ددلیفت تک پا

جلو بازو هالتر معکوس

جلو بازو هالتر معکوس

2019-06-11

حرکت پرش روی جعبه

پرش روی جعبه

2019-06-11

ددلیفت تک پا

آناتومی بدن ( عضله همسترینگ )
آناتومی بدن ( عضله همسترینگ )
  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : عضله همسترینگ
  • نوع تمرین : قدرتی
  • وسایل مورد نیاز : کتل بل
  • مکانیک : ترکیبی
  • سطح تمرین : متوسط
  • عضلات ثانویه درگیر در تمرین ددلیفت تک پا : شکم ، ابداکتور ، ساق پا ، ساعد ، لاتیسیموس ، ماهیچه سرین ، پشتی کوچک ، پشتی بزرگ ، ران پا ، ذوزنقه ای

نحوه انجام حرکت ددلیفت تک پا :

  1. وزنه ای را در یک دست گرفته و در کنار بدن نگه دارید. وزن خود را بر روی پایی که وزنه در کنار است قرار داده و زانو را کمی خم کنید. کمی باسن را به سمت عقب متمایل کرده و برای داشتن تعادل ، پای مخالف را به سمت عقب ببرید.
  2. وزنه را تا محلی که بدن شما با سطح زمین موازی شود پایین ببرید. سپس به حالت ایستاده بازگردید.
  3. تا جایی که می توانید تمرین ددلیفت تک پا را انجام دهید.

نکات کلیدی :

  • سعی کنید در حین حرکت ددلیفت تک پا تا جایی که می توانید پاشنه پا را به سمت عقب بکشید.
  • مراقب باشید باسن شما در حین حرکت نچرخد. در پایین حرکت شما باید قادر باشید تا یک لیوان آب را روی کمر خود نگه دارید.
  • زانوی خود را اندکی خم کنید و هنگام کامل کردن حرکت ، حالت قوس دار کمر خود را حفظ کنید.
آموزش اجرای صحیح حرکت ددلیفت تک پا

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت ران و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

Qimia

دیدگاهتان را بنویسید