دیر خوابیدن خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو Net، یک مطالعه جدید نشان می دهد که در مقایسه با افرادی که زود به رختخواب می روند و زیر نور خورشید از خواب بیدار می شوند، جغدهای شب با مقاومت به انسولین روبرو هستند. هنگامی که بدن به خوبی به هورمون انسولین پاسخ نمی دهد، قند خون می تواند در شریان ها جمع شود و منجر به دیابت نوع 2 شود.

علاوه بر این، جغدهای شب نسبت به کسانی که صبح از خواب بیدار می شوند کمتر ورزش می کنند و چربی کمتری می سوزانند که باعث تجمع چربی در رگ های خونی می شود که می تواند باعث بیماری قلبی شود.

دکتر. “باشه آهسته. تدریجیمدیر پزشکی مرکز خواب داکوتای شمالی گفت: این مطالعه بر اهمیت زمان خواب علاوه بر طول مدت و کیفیت خواب تاکید می کند.

برای این مطالعه، 51 فرد بدون بیماری قلبی یا دیابت بر اساس چرخه خواب معمولی به عنوان جغدهای شب یا سحرخیز طبقه بندی شدند. شرکت کنندگان در مطالعه یک رژیم غذایی کنترل شده مصرف کردند و یک شبه روزه گرفتند. محققان همچنین حساسیت به انسولین را اندازه‌گیری کردند و نمونه‌های تنفسی را برای بررسی میزان مصرف چربی و کربوهیدرات برای سوخت مورد مطالعه قرار دادند.

نتایج این مطالعه نشان داد که خطر مقاومت به انسولین در نوزادان کمتر است و نسبت به جغد شب از چربی بیشتری برای انرژی در زمان استراحت و ورزش استفاده می کنند.

استیون مالین، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: افرادی که شب‌زیست هستند و می‌خواهند بدن خود را با برنامه‌های کاری و غیره متعادل کنند، می‌توانند گام‌های کوچکی برای سحرخیز شدن بردارند.

او توصیه می کند: 15 دقیقه زودتر بخوابید و 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید، پس از مدتی می توانید 15 دقیقه دیگر به این زمان اضافه کنید.

راه حل دیگر: «وقتی خورشید ممکن است جدول از خانه خارج شوید زیرا می تواند سیستم شبانه روزی بدن شما را بازنشانی کند. ریتم شبانه روزی ساعت داخلی 24 ساعته بدن شما است که هورمون تولید می کند ملاتونین کنترل برای القای خواب

«به محض بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید و سعی کنید ناهار را هر روز در ساعت معینی بخورید. صبح ها تا حد امکان نور طبیعی دریافت کنید و صبح ورزش کنید.

مراقب مصرف کافئین خود باشید و سعی کنید از مصرف زیاد آن در ساعات قبل از خواب خودداری کنید و از خوردن شام خود در عصر خودداری کنید. ارائه.