رژیم غذایی در کم کاری تیروئید | چه غذاهایی برای کم کاری تیروئید مفید است

در کم کاری تیروئید چه بخوریم؟

رژیم غذایی معجزه آسایی برای کم کاری تیروئید نداریم اما یک رژیم غذایی کم چرب و متعادل با مقادیر مناسب از میوه ها، سبزیجات، گوشت ها (گوشت قرمز، ماهی، ماکیان و…)، لبنیات و غلات کامل میتواند به داشتن زندگی عادی در فرد مبتلا به کم کاری تیروئید کمک کند.

در رژیم کم کاری تیروئید شما باید نگران انرژی دریافتی خودتان هم باشید، کنترل میزان غذای دریافتی برای جلوگیری از اضافه وزن در شما ضروری است.
کم کاری تیروئید متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما را کاهش میدهد و به راحتی میتواند سبب افزایش وزن شما شود، مگر اینکه بیشتر از کالری دریافتی خود کالری بسوزانید.
برای تنظیم رژیم غذایی مناسب خود با متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا میزان کالری رژیم غذایی روزانه شما و غذاهایی که میتواند به بهبود سلامتی شما کمک کند را به طور دقیق مشخص کند.

پرهیز غذایی کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید با برخی محدودیت های غذایی در رژیم غذایی کم کاری تیروئید همراه است. در ابتدا شما باید از غذاهای پرچرب، فراوری شده و دارای قند زیاد پرهیز کنید تا از افزایش وزن شما جلوگیری شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید مصرف نمک است، میزان نمک دریافتی شما نباید بیشتر از ۱ قاشق چای خوری باشد، دریافت بیشتر از این مقدار نمک میتواند سبب افزایش فشار خون شما شود که در کم کاری تیروئید میتواند خطرناک باشد.

غذاهایی که میتوانند بر روی عملکرد صحیح هورمون های تیروئید شما و یا داروها جایگزین این هورمون ها تاثیر بگذارند و عملکرد آن را با اختلال مواجه کنند و باید محدود شوند را در ادامه میبینیم:

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

هنگامی که کم کاری تیروئید در شما تشخیص داده شد حتما برای تنظیم رژیم غذایی کم کاری تیروئید به متخصص تغذیه و رژیم درمانی برای دریافت رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از افزایش وزن و بهبود وضعیت بیماری خود مراجعه کنید و از خود درمانی پرهیز کنید، با پزشک و متخصص تغذیه در مورد غذاها و داروهایی که میتوانند با داروهای تیروئیدی تداخل پیدا کنند مشورت کنید و نهایتا برنامه غذایی مناسب برای کم کاری تیروئید را برای جلوگیری از عوارض بیماری رعایت کنید.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید