زیر بغل سیم کش میله وی

زیر بغل سیم کش میله وی یکی از انواع تمرینات زیر بغل است که عضلات پشت را مورد هدف قرار می دهد. نحوه قرارگیری دست در این تمرین به صورت خنثی بوده و همین امر منجر به کاهش استرس وارد شده به عضلات شانه در الگوی حرکت کششی عمودی می گردد.

آناتومی بدن ( عضله لاتیسیموس )
آناتومی بدن ( عضله لاتیسیموس )
  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : زیر بغل
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : ترکیبی
  • سطح تمرین : مبتدی
  • ابزار مورد نیاز : دستگاه سیم کش
  • نوع نیرو : کششی ( دو طرفه )
  • عضلات ثانویه درگیر در تمرین : شکم ، جلو بازو ، شانه ، پشتی بزرگ

نحوه اجرای تمرین زیر بغل سیم کش میله وی :

  1. یک دسته V شکل را به دستگاه سیم کش متصل کرده و بر روی نیمکت بنشینید.
  2. دستگیره ها را محکم نگه داشته ( دست ها در حالت خنثی ) و با فشار دادن تیغه های شانه حرکت را آغاز کنید و سپس با کشش شانه ، آرنج خود را منعطف کنید.
  3. دستگیره ها را تا جایی به سمت بدنتان بکشید که آرنجتان هم خط نیم تنه قرار گیرد و سپس به آرامی و با کنترل به نقطه شروع بازگردید.
  4. تا جایی که می توانید این تمرین را تکرار کنید.

نکات کلیدی :

  • هنگامی که میله را به سمت بدنتان می کشید ، عضلات شکمتان را محکم نگه داشته تا مطمئن شوید ستون فقرات شما بیش از حد قوس دار نشود.
  • اجازه ندهید هر گونه نیروی حرکت آنی تمرین را تحت کنترل داشته باشد. تکرارها را با کنترل کامل انجام دهید.
  • اگر احساس می کنید که عضله جلو بازوی شما در تمرین زیر بغل سیم کش میله وی بیش از حد و عضلات پشت کمتر از حد ممکن به کار گرفته شده اند ، دستگیره را در حالت معکوس نگه دارید ( انگشت شصت را دور میله نگه ندارید ).
  • هنگام کشش میله مراقب باشید که سر شما بیش از حد به سمت جلو خم نشود.

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت زیر بغل و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید