف بمانید و روی ویژگی های دیگر تمرکز کنید.

در عوض سعی کنید:

“بدن ها در همه شکل ها و اندازه ها هستند و شگفت انگیز هستند، من واقعاً این بخش از شخصیت شما را دوست دارم (مثلاً: حس شوخ طبعی، مهربانی، روحیه سخاوتمند شما”

  • وای خوب کردی که ریکاوری کردی

شما نمی توانید تصور کنید که فردی در دوران نقاهت خود خوب عمل می کند زیرا وزن سالمی دارد. افرادی که از اختلال خوردن رنج می برند می توانند هر شکل و اندازه ای داشته باشند. همانطور که نمی‌توانید با نگاه کردن از بیرون به افراد سالم بگویید، نمی‌توانید فقط با نگاه کردن به آنها بفهمید که در مسیر بهبودی خود چگونه است.

در عوض سعی کنید:

“در دوران نقاهت چطوری، آیا می توانم به هر طریقی کمک کنم؟”

اگر از عود بیماری رنج می برید و برای بازگشت به مسیر نیاز به حمایت دارید، لطفاً تماس بگیرید، با تیم سلامت روان خود صحبت کنید یا این منابع را اینجا و اینجا بررسی کنید.