وزنه برداری منظم می تواند امید به زندگی را افزایش دهد – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



گزارش خ برنگر مهر به نقل از سلامتی دی نیوز، این مطالعه نشان می دهد که وابسته به افزایش وزن خطر مرگ را در افراد مسن 9 تا 22 درصد کاهش می دهد. ورزش هوازی متوسط ​​یا شدید این خطر را 24 تا 34 درصد کاهش می دهد. با این حال، کمترین خطر در کسانی مشاهده شد که هر دو نوع ورزش را انجام دادند.

“جسیکا گورزلیتز“، محقق اصلی از بخش همهگیرشناسی سرطان و ژنتیک موسسه ملی سرطان ایالات متحده، “این نتایج نشان می دهد که ورزش مزمن به تنهایی با میزان مرگ و میر زودرس مرتبط است و هر دو ورزش هوازی و سنگین محافظت بیشتری دارند.”

گورزلیتز او گفت: «از این طرف افزودن وزنه به ورزش برای سلامتی و استقامت بهتر است، حتی برای کسانی که فعالیت هوازی دارند.

وی افزود: ما می دانیم که تمرینات تقویت عضله با مزایای سلامتی مختلفی از جمله افزایش قدرت و عملکرد بهتر همراه است. ما هنوز چیز زیادی در مورد اثرات آن نمی دانیم. اثرات متابولیکی افزایش وزن بر روی سیستم های بدن که می تواند تاثیر بگذارد. مرگ ومیر وبیماری. آقای ما هنوز در حال یادگیری هستیم، اما می دانیم که این نوع ورزش می تواند تأثیر مثبتی بر ترکیب بدن و عوامل خطر متابولیک مانند فشار خون، نشانگرهای التهابی و کلسترول خون داشته باشد.

برای این مطالعه، داده‌های حدود 100000 مرد و زن که بخشی از آزمایش‌های غربالگری سرطان پروستات، ریه، روده بزرگ و تخمدان بودند، به دست آمد. آن را بیاورید گذشته میانگین سنی آنها در ابتدای آزمایش 71 سال بود. در طول نزدیک به 10 سال پیگیری، بیش از 28400 شرکت کننده جان خود را از دست دادند.

از شرکت کنندگان پرسیده شد که چقدر فعالیت بدنی متوسط ​​و شدید انجام می دهند است. هر دو نوع فعالیت باعث تعریق می شوند، اما فعالیت شدید باعث افزایش تنفس و ضربان قلب می شود. در فعالیت متوسط ​​این افزایش کمتر است.

به طور کلی، 23٪ از شرکت کنندگان وزنه می زدند و 16٪ با وزنه یک بار در هفته ورزش می کردند.

24 درصد 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​یا شدید در هفته را انجام دادند و 8 درصد بیش از این استاندارد انجام دادند.

تیم گورزلیتز مشخص شد که تمرینات با وزنه و ورزش هوازی به طور مستقل با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از همه علل و همچنین مرگ و میر قلبی عروقی مرتبط هستند، اما مرگ و میر ناشی از سرطان نیست. مثل این نه

به عنوان مثال، خطر مرگ در میان افرادی که مقدار توصیه شده فعالیت در هفته را انجام می دادند و یک یا دو بار در هفته ورزش می کردند، در مقایسه با افرادی که ورزش نمی کردند، 41 تا 47 درصد کمتر بود. محققان می گویند این ارتباط در زنان قوی تر است.