خرما بخوریم یا سرما بخوریم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، خرمالو علاوه بر رفع کم خونی و کاهش چربی خون، از سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل پاییز پیشگیری می کند.

خرمالو سرشار از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B6 و همچنین فیبر، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم و فسفر است.

جالب است بدانید 100 گرم خرما حاوی 60 تا 70 کیلوگرم، 75.5 گرم آب، 5.9 گرم فیبر، 23 گرم قند، 7.6 میلی گرم ویتامین است. w210 میلی گرم پتاسیم، 11 میلی گرم منیزیم و 0.15 میلی گرم آهن.

خرما غنی است کاروتن یا پیش ساز ویتامین A نیز لیکوپن است. این دو آنتی اکسیدان قوی رادیکال های آزاد مضر را خنثی می کنند و از شما در برابر بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی و برخی سرطان ها محافظت می کنند.

رنگ نارنجی خرمالو به دلیل وجود این آنتی اکسیدان بتاکاروتن است، بنابراین خرمالو مانند همه میوه ها و سبزیجات برای سلامت چشم و محافظت از شبکیه مفید است.

بتاکاروتن موجود در خرمالو باعث افزایش جریان خون به سلول های پوست می شود. به همین دلیل پوست شما هیدراته و رنگی می شود.